Portal Games w 2017r.

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
citmod
Posty: 714
Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 103 times
Been thanked: 103 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: citmod »

Kisun pisze:Pytanie o Morze Chmur było zadane 3 września. Zainteresowany już zapewnie wie o premierze z innych źródeł. Brawo za refleks :)
Już nawet zdążyłem zamówić i bodajże chyba jutro dojdzie. :P
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: hipcio_stg »

Jest nadzieja jeszcze na lunety do robinsona?
idziol91
Posty: 202
Rejestracja: 13 paź 2013, 15:49
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: idziol91 »

hipcio_stg pisze:Jest nadzieja jeszcze na lunety do robinsona?
+1
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: adman »

hipcio_stg pisze:Jest nadzieja jeszcze na lunety do robinsona?
jeszcze są takie rzeczy jak: Gamer character, czy Runch Mini Expansion.

Chętnie bym to zobaczył po Polsku...
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: rattkin »

adman pisze: jeszcze są takie rzeczy jak: Gamer character, czy Runch Mini Expansion.

Chętnie bym to zobaczył po Polsku...
No, może Galakta wyda. <inside joke>
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: GrzeL »

Portal umieścił na swojej anglojęzycznej stronie kilka zapowiedzi na rok 2018.
http://portalgames.pl/en/portal-games-2 ... uncements/
  • Alien Artifacts: Discovery Expansion
  • First Martians: Adventures on the Red Planet Extra ROI tiles promo, support & events
  • Robinson Crusoe: The Lost City of Z Expansion & Herb Garden and Pen promo
  • Imperial Settlers: We Didn’t Start The Fire Expansion & Diplomacy promo
  • Iron Gang Hexpuzzles Pack – Expansion for Neuroshima HEX! 3.0
  • Monolith Arena – new fantasy battleground game by Michał Oracz, inspired by HEX mechanisms
  • Detective: A Modern Crime Boardgame – new storytelling & crime solving game by Ignacy Trzewiczek
koczkodan
Posty: 232
Rejestracja: 21 cze 2017, 12:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: koczkodan »

hipcio_stg pisze:Jest nadzieja jeszcze na lunety do robinsona?
jakie lunety? to jakis pomysl/przedmiot?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: rattkin »

Luneta "złudnych nadziei" - https://boardgamegeek.com/boardgame/162 ... spyglass-i

Taka tam jednorazowa promka.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: rattkin »

Marku, o co tam chodzi z tymi żetonami Swamp/Camouflage z Cry Havoc: Aftermath? Przeczytałem wpis na stronie, ale on niespecjalnie wyjaśnia sprawę. Żetonów kamuflażu (okrągłych) jest wciąż tylko dwa (instrukcja sugeruje 3), i mają taką samą grafikę po obydwu stronach (instrukcja sugeruje, że powinny mieć cos, co chowa się facedown).
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 432
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 61 times
Been thanked: 62 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: Fiacik »

Gdzieś usłyszałem.. czy to prawda jakoby Portal w "swojej" wersji Inis zmieniał kafle landów na kanciaste?
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: Szaweł »

Fiacik pisze:Gdzieś usłyszałem.. czy to prawda jakoby Portal w "swojej" wersji Inis zmieniał kafle landów na kanciaste?
Oby nie, to byłaby tragiczna decyzja.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: rattkin »

Oj, tam, oj tam. W Portalu "komponenty to tylko ozdobniki". A potem jest zdziwienie, że "internetowi hejterzy" hejtujo, nie lubio i hurr durr w ogóle się nie znajo, a my takie fajowskie dla nich gry robimy w pocie czoła. No, jak się ktoś tak podkłada, to naprawdę, nie powinien być potem zdziwiony :(
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 51 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: KrzysiekL »

Fiacik pisze:Gdzieś usłyszałem.. czy to prawda jakoby Portal w "swojej" wersji Inis zmieniał kafle landów na kanciaste?
Oby... wtedy przestałbym czekać i spokojnie kupił wersję angielską... :)
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2810
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 833 times
Been thanked: 361 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: Gromb »

Fiacik pisze:Gdzieś usłyszałem.. czy to prawda jakoby Portal w "swojej" wersji Inis zmieniał kafle landów na kanciaste?
Serio? Nie ma jak zabić klimat i coś co wyróżnia grę. A potem problem słabej sprzedaży wersji pl i brak dodatku w rodzimym języku. Miejmy nadzieję, że to tylko info wyssane z palca.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: Chaaber »

Chyba wyssane z palca, z tego co wiem to będą jedynie mniejsze, żeby mogły się zmieścić z komponentami w kwadratowym pudełku.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: BartP »

rattkin pisze:Oj, tam, oj tam. W Portalu "komponenty to tylko ozdobniki". A potem jest zdziwienie, że "internetowi hejterzy" hejtujo, nie lubio i hurr durr w ogóle się nie znajo, a my takie fajowskie dla nich gry robimy w pocie czoła. No, jak się ktoś tak podkłada, to naprawdę, nie powinien być potem zdziwiony :(
Dużo złej woli wymaga taka interpretacja. Po pierwsze niewłaściwy cytat, w oryginale "ilustracja [...] jest jedynie ozdobnikiem".
I taka jest prawda. Jeśli ilustracja nie ma funkcjonalnego wpływu na grę, to jest ozdobnikiem, ma cieszyć oczy. Lepiej jak jest, niż jej nie ma, ale na grę pod względem mechanicznym nie ma wpływu. Gra działałaby tak samo bez niej.

Przyznam, że nie wiem, na czym polega problem z żetonami, w grę nie grałem, dodatku nie mam, więc specjalnie mnie to nie interesuje. Jednakże, rattknie, wyglądasz mi tu na internetowego pieniacza robiącego z igły widły.
deco200
Posty: 68
Rejestracja: 30 kwie 2017, 23:12
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: deco200 »

Fiacik pisze:Gdzieś usłyszałem.. czy to prawda jakoby Portal w "swojej" wersji Inis zmieniał kafle landów na kanciaste?
Nawet w taki sposob nie zartujcie, blagam. To bylaby tak glupia decyzja, ze nawet totalny amator by na to nie wpadl, a co dopiero wydawnictwo, ktore ma za soba setki wydanych tytulow. Chce w to wierzyc! :D

To faktycznie, moze nie zabiloby, ale bardzo zubozylo klimat tej gry. No coz, w razie czego zawsze mamy wersje angielska...
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: rattkin »

BartP pisze: Dużo złej woli wymaga taka interpretacja. Po pierwsze niewłaściwy cytat, w oryginale "ilustracja [...] jest jedynie ozdobnikiem".
I taka jest prawda. Jeśli ilustracja nie ma funkcjonalnego wpływu na grę, to jest ozdobnikiem, ma cieszyć oczy. Lepiej jak jest, niż jej nie ma, ale na grę pod względem mechanicznym nie ma wpływu. Gra działałaby tak samo bez niej.
Idąc takim tropem myślenia, w pudełku powinniśmy dostawać szarą tekturę i pionki z chińczyka. Gra działałaby tak samo z nimi. Po co spójność graficzna, jeden styl, odpowiednie obrazki? Ja nie kupuję mechaniki w pudełku, tylko całościowy produkt, od najmniejszego pioneczka, przez największą planszę, po czytelność instrukcji i design samej gry. Spójność i dbałość o detal jest dla mnie ważna.

Jeśli ktoś jest wydawcą, to nie może odpowiadać w taki sposób, gdy mówi o swoim produkcie, który sprzedaje komuś za pieniadze. Mam ostatnio bardzo zmniejszoną tolerancję na tego typu zagrywki (za dużo i za często ostatnio doświadczyłem, szczególnie w planszówkowym światku) - i doskonale rozumiem, że z pozycji wydawcy to wygląda na "bezpodstawne rzucanie się" i robienie "afery". Ale wydawca musi zacząć rozumieć, że czasy się zmieniają, ceny rosną, a poprzeczka jest wieszana wyżej. Okres ochronny, gdzie klepiemy wszystkich po pleckach i mówimy "oj, nic się nie stało, i tak fajnie, że jesteście" - dla mnie się już skończył. Mówimy wciąż o hobby, w którym w pudełku dostaje się tekturowe wypraski, które trzeba jeszcze oporządzić, żeby w ogóle zacząć grać. Bo "się nie opłaca". To skoro się nie opłaca, to przyzwoitość nakazuje chociaż dbać o jakość tam, gdzie można.

A wydawca mi odpowiada, że to co jest na żetonach "nie ma znaczenia, bo to tylko ozdobnik". Jakkolwiek dobry był zamysł (w co wierzę), wyszło to przeraźliwie niefortunnie. Dając przyzwolenie na takie praktyki i nie łapiąc za rękę, będziemy wiecznie obniżać standardy i akceptować każdy feler, który wyprodukuje wydawca i potem damy się jeszcze przekonać, że tak jest dobrze i nie powinniśmy marudzić. Ja będe marudził, będę łapał za rękę i wołał "sprawdzam", ilekroć coś będzie niekompletne albo felerne. Jeśli ktoś się lepiej poczuje z nazwaniem tego pieniactwem, "jechaniem", czy "hejtem" - jego wola, trudno.

Ja mam Portal Games za poważne, dojrzałe wydanictwo, które ma ambicję równać w górę a nie w dół i powyższe uznaję (jeszcze) za jedynie wypadek przy pracy. Oczywiście, że to jest pierdoła. Można nakleić, można grać. Ale niesmak wywołany zarówno błędnie wydrukowanymi żetonami (do czego jakoś nikt nie chce się jeszcze przyznać, w tym całym problem - gdybym na początku usłyszał "o kurna, coś się skopało, doślemy dobre żetony wkrótce, sorewicz", sprawy *w ogóle* by nie było) jak i robienie z klienta głupa ("może po przeczytaniu polskiej instrukcji zrozumiesz?") - pozostają. Także, bardzo mi przykro, że musiałem uruchomić "internetowego narzekacza" i przepraszam (Ciebie, Marku, szczególnie, jeśli to z Tobą rozmawiałem). Ale czuję, że dano mi powód, a wręcz sprowokowano. Proszę takich powodów nie dawać - i wszystkim nam będzie lepiej i milej.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1355
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 264 times
Kontakt:

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: Portal Games »

Chyba wyssane z palca, z tego co wiem to będą jedynie mniejsze, żeby mogły się zmieścić z komponentami w kwadratowym pudełku.
Tak, to prawda jeśli chodzi o Inis, to jedyna zmiana względem oryginału.


Jeśli chodzi o Aftermatha, to jak najbardziej przyznajemy się do błędu w druku ilustracji na awersie żetonów Kamuflażu, co czym na anglojęzycznej stronie informowaliśmy jeszcze przed premierą gry (http://portalgames.pl/en/cry-havoc-afte ... ion-error/):

Well, shoot. Sometimes small errors happen. We are sorry for that. Please rest assured, that this does NOT affect the gameplay in ANY way. There is a wrong illustration on the Camouflage token.

jednak błąd ten nie wpływa w żaden sposób na rozgrywkę. Udostępniamy też do pobrania materiały graficzne, umożliwiające wydrukowanie i naklejenie poprawnej ilustracji we własnym zakresie.

Podobny tekst opublikowaliśmy na naszej polskiej stronie, w związku ze zbliżającą się premierą polskiego Aftermatha, który również zawiera ten błąd (jako, że ten akurat komponent jest uniwersalny językowo) - http://portalgames.pl/pl/cry-havoc-afte ... kamuflazu/

Dla pewności chcielibyśmy potwierdzić, że w pudełku powinny znajdować się dwa okrągłe żetony Planu Kamuflażu oraz trzy trójkątne żetony Kamuflażu (dwa bez ilustracji na awersie i jeden z ilustracją, oznaczający aktywny żeton).
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2810
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 833 times
Been thanked: 361 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: Gromb »

Drogi Portalu jak bardzo pomniejszyliście procentowo kafle do Inis w stosunku do oryginału? To 10 czy 30% mniejsze detale? Można prosić o jakąś ikonografię pokazująca różnicę?
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: rattkin »

Portal Games pisze: Jeśli chodzi o Aftermatha, to jak najbardziej przyznajemy się do błędu w druku ilustracji na awersie żetonów Kamuflażu, co czym na anglojęzycznej stronie informowaliśmy jeszcze przed premierą gry (http://portalgames.pl/en/cry-havoc-afte ... ion-error/)
Owszem, ale powyższy artykuł nie wyjaśnił całkowicie wszystkich kwestii (a wczesniej jeszcze zamieszał ze "spare'ami"). (Wydaje mi się, że) problem jest jeszcze z rewersem. Nie chce mi się przepychać zdalnie w tej materii, bo nie wiem czy taka ilustracja faktycznie miała być.

Proszę natomiast o kompromis - udostępnijcie do wydruku i naklejenia na trójkątne żetony także REWERSÓW tych żetonów, które mają na sobie ilustrację z budynku Camouflage, nie Swamp. Efektywnie, będzie to dokładnie ta sama ilustracja, co w poprawionym pliku, tylko bez ikonki "ludka". Naklejone w liczbie 3x na rewersy trojkątnych żetonów sprawią, że wszystkie z jednej strony będą miały tę samą grafikę (zamiast obecnej Swamp), a na awersach dwa pozostaną blankami, a jeden będzie miał kolejną naklejkę, z kamuflażem i "ludkiem". W ten sposób nie będzie niejasności, który żeton jest do czego. Obecnie, trzy trójkątne żetony łatwo uznać, za żetony "zapasowe" i wręcz wyrzucić (nie są jednoznacznie wymienione w instrukcji) lub za żetony budynku Swamp (bo mają jego rewers).
Dla pewności chcielibyśmy potwierdzić, że w pudełku powinny znajdować się dwa okrągłe żetony Planu Kamuflażu oraz trzy trójkątne żetony Kamuflażu (dwa bez ilustracji na awersie i jeden z ilustracją, oznaczający aktywny żeton).
W przytoczonej konwersacji liczba 2 została uznana za nieprawidłową. To w końcu 2, czy 3? I jeśli 2, to (z ciekawości) dlaczego akurat ten jeden budynek ma dwa, a pozostałe trzy? Czy to wynika z np. balansu?
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: czeczot »

Portal Games pisze:
Chyba wyssane z palca, z tego co wiem to będą jedynie mniejsze, żeby mogły się zmieścić z komponentami w kwadratowym pudełku.
Tak, to prawda jeśli chodzi o Inis, to jedyna zmiana względem oryginału.
Nie wierze w to co przeczytałem! 2 moje ulubione gry są w prostokątnych pudłach i mi to kompletnie nie przeszkadza.
Po co, kto to wymyślił?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: Bary »

czeczot pisze:
Portal Games pisze:
Chyba wyssane z palca, z tego co wiem to będą jedynie mniejsze, żeby mogły się zmieścić z komponentami w kwadratowym pudełku.
Tak, to prawda jeśli chodzi o Inis, to jedyna zmiana względem oryginału.
Nie wierze w to co przeczytałem! 2 moje ulubione gry są w prostokątnych pudłach i mi to kompletnie nie przeszkadza.
Po co, kto to wymyślił?
Żeby pewien standard pudełek zachować. Imo słuszna decyzja.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: 8janek8 »

W przypadku Inis standardem jest prostokątne pudełko - jeśli jest takich samych rozmiarów jak Cyklady i Kemet, to takie powinno pozostać.
Też jestem ciekaw, o ile mniejsze będą kafle, czy pomieszczą bez problemu większą liczbę figurek i co z ich kompatybilnością z dodatkami z oryginalnej wersji (na wypadek jeślibyście nie wydawali dodatków)?
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Portal Games w 2017r.

Post autor: Bary »

8janek8 pisze:W przypadku Inis standardem jest prostokątne pudełko - jeśli jest takich samych rozmiarów jak Cyklady i Kemet, to takie powinno pozostać.
W przypadku Portalu zaś standardem są kwadratowe, więc na takie się zdecydowali. :P Ważniejsze pytanie brzmi, kiedy wreszcie gra wejdzie na salony. ;) Mam nadzieję, że już w pierwszym kwartale 2018 się uda.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Zablokowany