[Print & Play] Love letter redesign

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
MrMalpa
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2016, 14:04
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów

[Print & Play] Love letter redesign

Post autor: MrMalpa »

Witam

Uważam Love Letter za całkiem przyjemnego filera karcianego, ale nie wędruje u mnie na stół zbyt często z uwagi na tematykę. Nie wiem czy też tak macie, ale słodko cukierkowa stylistyka pomimo, że pasuje i stanowi konsekwentną całość skutecznie powstrzymuje mnie przed wyciąganiem jej na stół i kiedy mogę wybrać coś innego to wybieram, a szkoda.
Na bgg jest już dużo propozycji redesignu powstało nawet kilka oficjalnych wersji (munchkin, hobbit, batman) ale żadna jakoś do mnie nie trafia . Uważam, że batman jest w miarę ok pod wzgl graficznym, ale też jest mało uniwersalny.
Postanowiłem zrobić redesign O tematyce konfliktu ciemności i światła. Ogólnie chodzi o to że jesteśmy początkującym magikiem kuszonym przesz złe moce i postacie do coraz intensywniejszego wchodzenia w czarną magię i przyzwania ostatecznego zła czyli krwawego smoka (Księżniczka- Zawsze wiedzałem że tak naprawdę jest potworem:). Równocześnie po piętach depta nam inkwizycja i jej poplecznicy chcący przerwać nasze czarnomagiczne zapędy.

Jako grafiki i bazę wykorzystuję karty MTG. Dają ciekawy mroczny klimat. Karty opatrzyłem dodatkowymi cytatami z książek (min. seria o inkwizytorze Piekary) żeby dodać całości jeszcze więcej klimatu

Chętnie usłyszę wasze komentarze i uwagi. Wyblurowałem tekst na kartach żeby nikt mnie nie posądzał o piracenie gry. Dla nadgorliwych :posiadam grę :)

Obrazek
https://zapodaj.net/3873feac2b38e.jpg.html
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: [Print & Play] Love letter redesign

Post autor: kinioo »

Jak Ci klimat pasi to OK (tez przerabialem kiedys Dominiona na inny bardziej klimatyczny).

Ta czarna czcionka srednio czytelna.

K.
Sorki za brak polskich znakow....
Awatar użytkownika
Dr_Kecaj
Posty: 343
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:34
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: [Print & Play] Love letter redesign

Post autor: Dr_Kecaj »

Swego czasu zdarzyło mi się popełnić jedno przetematowanie :)

z braku czasu, wrzucam tylko jedną kartę:

Obrazek
Kupię Szczura rogatego PL
MrMalpa
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2016, 14:04
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów

Re: [Print & Play] Love letter redesign

Post autor: MrMalpa »

Świetnie całościowo dobrana grafika nie ma elementów zbędnych. Podoba mi się. Swego czasu bardzo podobna wersja z tematyką StarWars była popularna na rosyjskim rynku nie wiem czy to była oficjalna wersja czy redesign.

Dr_Kecaj pisze:Swego czasu zdarzyło mi się popełnić jedno przetematowanie :)

z braku czasu, wrzucam tylko jedną kartę:

Obrazek
MrMalpa
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2016, 14:04
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów

Re: [Print & Play] Love letter redesign

Post autor: MrMalpa »

Wprowadziłem pewne korekty redakcyjne do wersji podstawowej i opracowałem wersje rozszerzoną na 5-6 osób na podstawie Love letter Premium wprowadzając parę swoich modyfikacji. Dodałem też nowe oznaczenia na karcie :Ilość czaszek u góry oznacza ilość kart w tali, a w prawym dolnym rogu umieściłem opis od ilu graczy używa się danej karty, żeby łatwiej było przygotować talię do gry.
Obecnie przerabiam instrukcję pod nową tematykę oprócz zmian redakcyjnych i nazewnictwa kart wprowadziłem Cząstki Wiedzy Zakazanej (tokeny) jako elementy zbierane przez graczy zamiast serduszek. Ograniczyłem również ilość tokenów wiedzy zakazanej do wygrania gry żeby nie dłużyła się na więcej osób - w końcu ma być to filler a nie gra na pół wieczoru.
-5 w grze dla 2 graczy
-4 w grze dla 3 graczy
-3 w grze dla 4 graczy
-2 w grze dla 5-6 graczy

Jak zwykle zachęcam do komentowania i wyłapywania błędów.

Obrazek
http://imgur.com/a/Zsc1s
Awatar użytkownika
Dr_Kecaj
Posty: 343
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:34
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: [Print & Play] Love letter redesign

Post autor: Dr_Kecaj »

Tak na szybko :
- czerwone ikony są zbyt ciemne. ledwo widać na nich czarne cyfry.
- zdecydowałbym się na nazwy w jednym języku (estetyczniejsze karty)
- I najważniejsze - Gra ma to do siebie, że często kartę mamy na ręce ledwo kilka sekund, więc umieszczanie na niej tekstów dodatkowych.. zastanowiłbym się :)
Kupię Szczura rogatego PL
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: [Print & Play] Love letter redesign

Post autor: bukimi »

Jeśli "cząstka wiedzy" jest zdobywana po wygranej rundzie to niektóre karty dające takową są zbyt mocne.
Nekromanta - wystarczy, że zagrasz kartę na swój stos i już na pewno skończysz rundę z min. 1 punktem (z szansą na więcej)
Posłaniec - po tym jak odpadnie kilku graczy zdobycie dodatkowego punktu może być prawie pewne (a nie ma żadnych skutków negatywnych)

Po co Zabójca smoków ma wartość 9, skoro może wygrać rundę tylko gdy Smok zostanie odrzucony? A jeśli Smok nie trafi do gry w danej rundzie (będzie kartą ukrytą) to wówczas Zabójca jest bez sensu (skończysz grę z kartą o najwyższej wartości, ale smok nie został odrzucony...)

Przy takiej ilości kart odgadnięcie co kto ma graniczy z cudem. Jeszcze pal licho niezgadnięcie przy Strażniku cienia (karta o wartości 1), ale chyba tylko samobójca zaryzykuje zagranie Zabójcy smoków bez absolutnej pewności co ma druga osoba.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
MrMalpa
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2016, 14:04
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów

Re: [Print & Play] Love letter redesign

Post autor: MrMalpa »

Dzięki za podjęcie dyskusji. Też nie do końca podobają mi się wszystkie karty z LL Premium dlatego chciałem je skonsultować z innymi. Dodatkowe karty dodajemy tylko w grze na 5-6 osób gdzie rozgrywka trwała by za długo bez dodatkowych cząstek wiedzy z kart. Ilość cząstek wiedzy do zdobycia na daną ilość graczy wyjdzie po testach. Oryginalne zapisy dla mnie tworzyły rozgrywkę za długą.

Odniosę się też do uwag do poszczególnych postaci.
Nekromanta: w mojej ocenie nie jest za silny - musisz zdecydować czy zagrać naprawdę wysoką kartę(pozbyć sie jej), której zagranie nie da ci nic na daną chwilę i liczyć na to że po jej zagraniu w następnych turach przed końcem ktoś cię wyeliminuje - wg mnie to duże ryzyko. cyt: "w momencie odpadnięcia z Rundy"

Posłaniec- trzymać na końcówkę rundy kartę o wartości 0 nie jest zbyt bezpiecznie a jak się trafi z dobrania to wtedy możesz przegrać i zyskać i tak Cząstkę wiedzy wg mnie ciekawy Twist dla kogoś kto śledził kto co ma a wysokie karty mu nie podchodziły . Głównie jest to przyspieszacz gry, ale przez większość rozgrywki bardzo losowy (w sensie mało prawdopodobny) może rzeczywiście warto dodać mu coś negatywnego- pomyślę . Został ściągnięty z oryginalnej wersji rozszerzonej LL domyślam się że właśnie do przyspieszenia zbierania tokenów w grze 5+.

Z Zabójcą smoków zgadzam się z Twoją uwagą Najpierw miałem tylko 2 część opisu ale wydawało mi się, że będzie to działało słabo na "late game" kiedy smok będzie w grze i ten z zabójcą nic nie będzie mógł zrobić żeby wygrać. Mam 2 pomysły : dodać "Możesz" do 1 akcji wtedy można zagrać zabójce po prostu nic nie robiąc, lub dać zapis "Wygrywasz jeżeli w tej rundzie smok został odrzucony. W innym przypadku pod koniec rundy ta karta ma wartość 4." lub 5 a wartość karty zmienić na 8 a nie 9 żeby był dodatkowym celem dla Strażnika a nie zmianą ilości cyfr. Wysoki nr był tylko wskazaniem że może pokonać 8kę (smoka)

Oczyściciel -Tu zastanawiam sie zad wprowadzeniem opisu : "Możesz w tym momencie zakończyć rundę jednak wtedy wartość tej karty spada do 5, lub wskaż gracza i porównajcie w tajemnicy swoje karty. Posiadacz karty o wyższej wartości odpada"
Taka cecha wydaje mi się bardziej pasująca do postaci a nie jest jakaś super przegięta bo niesie duże ryzyko.

ilość numerów się nie zmienia a Strażnikiem trzeba trafić w numer a nie postać (wątpię żeby ktoś celował w 0 jeżeli je podejrzewa patrz Skrytobójca). Wg mnie łatwiej zapamiętać że zeszły 2 zjawy i koszmar niż 3 zjawy które by musiały się znaleźć w tali na 5 os.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: [Print & Play] Love letter redesign

Post autor: bukimi »

Odpadanie z rundy jest zjawiskiem bardzo częstym. Rozegrałem wiele partii i naprawdę rzadko dochodzi się do momentu porównywania wysokości kart na koniec. W związku z tym "Nekromanta" jest naprawdę mocny. Twój wstępny plan zakłada wygraną po zdobyciu 2 cząstek wiedzy w grze na 6 osób, co przy pomocy Nekromanty daje połowę sukcesu (a przy dodatkowym szczęściu możesz zdobyć 2 w jednej rundzie). To ma szczególnie duże znaczenie jeśli Nekromantę dostaniesz w pierwszej połowie rozgrywki: masz większą szansę, że odpadniesz z jakiegokolwiek powodu, a co więcej masz dość małe szanse na skończenie gry trzymając tę kartę na ręce przez całą grę (stajesz się łatwym celem dla osób celujących w wysokie numery).

Co do posłańca to mój "zarzut" oczywiście jest bardziej aktualny, gdy dostaniesz kartę pod koniec rundy, co przy dobrym tasowaniu będzie się zdarzać równie często, co dostanie go od razu :)
W przypadku otrzymania go, gdy w grze zostały 2-3 osoby trzymanie karty o sile 0 nie ma sensu, a jednocześnie szanse na odgadnięcie zwycięzcy (i zdobycie cennego punktu) to aż 33% lub 50%.

Jeśli zmienisz opis Zabójcy smoków na "możesz wskazać..." to oznacza, że możesz go odrzucić nie robiąc nic? Chodzi mi o przypadki, gdy zbliża się koniec gry i podejrzewasz, że ktoś zagra Oczyściciela, lub ktoś w jakiś sposób poznał Twoją kartę (często się zdarza) i musisz się jej pozbyć.

Zagranie Skrytobójcy poza "byciem wywołanym do tablicy" nie ma żadnego efektu?
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
MrMalpa
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2016, 14:04
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów

Re: [Print & Play] Love letter redesign

Post autor: MrMalpa »

Ok wklejam chyba już ostateczną wersję jedyna karta, która nadal mnie męczy to Zabójca smoków bo jego zagranie rzeczywiście nic nie robi.
Zastosowałem się też do rad Dr_Kecaj tło magicznej kuli pod numerem zostało rozświetlone żeby nr był bardziej widoczny. Nazwy zostały tylko Polskie. Przypisy/cytaty zostały bo mi się podobają i dodają klimatu a w końcu robię ten redesign głównie pod siebie i moich współgraczy :)
"Znerfiłem" Skrytobójce i Posłańca dopisałem, że po zagraniu stają się z automatu celem Strażnika jeżeli takowy zostanie zagrany przez kolejnego gracza. Fabularnie się to trzyma kupy bo ten kto ostrzega posłańcem innych sam się ujawnia ponadto gracz, który go używa może łatwiej odpaść z rundy.
U Skrytobójcy też fabularnie używanie Skrytobójcy powinno skłonić strażników do działania, a mechanicznie powstrzymuje to gracza przed pochopnym zagrywaniem na początku gry kiedy "strzela" się ze Strażników i teraz karta ma efekt podczas zagrania.
Nekromanta zostaje narzazie jak był. Po testach, może zostanie zmodyfikowany albo wywalony. Myślę że przy 5-6 graczach porównanie kart będzie występować częściej bo skuteczność Strażników będzie mniejsza.
Zamieniłem też umiejętnościami Ucznia i Koszmar wydawało mi się to bardziej uzasadnione.
Z ilością zwycięstw tak jak mówiłem testy to zweryfikują może 2 wygrane to rzeczywiście mało. Dostosowałem to pod mój osobisty subiektywny odbiór gry jako przerywnika między innymi tytułami. który ma max trwać 15 min. Zresztą nie ma to wpływu na karty i zawsze można to zmienić.
Ilość kart dla 5 i 6 graczy jest w tym momencie za duża w stosunku do minimum. Chciałem zapełnić 3 kartki skoro i tak je trzeba wydrukować, zawsze potem można jakąś kartę, która nadwyręża balans odrzucić. Puki co potestujemy.

http://imgur.com/a/kQkgn
sigmarpriest
Posty: 181
Rejestracja: 27 sie 2015, 12:51
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: [Print & Play] Love letter redesign

Post autor: sigmarpriest »

bukimi pisze: Po co Zabójca smoków ma wartość 9, skoro może wygrać rundę tylko gdy Smok zostanie odrzucony? A jeśli Smok nie trafi do gry w danej rundzie (będzie kartą ukrytą) to wówczas Zabójca jest bez sensu (skończysz grę z kartą o najwyższej wartości, ale smok nie został odrzucony...)
Jeśli gracz na ręku ma kartę która po porównaniu rąk usuwa z rundy gracza z wyższą/niższą kartą to może się zdarzyć, że zostaną porównane 9 i 8, co sprawia, że Zabójca ma szanse w ten sposób zabić smoka, co normalnie jest nie możliwe.

Swoją drogą też zrobiłem reskin, ale w tematyce Wiedźmina i szukam chętnych na druk kart. ;)
Karty na 350g papierze z foliowaniem dwustronnym ok. 45zł za komplet.
przykładowa karta:
Obrazek
ODPOWIEDZ