Pozwól że zacytuje jeszcze raz moją stanowczą wypowiedz: "myślę że mylisz się". Pisząc te zdanie potrafię sobie wyobrazić jak pękła ci żyłka i jakim frustratem jesteś skoro po takim zdaniu napinasz internetowe mięśnie. Co do mojego "lipnego" artykułu to wysłałem jeden z wielu przeczytanych w internecie a ty dalej bazujesz tylko na czymś co jest tylko twoją opinią (którą swoją drogą możesz sobie dupę podetrzeć). I kto w tym momencie jest osobą nieznającą prawa wypowiadająca się stanowczo w internecie. Żeby nie było, ja dopuszczam do siebie informację że mogę się mylić ale to nie zmienia faktu że jesteś zwykłym cieciem internetowym i ja z tobą nie będę już dyskutować na ten temat.mr_pepeush pisze:Uwielbiam, gdy ktoś nie znający prawa zaczyna z całą stanowczoscia się o nim wypowiadać. Jeśli jest tak, jak mówisz, nie będzie problemu z tym, jak sobie wydasz swoją wersję chaosu w starym świecie, zakazanych gwiazd i ankh morpork. Napisz im tylko nowa instrukcję, nazwij po nowemu (proponuje: zakazany stary świat, burdel w gwiazdach i świat dyskietki) i możesz trzepać kasiurę, ciesząc się, że żaden ćwok wcześniej na to nie wpadł.Silesia Settlers pisze:No cóż, myślę że mylisz się.mr_pepeush pisze: ...a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
Dodam jeszcze że uwielbiam tą grę a uniwersum i postacie są mi całkowicie obce. Area control z graczami którzy mają ukryte cele i przy tym świetnie się skaluje zarówno na 2 jak i na 4 - ta gra nie ma odpowiednika na rynku i dlatego jest świetna.
A jeśli chcesz nadal się upierać przy swoim lipnym artykule, traktujacym o prawie autorskim, a całkowicie pomijajacym zagadnienie WLASNOSCI INTELEKTULNEJ to lepiej zmień temat. (Autor linkowanego artykułu odnosi się do gier, co do których nie można wskazać kogoś, do kogo należy własność intelektualna, jaka jest zbiór zasad chińczyka czy szach. Tak samo jest z prozą Lovecrafta - możesz sobie zrobić co chcesz z Cthulhu, nawet ożywić go dzięki technologii motion capture i kazać mu prowadzić program dla kur domowych, bo nie ma osób, które nabyly prawa do dzieł tego autora. Dlatego tutaj prawa autorskie nie działają)
Nanty Narking (Martin Wallace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
- Been thanked: 1 time
Re: Ankh-Morpork
Re: Ankh-Morpork
Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".
Reprint oryginału byłby mile widziany, choć (nadal?) mało realny. Jeśli ktoś ma jednak ochotę wydawać ŚD:AM z nową instrukcją, nowym settingiem, nowymi grafikami i bez nazwiska Wallace'a na okładce to powodzenia. Myśle, że trochę smrodu może się jednak ciągnąć za takim ruchem.
Reprint oryginału byłby mile widziany, choć (nadal?) mało realny. Jeśli ktoś ma jednak ochotę wydawać ŚD:AM z nową instrukcją, nowym settingiem, nowymi grafikami i bez nazwiska Wallace'a na okładce to powodzenia. Myśle, że trochę smrodu może się jednak ciągnąć za takim ruchem.
TOP 3: Chaos in the Old World, Evolution, The Grizzled.
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: Ankh-Morpork
O ile mnie pamięć nie myli to w USA można zastrzec pomysł. Apple "szczypanie" ekranu żeby zmniejszyć. W europie nie jest to możliwe musi być coś "konkretnego"RE.Lee pisze:Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Ankh-Morpork
A dlaczego bez Wallace'a? On też miał pod górkę z powodu decyzji spadkobierców Pratchetta. Czemu nie miałby osadzić swojej gry w nowym uniwersum i znowu zacząć zarabiać?RE.Lee pisze:... Jeśli ktoś ma jednak ochotę wydawać ŚD:AM z nową instrukcją, nowym settingiem, nowymi grafikami i bez nazwiska Wallace'a na okładce to powodzenia ...
A gdyby moje fantazje się potwierdziły, to może ruszyłby również temat (chyba) ukończonej, a nigdy nie wydanej gry The Gods, która miała zamykać trylogię Świata Dysku. Ale to już jeden PHALANX wie .
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1092
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 31 times
Re: Ankh-Morpork
Czym innym jest Copyright - prawa autorskie - ich naruszenie jest bronione "z automatu" , czym innym zgloszenie przez kreatywna osobę patentu - o który trezba aktywnie wystapić i który ma ograniczenia czasowe( i rózne jurysdykcje - w niektórych krajach nie obronisz ani coryrightu ani patentu).czeczot pisze:O ile mnie pamięć nie myli to w USA można zastrzec pomysł. Apple "szczypanie" ekranu żeby zmniejszyć. W europie nie jest to możliwe musi być coś "konkretnego"RE.Lee pisze:Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".
Znanym przykładem PATENTU jest na przykład między innymi "tapowanie" Kart w MAgic the Gathering i kliku innych grach Wizard of the Coast.
Dokłądnych danych jak skuteczny ten patent był przez 20 lat nie mam - ale był bardzo kreatywnie obchodzony , karty były obracanena druga strone , obracane o 180 stopni , a nie 90 itd. . Ktoś tez pisał że to mógł być defensywny patent. WoTC wystapili zeby im toś nie opantował jakiejś mechaniki (lub przyszłej mechaniki) i nie kazał płacić.
Re: Ankh-Morpork
No z Wallacem to zupełnie inna bajka. Zresztą ma on doświadczenie w "odbijaniu" własnych gier z obcych rąk
Patent tappowania nie zatrzymał na szczęście podobnych mechanik w innych grach. Podobnie z jakoby zastrzeżonym "meeple'm"
Co nie zmienia faktu, że ryzykowne są zwykłe reprinty popularnych gier, a co dopiero ich popłuczyn.
Patent tappowania nie zatrzymał na szczęście podobnych mechanik w innych grach. Podobnie z jakoby zastrzeżonym "meeple'm"
Co nie zmienia faktu, że ryzykowne są zwykłe reprinty popularnych gier, a co dopiero ich popłuczyn.
TOP 3: Chaos in the Old World, Evolution, The Grizzled.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: Ankh-Morpork
Jeśli już zaczął się temat "AM było fajne, ale w nowej edycji warto by..." To trzeba by powalczyć z podstawowym zarzutem dotyczącym gry - mała ilość postaci z celami indywidualnymi. Słyszałem, że to największy problem, bo jak ktoś się ograł w tytuł, to później szybko łapał kto jaka gra postacią. Myślałem, że trochę to potrwa, zanim się gracz nauczy innych ról, ale w drugiej swojej grze dość szybko udawało się złapać co przeciwnik kombinuje i jakie ma zamiary. Więcej bardziej zróżnicowanych zadań i będzie OK.
- Losiek
- Posty: 950
- Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 314 times
- Been thanked: 202 times
Re: Ankh-Morpork
Eee tam. Wszystko zależy od graczy nie raz już żona wprowadziła mnie i córkę w błąd. To kwestia tego czy ktoś umie wprowadzić ozostałych graczy w błąd do czasu kiedy będzie zbyt późno na reakcję.
P.S.
Postacie są policzalne zatem mała liczba postaci z celami
P.S.
Postacie są policzalne zatem mała liczba postaci z celami
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Ankh-Morpork
Teoretyzowac sobie mozna, tymczasem klony Monopoly, czy tez calkowicie skopiowany Bang w formie Legends of the Three Kingdoms smigaja po rynku mimo prob walki sadowej autorow Banga. Nawet Prawo Dzungli kopiujace Jungle Speeda utrzymalo sie w walce o naruszenie praw, dopiero sprawa o zastrzezony wzor przemyslowy (totem), pozwlila cos ugrac.mr_pepeush pisze:Uwielbiam, gdy ktoś nie znający prawa zaczyna z całą stanowczoscia się o nim wypowiadać. Jeśli jest tak, jak mówisz, nie będzie problemu z tym, jak sobie wydasz swoją wersję chaosu w starym świecie, zakazanych gwiazd i ankh morpork. Napisz im tylko nowa instrukcję, nazwij po nowemu (proponuje: zakazany stary świat, burdel w gwiazdach i świat dyskietki) i możesz trzepać kasiurę, ciesząc się, że żaden ćwok wcześniej na to nie wpadł.Silesia Settlers pisze:No cóż, myślę że mylisz się.mr_pepeush pisze: ...a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
Dodam jeszcze że uwielbiam tą grę a uniwersum i postacie są mi całkowicie obce. Area control z graczami którzy mają ukryte cele i przy tym świetnie się skaluje zarówno na 2 jak i na 4 - ta gra nie ma odpowiednika na rynku i dlatego jest świetna.
A jeśli chcesz nadal się upierać przy swoim lipnym artykule, traktujacym o prawie autorskim, a całkowicie pomijajacym zagadnienie WLASNOSCI INTELEKTULNEJ to lepiej zmień temat. (Autor linkowanego artykułu odnosi się do gier, co do których nie można wskazać kogoś, do kogo należy własność intelektualna, jaka jest zbiór zasad chińczyka czy szach. Tak samo jest z prozą Lovecrafta - możesz sobie zrobić co chcesz z Cthulhu, nawet ożywić go dzięki technologii motion capture i kazać mu prowadzić program dla kur domowych, bo nie ma osób, które nabyly prawa do dzieł tego autora. Dlatego tutaj prawa autorskie nie działają)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Ankh-Morpork
Pewnie sporo osób czeka na jakąkolwiek edycję i jeśli będzie w prawilnym uniwersum, będzie podobna mechanicznie do pierwowzoru to i tak się sprzeda jakakolwiek by nie była.
-
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Ankh-Morpork
W kwestii nowej edycji AM to właśnie większa różnorodność celów indywidualnych (jednak nie w stylu fanowskiego dodatku, gdzie nie tyle zrobiono więcej celów indywidualnych tylko zrobiono mieszane postacie) oraz mniejsza losowość draftu kart by się przydały.
dokładnie o tym mówiłem.kwiatosz pisze:Teoretyzowac sobie mozna, tymczasem klony Monopoly, czy tez calkowicie skopiowany Bang w formie Legends of the Three Kingdoms smigaja po rynku mimo prob walki sadowej autorow Banga. Nawet Prawo Dzungli kopiujace Jungle Speeda utrzymalo sie w walce o naruszenie praw, dopiero sprawa o zastrzezony wzor przemyslowy (totem), pozwlila cos ugrac.
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ankh-Morpork
WotC zastrzegło określenie "tapować", a nie obracanie karty o 90 stopni.Rafal_Kruczek pisze:Czym innym jest Copyright - prawa autorskie - ich naruszenie jest bronione "z automatu" , czym innym zgloszenie przez kreatywna osobę patentu - o który trezba aktywnie wystapić i który ma ograniczenia czasowe( i rózne jurysdykcje - w niektórych krajach nie obronisz ani coryrightu ani patentu).czeczot pisze:O ile mnie pamięć nie myli to w USA można zastrzec pomysł. Apple "szczypanie" ekranu żeby zmniejszyć. W europie nie jest to możliwe musi być coś "konkretnego"RE.Lee pisze:Potwierdzony wyrokiem sądowym w USA brak możliwości copyrightowania mechaniki gry był dosyć głośną sprawą w 2017. Chyba chodziło o "Bang! The Dice Game".
Znanym przykładem PATENTU jest na przykład między innymi "tapowanie" Kart w MAgic the Gathering i kliku innych grach Wizard of the Coast.
Dokłądnych danych jak skuteczny ten patent był przez 20 lat nie mam - ale był bardzo kreatywnie obchodzony , karty były obracanena druga strone , obracane o 180 stopni , a nie 90 itd. . Ktoś tez pisał że to mógł być defensywny patent. WoTC wystapili zeby im toś nie opantował jakiejś mechaniki (lub przyszłej mechaniki) i nie kazał płacić.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1092
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 31 times
Re: Ankh-Morpork
Prosze sobie poczytaćcosti pisze:
WotC zastrzegło określenie "tapować", a nie obracanie karty o 90 stopni.
https://www.google.com/patents/US5662332 pisze:Tapping and Untapping
Many cards have the symbol of the slanted "T" on them, as noted by reference number 38 in FIG. 1G. If a card has this symbol, the card must be tapped whenever its power or ability is used. Tapping indicates the card cannot be used again until untapped. In one embodiment of the invention, tapping a card means turning it approximately horizontally or 90 degrees from vertical. At the beginning of a player's turn, all cards are untapped, unless prevented from doing so by existing spell cards. Untapping of cards occurs instantaneously, which means that neither the player not the opponents can place spells before or during the untapped phase.
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ankh-Morpork
No i dokładnie o tym piszę: tapowanie jest oznaczone specjalnym symbolem i ma określony efekt w grze. Obrócenie o 90 stopni jest przedstawione jako jeden z możliwych sposobów zaznaczenia tego.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Ankh-Morpork
O to, to. Początek lutego przemija w zastraszającym tempie.smalco pisze:Możemy liczyć na jakieś konkretne informacje??ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Ankh-Morpork
Też czekam ale coś czuję że nie będzie to 'news' w stylu:playerator pisze:O to, to. Początek lutego przemija w zastraszającym tempie.smalco pisze:Możemy liczyć na jakieś konkretne informacje??ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego.
- "Łubudu będzie nowa edycja TI"
- "Łubudu będzie MK Big Box po polsku"
Spoiler:
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |
... czasem piszę nie po polsku : |
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Ankh-Morpork
Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Ankh-Morpork
Wypada więc tylko życzyć powtórzenia sukcesu Zakazanych Gwiazd (jest to w końcu okazja do poprawienia niektórych ograniczeń oryginału).ozy pisze:Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku.
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |
... czasem piszę nie po polsku : |
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Ankh-Morpork
To już wszystkie informacje, zapowiedziane na początek lutego?ozy pisze:Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Ankh-Morpork
Będzie więcej. Ale cierpliwości, jeszcze chwilka, chwileczka.playerator pisze:To już wszystkie informacje, zapowiedziane na początek lutego?ozy pisze:Nie dodruk a nowa edycja, z innym tematem. Jeszcze w tym roku.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
-
- Posty: 1180
- Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 53 times
Re: Ankh-Morpork
Jest i więcej informacji: https://www.kickstarter.com/projects/ph ... f=activity (na dole posta)
- Gizmoo
- Posty: 4115
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2662 times
- Been thanked: 2576 times
Re: Ankh-Morpork
Oczywiście wolałbym nową edycję w Świecie Dysku, ale nowo wybrany theme jest przegenialny. A figurki i grafika na pudełku od razu krzyknęły do mnie "bierz mnie!".
Ozy, będzie wybór polskiej edycji na KS?
Ozy, będzie wybór polskiej edycji na KS?