Problemy z Vassalem

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Draguś
Posty: 69
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:41

Problemy z Vassalem

Post autor: Draguś »

Witam, z góry przepraszam za spam. Napisałem juz w ogólnym temacie Vassalowym, ale jako że a) nikt nie odpisał na niego (całe dwa dni, wiem, tyle czasu, łał) b) temat leży raczej w części forum niedotyczącej TWORZENIA, a grania w gry, i w samym temacie raczej wypowiedzi były nt. grania przez Vassala, a nie tworzenia własnych gier jako modułów doń, to postanowiłem napisać także tu, w nadziei, że jeśli moderacja jakaś stwierdzi, że to złe, to okaże wyrozumiałość i po prostu skasuje posta w tym miesjcu, w którym nei powinno go być.

Do rzeczy. Kopiuję właściwą treść posta, jako że nie widzę powodu, by pisać to samo drugi raz nowymi słowami:

Witam wszystkich bardzo serdecznie ;) Znając moje szczęście, pewnie źle trafiłem (tj. powinienem pewnie pisać w innym dziale czy coś, zawsze mam takiego farta na forach do trafiania do złych działów, a na tym forum zdążyłem zadomowić się jedynie w dziale Pomysły i Idee czy jak tam on się nazywa i nie mam jeszcze wyczucia, co gdzie pasuje, sorka ;).).

Zabrałem się niedawno (wczoraj?) do Vassala z niemałym bananem na twarzu, ponieważ od zawsze marzyłem o takim programie :). Jednakże nie chodzi mi broń borze o gotowe moduły - na kompie to ja wolę grać w cudze gry komputerowe, niż w cudze planszówki). Chodzi, rzecz jasna, o możliwość dodawania własnych wypocin do owego genialnego sandboksiwa (co pozwoli mi prawdopodobnie testować grę kilka razy w miesiącu zamiast raz na święty nigdy, jak dotychczas) - jako, że bawię sie w tworzenie gierek (dla siebie lub dla siebie i znajomych, zależnie od jakości pomysłu ;D), to ten program jest dla mnie czymś wręcz idealnym. Ale do rzeczy. O ile czytam sobie Designers Guide i (po jakichś 30 stronach, wcześniej chciałem wyrzucić go przez okno, strasznie chaotyczny ten Guide, zanim się człowiek do niego przyzwyczai, mniejsza) uznaję go za świetny, jednakże pewne kwestie wydają mi się niezrozumiałe. Stąd mój post tutaj - może ktoś, kto tworzy(ł) w Vassalu moduły rozjaśni pewne kwestie?

1. Czym, do jasnej ciasnej, jest LOS, do czego służy, a do czego nie służy?
No właśnie. Line of Sight Thread, czy jakoś tak. A cóż to takiego? Czy on ryczy? Czy on skrzeczy? A tak na poważnie - nie mam pojęcia, co toto robi i nie bardzo dostrzegam potencjalne zastosowanie. Jednocześnie widzę jakieś mgliste pseudo-zastosowanie tego, jednakże na tyle wydaje mi się głupie i odległe od nazwy oraz koncepcji opisywanych w poradniku, że zostawię je dla siebie, licząc, że ktoś mi tu wyjaśni, po co to jest. Bo możliwe, że jest mi to na przykłąd bardzo neizbędne, tylko jeszcze o tym nie wiem :)

2. Czym różni się Property Sheet od Spreadsheeta?
Wyglądem? :P Bo poza tym różnic istotnych nie dostrzegłem na razie. I tu i tu możemy zanotować sobie pewne rzeczy. I tyle. Wiec? Jakie są róznice, keidy używać jednego, kiedy drugiego?

I całkiem na marginesie - taki oto problem:
Powiedzmy, że chciałbym pewne informacje mieć w taki sposób umieszczone, by dało się je szybko zobaczyć, ale by nie były na stałe włączone do wyglądu jednostek (Game Pieces) - załóżmy, że w fizycznej wersji gry dla przykładu byłyby umieszczone w instrukcji, czy jakimś innym badziewiu (jakiś spis czy coś), a w wersji komputyrowej fajnie byłoby dla wygody i przyspieszenia dodać toto w takiej wygodnej wersji. Marzyłoby mi się coś w stylu ja wiem? Ot, jak w grach komputyrowych bywa: najeżdżam na jednostkę (czy tam nawet niech będzie klikam ją PPM i wybieram jakąś opcję) i dostaję dymek/notatkę/whatever z owymi informacjami, od których cały "kejs" zacząłem. I teraz - na chłopski rozum, to najlepsze byłoby z tego co na razie wyczytałem dodanie Spreadsheeta lub Property Sheeta (wspomniałem, że nie rozróżniam ich xd) i wpisanie tam premade informacji. Ale po pierwsze, chciałbym, by NIE dało się zmieniać tego w trakcie gry - gracz może to tylko SPRAWDZIĆ, a nie zmienić - dałoby się? A może (po drugie) w ogóle jest jakaś szprytniejsza instytucja prawa Vassalowego, która to umożliwia?

EDIT: No i kolejny problem - jeśli zaznaczę trait Restricted Access (by drugi gracz nei mógł przesuwać Pieces ani przy nich gmerać w inny sposób) nie może on także obejrzeć ich Property Sheeta czy Spreadsheeta ;c A to dość słabe, musieć pytać przeciwnika o to, co ma w Spreadsheecie...

EDIT: I jeszcze całkiem jeden problem: Czy w tym programie da się jakoś pokazać przeciwnikowi akcję? Tj powiedzmy chcę zaatakować pionkiem A pionek B. Muszę napisać mu "Ej stary atakuję tym pionkiem o tam, wiesz którym/ No to atakuję ci nim tamten o tamten" czy jest jakaś opcja powiedzmy wyrysowania mu strzałki (czy czegoś) by pokazać taki atak? Lub cokolwiek innego w tym guście ;)?

//Rozwiązania jakieś tu akurat znalazłem, chodzi mi raczej o coś w stylu szczałki tudzież linii pomiędzy pionkiem wykonującym akcję, a pionkiem, na którym akcja jest wykonana. Ale pewnie się tak nie da//.
Z góry senkju za wszelkiego edwajsa.
:)
Jak znajdę kolejne frapujące pytania w dalszej lekturze Guide'a lub w samodzielnej pracy z Vassalem, to uaktualnie posta.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Problemy z Vassalem

Post autor: misioooo »

Linie po poruszeniu elementu na pewno da się automagicznie robić (przesuniesz pionek to na ekranie będzie linia skąd i dokąd go przesunąłeś). Nie wiem jak, nigdy nie robiłem w Vassalu ;)
Spróbuj podpytać na forum vassala: http://www.vassalengine.org/forum/
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Draguś
Posty: 69
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:41

Re: Problemy z Vassalem

Post autor: Draguś »

To wiem że- i wiem jak to zrobić -się da. Pytałem raczej o coś w podobnym stylu jednak bez przesuwania pionka- powiedzmy że mam dajmy na to strzelam, lucznika, i chcemy z niego strzelić. No aby to zrobić tak jak mówisz yo musialbym go przesunąć do celu w ktory strzelam.
Draguś
Posty: 69
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:41

Re: Problemy z Vassalem

Post autor: Draguś »

A i jeszcze do tej listy jedna rzecz - nie wiem, czy jestem jakiś gupi czy coś ale nie działa mi trait Report Action. Może jak będę na kompie to nakresle dokładnie jak to próbowałem użyć ale w każdym razie - nie wyswietla zadbego komunikatu, tak jakbym w ogóle go nie użył
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Problemy z Vassalem

Post autor: misioooo »

Smoczku, lepiej pisz na forum Vassala albo bgg... Tutaj u nas nie kojarzę nikogo, kto chwaliłby się zrobieniem czegoś w Vassalu :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Draguś
Posty: 69
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:41

Re: Problemy z Vassalem

Post autor: Draguś »

Ojjj :C To przykre... Myślałem,l że to forum jest bardziej twórcowate xD. No trudno. Napiszę tam.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Problemy z Vassalem

Post autor: pabula »

Popatrz jeszcze na program Zuntzu.
Chyba prostszy do robienia gier.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4050
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 271 times
Been thanked: 152 times

Re: Problemy z Vassalem

Post autor: lacki2000 »

Draguś pisze:A i jeszcze do tej listy jedna rzecz - nie wiem, czy jestem jakiś gupi czy coś ale nie działa mi trait Report Action. Może jak będę na kompie to nakresle dokładnie jak to próbowałem użyć ale w każdym razie - nie wyswietla zadbego komunikatu, tak jakbym w ogóle go nie użył
Ale co ten trait ma konkretnie robić? W helpie jest kilka przykładów, ja używałem tego traita do komunikowania obrotów jednostek. Działało ale najpierw trzeba dać trait Rotate z przypisanymi klawiszami skrótu.
Spoiler:
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Draguś
Posty: 69
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:41

Re: Problemy z Vassalem

Post autor: Draguś »

lacki2000 pisze:
Draguś pisze:A i jeszcze do tej listy jedna rzecz - nie wiem, czy jestem jakiś gupi czy coś ale nie działa mi trait Report Action. Może jak będę na kompie to nakresle dokładnie jak to próbowałem użyć ale w każdym razie - nie wyswietla zadbego komunikatu, tak jakbym w ogóle go nie użył
Ale co ten trait ma konkretnie robić? W helpie jest kilka przykładów, ja używałem tego traita do komunikowania obrotów jednostek. Działało ale najpierw trzeba dać trait Rotate z przypisanymi klawiszami skrótu.
Spoiler:
Ot zdaję się chciałem by gra reportowala do chatu akcje typu atak itd. Dałem tej akcji jakiś hotkey i w reporcie dałem ten hotkey w tym polu na hotkey. I nic.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4050
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 271 times
Been thanked: 152 times

Re: Problemy z Vassalem

Post autor: lacki2000 »

Draguś pisze:Ot zdaję się chciałem by gra reportowala do chatu akcje typu atak itd. Dałem tej akcji jakiś hotkey i w reporcie dałem ten hotkey w tym polu na hotkey. I nic.
Może kolejność traitów danej jednostki trza zmienić? Bo to czasem jest ważne (chyba Report musi być poniżej akcji raportowanej).
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Draguś
Posty: 69
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:41

Re: Problemy z Vassalem

Post autor: Draguś »

lacki2000 pisze:
Draguś pisze:Ot zdaję się chciałem by gra reportowala do chatu akcje typu atak itd. Dałem tej akcji jakiś hotkey i w reporcie dałem ten hotkey w tym polu na hotkey. I nic.
Może kolejność traitów danej jednostki trza zmienić? Bo to czasem jest ważne (chyba Report musi być poniżej akcji raportowanej).
Wiem o tym, i na wszelki wypadek sprawdziłem zarówno ustawienie z reportwm na samej górze jak i na samym dole. Jak będę w domu to wrzucę jak to dokładnie wygląda.
ODPOWIEDZ