Wiedźmin - Gra Karciana - Print&Play (Ukończona 90%)

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
robsson
Posty: 119
Rejestracja: 12 gru 2008, 20:08

Wiedźmin - Gra Karciana - Print&Play (Ukończona 90%)

Post autor: robsson »

Cześć. Jakiś czas temu realizowałem projekt Planszowej gry o Wiedźminie (której wątek znajdziecie pod tym linkiem http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... in#p791901). Opierając się na kilku jej elementach oraz inspirując się kilkoma typowymi grami karcianymi postanowiłem stworzyć zupełnie nowy projekt. Tym razem zupełnie pozbyłem się planszy i oparłem w całości na kartach. Poniżej przedstawiam główne założenia, a w linkach w poście znajdziecie wykonane karty oraz Instrukcję, która wyjaśnia schemat zabawy w szczegółowych krokach i pozwoli Wam bliżej zapoznać się z projektem.



Główne Założenia:

- Gra w głównej mierze opiera się na dwóch stosach kart: Stosie kart przygód do którego zaliczyć można karty Wrogów (z którymi walczymy, Prób (których podjęcie wiąże się z nagrodami lub karami) oraz Zdarzeń (które wpływają na rozgrywkę jednego Gracza lub wszystkich Graczy) oraz stosie kart Przedmiotów wzmacniających statystyki Bohatera, do których zaliczamy Broń Stalową (do walki z Ludźmi i Zwierzętami), Broń Srebrną (do walki z Potworami), Rynsztunek (wzmacniający Obronę Bohatera), Znaki (wzmacniające Atak Bohatera na podatnych na na dany Znak wrogów), Zestawy Olejów (także wzmacniające atak Bohatera na podatnych na dany Zestaw Olejów Wrogów), Runy (na stałe łączone z bronią lub Rynsztunkiem celem wzmocnienia Siły Znaków) oraz Sojuszników (którzy jako jedyna karta mogą być zagrywani dwukrotnie celem wzmocnienia statystyk Bohatera lub pomocy w podróży), a także kart Zagrywany, czyli Akcji Szermierki (wzmacniają statystyki Broni i Rynsztunku) i Akcji Znaków (które wzmacniają statystyki Znaków)

- Rozgrywka w pojedynkach z Wrogami oparta jest na kartach Przedmiotów dwóch głównych typów - kartach Stałych, którymi gracze wzmacniają na stałe swoich Bohaterów oraz kartach Zagrywanych którymi Gracze wzmacniają chwilowo określone statystyki Bohatera w trakcie walki.

- Gra oferuje wybór poziomu Trudności za pośrednictwem trzech Lokacji w których będzie odbywała się rozgrywka. Każda z Lokacji ma inną ilość kart Przygód (co wpływa także na długość rozgrywki) oraz inny poziom Wrogów z którymi przyjdzie się zmierzyć Bohaterom. Do wyboru są trzy lokacje: Kasztel Wrońce, Novigrad i Oxenfurt

- Gra oferuje dodatkowo trzy Tryby rozgrywki, które całkowicie zmieniają podejście do rozgrywki i w zależności od wybranej wcześniej lokacji zmienia Bonusy i Obostrzenia płynące z przygody. W Trybie Turowym gracze korzystając z indywidualnych Stosów Przygód z ilością kart przypisaną do danej Lokacji dla każdego Gracza i na końcu rozgrywki walczą ze sobą by wyłonić zwycięzcę. W Trybie Kooperacyjnym Gracze korzystają z jednego stosu przygód w ilości przypisanej do Lokacji i walczą ze wszystkimi Wrogami razem jako drużyna, mnożąc statystyki Wrogów o ilość graczy. Na końcu rozgrywki podejmują walkę z losowym Bossem przypisanym do danej Lokacji (każda z Lokacji ma trzech Bossów, z których każdy wyróżnia się specjalnymi zdolnościami utrudniającymi pojedynek). Nie ma tu Zwycięzców, jest tylko wspólna podróż. W ostatnim Trybie, Fabularnym, do rozgrywki wchodzą specjalne karty Fabularne. Rozgrywka ta łączy dwa powyższe tryby. Gracze najpierw przez trzy tury indywidualnie rozpatrują swoje Stosy w ilości kart opisanej dla danej Lokacji dla każdego Gracza, a następnie razem w czwartej turze podejmują się złożonego Zadania Fabularnego. W następnych krokach schemat się powtarza, aż do wykorzystania wszystkich kart Zadań fabularnych. Tu zwycięża Gracz który na koniec rozgrywki posiada najwyższa ilość Życia.

- Życie każdego Gracza jest nieodzownie związane z Ilością kart posiadanych przez niego w ręce. Z reguły każdy Gracz posiada w ręce po 10 kart lub mniej i może je wykorzystać do Stałego wzmocnienia Bohatera (za pomocą Broni Stalowej, Srebrnej lub Rynsztunku) lub do zagrywania Akcji (czasowo wzmacniających Siłę, Rynsztunek lub Znaki). Warto jednak zachować balans, gdyż ilość kart w ręce jest także Życiem Gracza. Jeśli spadnie ono do zera, Bohater umiera.

- Walka z wrogami odbywa się pomocą kości, których wynik rzutu doliczany jest do statystyk Bohatera powiększonych o jego ekwipunek i karty Akcji a następnie konfrontowany z rzutem kością Wroga doliczoną do jego statystyk. Duże znaczenie ma tu wrażliwość Wrogów na konkretne Znaki i Oleje, które może posiadać Bohater, a także wrażliwość Wrogów na konkretny rodzaj Broni (Stalowej lub Srebrnej)

- obrażenia Gracza obliczane są tylko i wyłącznie w przypadku przegranej walki z Wrogiem za pośrednictwem kolejnego rzutu kośćmi. Jeśli Gracz wygra pojedynek nie oblicza się obrażeń, co skraca rozgrywkę w pojedynkach.

- każdy pokonany Wróg trafia na Cmentarz, każdy niepokonany wróg wraca na spód stosu kart Przygód i Gracz będzie zmuszony zmierzyć się z nim w przyszłości. W przypadku zwykłych wrogów wystarczy jedna próba Sił by zabić Wroga. W przypadku walki z Bossem, który jako jedyny Wróg posiada swoje odrębne życie, należy zredukować je do zera by wygrać pojedynek.

- w trakcie Trybu Fabularnego postać Gracz może awansować, co odnotowuje się w odpowiedni sposób na karcie Bohatera. Tak awansowana postać może zostać później wykorzystana do Gry w innych Trybach na wyższych poziomach trudności.

W samej instrukcji znajdziecie kilka opisanych przykładowych kart, które przybliżą wam jak może wyglądać rozgrywka.

http://www86.zippyshare.com/v/iOWMrPbP/file.html

Zestawy kart (na razie w Zadaniach Fabularnych występują tylko karty Kasztelu Wrońce i Novigradu, do zrobienia jeszcze Oxenfurt)

Bohaterowie

http://www83.zippyshare.com/v/gPMpIXYI/file.html

Przygody

http://www83.zippyshare.com/v/09vn3cuE/file.html


Przedmioty

http://www83.zippyshare.com/v/6dDbrNhm/file.html


Bossowie i Lokacje

http://www83.zippyshare.com/v/vbDmj4QO/file.html


Kasztel Wrońce - Zadania Fabularne

http://www83.zippyshare.com/v/uPQGFP7E/file.html

Novigrad - Zadania Fabularne

http://www83.zippyshare.com/v/3952Qard/file.html


Poniżej kilka przykładowych kart z Zestawu (całość to niemal trzysta kart)


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Oprócz kart trzeba zaopatrzyć się w kości. Potrzeba też zrobić sobie kości dla Bossów z dwoma ścianki oznaczonymi grafiką pierwszej umiejętności, dwoma ściankami oznaczonymi grafiką drugiej umiejętności i dwoma ściankami pustymi. Do trybu fabularnego przyda się także Kość Wiedźmińskich Zmysłów z trzema polami oznaczonymi grafiką zmysłów i trzema polami pustymi.



Wszelkie uwagi proszę zgłaszać poniżej.
Mikanit
Posty: 145
Rejestracja: 09 mar 2015, 16:20
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Wiedźmin - Gra Karciana - Print&Play (Ukończona 90%)

Post autor: Mikanit »

Są tu jakieś decyzje? Czy dobieramy losową jartę i rzucamy kostkami?
Rumia
robsson
Posty: 119
Rejestracja: 12 gru 2008, 20:08

Re: Wiedźmin - Gra Karciana - Print&Play (Ukończona 90%)

Post autor: robsson »

Główne decyzje dotyczą doboru ekwipunku oraz decyzji czy i jakie karty z pakietu kart Zagrywanych które posiadasz w ręce zastosować w danej walce, mając na uwadze to że każde zagranie takiej karty zmniejsza twoje życie. Niektóre karty dają ci możliwość ucieczki przed wrogiem, inne pokonania go za pomocą np. sojusznika.

Całość opiera się na dobieraniu kart do ręki oraz decyzjach jakich kart użyć w danej w walce.
Nie ma tu natomiast budowania talii i zagrywania zasobów jak np. w Magic The Gathering
ODPOWIEDZ