Teraz jest Śr, 24 sty 2018, 04:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dungeonforge.pl
PostNapisane: N, 23 kwi 2017, 12:29 

Dołączył(a): Śr, 22 mar 2017, 18:10
Posty: 9
Po bardzo intensywnym roku pracy, Dungeon Forge wchodzi w finalny etap przygotowań do kampanii wydawniczej. Kończymy rozmowy z kilkoma wydawnictwami i przygotowujemy strategię wydania. Po sporej ilości testów jesteśmy gotowani do zaprezentowania treści. Poniżej najważniejsze informacje o projekcie:

Wideorecenzja by Gambit TV

https://www.youtube.com/watch?v=HfY6Kq9Chig&t=765s


Obrazek

„Dungeon Forge to wielka przygoda w podziemiach. To eksploracja tajemniczych lokacji, zdobywanie potężnych artefaktów i walka z groźnymi potworami. To wielki wyścig i rywalizacja między bohaterami w zdobywaniu potęgi i chwały, gdzie skuteczność w wykonywaniu zadań decyduje o zwycięstwie.”

Obrazek

Bohaterowie z różnych krain przybywają do Pragradu, miasta które kryje pod sobą liczne tajemnice.
Pod miastem kryją się rozległe korytarze Krainy Cienia, które niegdyś tętniły życiem, a teraz przepełnione są siłami zła. W tych podziemiach toczy się znacząca część rozgrywki. Od czasu do czasu bohaterowie wracają jednak do miasta, gdzie mogą uzupełnić zapasy i odpocząć.

Obrazek

Ruch po planszy jest swobodny. Rzut kostką lub karta wiedzy wyznaczają ilość dostępnych punktów ruchu z przedziału od 3 do 6. Bohater może wykorzystać dowolną ilość punktów ruchu, a nawet zostać w tej samej lokacji i eksplorować dalsze niebezpieczeństwa.

Obrazek

Wszystko to co na swojej drodze spotykają bohaterowie w podziemiach zawarte jest na trzech elementach:
- żetonach wyzwań i przedmiotów
- kartach korytarzy
- kartach komnat

Obrazek

Żetony wyzwań i przedmiotów stanowią najliczniejszy element na planszy. Żetony te są dwustronne i zawsze na jednej stronie zawierają wyzwanie a na drugiej przedmiot. Żetony te kładzie się losową stroną na planszy. Gdy żeton obrócony jest stroną przedmiotu, bohater wie co może zdobyć, ale nie wie jakie niebezpieczeństwo musi pokonać. Gdy żeton odwrócony jest strona wyzwania, bohater wie co musi pokonać, ale nie wie co może zdobyć.


Obrazek

Żetony wyzwań wymagają testu siły lub zręczności. Porażka w teście może się wiązać z utratą punktów życia lub zacięciem skrzyni.

Obrazek

Karty korytarzy zawierają różnego rodzaju losowe zdarzenia, które mogą przytrafić się bohaterom, w trakcie ich wędrówki, a najbardziej nieoczekiwanym momencie.

Obrazek

Karty komnat, reprezentują tę część podziemi, która na początku rozgrywki jest przed bohaterami zakryta. Często bohater, który pierwszy odkryje dana komnatę otrzymuje nagrodę. Może się okazać, że karty zawierają ukryta lokację, siedlisko wyjątkowo potężnego potwora, lub oznaczają konieczność dolosowania kilku żetonów i położenia ich na planszy.

Obrazek

Elementem napędzającym rozgrywkę są jednak zadania. Poprzez realizację zadań bohaterowie zdobywają chwałę, która jest niezbędna do wygranej.

Obrazek

Zadania często odnoszą się do żetonów, które leża na planszy. Wymagają pokonania potwora konkretnego typu lub zdobycia ściśle określonego przedmiotu.

Obrazek

Gra dysponuje kilkoma scenariuszami, o różnym czasie trwania, które w różny sposób definiują warunki zwycięstwa.

Obrazek

Do dyspozycji bohaterów w zależności od ich profesji dostępne są dwa rodzaje kart mocy: czary lub modlitwy. Modlitwy częściej umożliwiają interakcje z innymi bohaterami, a czary skoncentrowane są na wzmocnieniu tego, który je używa. Wiele kart mocy zawiera w sobie zarówno efekt pozytywny jak i negatywny. Umiejętne wykorzystanie tych kart może decydować o zwycięstwie.

Obrazek

Obrazek


W Krainie Cienia znajduje się tytułowa „Magiczna Kuźnia”. Umożliwia ona bohaterom tworzenie artefaktów oraz zdobywanie schematów kolejnych artefaktów.

Obrazek

Bohaterowie występujący w grze posiadają alternatywne profesje. Daną profesję należy wybrać na początku rozgrywki.

Obrazek

Przez cały okres rozgrywki bohaterowie zdobywają także karty wiedzy, które mogą być wykorzystane na kilka sposobów, bądź to do nauczenia się kolejnej umiejętności lub doraźnie do powtórzenia rzutu podczas testu walki, pułapki, otwarcia lub precyzyjnym pokierowaniem ruchem bohatera.

Obrazek


Nad projektem do tej pory pracowało kilkadziesiąt osób w tym 30 artystów z całego świata. Odbyła się duża ilość testów w zróżnicowanych ekipach. Zakładamy, że już niedługo nastąpią ostateczne decyzje co do formy wydania projektu.
Uwaga: Zaprezentowane materiały mają charakter roboczy i ostatecznie mogą jeszcze ulec zmianie (w szczególności teksty nie przeszły jeszcze korekty)


BOARDTIME
http://boardtime.pl/2017/07/dungeon-for ... otypu.html
DICELAND
http://dicelandblog.pl/dungeon-forge-wr ... at-wywiad/


www projektu:
http://dungeonforge.pl
FACEBOOK
https://www.facebook.com/Dungeon-Forge-346178852445836/


Ostatnio edytowano N, 26 lis 2017, 12:27 przez Migalart, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 30 kwi 2017, 12:57 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pt, 31 sie 2012, 11:42
Posty: 106
Projekt zapowiada się interesująco, jednak mam 2 uwagi:
-kosmetyczna, w tekstach kart Klątw na początku jest "tą kartę" potem "tę kartę"
-(choć pewnie uwaga spóźniona) czy zastosowanie dwustronnych żetonów nie sprawi, że po kilku grach gracze będą znali je na pamięć i widząc żeton z jednej strony będą wiedzieli, co będzie na drugiej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 03 maja 2017, 15:47 

Dołączył(a): Śr, 22 mar 2017, 18:10
Posty: 9
Dzięki za zainteresowanie. Niestety korekta językowa będzie wykonana tylko raz, gdy materiał będzie w wersji finalnej. Jest ryzyko błędów, choć bardzo się staramy, aby ich unikać.
Co do obawy o dwustronne żetony. Są tak pomyślane, że obrazki powtarzają i każdy jeden, ma po przeciwnej stronie kilka opcji. Owszem jest ryzyko, że po X grach doświadczony gracz będzie wiedział, że pod rzadszym potworem jest opcja tylko na jeden z 4 przedmiotów, ale będą to raczej pojedyncze przypadki. Uczciwą ocenę czy jest to problem będą mogli dać tylko gracze, ale mamy świadomość tego "wątku". Był już sygnalizowany.


Ostatnio edytowano Śr, 05 lip 2017, 10:53 przez Migalart, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 11 maja 2017, 15:55 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 16 lut 2016, 19:29
Posty: 687
Lokalizacja: Cieszyn
Wybaczcie, ale nie mogę. :mrgreen: :mrgreen: Ten barbarzyńca ma minę w stylu: "Aha.. kolejny elf, trzeba zabić. . *ciach* nawet bez krwi.. ehh.. co tu robimy.. dokąd zmierzamy.. Sylwia dlaczego mnie zostawiłaś dla tego maga.." :mrgreen:

_________________
Kupię dodatki do Time Stories


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 04 lip 2017, 21:31 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 05 maja 2013, 13:10
Posty: 5377
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
http://boardtime.pl/2017/07/dungeon-for ... otypu.html

_________________
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 05 lip 2017, 10:56 

Dołączył(a): Śr, 22 mar 2017, 18:10
Posty: 9
dziękuje za przygotowanie
"pierwszych wrażeń"
pierwszy post został zaktualizowany


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 07 lip 2017, 13:41 

Dołączył(a): Śr, 22 mar 2017, 18:10
Posty: 9
Zapraszam do zapoznania się z nową stroną www projektu
znajduje się tam więcej informacji na temat elementów gry i rozgrywce.

http://www.dungeonforge.pl


Ostatnio edytowano Wt, 31 paź 2017, 21:31 przez Migalart, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 29 paź 2017, 09:55 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 14 maja 2013, 07:57
Posty: 266
Mamy dla was coś extra. Pierwsze wrażenia, zdjęcia gry, informację o patronacie oraz obszerny wywiad z twórcą - zajrzyjcie koniecznie.

http://dicelandblog.pl/dungeon-forge-wr ... at-wywiad/

_________________
Mechaniki gier planszowych
http://dicelandblog.pl/mechaniki-gier/
Pełna historia gier planszowych:
http://dicelandblog.pl/historia-gier-planszowych/
Planszowy Express
http://dicelandblog.pl/category/planszowy-express/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 21:25 

Dołączył(a): Śr, 22 mar 2017, 18:10
Posty: 9
dziękuję za recenzję

przy okazji w tym momencie wrzuciłem na www pełny skrótowy opis mechaniki i elementów gry.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 12:27 

Dołączył(a): Śr, 22 mar 2017, 18:10
Posty: 9
Wideorecenzja by Gambit TV

https://www.youtube.com/watch?v=HfY6Kq9Chig&t=765s


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 14:47 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 03 wrz 2012, 13:08
Posty: 4097
Lokalizacja: Poznań
Skoro już mówimy o korekcie - na kartach piszesz "lokacja" w znaczeniu "lokalizacja, pole". W języku polskim wyraz "lokacja" oznacza coś zupełnie innego niż po angielsku. Wiadomo, potocznie tak się w środowisku mówi, ale karty czy instrukcja nie powinny być pisane językiem potocznym.
https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/lokac ... 12628.html

_________________
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide zanim to było modne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 29 lis 2017, 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 09 mar 2016, 15:37
Posty: 68
Primo: gratulacje dla autora za stworzenie tak zaawansowanej wersji gry - pełen szacun!!
Secundo:
Moim skromnym zdaniem:

- ta gra bardzo ale to bardzo przypomina Dungeoneera Króla Nieumarłych - też przygodówkę w lochach tyle że na planszy a nie kartach. Niestety nie jest to pochlebne skojarzenie i obym się mylił!!! :/

- na pierwszy rzut oka martwi mnie pojedynczy rzut 1 kością w testach (tak jak w Dungoeneerze :/) i chyba jeszcze mniejsza interakcja (choć na stronie gry jest zapis: "w Dungeon Forge interakcja między graczami jest podstawowym elementem napędzającym rozgrywkę."- tyle że atakować można tylko po wyrzuceniu symbolu na kostce lub zagrania odpowiedniej karty. Więc czegoś tu nie zrozumiałem... Również długi czas gry może być problemem jeśli jest to 25-80min na gracza (chociaż może ktoś lubi zwiedzać lochy przez ponad 5h ;) )

Na plus prostsze zasady, strona wizualna (oprócz grafik bohaterów) i (oby) krótki downtime.

Chętnie będę śledził dalsze losy projektu.
Powodzenia !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 01 gru 2017, 22:43 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 05 maja 2013, 13:10
Posty: 5377
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Skryty Planszoholik napisał(a):
chyba jeszcze mniejsza interakcja (choć na stronie gry jest zapis: "w Dungeon Forge interakcja między graczami jest podstawowym elementem napędzającym rozgrywkę."- tyle że atakować można tylko po wyrzuceniu symbolu na kostce lub zagrania odpowiedniej karty. Więc czegoś tu nie zrozumiałem...
błędnie utożsamiasz możliwość interakcji z koniecznością spotkan miedzy graczami. Większość interakcji to modlitwy czasu i wyścig o realizacje zadań, który nie wymaga spotkań. Pisałem o tym w swoim tekscie na http://boardtime.pl/2017/07/dungeon-for ... otypu.html

_________________
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 14 sty 2018, 15:06 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pt, 21 gru 2012, 20:54
Posty: 197
Lokalizacja: Wrocław
Będzie można grać solo?

_________________
Hero Realms PL
Epic Card Game PL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL