Teraz jest Śr, 24 sty 2018, 06:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 05 paź 2017, 17:42 

Dołączył(a): Cz, 05 paź 2017, 17:05
Posty: 3
Witam!

Razem z Fundacją Ciało/Umysł (organizatorem największego w Polsce festiwalu współczesnego tańca i performance http://2017.cialoumysl.pl) przygotowujemy grę o tej samej nazwie. Celem projektu jest stworzenie nowego narzędzia dla rozwijania publiczności, rozumianego raczej jako podnoszenie jakości uczestniczenia we współczesnej sztuce niż zwiększanie ilości widzów. Wzorowaliśmy się na PLAYING UP - https://www.thisisunbound.co.uk/products/playing-up - podobnej grze dotyczącej Live Art. Załączam wygląd karty i schemat gry, jakim posługiwaliśmy się dotychczas jako narzędziem warsztatowym.

Poszukujemy możliwości skonsultowania gry ze specjalistami. Podniesienia jej grywalności z jednoczesnym utrzymaniem kontroli nad treściami, jakie w ramach gry się pojawiają oraz wartościami, jakie w grę są wpisane. Aktualnie mamy 24 karty, które są powiązane z działalnością trzech artystów, ale dotyczą szeroko pojętego tańca i performance.

Będę ogromnie wdzięczny za uwagi i, być może dla większości użytkowników forum banalne, sugestie dotyczącego tego jakie informacje powinniśmy dodać tutaj. W najbliższą środę chciałbym przyjść na spotkanie Monsoon Group, przedstawić co udało się nam zrobić i porozmawiać o możliwościach współpracy. Gra jest częścią projektu "kiosk w ruchu" http://2017.cialoumysl.pl/pl/pages/46-kiosk-w-ruchu

Będę ogromnie wdzięczny za Wasze sugestie i podpowiedzi. To projekt edukacyjny, ale my także musimy się nauczyć jak tworzyć gry.


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 05 paź 2017, 23:52 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 24 maja 2013, 14:00
Posty: 4738
Lokalizacja: Poznań
Przede wszystkim przeczytać artykuł Adama Kwapińskiego o grach "edukacyjnych" w trzecim numerze Kuriera Planszowego - to bardzo grząski grunt.

Pierwsze co mi się nasunęło, to zupełne przestawienie ram tej zabawy. Oczywiście, to jest strzał w ciemno, bo nie wiem/nie rozumiem do końca, jaki ma być zamierzony efekt. Ale przyjrzyjcie się produktowi Rory's Story Cubes - zestawie kości, na których nadrukowane są różne symbole, a których zestawienie razem pozwala nadać ramy: opowieści, przesłania, więc czemu i nie performensu (performansu? występu). Kości mogą być bodźcem zarówno do historii/pytania, jak i do mowy ciała - a o temacie, czy charakterze decydować może zarówno sam zainteresowany, jak i właśnie ktoś z zewnątrz, kto może część symboli zinterpretować i niejako "zadać temat". Punkty wyrugowałbym zupełnie. Przyjmowanie ról przez graczy musi odbywać się niejako płynnie i naturalnie, jako efekt zainteresowania i chęci samych graczy, a nie arbitralnych formuł, typu "jesteś teraz przyjacielem, a teraz kimś tam jeszcze" - za bardzo to jest zbliżone do psychologicznej kozetki, a za mało do spontanicznych, naturalnych reakcji. Innymi słowy: jak taka gra ma zachęcić obserwatorów i sprawić, by aktywnie się do niej włączyli?

Obecnia nie ma to wiele wspólnego z współczesnymi grami planszowymi - jest raczej luźno zaprojektowaną aktywnością społeczno-towarzyską i najbliżej jej do gier typu "storytelling", z zadanymi tematami. Przyjrzyjcie się więc Story Cubes, Once Upon a Time (Dawno, dawno temu), czy Dixit - jako platformom do opowiadania historii i wciągania w tą historię uczestników. "Zabawa do której zaprasza się obserwatorów" brzmi bardzo niefrasobliwie w kontekście gry i nasuwa skojarzenie raczej z siłowym zaproszeniem do weselnych uciech po północy. Wciśnięcie do całości punktów może raczej wywołać efekt odwrotny od zamierzonego (porównywanie, antagonizowanie). Nie jestem do końca przekonany, czy to designerów gier planszowych powinno się tu pytać o radę.

P.S. Joker w dzisiejszych czasach bardziej kojarzy się z postacią demonicznego Heatha Ledgera z filmów o Batmanie, niż z kartą z lat 80tych, która, w zależności od przyjętych zasad, zastępowała inne karty :). Nie wydaje mi się, by ktoś miał na zostanie jokerem zareagować pozytywnie :)

P.P.S. Najlepszym sposobem na naukę tworzenia gier, jest granie w nie. Dużo.

_________________
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 06 paź 2017, 09:13 

Dołączył(a): Cz, 05 paź 2017, 17:05
Posty: 3
Bardzo dziękuję! Czekamy na więcej!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 06 paź 2017, 10:05 

Dołączył(a): Cz, 05 paź 2017, 17:05
Posty: 3
Odpowiem teraz nieco dokładniej na uwagi rattkina:

1. Sprawdzimy artykuł Kwapińskiego.
2. Próbowaliśmy z Story Cubes i Dixitem. Rzecz w tym, że wówczas mamy jednak małą kontrolę nad tematyką. Być może wynika to rozbijania się naszych myśli pomiędzy stworzeniem "samodzielnej gry", która z konieczności będzie bardziej otwarta na inwencję graczy, a "narzędzia warsztatowego", które pozwoli nam moderować rozgrywkę. Być może powstaną oba na bazie tej samej planszy.
3. Płynność gry to duży problem. Ołówek jest maszyną losującą, ale w efekcie niektórzy gracze mogą nie mieć szansy na zdobycie punktów. Z drugiej strony, punkty dodaliśmy ad hoc na życzenie pierwszych testerów, którzy oczekiwali motywatora i jasnej możliwości zwycięstwa w grze.
4. Jak na razie moderator spełniał rolę weselnego wodzireja, do pewnego stopnia, to działało.
5. Joker - dla naszych graczy, był komunikatywny :), ale to kwestia dyskusyjna.

Dziękujemy za uwagi!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 07 paź 2017, 22:50 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 09 mar 2015, 16:20
Posty: 176
Typ robi piruet a reszta ludzi obserwuje i klaska stopami?
To juz lepiej niech wszyscy robia po kolei i potem kazdy daje ocene kto zrobil najlepiej i dyskusja.
Ja bym na podobnej zasadzie proponowal stworzyc gre klub dyskusyjny jedna osoba wybiera jedno z 2 hasel, druga osoba wybiera czy bedzie za jakas teza czy przeciw i prowadza dyskusje na ten temat. Jeden jest przeciw i daje argument drugi jest za i daje argument i tak np po 3 agrumenty. Np gracz pierwszy ma tematy do wyboru: 1.piruety w tańcu towarzyskim - można się bez nich obejść 2 wysocy ludzie powinni się niżej kłaniać.
Wybiera temat 1
Drugi gracz teraz decyduje czy bedzie bronił tezy czy ja obalał
Po wymianie argumentow reszta glosuje kto lepiej wypadl i kazdy dostaje punkty za glosy
Olowkowi dajcie spokoj niech sluzy do zapisywania punktow.
Gracze graja po kolei albo kazdy z kazdym w parze.
Wrzuccie hasla i macie gotowa gre, możecie startować na wspieram. Podeslijcie mi darmowa kopie za pomysl

_________________
Gdynia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL