Cyberunner pisze: Z małymi elementami RPG (faza sojuszy
sojusze to nie zadne RPG tylko elementy negocjacyjne, Rex Final Days of Empire, Dune, Burning Suns, Dyplomacja, Conquest of Empire, Eclipse tez posiadaja sojusze.
Cyberunner pisze:
Widzisz, siedze w grach bitewnych bardziej niżeli w plaszowych. Również w grach RPG. Gram w przróżne gry. Zaczynałem od takich tytółów jak: Labirynt Śmierci, Bogowie Wikingów, Gwiezdny Kupiec, Magia i Miecz. Nie muszę znać dziejszych trendów w grach plasznowych aby zrobić dobrą grę.
Mam nadzieje, ze na wymienionych planszowkach nie skonczyles, bo ich mechanika jest uwazana aktualnie za przestarzala.
Ogolnie chodzi o to, ze Twoja gra w porownaniu z czescia wyzej wymienionionych jest nowatorska, ale w porownaniu z aktualnymi trendami juz nie tak bardzo. Dużo akcji opiera sie na rzucie k12 lub zrobieniu czegos i rzucie k12.
Przyklad
Cyberunner pisze:
Nie jest to gra, w której masz 3 rzeczy, które możesz zrobić w turze a chciałbyś 10.
Jedynym ogranicznikiem jest zasób srebrnikó, które ściągniesz ze swego ludu.
ograniczenie ilości rzeczy, które możesz zrobic w swojej turze to nie dzialanie na złość graczom, ale celowy zabieg majacy sprawić ze nie czeka sie w nieskonczonośc na swoja kolejke.
Mechanika, która proponujesz (brak ograniczenia z góry ilosci akcji) jest obecna w Eclipse, ale nawet w tym tytule ekonomia nie pozwala Ci zrobic za dużej ilości akcji.
Ile mniej wiecej trwa oczekiwanie na swoja kolej przy 4 osobach pod koniec rozgrywki w Twoim tytule?
Znajac X tytułów z gatunku 4X/strategii, przy kupnie nowego tytułu tego rodzaju ocenia czesto na ile jest on nowatorski lub na ile ciekawych połączeń mechanizmow używa.
Cyberunner pisze:Daje nowy podmuch zasad. Nie trzymam się jakiś standardów narzuconych przez inne firmy tworzace gry planszowe.
Jest to gra w którą sam chciał bym zagrać.
jeśli tytul ma byc komercyjny to musi to byc gra, w ktora nie tylko Ty sam chcesz zagrac, ale tez chca zagrac inni gracze.
Nie wiem w jaki segment cenowy celujesz ale z mojego punktu widzenia jako potencjalnego kupca, Twoja gra konkuruje na stole potencjalnie z:
1) Mare Nostrum Imperia (rozne drogi do wygranej, dowodcy i bohaterowie wplywajacy na frakcje, klimat starożytności),
2) Cry Havoc (ciekawa mechanika walki oparta tylko na kartach, 4 asymetryczne frakcje),
3) Star Trek Ascendancy (asymetryczne frakcje, uniwersum Star Treka, nowatorska zmienna plansza nie oparta na hexach)
4) Seafall (mechanika legacy oraz czesciowo gry paragrafowej, ulepszanie jednostek i zdobywanie doradcow)
5) Burning Suns (1000 kombinacji warunkow poczatkowych frakcji, dyplomacja pozwalaja szkodzic przeciwnikowi (rebelie) bez uzycia armii, 10 unikalnych ras z roznymi jednostkami, bardzo ciekawy system wyboru akcji)
6) Bohaterowie z Haremdell (moba, elementy RPG - rozwoj postaci)
I to jest własnie ten powód dla którego tworzac gre planszowa dobrze znac aktualne trendy w danym gatunku planszówek.