Great Football Season-test symulacyjnej gry piłkarskiej

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Pieczara
Posty: 1
Rejestracja: 17 cze 2017, 16:57

Great Football Season-test symulacyjnej gry piłkarskiej

Post autor: Pieczara »

Witam wszystkich,
od niepamiętnych czasów zajmuję się wymyślaniem planszowych gier piłkarskich, głównie 1-osobowych. Z reguły lądują one później w miękkiej szufladzie.
Ostatnio wpadłem na pomysł symulacyjnej gry piłkarskiej pod roboczym tytułem "Great Football Season" w stylu "co by było gdyby".
Skrót zasad:
Rzucamy 5 kostkami (3k6, k20 i k12) i z kombinacji odczytujemy:
1. "Czysty" wynik meczu przed modyfikacjami
2. Wpływ określonego czynnika na wynik końcowy(np. dobry atak gospodarzy - dodatkowy gol, świetne morale gości - anulowanie porażki, powtórka rzutu).
Jeśli chcemy możemy też wylosować dodatkowymi rzutami:
- strzelców bramek
- minuty, w których padły gole
- krótki opis meczu (np. dominacja gospodarzy, ostra gra gości)
- gracza meczu
- zmianę w poziomie morale obu drużyn
- kontuzje-pauzy zawodników
- ewentualne czerwone kartki
Po kolejce możliwe są losowe zmiany w formie zawodników. W ten sposób całą kolejkę ligową możemy rozegrać w ok. 30 minut. Wyniki fikcyjnego sezonu powinny być statystycznie wiarygodne z wynikami, które rzeczywiście padły.
Po rozegraniu kilku kolejek Premier League 2000/01 postanowiłem wrzucać opisy kolejek ligowych na bloga. Teraz testując nowy system sam jestem ciekaw kto zostanie mistrzem "mojego" sezonu, a powiem, że zapowiadają się spore niespodzianki.
Po 10 kolejkach ligowych zamierzam wstępnie podsumować testy i wprowadzić niezbędne zmiany.
Może kogoś z Was, planszówkowiczów-kibiców zainteresuje, kulturalne uwagi są mile widziane.

Pozdrawiam wszystkich
Pieczara

Mój blog:
http://greatfootballseason.blogspot.com/
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Great Football Season-test symulacyjnej gry piłkarskiej

Post autor: kolderek »

też tak mam :-)

co do Twojego pomysłu to spoko ale nie na grę planszową czy kościaną - bardziej na internetową przez przeglądarkę - tak mi się wydaje. bo nie ma tu nic o mechanice. podejrzewam, że rzucasz kostkami i sprawdzasz w odpowiednich tabelkach co się stało dodając lub odejmując modyfikacje. do grania na papierze zbyt czasochłonne. to powinno być prostsze :-)

ja bardziej preferuję na wymyślonych nazwach drużyn i losowych nazwiskach. czerpię z pomysłów innych gier i próbuję je łączyć. też myślę nad grą ostatnio, w której też zawodnicy mają współczynniki atak i obrona (gra: Age of Soccer (2014)). ale ja je losuję dla każdego zawodnika.
bramkarz: atak K4-2, obrona K8+1
obrońca: atak K6-1, obrona K6
pomocnik: atak K8, obrona K4-1
napastnik: atak K10+1, obrona K2-2
z kolei z gry Quick Soccer (chyba) wziąłem generowanie wyniku. trochę programuję w PHP i zrobiłem sobie stronkę gdzie wynik mi się od razu wyświetla, nie muszę rzucać kostkami i wszystkiego zapisywać na kartce. teraz muszę zmienić kod tak, żeby po otrzymaniu czerwonej kartki siła klubu się obniżyła i w dalszej części meczu miało to wpływ. teraz generuje wynik na początkowych wartościach. tak sobie dłubię pomalutku :-)

z chęcią poznałbym Twoją mechanikę :-)
ODPOWIEDZ