Na odległej planecie Xobos żyją istoty pozostawione przez dawną cywilizację, strzegące energii Xobos. Przez tysiące lat Strażnicy wykonywali powierzone im zadanie i kontrolowali źródła, lecz z czasem planeta zaczęła umierać, a pozostali przy życiu Strażnicy rozpoczęli desperacką walkę o kontrolę nad energią, aby ocalić planetę.
Czas gry: 60-90 minut
Zawartość (WIP):
Zebranie jak najwięcej energii (PZ) do ostatniej tury (15 tur) lub wyeliminowanie przeciwnych klanów Strażników (graczy).
Przebieg tury:
Tura składa się z dwóch faz:
Faza taktyczna – gracz przemieszcza swoich Strażników (duże robale) i Quarki (małe robale) po polach na planszy. Każdy z graczy biorących udział w grze wykonuje swoją kolejkę, a na koniec oznacza się walki (jeśli występują) pomiędzy jednostkami. Gdy występują walki – na koniec fazy ruchów następują przeliczenia na podstawie danych z planszy i planszetki strażnika/strażników
Faza gospodarcza – gracze pobierają należne im kryształki energii oraz zasoby, rozpoczynają budowy, tworzą połączenia pomiędzy strażnikami, budują Quarki. W skrócie - zarządzają gospodarką i strażnikami.
Spośród czterech posiadanych jednostek gracz wybiera Lidera – strażnik z tą funkcją posiada własne leczenie aktywowane w czasie walki i dodatkowo posiada większy zakres obrażeń. Każdego strażnika można ulepszać, jeżeli posiada się odpowiednią technologię.
Oczywiście, strażnicy to przede samodzielne jednostki, które można wysyłać do boju – ich użyteczność zwiększa się wraz z dostępną technologią.
Technologia to kafle kupowane za Zasoby. Ilość dostępnych do zakupu kafli jest uzależniona od posiadanych budynków technicznych. Wszystkie technologie posiadane przez gracza są widoczne dla innych graczy. Łącznie jest 9 różnych technologii, które rozwijają zdolności ofensywne strażników, Quarków oraz umożliwiają pozyskiwanie energii z gasnącego źródła.
W grze znajduje się 5 budynków:
- Strażnica chroni przylegle pola. Można ją załadować 3 kryształkami energii (lub więcej, jeśli jest odpowiednia technologia). Strażnica może razić przeciwne jednostki w swoim zasięgu. O strzale i rodzaju ataku decyduje gracz. Strażnicy nie można przejąć.
- Źródło Energii – małe reaktory tworzące energię (PZ). Energii używa się do leczenia strażników, hodowania Quarków oraz do tworzenia ulepszeń głównych jednostek.
- Kopalnia – pozwala pozyskiwać Zasoby używane do budowy innych budynków, tworzenia technologii oraz odbudowy zniszczonych strażników.
- Budynek Techniczny – umożliwia leczenie strażników, zakup kafli technologii. Służy także do ulepszenia strażników.
- Reaktor – zebrana energia może zostać wykorzystania do wzbudzenia źródła tylko w reaktorze. Reaktory buduje się w bazie, głęboko pod ziemią i nie można ich utracić.
Status gry: zaawansowany prototyp
Strażników będziemy prezentować w najbliższym czasie na wielu imprezach i pokazach dedykowanych w całej Polsce m.in. na Pionku, w Rzeszowie na Games Day Rzeszów, w Katowicach, Wrocławiu, Gdańsku i Warszawie.
wszelkie informacje dotyczące pokazów, gry, grafik i planów możecie śledzić na FP projektu: https://www.facebook.com/StraznicyXobos/