Teraz jest Śr, 24 sty 2018, 06:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 17 kwi 2016, 16:27 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 07 cze 2004, 12:57
Posty: 1274
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Niech ktoś zbanuje tego spamera

_________________
I love stupid ideas implemented very smartly


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 30 cze 2016, 18:48 

Dołączył(a): Cz, 30 cze 2016, 18:34
Posty: 8
Szczerze? Samo wydanie gry nie spowoduje, że ktoś będzie chciał ją kupić, do tego potrzeba grafika i dystrybutora ;) Jak już się ma te dwie osoby jest spoko. Co do wspierania przez fanów wątpię, żeby uzbierało się ponad 2000 zł :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 30 sie 2016, 16:46 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Cz, 23 maja 2013, 16:58
Posty: 229
Pytanie - ktoś zna/poleci jakieś drukarnie: chodzi mi o wydruk w paru set/tysiącach egzemplarzy w drukarni która wcześniej zajmowała się grami planszowymi.

_________________
Zapraszamy na naszą stronę: http://sharpgames.pl
Sklep z gadżetami dla graczy: http://meeple.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 21 gru 2016, 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 25 lut 2014, 11:36
Posty: 56
Jest jakaś polska grup na FB o tworzeniu gier??

_________________
The box. You opened it. We came. Now you must come with us, taste our pleasures.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 22 gru 2016, 09:19 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 28 lut 2009, 22:04
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Pinhead napisał(a):
Jest jakaś polska grup na FB o tworzeniu gier??

https://www.facebook.com/pokazprototyp/

_________________
Gry analogowe w edukacji: wersja beta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2017, 10:48 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 13 kwi 2014, 20:11
Posty: 504
Lokalizacja: Szczecin
Rozumiem ze nawet jesli przedstawie swoja gre (w pelni sprawdzona i poza strona graficzna kompletna) jakiemus wydawnictwu, I powiedzmy ze im sie spodoba i postanowia ja wydac, to jako autor nie mam zbyt duzego wplywu na ostateczny wyglad gry (w sensie nikt nie "konsultuje" sie I nie pyta czy grafiki pokrywaja sie z moim jako autora wyobrazeniem jak ta gra powinna wygladac pod wzgledem graficznym). Nie mam tez wplywu na ewentualne zmiany i poprawki mechaniki, klimatu, "strony fabularnej" gry?

_________________
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/13thcaesar?own=1&subtype=boardgame&gallery=large&ff=1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2017, 11:32 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lis 2015, 21:11
Posty: 799
Pewnie wszystko zależy od umowy zawartej między wami. Myślę też, że każde wydawnictwo widzi to trochę inaczej.
A gdyby było ciężko, zawsze pozostaje casus Terraformacji Marsa :wink:

_________________
MOŻESZ POMÓC DZIECIAKOM!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 20 sie 2017, 22:43 

Dołączył(a): N, 10 lis 2013, 22:22
Posty: 44
Witam. Ja z kolei z trochę innym pytaniem. Pomysłów na gry mam dziesiątki, prototyp jeden w pełni grywalny, drugi w trakcie realizacji. Pytanie: czy w przypadku związania się z wydawnictwem i w przypadku akceptacji pomysłu i zweryfikowania jego szans na zaistnienie na rynku dola w wysokości 10% ceny gry jest czymś realnym, czy raczej pozostaje to w sferze marzeń?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 20 sie 2017, 22:54 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 22 sie 2015, 12:48
Posty: 355
Chyba nawet 5% nierealne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 20 sie 2017, 23:04 

Dołączył(a): N, 10 lis 2013, 22:22
Posty: 44
Miszon napisał(a):
Chyba nawet 5% nierealne


Czyli raczej warto chować pomysł w skarpetę, przy lepszej koniunkturze brać kredyt i wydać własnymi silami? Ja się domyślam że jak się zbierze do kupy podatki, marże sprzedawcy, transport, produkcja to leci na pewno z 2/3 ceny detalicznej lekko.

Zawsze można na te 5% podpisać papier na 5000sztuk, jak okaże się hitem to za zarobiony hajs + kredyt wydać 2 edycje czy tam dodatki na własna rękę? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 21 sie 2017, 01:13 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lis 2015, 21:11
Posty: 799
nekkoru napisał(a):
... Zawsze można na te 5% podpisać papier na 5000sztuk, jak okaże się hitem to za zarobiony hajs + kredyt wydać 2 edycje czy tam dodatki na własna rękę? :)

5000 sztuk? To bardzo optymistyczna wizja. Raczej 1000-1500. Przejrzyj zakończone kampanie gier na wspieram.to, żeby zobaczyć ile egzemplarzy się sprzedaje. A w umowie, którą zaproponuje Ci wydawnictwo, będzie i o drugiej edycji i o ewentualnych dodatkach i o wielu jeszcze rzeczach, o które już nie będziesz się musiał kłopotać 8).
Nie ma lekko :wink:.

_________________
MOŻESZ POMÓC DZIECIAKOM!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 21 sie 2017, 07:11 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 31 sty 2005, 19:42
Posty: 6344
Lokalizacja: Warszawa
playerator napisał(a):
5000 sztuk? To bardzo optymistyczna wizja. Raczej 1000-1500. Przejrzyj zakończone kampanie gier na wspieram.to, żeby zobaczyć ile egzemplarzy się sprzedaje.
5000 sztuk to rozsądna liczba egzemplarzy dla pierwszego nakładu gry robionej przez duże wydawnictwo. To, że nakłady gier na wspieram.to są na poziomie 1000-1500 wynika z faktu, że są to często gry, których wydania żadna poważna firma nie chciała zaryzykować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 21 sie 2017, 11:32 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 22:30
Posty: 825
Lokalizacja: Kraków
Wszystko zależy od wydawnictwa, samej gry i "marki" autora. Ciężko więc tutaj szukać jakiejś normy w liczbie egzemplarzy, gdyż może się ona wahać od 500 do prawie i 10k. Moja pierwsza gra miała bardzo duży nakład (jak na grę planszową), głównie przez to że była niezwykle tania w produkcji i miała dość specyficzny model dystrybucji na Polskę. Kolejna już nakład ma sporo mniejszy, pomimo tego że to lepsza gra itp. :P Nie ma więc tutaj jakiejkolwiek reguły.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 08 lis 2017, 22:13 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Wt, 28 kwi 2015, 11:09
Posty: 770
Gdzieś juz to pewnie było na forum, ale cos nie mogę znaleźć. Jakie polecacie stronki, na których można przetestować grę na jakimś szerszym spektrum graczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 22 lis 2017, 15:50 

Dołączył(a): Wt, 23 sie 2016, 18:09
Posty: 8
witam , miał ktoś może doświadczenie ze sprzedażą gier edukacyjnych dla szkół? stworzyłem taką grę i nie wiem do kogo uderzać w tej sprawie... do ministerstwa edukacji? do kuratorium? bezpośrednio do szkół? a może targi edukacyjne? z góry
dziękuję za pomoc znających temat


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 30 lis 2017, 22:28 

Dołączył(a): Pt, 05 maja 2017, 21:26
Posty: 20
ledig napisał(a):
witam , miał ktoś może doświadczenie ze sprzedażą gier edukacyjnych dla szkół? stworzyłem taką grę i nie wiem do kogo uderzać w tej sprawie... do ministerstwa edukacji? do kuratorium? bezpośrednio do szkół? a może targi edukacyjne? z góry
dziękuję za pomoc znających temat


Do ministerstwa edukacji i ich "kuratoriów"? No proszę Cię... No chyba, że Twoja gra obraca się wokół religii judeo-chrześcijańsko-muzułmańskiej... A tak na poważnie. Daruj sobie. Nawet szkoły. Jeśli masz dobrą grę edukacyjną, to pojeździj lepiej po konwentach. Albo jak sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, a więc TARGI EDUKACYJNE. No i zainteresuj swoją Ofertą typu Rebela (nie zamierzam być stronniczy, żeby nie było że uprawiam kryptoreklamę) lub innych. Ba, nawet hipermarkety. Tam też są stoiska z grami. Chociaż wg mnie dzisiaj są takie możliwości, że sam wydasz grę i ją sprzedasz, bez dzielenia się zyskami z wydawnictwami. Prawda jest taka: jeśli masz fajny pomysł, to gra będzie się sprzedawać, tylko odrobina marketingu. Jeśli pomysł (tudzież mechanika, wykonanie) jest do bani, to nikt nią się nie zainteresuje.
Pozdrawiam, Olaf.

_________________
Tylko Europejczycy są dziećmi Jowisza i Europy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 01 gru 2017, 12:37 

Dołączył(a): Wt, 23 sie 2016, 18:09
Posty: 8
dzięki za info i pomoc, będę kombinować na targach i sprzedaż detaliczna przez facebooka czy coś . Jeśli chodzi o wydawnictwa to czy ktoś się orientuje jak wygląda współpraca z owymi? czy wystarczy podzwonić, zaciekawić wydawnictwa i tym sposobem kupią ode mnie ilość jakąś ? czy interesuje ich tylko wydawanie pod swoim szyldem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 07 gru 2017, 09:49 

Dołączył(a): Pt, 05 maja 2017, 21:26
Posty: 20
ledig napisał(a):
dzięki za info i pomoc, będę kombinować na targach i sprzedaż detaliczna przez facebooka czy coś . Jeśli chodzi o wydawnictwa to czy ktoś się orientuje jak wygląda współpraca z owymi? czy wystarczy podzwonić, zaciekawić wydawnictwa i tym sposobem kupią ode mnie ilość jakąś ? czy interesuje ich tylko wydawanie pod swoim szyldem?



musisz wysłać gotowy egzemplarz do wydawnictwa, z którym chcesz podpisać umowę. To zawsze "stały punkt" w ich regulaminach. Nie musi to być superjakość, po prostu egzemplarz testowy ma wyglądać czytelnie i tyle. I przede wszystkim musisz wysłać im regulamin swojej gry i symulację rozgrywki z dokładnym opisem mechaniki. Ode mnie dodam, że możesz opisać też dlaczego "to zrobiłem tak, a to inaczej, a dlaczego tamtego nie robiłem w ten sposób". To bardziej przekona wydawnictwo do Twej gry, no i skróci czas na odpowiedź. Nie bój się, oni Ci nie ukradną pomysłu. To już nie te czasy... Chociaż może jeszcze by się ktoś znalazł, ale na pewno, to nie w interesie wydawnictw. Ponadto nie ograniczaj się do największych wydawnictw, niektóre mniejsze wypadają nawet lepiej. Zainteresuj kilka wydawnictw. Kiedyś wysłałem mail'a z zapytaniem czysto technicznym przy produkcji gier do Czacha Games i mimo, że nie mieli w tym interesu, aby udzielić mi odpowiedzi, to grzecznie mi odpisali. Więc to pokazuje, że kultura pracy i branży wydawnictw gier planszowych stoi w Polsce już na bardzo wysokim poziomie, szkoda że w innych branżach długo tak nie będzie jeszcze... Próbuj, ewentualnie wystartować na KickStarter'ze. Nie musisz mieć firmy zarejestrowanej w UK, RFN-ie czy USA. Jest pełno polskich firm już które zrobią Ci kampanię na KS'ie. Wiesz, oni wezmą swoje, ale dla jednej gry może nie opłacić Ci się zakładać firmę np. w Gorlitz. Potem zbierzesz pieniążki, wydasz grę i wyślesz do wspierających. Dzisiaj to bardziej przypomina przedsprzedaż, ale KS najbardziej się opłaca.
Powodzenia, Olaf.

p.s. jeśli chcesz bezpośrednio dotrzeć do sklepów, np. supermarketów (wystarczy, że dostarczysz gry do ich centrów logistycznych, a oni rozwiozą je do swoich sklepów), albo większych księgarń, to przestrzegam OMIJAJ EMPIK'A SZEROKIM ŁUKIEM. Poczytaj na teamt ich kreatywnej księgowości oraz tego jak traktują wydawnictwa książkowe, a więc pewnie i z grami też, które są obecne na półkach sklepowych. Dziwię się, że ich zagrywkami nie zainteresował się UOKiK.

_________________
Tylko Europejczycy są dziećmi Jowisza i Europy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 10 gru 2017, 13:57 

Dołączył(a): Wt, 23 sie 2016, 18:09
Posty: 8
dziękuję jeszcze raz za odpowiedź, postaram się skorzystać z paru Twoich pomysłów, pozdro600


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL