[Print & Play]Zamki Burgundii

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

[Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: KamradziejTomal »

Dzień dobry,

Naśliniwszy się podczas oglądania wszystkich epickich samoróbek w tej sekcji nabrałem natchnienia do zrobienia sobie w zaciszu domowym Zamków Burgundii. Nie jest to gra o wysokim koszcie, więc pewnie wersja P&P będzie dużo za droga ale to mnie właśnie odstrasza od wersji sklepowej - jakość wykonania.

Pocieszające jest to, że elementy są dosyć proste, więc nie powinno być większych problemów z ich wykonaniem. Natomiast szata graficzna... cóż chyba nawet taki antytalent jak ja da radę zrobić coś lepszego niż jest teraz :D. Zastanawiam się też nad zmianą klimatu na kosmiczny ale to dopiero wszystko w fazie planów.

Na tę chwilę chciałem popytać o opinię, gdyż byłby to mój pierwszy projekt i nie chcę zbyt dużo umoczyć w pustych próbach.

Wg. instrukcji do wykonania jest:

164 sześciokątne płytki:
- 7x8 budynków (beżowe, 16x z czarnym rewersem)
- 7x4 zwierzęta (jasnozielone, 8x z czarnym rewersem)
- 26x “wiedza”(żółta, 6x z czarnym rewersem)
- 16 zamków (ciemnozielone, 2x z czarnym rewersem)
- 12 kopalni (szare, 2x z czarnym rewersem)
- 26 statków (niebieskie, 6x z czarnym rewersem)

Rozważam dwie opcje, albo druk samoprzylepny na tekturę introligatorską 1,5mm albo zakup na alliexpress heksów i zrobienie naklejek. Nie wiem tylko gdzie i jak zrobić naklejki bo najfaniej gdyby też były heksagonalne ale to chyba bardzo podwyższyłoby cenę, ma ktoś jakieś doświadczenie w tej sprawie?

42 płytki dóbr (kwadratowe, 7w każdym z 6kolorów)

J.w. z czego skłaniam się bardziej do zakupu kwadracików z alliexpress + naklejki

20 “srebrników”(ośmiokątne)
Chcę je zamienić na kryształki akrylowe (złote, lub przezroczyste) http://slubnyzakatek.com/kamyki-kryszta ... zlote.html

30 płytek pracowników (kwadratowe)
Jak płytki dóbr

12 bonusowych płytek (kwadratowe, 1 mała i 1 duża w każdym z 6 kolorów)
Jak płytki dóbr

4 płytki punktów zwycięstwa (z 100/200punktów w każdym z 4 kolorów graczy)
Nie jestem pewien, może też jak płytki dóbr, tylko większe albo elementy o innym kształcie. Ew. jakiś znacznik/figurka.

8 znaczników graczy (po 2 w każdym z 4kolorów graczy)
Tutaj spora dowolność ale kolorowe dyski to chyba najwygodniejsze rozwiązanie.

9 kości (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy oraz 1 biała)
Do zakupienia

1 plansza do gry i 6plansz graczy (dwustronne, 4x z numerem 1, po 1 o numerach 2-9)

Wydruk samoprzylepny+tektura

Co o tym sądzicie? Szczególnie dużą rozkminę mam z heksami i kwadracikami. Po chyba tektura była by prostsza ale celem jest "jakość" więc rozważam zakup drewienek.

Wszelkie sugestie, propozycje, pomoc mile widziane :D
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: Sir_Yaro »

Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to te hexy z chin i naklejki na mnie. To nie jest takie proste. Hexy które kupujesz to jest gołe drewno (sklejka) opcjonalnie wyszlifowane. Standardowa naklejka nie będzie się na tym trzymać. Będziesz je musiał polakierować i przeszlifować przynajmniej 2x aby uzyskać powierzchnię o sensownej przyczepności.

Ja bym tam je normalnie wyciął z tektury. Jak rozłożysz sensownie heksy na kartce to wcale się ich tak źle nie wycina.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: KamradziejTomal »

Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to te hexy z chin i naklejki na mnie. To nie jest takie proste. Hexy które kupujesz to jest gołe drewno (sklejka) opcjonalnie wyszlifowane. Standardowa naklejka nie będzie się na tym trzymać. Będziesz je musiał polakierować i przeszlifować przynajmniej 2x aby uzyskać powierzchnię o sensownej przyczepności.
I to jest bardzo słuszna uwaga, o tym nie pomyślałem. Rozumiem jednak, że gdybym zrobił tak: sklejkę pomalował/zabejcował na docelowy kolor, 2 warstwy lakieru mat, przetarł papierem 500, nakleił i znowu zalakierował to będzie to miało ręce i nogi?

Po prostu chcę żeby to była wersja "w-miarę-lux" a drewienka są znacznie milsze w macaniu niż tylko karton :)
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 130 times
Been thanked: 57 times

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: poooq »

KamradziejTomal pisze:Rozumiem jednak, że gdybym zrobił tak: sklejkę pomalował/zabejcował na docelowy kolor, 2 warstwy lakieru mat, przetarł papierem 500, nakleił i znowu zalakierował to będzie to miało ręce i nogi.
I tak 272 razy.

Wbrew plotkom jakość wydania jest bardzo dobra.
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: Sir_Yaro »

poooq pisze:
KamradziejTomal pisze:Rozumiem jednak, że gdybym zrobił tak: sklejkę pomalował/zabejcował na docelowy kolor, 2 warstwy lakieru mat, przetarł papierem 500, nakleił i znowu zalakierował to będzie to miało ręce i nogi.
I tak 272 razy.

Wbrew plotkom jakość wydania jest bardzo dobra.
Ja nie mówię, że jakość jest zła bo przynajmniej to co ja kupowałem było spoko. Ja mówię, że to co kupiłem nie nadawało sie do naklejek bo te ostatnie zbyt łatwo się odklejały. O niebo lepiej trzymał by się dowolny papier przyklejony wikolem ale wizualnie pozostawia to wiele do życzenia. :mrgreen:
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 130 times
Been thanked: 57 times

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: poooq »

Sir_Yaro pisze:
poooq pisze:
KamradziejTomal pisze:Rozumiem jednak, że gdybym zrobił tak: sklejkę pomalował/zabejcował na docelowy kolor, 2 warstwy lakieru mat, przetarł papierem 500, nakleił i znowu zalakierował to będzie to miało ręce i nogi.
I tak 272 razy.

Wbrew plotkom jakość wydania jest bardzo dobra.
Ja nie mówię, że jakość jest zła bo przynajmniej to co ja kupowałem było spoko. Ja mówię, że to co kupiłem nie nadawało sie do naklejek bo te ostatnie zbyt łatwo się odklejały. O niebo lepiej trzymał by się dowolny papier przyklejony wikolem ale wizualnie pozostawia to wiele do życzenia. :mrgreen:
A ja pisałem o Zamkach :).
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: KamradziejTomal »

Sir_Yaro a nie właśnie w ten sposób robiłeś żetony do mega cywilizacji? To bardziej problematyczne myślę, że będzie zrobienie/zlecenie zrobienia naklejek heksagonalnych (żeby lepiej wygądało) na żetony. Fakt trochę z tym roboty ale jeśli dałoby radę żetony sprawnie zabejcować/pomalować (w sensie np. farbą w sprayu żeby nie latały po całym pokoju), to do szlifowania już nic nie mam.

Gdybym zrobił na tekturce metodą na leniwca to trochę zbyt blisko byłoby wykonaniu do oryginału ;)

Martwie się powoli kosztami, można te żetony zklejkowe wyciąć taniej laserem u nas krajowo niż ciągnąć z chin?
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: Sir_Yaro »

Wiesz. Jak chcesz robić wersję de-luxe to licz się z tym że to będzie drogie. :)

Natomiast żetony rzeczywiście zamawiałem w Polsce na allegro bo Chińczycy coraz częściej mają ceny ustawione dla Amerykanów itp.

A żetony do mciv zrobiłem mniej więcej tak tak napisałem. Lakierobejca, szlifowanie, lakierobejca, szlifowanie, naklejki, lakier.

Wysłane z nogi przy użyciu stonogi.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: Sir_Yaro »

A jakieś postępy?

Wysłane z nogi za pomocą stonogi
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: KamradziejTomal »

Niestety namacalnych postępów na razie niewiele. Jest to związane z kilkoma rzeczami.

Po pierwsze 95% czasu wolnego jaki mam po pracy poświęcam córeczce a to co zostanie zazwyczaj jest przeznaczane na granie :D

Druga sprawa to mozolne gromadzenie materiałów. Pod koniec października zaopatrzyłem się w nóż krążkowy, linijkę i dojechały też drewniane heksy.

Oprócz tego, ponieważ wszystko jest dla mnie nowe powolutku sobie pewne rzeczy testuję - przykładowo w ramach robienia żetonów z tektury introligatorskiej zrobiłem sobie kopię gry Micropul - na której nauczyłem się, że chyba wolałbym żetony dwustronnie oklejone. Będzie to miało zastosowanie do żetonów towarów i żetonów nagród. Jeśli chodzi o drewniane heksy - na chwilę obecną chce przetestować na jednym żetonie jak wygląda sprawa lakierowania i robienia naklejek i zdecydować czy żetony pomalować jednym czarnym lakierem i dać kolorowe naklejki - czy kupić kolorowe naklejki co naturalnie zwiększy koszty.

Kończe też szatę graficzną żetonów. Brakuje mi jeszcze kilku żółtych a potem zostaje plansza główna (wstępnie zaczęta) oraz planszetki graczy.

Ponieważ ilustracje do żetonów znalazłem za pośrednictwem google to mam nadzieję, że coś takiego będzie ok:

https://imgur.com/a/vm3wz

Jak już wyskrobię wszystkie żetony to będę musiał wrócić i porobić poprawki, bo wiele obrazków ma jakieś niedokończone elementy, nie wiem też czy nie przepuścić wszystkich razem przez jakiś filtr, itp. Muszę też chyba zrobić jakiś próbny wydruk bo jak zobaczyłem żetony na żywo to aż brwi uniosłem jakie to małe i może się okazać, że wybrałem zbyt dokładne obrazki do tego.

Może pod koniec tygodnia zrobię jakieś próby z lakierowaniem to podrzucę też efekty. ;)
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: Sir_Yaro »

fajnie to wyglada. ja tez doszedłem do tego etapu i jak zaczałem robić planszę to poległem totalnie. Próbowałeś planszę poprawić albo zrobic nową?
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: KamradziejTomal »

Jeśli chodzi o planszę główną to musiałem odrobinę przy niej usiąść, bo potrzebowałem ikonografii punktów do żetonów. Na chwilę obecną jest tylko tło + tor punktacji. Jak się jednak okazało nie wszystko mieści mi się tak jakbym tego sobie życzył, więc sam znaczek punktów chyba zmniejszę, ew. wydłużając pola na punkty 1,2,3,4...

Na zdjęcie dałem też rozmiar dwóch dysków - u góry po prawej 19mm, nieco niżej 15mm i chyba zdecyduje się na te mniejsze, żeby nie zajmowały tak dużo miejsca.

https://imgur.com/a/u6VIP
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: Sir_Yaro »

KamradziejTomal pisze:Jeśli chodzi o planszę główną to musiałem odrobinę przy niej usiąść, bo potrzebowałem ikonografii punktów do żetonów. Na chwilę obecną jest tylko tło + tor punktacji. Jak się jednak okazało nie wszystko mieści mi się tak jakbym tego sobie życzył, więc sam znaczek punktów chyba zmniejszę, ew. wydłużając pola na punkty 1,2,3,4...

Na zdjęcie dałem też rozmiar dwóch dysków - u góry po prawej 19mm, nieco niżej 15mm i chyba zdecyduje się na te mniejsze, żeby nie zajmowały tak dużo miejsca.

https://imgur.com/a/u6VIP
Jeszcze tam nic nie ma a juz wyglada lepiej niz oryginał :D

Nie wiem na ile "graficzny" jesteś i czy w ogóle ma sens tego pokazywanie ale ta plansza zrobiła na mnie duże wrażenie:
https://www.boardgamegeek.com/image/3788221/daredave

Ale niestety aby to zrobic to juz trzeba mieć talent którego mi zdecydowanie brakuje...
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: KamradziejTomal »

Sir_Yaro pisze:
KamradziejTomal pisze:Jeśli chodzi o planszę główną to musiałem odrobinę przy niej usiąść, bo potrzebowałem ikonografii punktów do żetonów. Na chwilę obecną jest tylko tło + tor punktacji. Jak się jednak okazało nie wszystko mieści mi się tak jakbym tego sobie życzył, więc sam znaczek punktów chyba zmniejszę, ew. wydłużając pola na punkty 1,2,3,4...

Na zdjęcie dałem też rozmiar dwóch dysków - u góry po prawej 19mm, nieco niżej 15mm i chyba zdecyduje się na te mniejsze, żeby nie zajmowały tak dużo miejsca.

https://imgur.com/a/u6VIP
Jeszcze tam nic nie ma a juz wyglada lepiej niz oryginał :D

Nie wiem na ile "graficzny" jesteś i czy w ogóle ma sens tego pokazywanie ale ta plansza zrobiła na mnie duże wrażenie:
https://www.boardgamegeek.com/image/3788221/daredave

Ale niestety aby to zrobic to juz trzeba mieć talent którego mi zdecydowanie brakuje...
W oryginalnej planszy jakoś razi mnie jej pstrokatość więc celem są wyraźne i przejrzyste pola. No i wywalenie tego bezsensownego wężyka punktowego tuż przy setce.

Ta plansza w stylu agricoli fajna ale akurat tutaj nie wiem czy będzie pasować. Na pewno zostawiam tor punktowy w formie ramki bo mi jakoś bardziej odpowiada. Co to akcentów ozdobnych i oznaczeń pól to jeszcze nie wiem jak je zrobię. Najpierw dam wszystkie pola, zorientuje się ile mam miejsca i wtedy będą ozdoby :) a pewnie w trakcie koncepcja będzie się zmieniać.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: hipcio_stg »

Zróbcie od razu podwójny/potrójny wężyk punktowy.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: Sir_Yaro »

są jakieś postępy w projekcie ?
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: KamradziejTomal »

Postępy są może nieznaczne ale są :D Przede wszystkim ciesze się, że po długim czasie odblokowałem się przy grafikach planszy głównej - zrobiłem całkiem sporo pól trzymając się raczej stylistyki abstrakcyjnej - nie ma fikuśnych pól udających coś innego niż tylko pole ale za to kolory są żywe i wyraźne. Został jeszcze tor kolejności i pola na nagrody za towary.

Jedyne co mnie hamuje to zdobienia (patrz zdjęcia planszy głównej poniżej). Z jednej strony chciałem żeby plansza była przejżysta, z drugiej wali trochę po oczach szarością tła - żona proponowała złote ozdobne ramki ale abstrachując od tego że średnio potrafię je zrobić to nie wiem czy to nie wygląda na zbyt naćkane. Poniżej zdjęcia obu wersji może wy coś doradzicie:

https://imgur.com/J87kTYl

https://imgur.com/kfIjRiU

Oprócz tego grafiki wszystkich hexów są skończone i wydrukowane (ale wydrukowałem za mało niebieskich będą musiał to w drugim rucie naprawić). Wydrukowałem je w punkcie drukującym w Warszawie i uważam że wyszło super. Następnie przystąpiłem do malowania i naklejania. Czarny podkład z Leroy'a super kryje i przylega do sklejki natomiast z wierzchu pomalowałem wszystko farbkami Vallejo. Niestety jak policzyłem ile by mnie kosztowały wszystkie kolory w puszce to zrezygnowałem, stwierdziłem że farbki modelarskie mająkiepski stosunek ml/PLN ale za to mogę kupić ich małą ilość (oraz wykorzystać te co mamy). Utknąłem trochę bo do żetonów beżowych i żółtych na 100% potrzebuję białego podkładu bo na czarnym to krycie jest masakra (po 5 warstwach zrezygnowałem). Stępił mi się także nóż krążkowy co też wstrzymało przycinanie naklejek, muszę więc zamówić zapasy i będę mógł kontynuować.

Poniżej kilka fotek z procesu wykonywania niebieskich heksów, zostało im jeszcze lakierowanie (którego boję się jak nie wiem że pozlepia mi żetony z podłożem):

https://imgur.com/0DUE8FW

https://imgur.com/B5DsOot

https://imgur.com/3a0dXR5
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: playerator »

KamradziejTomal pisze:... Jedyne co mnie hamuje to zdobienia (patrz zdjęcia planszy głównej poniżej). Z jednej strony chciałem żeby plansza była przejżysta, z drugiej wali trochę po oczach szarością tła - żona proponowała złote ozdobne ramki ale abstrachując od tego że średnio potrafię je zrobić to nie wiem czy to nie wygląda na zbyt naćkane. Poniżej zdjęcia obu wersji może wy coś doradzicie ...
A gdyby użyć takiego wzorku, jak ten przy polach magazynów? I zostawić trochę powietrza między nim a torem punktowym? Rewersy kafelków są bardzo fajne.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play]Zamki Burgundii

Post autor: Sir_Yaro »

Po roku to chyba możesz się juz pochwalic wynikami pracy? :D
ODPOWIEDZ