Silver Dice Wars

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
CleverSteps
Posty: 23
Rejestracja: 07 paź 2015, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Silver Dice Wars

Post autor: CleverSteps »

Cześć!

Luźniejszy dzień, więc postanowiłem się podzielić z wami grą, która w niezmienionej formie przewija się na moich spotkaniach planszówkowych już dobre pół roku.

Jest to abstrakt o czasie rozgrywki od 15min (2 graczy) do 30min (4 graczy) z banalnymi zasadami. Mechanika kostek, które działają w sposób ciągły. Gracze naprzemiennie wstawiają swoje kostki w celu ochrony swoich i eliminacji przeciwnika. Grę wygrywa gracz, któremu ostało się najwięcej kostek po zagraniu wszystkich ruchów.

Gierka zbiera dobre opinie, także wśród wydawców. Niestety nie znalazł się jeszcze chętny na wydanie, bo byłaby to dość droga impreza, a tytuł mimo że daje sporo frajdy, to jest jednak raczej małą, imprezową gierką.

Cała zawartość drukowana przeze mnie w technologii FDM - cała gra to tylko kostki graczy i pudełko-plansza.

ZASADY:

Gracz w swojej turze bierze na rękę trzy kości. Rzuca i dwie z nich wybiera, i wstawia po kolei na planszę, tak by chronić swoje inne kości i jak najskuteczniej atakować przeciwnika. A jak działają kości?
Gra jest symetryczna, więc każdy z graczy dysponuje pulą 23 takich samych kości (15 w wariancie skróconym). Wśród 6ciu ścianek są: dwa ataki (pojedynczy i podwójny), dwie obrony (pojedyncza i podwójna), odrzut oraz wir.

Atak: ściana ataku nieprzerwalnie unicestwia wszystkie sąsiednie kostki przeciwnicze z jednej bądź dwóch stron.

Obrona: ściana obrony uniemożliwia usunięcie własnej przyległej kości z jednej, bądź dwóch stron. Nie chodzi tu o przejęcie obrażeń niczym w Neuroshimie Hex - symbol tarczy sprawia, że kostka atakowana przez przeciwnika siedzi na planszy niezagrożona. Najpierw trzeba usunąć, bądź odepchnąć kość obrony, a dopiero później można rozpatrywać usunięcie kości przez nią bronionych.

Odrzut: odpycha w jednym kierunku jedną sąsiadującą kość przeciwnika. Odrzut jest zawsze 'silniejszy' od ataku. Jeśli nasza kość odrzutu ściera się bezpośrednio z kością ataku przeciwnika, najpierw następuje odepchnięcie kości przeciwnika, a dopiero później rozpatrujemy atak (w tym przypadku w eter:). Nie można odrzucić dwóch kostek przeciwnika. Są zbyt "ciężkie" dla odrzutu. Nie można również wypchnąć kości przeciwnika poza planszę.

Wir: wstawiony na planszę sam nie robi nic, jedynie zajmuje pole. W momencie wstawienia gracz może wybrać jedną ze swoich kości ustawionych na planszy, następnie ja przerzucić i wstawić w dowolne wolne miejsce na planszy.


Ponadto gracze dysponują ograniczoną pulą (4ech lub w wariancie skróconym 3ech) tytułowych srebrnych kości, które są berserkerami. Atakują, bronią, odpychają i paraliżują wszystkie inne kości (włącznie z innymi srebrnymi!). Ścianki tych kości są nieco mocniejsze, ale zasada ich działania jest praktycznie taka sama. Są więc podwójny i potrójny atak (czyli precyzyjniej atak w dwóch lub trzech kierunkach), podwójna i potrójna obrona, podwójny odrzut oraz unikalna szósta ścianka paraliżu, która wstrzymuje działania okalających ją ośmiu kości (zarówno srebrnych, jak i w kolorach graczy).
Kości srebrne można wstawić w wolne miejsce na planszy, bądź w miejsce innej srebrnej kości (tym samym trwale usuwając ją z gry).

Przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki gracze ustawiają swoją bazę, czyli jednorazowo cztery kostki ustawione losowymi ściankami. Można się zabunkrować w rogu planszy, bądź rozstrzelić po rogach... taktyk jest dużo i trzeba reagować na szybko zmieniającą się sytuację na planszy.

Dla dwóch graczy pole gry to 5x5 pól. Dla graczy 3ech i 4ech to 6x6 pól. To już chyba wszystkie zasady, a na pewno lwia ich część.

Rzadko bywam na spotkaniach planszówkowych, ale jeśli byliby chętni planszówkowicze ze stolicy, to zawsze chętnie zaprezentuję grę. Jej niewątpliwą zaletą jest lekkość i najlepiej sprawdza się w sytuacji, gdy po dłuższej grze nie mamy już ochoty na większy tytuł, ale w coś byśmy pograli:P Choć zdarzali mi się testerzy, którzy chcieli grać i po pięć razy z rzędu i, ani myśleli rozkładać 'poważniejszą' grę.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Pozdrawiam,
Grzesiek
Ostatnio zmieniony 20 maja 2016, 18:10 przez CleverSteps, łącznie zmieniany 2 razy.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Silver Dice Wars

Post autor: misioooo »

Jakbyś poza zdjęciami napisał o co chodzi, i ewentualnie zarzucił jakiś link do instrukcji byłoby fajnie :) Teraz nic z tego nie wynika...
I dlaczego nie spróbować sił na wspieram.to albo polak potrafi? Sam możesz wydać :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
CleverSteps
Posty: 23
Rejestracja: 07 paź 2015, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silver Dice Wars

Post autor: CleverSteps »

Masz rację. Poprawiłem się i wyedytowałem pierwszego posta:)
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Silver Dice Wars

Post autor: bukimi »

Gra wydaje się ciekawa. Zastanawia mnie, czy nie bywa bardzo bardzo losowa.

A o jakiej cenie tu mowa? Piszesz, że to droga impreza, ale na Allegro w detalu mamy 100 zwykłych kostek za 25zł już z dostawą. Wiem, że przy kolorach i wzorkach na ściankach to musi być droższa impreza, ale ktoś kto to robi hurtowo nie powinien za to brać majątku. Szukałeś już jakiejś wyceny gdzieś?
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
CleverSteps
Posty: 23
Rejestracja: 07 paź 2015, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silver Dice Wars

Post autor: CleverSteps »

Rozmawialem ze swoim stalym (hehe) wydawca, ktory wydaje mi inna gre w tym roku, a takze z innymi wydawcami. Kostki maja customowe scianki, wiec mowa tutaj o dokladnie 10ciu stemplach, a przy wersji podstawowej, jest to 108 kostek. Przy tak malej grze to jednak wymuszaloby cene sklepowa na dosc wysokim poziomie no i osoby, ktore musialyby wylozyc na to kase sa powsciagliwe.

Samemu na pewno sie tym nie zajme, nie podolalbym. A druk kostek w FDM daje rade jako prototyp. Jeden komplet to okolo 13 godzin druku, ale chociaz rozklad scianek jest przyjemny. Wykonalem ponad 10 000 probnych rzutow i w dluzszej perspektywie kostki zachowuja sie prawidlowo:)

Co do samych zasad to wystepuje spora losowosc. Czasem nie ma sie mozliwosci zaatakowania przeciwnika przez dwie kolejne tury. Ale zdolnosci kostek sa tak dobrane, ze zawsze mozna zrobic jakis sensowny ruch - czy to sie bunkrujac, czy psujac przeciwnikowi uklad. Nierzadko bywalo tak, ze gracz X majac pozornie dobra sytuacje przez wiekszosc rozgrywki, na koniec zostawal rozbity, bo jego przeciwnicy stosowali wymyslniejsze taktyki.
No i nawet jak sie ma poczucie, ze cie los skrzywdzil, to rozgrywka trwa na tyle krotko, ze rewanz jest oczywistoscia:)
arracan
Posty: 252
Rejestracja: 27 kwie 2015, 17:09
Has thanked: 22 times
Been thanked: 23 times

Re: Silver Dice Wars

Post autor: arracan »

Mi się podoba, lubię kości :D chętnie bym zagrał jezeli planujesz się gdzieś pojawić :)
MAM | CHCĘ

Piszę o grach na POPKULTUROWCY.PL <- ZAPRASZAM
Draguś
Posty: 69
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:41

Re: Silver Dice Wars

Post autor: Draguś »

O, nagle to znalazłem przeglądajac starocie... JA TO FCE! Czy ta gra została wydana ;)? Jeśli nie, to czy jest moze w fazie testów (i czy można wówczas się na takie testy dostać?)? Bop to wygląa naaaprawdę neisamowicie fajnie :)
ODPOWIEDZ