Strona 2 z 3

Re: Bohaterowie z Harendell

: 09 cze 2016, 10:55
autor: bukimi
Ja powinienem być cały dzień w sobotę.
Tylko nie wiem czy będę miał czas na przetestowanie Twojego prototypu. Dość często zasiadam do długich cegieł z paczką znajomych i nie ma jak przerwać rozgrywki. Raz zdarzył się Pionek, gdzie przez prawie cały dzień siedzieliśmy przy jednej grze :P

Powodzenia na unpubie!

Re: Bohaterowie z Harendell

: 09 cze 2016, 15:50
autor: misioooo
bukimi pisze:Ja powinienem być cały dzień w sobotę.
Tylko nie wiem czy będę miał czas na przetestowanie Twojego prototypu. Dość często zasiadam do długich cegieł z paczką znajomych i nie ma jak przerwać rozgrywki. Raz zdarzył się Pionek, gdzie przez prawie cały dzień siedzieliśmy przy jednej grze :P

Powodzenia na unpubie!
To juz wiem kto na tego typu imprezach blokuje mi możliwość zagrania choćby rundy czy dwóch w większe tytuły! :evil:

Re: Bohaterowie z Harendell

: 09 cze 2016, 21:13
autor: rzem
W niedzielę możecie blokować BzH, nie ma problemu :)

poniżej mały update - zmieniły się karty postaci i karty umiejętności.



Chciałem to zrobić bardziej czytelne, i chciałem też pomóc osobom, które nie widzą wszystkich kolorów.
Nad samymi kolorami przesiedziałem chyba z kilkanaście godzin - i bez efektów. Potem spróbowałem symbole dodać. Jak to teraz wygląda?

Przykładowa karta postaci:

Nie jest to jeszcze efekt końcowy - ikony zostaną zmienione na coś a'la piktogramy - więc powinno być jeszcze czytelniej.

Obrazek


Przykładowa karta umiejętności:

Tutaj w lewym górnym rogu będzie znajdował się symbol danej umiejętności - żeby ułatwić przegląd swoich kart trzymając je na ręce.

Obrazek


Dla kolorów zielony/żółty/czerwony zostały dodane 1/2/3 kropki.

Re: Bohaterowie z Harendell

: 10 cze 2016, 09:11
autor: bukimi
Bardzo dobrze to wygląda. Nawet nie chodzi tylko o widzenie kolorów, co ogólną czytelność na pierwszy rzut oka, czy przy słabszym oświetleniu, szczególnie w kartach umiejętności. Myślę, że kropki sprawdzą się w tej roli rewelacyjnie, a inne ikonki też spełnią swoją rolę. I nie musisz się wcale przejmować użytymi kolorami.
A jak przyjdzie co do czego to wydawca pewnie też będzie miał własne pomysły na podobne rozwiązania.

Re: Bohaterowie z Harendell

: 15 cze 2016, 07:41
autor: rzem
euro2016 niestety trochę opóźnia pracę, niektóre mecze same się nie obejrzą (zwłaszcza Polska i Włochy :D)

Pionek był mega, dzięki wszystkim za uwagi, testy i obecność! :)

Do przerobienia jest mapa - chciałbym jeszcze trochę zwiększyć możliwości taktyczne na planszy.
Zostanie przebudowana na heksy - oznacza to, że większość umiejętności trzeba również przerobić pod mapę. Ale jest już wstępny projekt, jestem dobrej myśli :)

Z mniejszych zmian - system doświadczenia. Będzie trochę większa dowolność w rozwoju swoich postaci. No i w końcu tryb wieloosobowy - do tej pory było tylko 1v1, docelowo w Harendell będzie mogło powalczyć nawet 6 graczy.

Chciałbym też uruchomić stronę www, gdzie co tydzień będzie dorzucana jedna postać - kompletne info, opis, umiejętności, może jakaś krótka historyjka czy ewentualne taktyki. I co tydzień będę podawał 2 postacie - a Wy będziecie głosować, która z nich się pojawi.
Szczegóły na fejsiku :)

Re: Bohaterowie z Harendell

: 16 cze 2016, 09:29
autor: Draguś
Heksiki cieszo. Choć ja konsekwentnie czekam na poznanie całej mechaniki tego cuda :p

Re: Bohaterowie z Harendell

: 16 cze 2016, 09:35
autor: rzem
Jak heksiki się sprawdzo, wrzucę całą instrukcję... jeszcze trochę cierpliwości plz :)

Tak między nami - to myślę heksiki zrobią mega robotę :)

Re: Bohaterowie z Harendell

: 16 cze 2016, 19:40
autor: rzem
Jak już spamować, to na całego :)

ostatnie zmiany:

ObrazekObrazek

U góry po lewej będą piktogramy dla każdej umiejętności - ułatwi szybki przegląd kart na łapie
Poniżej zmieniła się trochę metodologia przedstawiania zasięgu umiejętności - skoro na mapie będą heksiki, to zasięg dla poszczególnych poziomów umiejętności będzie podany liczbowo

Re: Bohaterowie z Harendell

: 17 cze 2016, 19:17
autor: rzem
Cześć,

stanąłem przed kolejnym dylematem i raczej nie rozwiążę go bez pomocy osób postronnych.. help plz :)

Mianowicie - jak powinny być oznaczane umiejętności (to ten lewy górny róg):

W formie piktogramów?

Obrazek Obrazek


Czy ręcznie rysowane ołówkiem?

Obrazek Obrazek

Re: Bohaterowie z Harendell

: 17 cze 2016, 21:14
autor: akahoshi
Mnie się bardziej podobają te ołówkiem.
Na karcie "Skrytobójstwo" jakoś tak dziwnie brzmi ta forma. Chyba bardziej by pasowało "Natychmiast zabij cel, który posiada maksymalnie 3/4/5 punktów życia.".

Re: Bohaterowie z Harendell

: 17 cze 2016, 21:18
autor: rzem
Faktycznie... thx, zaraz poprawię:)

Re: Bohaterowie z Harendell

: 18 cze 2016, 21:52
autor: rzem
Wklejam jeszcze kolejny projekt karty postaci

Obrazek

to już pewnie powtarzam do znudzenia - ale sam projekt jeszcze nie jest końcowy - na razie testuję jak wygląda z piktogramami, ikonki się prawdopodobnie jeszcze trochę zmienią. :)

Re: Bohaterowie z Harendell

: 19 cze 2016, 11:58
autor: Draguś
Ouffki wyglodajo ładniej niż te piktopikto ale mniej profesjonalnie jak dla mnie... Ale dużo ładniej.

Re: Bohaterowie z Harendell

: 30 wrz 2016, 22:45
autor: rzem
Cześć po dłuższej przerwie,

pozmieniało się dużo w mechanice i wszystko tworzyłem praktycznie na nowo.

Obecnie wersja prototypowa wygląda mniej-więcej tak:

Obrazek

Tak wiem - jest jeszcze trochę niedociągnięć graficznych. I kilka cennych uwag o których pisaliście prędzej - nie znalazły tutaj odwzorowania.
Spoko - będzie inaczej :) Spowodowane jest tym, że dość często muszę zmieniać layout całej karty postaci. Na razie - poza samymi testami grywalności i balansu, chciałbym też aby karty te zajmowały jak najmniej miejsca na stole a zarazem było na nich jak najwięcej informacji.

Te 3 dolne prostokąty z tekstem w ostatecznej wersji tak na pewno nie będą wyglądać. Myślę nad czymś w rodzaju podglądu umiejętności na karcie - a same umiejętności na kolejnych poziomach - dokładałoby się jako karty/kafelki. Wtedy można też dodać do nich różne wypasione grafiki itd itp :)

Co do gameplayu najważniejsze zmiana:
Dwie przecinające się ścieżki na mapie zostały zmienione na heksy.

Myślę, że po opiniach, poradach i gruntownych zmianach - będę mógł znowu wyjść z prototypem do ludzi.

Zaczynam od Beboka (Bytom) a potem już polecę hurtowo. :)

Re: Bohaterowie z Harendell

: 15 paź 2016, 16:30
autor: Draguś
Nadal jestem chętny potestować ;p

Re: Bohaterowie z Harendell

: 24 paź 2016, 16:46
autor: misioooo
rzem pisze:Zaczynam od Beboka (Bytom) a potem już polecę hurtowo. :)
I jak było na Beboku?

Re: Bohaterowie z Harendell

: 31 mar 2017, 17:02
autor: rzem
Cześć,

przepraszam Was za długie milczenie i brak znaków życia. I wypadałoby się jakoś wytłumaczyć... :)

W zasadzie to winne były dwie rzeczy - kryzys twórczy, natłok innych obowiązków.

Mniej więcej od 2 miesięcy wznowiłem i wzmożyłem pracę. Zastanawiałem się czy wrzucić tutaj apdejta, czy też może nie rozpalać się za bardzo bo okaże się, że "to nadal nie to".

Skoro jednak się przełamałem i napisałem... to może najpierw przedstawię na jakim etapie co teraz stoi.

Prototyp jest już na dysku w folderze "13.06". Oznacza to niestety wersję a nie datę wydania.

To oznacza że mechanika zmieniła się gruntownie od a-z... 13 razy!!! :D 13 to moje szczęśliwa liczba btw.

Z pierwotnych 13 postaci (znowu te 13...), na chwilę obecną jest 5. Pozostałe są gotowe, ale będę je wrzucał do testów pojedynczo - aż będę miał pewność że obecny balans jest ok.

Co z samą rozgrywką?

Mechanika zmieniła się na tyle, że nie ma już walki 1v1. Przewidziana liczba graczy to 2-4 (zastanawiam się nad wariantem 5-osobowym)

Mapa zmieniła się na heksy - w rozgrywce 1v1 jest ich 11.

Dla każdego gracza liczba bohaterów została zredukowana do dwóch. W zamian za to - są jeszcze bardziej różnorodni i wymuszają inne style gry. Doszła też większa kontrola nad armią. Doszedł też aspekt ekonomiczny (czyli zarabianie i wydawanie pieniędzy).

Są też testy na tabletopii i przydałoby mi się kilku zajawkowiczów do testowania balansu. Jest ktoś chętny? :)
Obrazek

Re: Bohaterowie z Harendell

: 04 kwie 2017, 10:27
autor: sharper
Chętnie spróbuję. A są gdzieś zasady instrukcja wrzucona, bo chyba przegapiłem?
Gra wygląda fajnie i tak też się zapowiada.
Planujecie jakąś wspieraczkę czy coś?

Re: Bohaterowie z Harendell

: 04 kwie 2017, 23:27
autor: rzem
Instrukcja ostatnio zmieniała się tak często, że nie było sensu spisywać. Ale wszystko wskazuje na to, że powstanie niedługo :)
Bez crowdfundingu raczej się nie uda - kwestią otwartą na razie jest czy PL czy USA.
Masz konto na tabletopii? Ewentualnie jesteś z okolic Katowic?:)

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Re: Bohaterowie z Harendell

: 05 kwie 2017, 08:08
autor: sharper
Tabletopie mam, choć od niedawna, dopiero się tam odnajduję :)
A z lokalizacją, no niestety, drugi kraniec naszego bądź co bądź ładnego kraju :)

Re: Bohaterowie z Harendell

: 05 kwie 2017, 10:41
autor: rzem
Ok to jak spiszę instrukcję - to podeślę Ci wraz z linkiem do tabletopii na prv :)

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Re: Bohaterowie z Harendell

: 06 kwie 2017, 23:40
autor: Asukaji
Hej! Też chętnie pomogę w testach [Euro z klimatem <3] :D Tylko nigdy nie grałem na Tabletopii. Czy dobrze rozumiem, że w pakiecie Bronze mogę grać w każdą grę, ale tylko w dwie jednocześnie? Czy o co tu chodzi?

Re: Bohaterowie z Harendell

: 06 kwie 2017, 23:42
autor: rzem
W pakiecie bronze mozesz grac tylko w niektore gry (w dodatku cześć jest okrojona - np terra mystica tylko w ustawieniach dla początkujących).
Ale do testów spokojnie starczy brąz. :)

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Re: Bohaterowie z Harendell

: 06 kwie 2017, 23:58
autor: Asukaji
Super :D To jak się zgadamy? Przez fb może będzie łatwiej. Może w przyszłym tygodniu jakoś lub w niedzielę by mi się udało zagrać, jeśli masz czas :)

Re: Bohaterowie z Harendell

: 07 kwie 2017, 07:52
autor: rzem
Spoko, przyszły tydzień jest ok.
Chciałbym jeszcze dla formalności kilka gier testowych w najwęższym gronie przeprowadzić i porozsyłam Wam linki na prv

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka