Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptycznego

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptycznego

Post autor: kinioo »

itam Wszystkich,

Jako, ze dosc 'kreci' mnie swiat/klimat post apo (zaptalem w innym watku o gry w tym klimacie, ktore polecacie - troche fajnych tytulow sie pojawilo), zastanawiam sie nad przeniesieniem gotowej dobrej gry (ktora np lubie, fajnie chodzi itp) z osadzonego w niej swiata (tutaj fantasy) do swiata post apo.

Wstepnie mam zaplanowane: szkic planszy, kart jak I samych postaci, broni, napotykanych wrogow, chorob, ran, miejsc/miast itp, ale nie moge spobie poradzic jak odwzorowac czary/zaklecia ??

Jezeli uzycie/wprowadzenie czegos jak: np opanowanie czyjegos umyslu, rozdwojenie jazni, czy czytanie mysli/snow lub nawet klatwa itp jest jeszcze OK w swiecie post apo, to np. czary RZUCANE typu "zamiec", lub "kula ognia" itp srdnio sie w ten klimat wpisuja...!!

Wiadomo, ze czary I ogolnie magia w grach fantasy daje dodatkowy smaczek I jest czesto uzywana jako bron, stad jak chce odwzorowac gre 1:1 to musze wprowadzic cos na 'wzor' kart magii?!

Wydaje mi sie, ze swiat fantasy pod tym wzgledem daje duzo wiecej mozliwosci.

Macie jakies pomysly, jak by to mozna bylo rozwiazac.

K.
Sorki za brak polskich znakow....
Awatar użytkownika
Dr_Kecaj
Posty: 343
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:34
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: Dr_Kecaj »

Nie musisz odwzorowywać 1 do 1. Nie muszą to być czary. Do postapo bardziej pasują WYDARZENIA.
A jeżeli czary rozumiesz jako typową broń w grze, to zastąp je "UMIEJĘTNOŚCIAMI.

przykład.
W Twojej, wybranej na wzór, grze fantasy gracz rzucił czar "Zamrożenie", który unieruchomił przeciwnika.
W Twojej POSTAPO grze gracz użył umiejętności, w której postać przerwaca beczkę ze smoła, która spowalnia itp itd.

Ogranicza Cię tylko wyobraźnia :)
powodzenia
Kupię Szczura rogatego PL
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: kinioo »

Dr_Kecaj pisze:Nie musisz odwzorowywać 1 do 1. Nie muszą to być czary. Do postapo bardziej pasują WYDARZENIA.
A jeżeli czary rozumiesz jako typową broń w grze, to zastąp je "UMIEJĘTNOŚCIAMI.

przykład.
W Twojej, wybranej na wzór, grze fantasy gracz rzucił czar "Zamrożenie", który unieruchomił przeciwnika.
W Twojej POSTAPO grze gracz użył umiejętności, w której postać przerwaca beczkę ze smoła, która spowalnia itp itd.

Ogranicza Cię tylko wyobraźnia :)
powodzenia
Dzieki,

Tak, 'wydarzenia' jak najbardziej maja sens - tez o tym myslalem.

Nie wiem wlasnie jak zbytnio wprowadzic te 'rzucane czary' - Twoj pomysl jest jednak ciekawy, dzieki.

Zgadza sie co do wyobrazni, ale fajnie by bvylo, jakby to wszystko potem mialo 'rece I nogi' :)

K.
Sorki za brak polskich znakow....
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: misioooo »

Masz pole do popisu... Dlaczego w postapo nie miałoby być mutantów posiadających jakieś moce? (i masz "magię"). Wszak mutanty to standard w tego typu uniwersum.
Może to też być oparte np o umiejętność przygotowywania jakichś mikstur ze zmutowanych zwierzaków/roślinek... Rzucasz flachę, rozbija się i powoduje nagłe rozprężenie powietrza wkół (jakaś "zamieć") etc. Fireballa najłatwiej zastąpić ;P Czary oparte o elektryczność można wrzucić jakiemuś bohaterowi "technologicznemu" i niech te pioruny bazują na sprytnych, małych urządzonkach rzucanych przez tego naszego elektroinżyniera...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: HoLi »

A może takie postapo w świecie fantasy. Jakaś kraina fantasy pełna magii i innych dziwactw itd itp zniszczona przez "coś" staje się cieniem siebie samej gdzie magia nadal istnieje ale już nie jako coś oczywistego jak przed katastrofą. I tutaj połączenie klimatów postapo (czyli wszystko co jest związane z walką o przetrwanie w takim świecie itd.) z fantasy (np.: czary w jakimś wydaniu) jak najbardziej można wrzucać do gry. Taki luźny pomysł.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: playerator »

Trzecie Prawo Clarke'a mówi: "Każda wystarczająco zaawansowana technologia jest nieodróżnialna od magii."

Na przykład kula ognia działa podobnie jak broń energetyczna (granat plazmowy). Natomiast manę zastąpić może rozbudowywane w trakcie gry, osobiste ogniwo energetyczne, używane do zasilania/ładowania wielu różnych gadżetów.
Konwersja Talismana do świata postapo? Może wyjść fajna rzecz. Kiedy będzie można pobrać pliki? :wink:
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: kinioo »

playerator pisze:Trzecie Prawo Clarke'a mówi: "Każda wystarczająco zaawansowana technologia jest nieodróżnialna od magii."

Na przykład kula ognia działa podobnie jak broń energetyczna (granat plazmowy). Natomiast manę zastąpić może rozbudowywane w trakcie gry, osobiste ogniwo energetyczne, używane do zasilania/ładowania wielu różnych gadżetów.
Konwersja Talismana do świata postapo? Może wyjść fajna rzecz. Kiedy będzie można pobrać pliki? :wink:
Hej,

Dziekuje Wszystkim - duzo fajnych pomyslow - keep them coming !!!!

1. Co do mutantow - owszem, beda w grze, ale moze nie w az tak bardzo zmutowanej formie. Mysle raczej bardziej o pseudo ludzkich postaciach z 'lekkim odlamem mutacji' :)) Jednak, jezeli nie bede mial wyjscia, to bede musial wprowadzic jakies bardziej zmutowane formy. Moim pierwszym zalozeniem jest 'klimat' Mad Max'a...zawsze jak ogladalem Road Warrior mialem ciarki na plecach jak widzialem hordy w dziwnych maskach, strojach itp (ale to bylo dawno), choc Road of Fury tez jest niczego sobie.

2. Tez mam zagwozdke nie tylko co do czarow ale rowniez co do wspomnianej many, jak ja dobrze zastapic, skad pobierac itp (cos tam swita, ale im wiecej pomyslow do rozpatrzenia tym lepiej). Musle tez cos o znachorach, pustelnikach, wyroczniach itp.....

3. Co do konwersji...nie bedzie to Talisman, ale blisko :)) Chce uzyc mechaniki z gry ktora swietnie dziala szczegolnie w opcji solo :)

4. Ewentulane pliki do pobrania to baaaaaaardzo dluga droga. Tym bardziej, ze chce przerobic wszystko; tj, od postaci, przez, plansze, karty, zetony itp. Wiadomo, zmienia sie klimat/swiat to cala otoczka musi byc adekwatna. Sa to godziny w Photoshopie itp. Jednak jak bede mial zarys kilku prototypow kart/planszetek/planszy to wrzuce do SKRYTYKOWANIA !!!!

'Googluje' ostatnio wszelkie filmy I seriale osadzone w swiecei post apo, zeby zaczerpnac kilka pomyslow. Szukam tez roznych planszowek w tym klimacie, zeby powyciagac dobre I zle wnioski !!

Dziekuje jeszcze raz I piszcie wiecej pomyslow!

K.
Sorki za brak polskich znakow....
Awatar użytkownika
Valdi
Posty: 39
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 24 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: Valdi »

playerator pisze:Konwersja Talismana do świata postapo? Może wyjść fajna rzecz. Kiedy będzie można pobrać pliki?
Hehe taki projekt już powstał Schron zero dostępny na forum Magii i Miecza:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?f=22&t=7203
Administrator portali:
magiaimiecz.eu
autorskie.eu
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: playerator »

Aby przeglądać to forum, trzeba być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem
Tyle się dowiedziałem z linka 8)
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Valdi
Posty: 39
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 24 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: Valdi »

Hmm więc się zarejestruj :)
Administrator portali:
magiaimiecz.eu
autorskie.eu
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Kinioo

Post autor: kinioo »

Hej,

Wracajac do tematu,

Walcze obecnie z problemem 'many' tzn jak najlepiej ja zastapic?

Myslalem o np. Zasobach ktore sa odnawialne Co runde typu: woda, paliwo, olej, alcohol, nafta itp?

Macie jakies pomysly??

K.

Edit:

Sprobuje sprawdzic opcje z np. Tabletkami/miksturami/proszkami tj. Biala, czerwona, niebieska, zielona itp symulujace np. Wode, bialko, jak i np cos palnego. Zazwyczaj mana jest uzywana aby 'dopalic/wzmocnic' dzialanie czegos/karty lub uruchomic dzialanie tejze karty wiec dodanie np tabletki wody, lub paliwo czy czegos tam do np. Przyspieszenia ruchu lub wzmocnienia ataku/broni ma jakis sens.

Trzeba rozegrac kilka sesji demo aby zobaczyc Co sie sprawdza najlepiej.

K.
Sorki za brak polskich znakow....
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: kinioo »

OK,

1. Dalej nie do konca potrafie sobie poradzic z ta mana, a raczej jej odzwierciedleniem.

Jezeli w jeszcze w opcji gry solo jest to jakos do ogarniecia przez np. male laboratorium / doswiadczenia itp, ktore np nasz bohater moze przeprowadzac np w celu wychodowania chocby jakiegos krzaczka/drzewa itp (moze tego probowac kazdego dnia lub kazdej nocy), to w wariancie na wiecej graczy juz nie do konca sie to sprawdza w 100%.

Zazwyczaj mana jest jakby 'zawieszona' - zrodlo/jaje ilosc jest ogolnie dostepna dla graczy w np. turze/rundzie itp, stad nie do konca wiem jak to rozkminic w 'moim, post-apo' swiecie ?

Nie powinno byc problem z miejscami na mapie, gdzie mozna zdobyc mane tj. w fantasy - kopalnie, zrodla itp to tu mozna zastapic, opuszczona elektrownia atomowa, oaza, pustelnikiem, fabryka, kopalnia.

Jakies dlasze sugestie odnosnie tej nieszczesnej many ??

2. Czary

Moje pierwsze podejscie (rozegranie scenariusza demo) bedzie z zastapieniem czarow np. jakas wypasiona bronia lub 'dopalaczami' ktore dodadza naszemu bohaterowi 'kopa'.

3. Magiczne przedmioty/ksiegi itp

Tutaj chyba sprobuje z np. unikatowymi przedmiotami ulatwiajacymi zycie w swiecie post-apo ?

Oj, nie jest to wszystko takie proste jak sie wydaje (nie wspomne o zmianie szaty graficznej tak, zeby wszystko mialo rece I nogi)!!!

K.
Sorki za brak polskich znakow....
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: bukimi »

Czy ta "mana" jest jednym uniwersalnym zasobem wykorzystywanym do wszystkich "czarów" czy są jej różne rodzaje?
Jeśli masz różne rodzaje to jest łatwiej, bo faktycznie można wprowadzić różne komponenty, bardziej lub mniej klimatyczne: paliwo, alkohol, biomasa, ogniwo energetyczne, itd.
Jeśli używasz jednej "puli" do wszystkiego to niestety jest trudniej, bo trudno uzasadnić użycie alkoholu do wszystkich zdolności ;) Wówczas zostaje tylko coś w stylu "żetonów technologii" lub "poziomu naładowania baterii"...
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Kinioo

Post autor: kinioo »

bukimi pisze:Czy ta "mana" jest jednym uniwersalnym zasobem wykorzystywanym do wszystkich "czarów" czy są jej różne rodzaje?
Jeśli masz różne rodzaje to jest łatwiej, bo faktycznie można wprowadzić różne komponenty, bardziej lub mniej klimatyczne: paliwo, alkohol, biomasa, ogniwo energetyczne, itd.
Jeśli używasz jednej "puli" do wszystkiego to niestety jest trudniej, bo trudno uzasadnić użycie alkoholu do wszystkich zdolności ;) Wówczas zostaje tylko coś w stylu "żetonów technologii" lub "poziomu naładowania baterii"...
Hej,

Nie, beda 4/6 podstawowych rodzajow 'many'.

Tak jak piszesz, wstepna proba bedzie uzywajac 'skladnikow' itp.

Nie wiem jednak jak klimatycznie I sensownie odnawiac je Co ture I zrobic zeby byly dostepne dla wszystkich graczy cos jak zrodlo??

K.
Sorki za brak polskich znakow....
Awatar użytkownika
armisch
Posty: 73
Rejestracja: 03 maja 2016, 19:01
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: armisch »

stworzyłem już kilka gier postapo np:http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =5&t=43045 ,

kilka przerobiłem <talizman http://chomikuj.pl/armisch/gra+planszowa+schron+zero czy osadnicy z catanu>

i nie widzę problemu jaki masz magia? dla ludzi w świecie po zagładzie magia jest tym czym dla nas to co oczywiste np technologia, elektryczność jako mana bateryjki i akumulatory, w tamtym świecie mało kto będzie wiedział jak to działa i do czego służy taki czarodziej. oczywiście mutacje jak najbardziej psi. i fiz.

może czas stworzyć coś całkiem nowego?
Awatar użytkownika
armisch
Posty: 73
Rejestracja: 03 maja 2016, 19:01
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Kinioo

Post autor: armisch »

kinioo pisze:
bukimi pisze:
Nie wiem jednak jak klimatycznie I sensownie odnawiac je Co ture I zrobic zeby byly dostepne dla wszystkich graczy cos jak zrodlo??

K.

panele słoneczne :P
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: kinioo »

armisch pisze:stworzyłem już kilka gier postapo np:http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =5&t=43045 ,

kilka przerobiłem <talizman http://chomikuj.pl/armisch/gra+planszowa+schron+zero czy osadnicy z catanu>

i nie widzę problemu jaki masz magia? dla ludzi w świecie po zagładzie magia jest tym czym dla nas to co oczywiste np technologia, elektryczność jako mana bateryjki i akumulatory, w tamtym świecie mało kto będzie wiedział jak to działa i do czego służy taki czarodziej. oczywiście mutacje jak najbardziej psi. i fiz.

może czas stworzyć coś całkiem nowego?
Dobre.

No, o cos podbnego mi chodzi.

Jest jakis dostep do tych plikow na chomiku (czesc jest chroniona haslem) ?

K.
Sorki za brak polskich znakow....
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: kinioo »

Siemanko,

[z gory sorki za brak polskich znakow, wiem, moze sie ciezko czytac momentami]

Temat powrocil na 'warsztat' I ruszam z nim konkretniej.

Przede wszystkim WALCZE z tematem 'zasobow' (nieszczesnej 'many') do dopalenia/ulepszenia niektorych kart/przedmiotow/akcji itp.

Tak jak pisalem, skupiam sie na czterech 'standardowych' manach/zasobach:

- cos imitujacego ogien, energie, moc;
- cos imitujacego wode lub cos dajacego energie cialu bohatera- tu pewnie woda, ale moze pod rozna postacia (moze woda w proszku??)
- cos imitujacego jedzenie I inne 'odmiany' czegos co mozna do japy wlozyc;
- oraz cos co bedzie dawalo kopa mentalnego/duchowego/psychicznego itp.

Zasoby tych powyzszych powinny byc odnawialne tzn dostepne co ture/runde, ale jednoczesnie urozmaicone tzn.

Np - czerwona 'mana' u mnie reprezentujaca eneregie, ogien, moc, baterie, paliwo itp raz bedzie uzywana do dopalenia np broni - OK tu mozna powiedziec, ze uzywa sie dodatkowej baterii, lub paliwa lub ognia aby wzmocnic dzialanie broni, ALE gdzies indziej ten czerwony zasob bedzie potrzebny do np zagrania karty np 'AMOK/FURIA/SZAL' (ktory np w akcji da nam +X do walki jak bedzie dopalony czerwona mana...) wiec w tym przypadku czarwona mana/zasob w postaci paliwa, ognia, baterii srednio sie sprawdza.

Ogolnie zakladam tak, ze:

Many w czterech kolorach beda nazywane 'znaleziskami' I beda odnawialne co runde/ture dzieki tzw 'przeszukaniu' terenu przez gracza.
Tutaj gracz, rzucajac kostkami okresla co na danym terenie znalazl np. paliwo, jedzenie, wode, roslinnosc itp, jednak znalazl je nie w czystej postaci tzn np konkretna butelke z woda lub kanister z paliwem lecz np rozbity pojazd z ktorego cieknie paliwo I tylko majac np. odpowiedni ekwipunek (kanister) moze zabrac troche ze soba (kapiaca woda - majac np bidon moze troche zabrac ze soba itp/itd).

Znaleziska, ktore odkryje w danej turze, ale ktorych nie moze zabrac (bo nie ma kart z potrzebnymi przedmiotami) moze uzyc jednorazowo w danej turze do 'dopalenia' roznych kart itp.

Wracajac do kolorow 'many' (u mnie znalezisk/zasobow) tak wiec ogolnie zarysuje na poczatku co dany kolor moze reprezentowac w grze, a nastepnie na kazdej karcie przedmiotu/akcji, ktora bedzie wymagala uzycia danego koloru podam: 'uzyj czerwonego ekwipunku tu np: bateria do dopalenia broni lub np uzyj czerwonego ekwipunku tu np: ogien do rozpalenia ogniska itp) wydaje mi sie, ze tak bedzie latwiej, a dany kolor da wiecej mozliwosci --> reszta pozostanie w kwestii gracza I jego wyobrazni.

Tak wiec 'znaleziska/zasoby' raz zabrane przez gracza (dzieki odpowiednim kartom) trafiaja do jego plecaka pod nazwa ogolna: 'Ekwipunek')

Uffff....nie jest to takie proste, zeby dzialalo sensownie we wszystkich przypadkach.

Problem pojawia sie rowniez podczas 'przeszukania terenu' w celu znalezienia 'bialej' many/zasobu....
Jak napisalem 'bialy' ma byc uzywany do dopalenia kart dajacuch 'kopa' mentalnego tj wiara, nadzieja, determinacja itp - tutaj problem mam jak to zobrazowac fizycznie tzn --> co gracz/postac by mogla znalezc takiego co by jej dalo 'moc' mentalna/duchowa??.

Jednoczesnie majac na uwadze fakt tego co wyzej tzn. ze podczas przeszukania I znalezienia tego czegos gracz nie moze od razu tego zabrac do ekwipunku musi (tak jak pisalem wyzej) najpierw uzyc odpowiednich kart umiejetnosci/rzeczy, ktore pomoga mu te biala 'mane/zasob' zmaterializowac.

Myslalem o czyms jak: zdjecia z przeszlosci, pamietnik, ksiazki, gazety, zabawki itp, ale nie sprawdza sie to w tym drugim przypadku tj materializacji znaleziska.

Nic, pracuje I mysle dalej jednak licze bardzo na Wasze pomysly I sugestie.

Pozdrawiam,

Kinioo
Sorki za brak polskich znakow....
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: HoLi »

Problem pojawia sie rowniez podczas 'przeszukania terenu' w celu znalezienia 'bialej' many/zasobu....
Jak napisalem 'bialy' ma byc uzywany do dopalenia kart dajacuch 'kopa' mentalnego tj wiara, nadzieja, determinacja itp - tutaj problem mam jak to zobrazowac fizycznie tzn --> co gracz/postac by mogla znalezc takiego co by jej dalo 'moc' mentalna/duchowa??.
A myślałeś może nad czymś w stylu ziół, roślin, substancji, które po odpowiednim przerobieniu dawałyby jakiś "eliksir", krótko mówiąc specyfik dający owego kopa mentalnego, ale na przykład dla równowagi, po tym jakby przestał działać powodowałby np.: czasowy spadek, nie wiem np.: siły, morale, szybkości, cokolwiek :) Działałoby to na zasadzie dopalacza, który po zażyciu dawałby jakieś bonusy, ale gdy przestałby działać powodował by spadek czegoś. Coś za coś, a decyzja czy raczyć się takimi specyfikami, czy też nie zależała by od gracza. Taki luźny pomysł.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: kinioo »

HoLi pisze:
Problem pojawia sie rowniez podczas 'przeszukania terenu' w celu znalezienia 'bialej' many/zasobu....
Jak napisalem 'bialy' ma byc uzywany do dopalenia kart dajacuch 'kopa' mentalnego tj wiara, nadzieja, determinacja itp - tutaj problem mam jak to zobrazowac fizycznie tzn --> co gracz/postac by mogla znalezc takiego co by jej dalo 'moc' mentalna/duchowa??.
A myślałeś może nad czymś w stylu ziół, roślin, substancji, które po odpowiednim przerobieniu dawałyby jakiś "eliksir", krótko mówiąc specyfik dający owego kopa mentalnego, ale na przykład dla równowagi, po tym jakby przestał działać powodowałby np.: czasowy spadek, nie wiem np.: siły, morale, szybkości, cokolwiek :) Działałoby to na zasadzie dopalacza, który po zażyciu dawałby jakieś bonusy, ale gdy przestałby działać powodował by spadek czegoś. Coś za coś, a decyzja czy raczyć się takimi specyfikami, czy też nie zależała by od gracza. Taki luźny pomysł.

Oczywiście że myślałem. Rośliny i różne 'zielsko' jest zarezerwowane na zieloną 'mane/zasoby'.
Dokładnie tak jak piszesz do tworzenia różnego rodzaju specyfików...

K.
Sorki za brak polskich znakow....
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: Bludgeon »

Dr_Kecaj pisze: W Twojej, wybranej na wzór, grze fantasy gracz rzucił czar "Zamrożenie", który unieruchomił przeciwnika.
W Twojej POSTAPO grze gracz użył umiejętności, w której postać przerwaca beczkę ze smoła, która spowalnia itp itd.
Taa, bo żeby przewrócić beczkę potrzeba specjalnej umiejętności ;)
Lepiej by pasowały zamiast czarów przedmioty super zaawansowane z ładunkami, pozostałości po dawnej cywilizacji czy ataku kosmitów których nie da się naprawić ani naładować a można tylko raz czy kilka razy użyć. I ponieważ jest to super technologia to tu totalnie dowolne efekty mogą być, jak w zaklęciach. Wydarzenia są duuuużo bardziej ograniczone jeśli mają być choć odrobinę realistyczne.

Czy tylko ja nie lubię słowa postapo bo kojarzy mi się z gestapo? :roll:
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: kinioo »

Bludgeon pisze:
Dr_Kecaj pisze: W Twojej, wybranej na wzór, grze fantasy gracz rzucił czar "Zamrożenie", który unieruchomił przeciwnika.
W Twojej POSTAPO grze gracz użył umiejętności, w której postać przerwaca beczkę ze smoła, która spowalnia itp itd.
Taa, bo żeby przewrócić beczkę potrzeba specjalnej umiejętności ;)
Lepiej by pasowały zamiast czarów przedmioty super zaawansowane z ładunkami, pozostałości po dawnej cywilizacji czy ataku kosmitów których nie da się naprawić ani naładować a można tylko raz czy kilka razy użyć. I ponieważ jest to super technologia to tu totalnie dowolne efekty mogą być, jak w zaklęciach. Wydarzenia są duuuużo bardziej ograniczone jeśli mają być choć odrobinę realistyczne.

Czy tylko ja nie lubię słowa postapo bo kojarzy mi się z gestapo? :roll:

Hej, zgodzę się - czary właśnie chyba rozwiaze za pomocą 'wypasnej' broni lub ewentualnie jakimiś zaawansowanymi (nauczonymi) umiejętnościami itp. Broń szczególnie fajnie by działała w połączeniu z dopaleniem jej jakimś nadzwyczajnym paliwem dla zwiększenia efektu itp

Wracając do białej 'many/zasobiw' może wprowadzić coś a'la 'tabletka po'... :)) czyli coś co polkniete daje ukojenie dla zmysłów, przynosi wspomnienia, a postać może dzięki temu zanurzyć się w ekstazie / nirwanie miłych wspomnień. Takie coś, w świecie zniszczonym, szarym itp by było szczególnie cenne i poszukiwane! Teraz tylko opracować formę stała i niestala tego czegoś??!!

K.
Sorki za brak polskich znakow....
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: donmakaron »

Swego czasu miałem w planach retheme kampanii rpg z fantasy na postapo i wyszło mi, że dużo rzeczy może zastąpić szeroko rozumiane (a raczej szeroko nierozumiane) promieniowanie. Tam akurat chodziło o to, że drużyna podróżowała z magiem, którzy recytował przez rok jakieś starożytne zaklęcie, a bohaterowie mieli go bronić i upewnić się, że nie będzie znajdował się zbyt długo w jednym miejscu - efektem ubocznym czarów był magiczny ślad, który mógł doprowadzić do drużyny ich przeciwników. W wersji postapo maga zastąpiłby inżynier pracujący nad jakimś urządzeniem Molocha (mieliśmy grać w Neuroshimę), a magiczny ślad zastąpiłby ślad promieniowania. Oczywiście stąd daleka droga do rzucania fire balli itd., ale ogólny zamysł pozwalał przenieść dużo mechanik i motywów z fantasy na postapo.

Dziś z racji upowszechnienia wiedzy na ten temat inaczej patrzymy na promieniowanie i mutacje, ale warto pamiętać że prekursorzy postapo upatrywali w chorobie popromiennej źródła zdolności telekinezy, kontroli umysłu, nawet latania i wpływania na rzeczywistość. Wystarczy sięgnąć do Dicka - w Deus Irae spotykamy przeróżne dziwy, w Doktorze Bluthgeldzie zmutowani bohaterowie wyczyniają cuda na kiju, a mimo to obie książki mają mocny ogólny feel postapo (a to książki sprzed ponad pół wieku!). Podobnie jak się cofnąć w czasie i spojrzeć na technologię czy farmakologię przyszłości (która jest naszą teraźniejszością) z perspektywy lat '50 i '60, można im przypisać wszelkie cudowne właściwości, jak np. w Falloutach. Łatwo przesadzić, ale w przypadku retheme'u znanej graczowi planszówki część rzeczy i tak będzie czytelna i wytrąci z immersji. Z drugiej strony z lekka campowe podejście może wyjść klimatom postapo na dobre.

Podsumowując - przedwojenna technologia, farmakologia, promieniowanie i mutacje mogą zastąpić większość elementów fantasy w postapo.
Awatar użytkownika
armisch
Posty: 73
Rejestracja: 03 maja 2016, 19:01
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: armisch »

Valdi pisze:
playerator pisze:Konwersja Talismana do świata postapo? Może wyjść fajna rzecz. Kiedy będzie można pobrać pliki?
Hehe taki projekt już powstał Schron zero dostępny na forum Magii i Miecza:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?f=22&t=7203
Obrazek
McAron
Posty: 83
Rejestracja: 12 kwie 2016, 09:54
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Przeniesieni swiata fantasy do swaita postapokaliptyczne

Post autor: McAron »

kinioo pisze:Np - czerwona 'mana' u mnie reprezentujaca eneregie, ogien, moc, baterie, paliwo itp raz bedzie uzywana do dopalenia np broni - OK tu mozna powiedziec, ze uzywa sie dodatkowej baterii, lub paliwa lub ognia aby wzmocnic dzialanie broni, ALE gdzies indziej ten czerwony zasob bedzie potrzebny do np zagrania karty np 'AMOK/FURIA/SZAL' (ktory np w akcji da nam +X do walki jak bedzie dopalony czerwona mana...) wiec w tym przypadku czarwona mana/zasob w postaci paliwa, ognia, baterii srednio sie sprawdza.
A może wyposażyć każdego gracza w egzoszkielet napędzany ogniwem? Wtedy nawet takie przewrócenie beczki ze smołą będzie miało uzasadnienie w postaci zużytej emergii (many). W walce dodatkowe ogniwo tez pewnie by się przydało:)
ODPOWIEDZ