Teraz jest Śr, 24 sty 2018, 10:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 10 lis 2004, 11:00 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 03 cze 2004, 19:46
Posty: 5395
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Po pierwsze musisz zdecydować, czy oddajesz grę do wydania wydawnictwu czy też chcesz ją wydać własnym sumptem. Wydanie gry nie jest ani łatwe ani tanie, a na początku pewnie i niezbyt zyskowne (a wręcz przeciwnie).

Listę wydawnictw znajdziesz tutaj:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?t=4
http://www.gry-planszowe.pl/x.php/1,11/Linki.html

Wymagania firmy Galakta stawiane autorom gry znajdziesz tutaj:
http://62.121.130.3/galakta/phpBB2/viewtopic.php?t=13

Inne pomocne wątki:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?t=144
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?t=659
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?t=370
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?t=22

_________________
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr, 21 cze 2006, 09:43 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 16 mar 2006, 22:03
Posty: 2544
Lokalizacja: Warszawa
link do galakty ulegl przedawnieniu, nie znalazlem jak powinien wygladac teraz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr, 21 cze 2006, 09:46 
Recenzent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 28 lip 2004, 09:42
Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
bazik napisał(a):
link do galakty ulegl przedawnieniu, nie znalazlem jak powinien wygladac teraz...


http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=13

_________________
Gry planszowe - GamesFanatic moje zbiory | pożądam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr, 21 cze 2006, 10:14 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 16 mar 2006, 22:03
Posty: 2544
Lokalizacja: Warszawa
thx


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 05 lis 2009, 15:39 

Dołączył(a): Śr, 04 lis 2009, 18:03
Posty: 2
Witam, chcę wydać grę, nie żaden komercyjny pomysł - mam stworzyć wydziałową planszówkę (docelowo 500 sztuk). Mam jednak problem z pudełkiem i planszą: gdzie można zamówić wydrukowanie ich i jaką metodą najlepiej? Bardzo proszę o pomoc doświadzcznych wyjadaczy w tym zakresie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 05 lis 2009, 16:39 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 23 wrz 2004, 12:26
Posty: 2485
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
500 sztuk - napisz do Ignacego - może Ci coś doradzi. Możesz spytać też chłopaków z Kuźni Gier... oni może nawet by całość Ci zorganizowali... coś takiego mieli kiedyś w ofercie...

_________________
folko.gry-planszowe.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 07 lis 2009, 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 04 paź 2004, 16:50
Posty: 80
Lokalizacja: Warszawa
Tak, Kuźnia wciąż ma to u siebie na stronie:
http://www.kuzniagier.pl/index.php?sbl=508888


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 18 mar 2011, 15:16 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 20 sie 2008, 12:40
Posty: 823
Lokalizacja: Kraków
Polskie gry planszowe również zajmują się robieniem gier na zamówienie
http://www.polskiegryplanszowe.pl/gry-n ... ienie.html

_________________
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 10 gru 2011, 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 10 gru 2011, 19:41
Posty: 1
Napewno nie wysyłaj swojego pomysłu, żadnemu z wydawnictw- ja tak zrobiłam i znalazłam na allegro praktycznie swoją grę z małymi przeróbkami :( I teraz nie wiem co z tym zrobić bo czuję się trochę okradziona...

_________________
"Formy się rozpływały, były jak sen mglisty,
Jak na sztaludze w pracowni malarza
Szkic jeszcze nie skończony, by pamięć artysty
Niepewna z trudem tylko go odtwarza."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 10 gru 2011, 20:26 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 19 lip 2008, 02:21
Posty: 3987
[sprzątam po sobie]


Ostatnio edytowano Wt, 03 maja 2016, 18:47 przez MisterC, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 11 gru 2011, 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 07 lis 2010, 11:59
Posty: 93
coś mi się wydaje, że w środowisku planszówek jesteś zupełnie nowa... nie mówię, że to źle, bo nigdy nie jest za późno, żeby zacząć grać i interesować się nowoczesnymi planszówkami, ale mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego, że do dnia dzisiejszego zostało opublikowanych 55609 gier(według rankingu BGG, a warto zwrócić jeszcze uwagę na to, że wiele z tych gier zostało wydanych przez kilka wydawnictw, w kilku wersjach językowych, a czasem nawet w kilku wersjach tematycznych), więc wymyślenie czegoś całkiem nowego graniczy z cudem(wiem coś o tym, bo sam jako hobbystyczny twórca gier staram się już od jakiegoś czasu stworzyć coś zupełnie nowego - bo nie zależy mi na tym, aby stworzyć własną grę podobną do setek innych już dawno istniejących na rynku - i albo okazywało się to nudne i niegrywalne, albo że coś takiego już ktoś kiedyś wymyślił)... a wnioskując po tym, że jesteś tu nowa, nie wydaje mi się abyś coś takiego stworzyła(aczkolwiek mam nadzieję, że się mylę) :wink:

podsumowując - zawsze zanim zaczniesz kogoś oskarżać(i doradzać innym na podstawie tych oskarżeń), postaraj się o niezbite dowody(np. sprawdź kiedy dokładnie została wydana ta gra - pamiętaj, że prawdopodobnie pomysł na nią powstał rok, a często nawet więcej, przed jej wydaniem) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 23 gru 2011, 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 13 sty 2008, 19:52
Posty: 9
Wg mnie, paradoksalnie, dobry (świeży) produkt ma szansę spłodzić osoba, która nigdy w nic nie grała. Wiem - to utopia - ale jakość tej świeżości zależy od czystości :twisted:

A tak na poważnie: pomysłów było milion - gier tysiące - hitów? Pewnie mniej, niż gier. Gry planszowe nie są łatwiejsze do zaprojektowania od komputerowych - najważniejsza jest mechanika. Wykonanie komputerowego hitu jest o kilka rzędów wielkości droższe i pewnie o tyle samo bardziej dochodowe - fakt.

Sam myślę nad zaprojektowanie gry - takie prywatne marzenie.

Ostatnio jest w modzie tzw. developer's diary - projektant Eclipse w taki oto sposób podszedł chyba do tematu. Jeżeli autor pomysłu boi się, że ktoś ukradnie jego wizję... hm. To będzie dowód, że mieliśmy dobry pomysł, hyhy.

Prowadzenie bloga udokumentuje nasze prawa do naszej własności intelektualnej* i dostarczy zapewne wielu cennych obiektywnych uwag dotyczących przedsięwzięcia. Puenta: Chcę wydać planszówkę - co mam zrobić? Zacznij od bloga :mrgreen:

EDIT: *Nawet jeśli ktoś wyda naszą grę przed nami - możemy to zrobić później i lepiej - i tak będzie to tylko n-ty przekład z Szekspira... Wg mnie nie warto popadać w paranoję - artoro dobrze to podsumował.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 24 gru 2011, 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 07 lis 2010, 11:59
Posty: 93
osobiście nie polecam pisania blogów, a już na pewno nie przed stworzeniem grywalnego prototypu - za dużo marnuje się na nie czasu, który można by było poświęcić na testowanie/pisanie instrukcji/drukowanie i wycinanie elementów do prototypu/spanie... cokolwiek :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 05 sty 2012, 20:05 

Dołączył(a): Cz, 05 sty 2012, 07:05
Posty: 8
Czytałem jakiś czas temu, że są firmy odpłatnie zajmujące się testowaniem gier. Myślę, że ktoś taki zarabia na testowaniu a nie na kradzieży pomysłow. Warto takie osoby znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 23 kwi 2012, 20:58 

Dołączył(a): Pn, 23 kwi 2012, 20:43
Posty: 2
artoro napisał(a):
do dnia dzisiejszego zostało opublikowanych 55609 gier(według rankingu BGG),
więc wymyślenie czegoś całkiem nowego graniczy z cudem


Ja bym aż taką pesymistką nie była. Równie dobrze można powiedzieć, że na świecie powstała już książka na każdy temat i nie da się wymyślić nowej. A jednak wydawnictwa drukują ciągle coś nowego, bo ludzka wyobraźnia jest nieograniczona...

Ja również wymyśliłam grę. Powiem więcej - przetestowałam ją z pozytywnym wynikiem oraz otrzymałam jej wycenę od wydawnictwa z którym się skontaktowałam. Powiedziałam o moim pomyśle też paru przedsiębiorczym osobom i każda mi mówiła, że pomysł jest świetny i w Polsce (a może nawet w Europie) unikatowy.

Mam tylko taki problem, że skądś na tę grę muszę wziąć pieniądze... Dodam, że ma ona dość sporo elementów i zbyt tania nie jest...
Dopiero dziś znalazłam to forum i nie przejrzałam wszystkich wątków. Czy jest tu jakiś wątek o osobach inwestujących pieniądze w nowe gry?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 23 kwi 2012, 22:42 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 03 cze 2004, 19:46
Posty: 5395
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Najprosciej - znalezc wydawnictwo, ktore uwierzy w Twoj pomysl i wyda gre. Ale aby przekonac wydawnictwo, najpierw zastanow sie w czym Twoja gra bedzie lepsza niz juz opublikowanych 55609 gier. I nie przesadzaj z uzywaniem slowa "unikatowa" - spotkalem juz wieeeelu ludzi, ktorzy przychodzili ze swoim "unikalnym" pomyslem, ktory polegal na tym, ze szachownica miala 10x10 pol zamiast 8x8 :>.

_________________
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 24 kwi 2012, 07:27 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 22 gru 2006, 12:39
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Nataniel napisał(a):
Ale aby przekonac wydawnictwo, najpierw zastanow sie w czym Twoja gra bedzie lepsza niz juz opublikowanych 55609 gier. I nie przesadzaj z uzywaniem slowa "unikatowa"...

Nie straszcie tymi 55609, bo 50.000 z tych gier nigdy do publikacji się nie nadawało ;).

_________________
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 24 kwi 2012, 11:27 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 31 paź 2009, 11:48
Posty: 110
MAgis napisał(a):
Ja bym aż taką pesymistką nie była. Równie dobrze można powiedzieć, że na świecie powstała już książka na każdy temat i nie da się wymyślić nowej. A jednak wydawnictwa drukują ciągle coś nowego, bo ludzka wyobraźnia jest nieograniczona...


Hm...jak to przeczytałem to od razu skojarzyła mi się myśl, którą słyszałem u siebie na seminarium: kultura wytworzyła tyle idei, że nie potrzeba już wymyślać nowych. Wszystko co robią teraz artyści to przetwarzają stare pomysły i wkładają je w nowe opakowania :) Z zasady nie lubię sądów nie popartych empirią ale ten, w ramach wyjątku, przypadł mi do gustu: pasuje i do książek i do filmów i do gier! :)

_________________
Moje gry:
Kingpin
Kingpin: Colombian Cartel
Alcatraz: The Scapegoat
1984: Animal Farm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 24 kwi 2012, 13:25 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 28 wrz 2008, 21:25
Posty: 929
Lokalizacja: Warszawa
A mnie tam jakoś nie dziwi, że ktoś wpadł na unikalny pomysł bo niby co w tym dziwnego, wszystkie unikalne gry zostały już wymyślone czy co? :)

_________________
Sprzedam/wymienię: Warhammer Invasion, Blue Moon, Railroad Tycoon + Railways of Europe, Icehouse, Brawl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 24 kwi 2012, 17:29 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 18 sie 2009, 13:40
Posty: 451
Unikalność pomysłu to nie wszystko - ważniejsza jest jego atrakcyjność.
Unikalne może być przesuwanie planszy po pionkach, tylko gdzie tu atrakcyjność? Unikalny może być pomylony z absurdalnym. To na atrakcyjny pomysł coraz trudniej wpaść ale i tak znajdują się tacy co wpadają :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2012, 10:48 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 31 sty 2005, 19:42
Posty: 6344
Lokalizacja: Warszawa
MAgis napisał(a):
Powiem więcej - przetestowałam ją z pozytywnym wynikiem oraz otrzymałam jej wycenę od wydawnictwa z którym się skontaktowałam. Powiedziałam o moim pomyśle też paru przedsiębiorczym osobom i każda mi mówiła, że pomysł jest świetny i w Polsce (a może nawet w Europie) unikatowy. Mam tylko taki problem, że skądś na tę grę muszę wziąć pieniądze... Dodam, że ma ona dość sporo elementów i zbyt tania nie jest...

Jeżeli wydawnictwo wyceniało grę pod kątem tego, ile by chciało za nią wziąć, gdyby ktoś u niego taką grę zamówił, to ta wycena może być mocno zawyżona. Z drugiej strony, gdyby jakieś wydawnictwo chciało w grę zainwestować, to zapewne pojawiłyby się pytania: czy te wszystkie elementy są potrzebne i czy nie można by ich było zrobić taniej.
Czy te "przedsiębiorcze osoby" znają wystarczająco rynek gier, by wypowiadać sie na temat pomysłu? Jeżeli uważają pomysł za świetny i "są przedsiębiorcze", to dlaczego same w to nie zainwestują?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 16 maja 2012, 21:14 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 20 cze 2009, 00:05
Posty: 1148
Lokalizacja: Poznań
Yamada Hanushi napisał(a):
Hm...jak to przeczytałem to od razu skojarzyła mi się myśl, którą słyszałem u siebie na seminarium: kultura wytworzyła tyle idei, że nie potrzeba już wymyślać nowych. Wszystko co robią teraz artyści to przetwarzają stare pomysły i wkładają je w nowe opakowania :) Z zasady nie lubię sądów nie popartych empirią ale ten, w ramach wyjątku, przypadł mi do gustu: pasuje i do książek i do filmów i do gier! :)

E tam, postmodernistyczne pitu-pitu... Sztuka od dawien dawna zajmuje się pewnym skończonym zbiorem kwestii: Bogiem, miłością, prawdą, dobrem, pięknem i jeszcze może kilkoma innymi. Po prostu, o innych sprawach mniej warto pisać/śpiewać/cokolwiek. I oczywiście, są pewne podobieństwa, choćby dlatego, że ludzka natura nie zmieniła się zbytnio przez ostatnie parę tysięcy lat. To samo, co napisałeś, mógłbyś (jak sądzę) powiedzieć w czasach Szekspira czy Ajschylosa. To, że pewne pomysły itp. się powtarzają, nie znaczy, że nie ma też czegoś nowego.

_________________
mbork
Zostałem wychowany w kulturze, w której zrobienie z siebie idioty w wyniku zawinionej ignorancji było piętnowane natychmiastowym i brutalnym wyśmianiem. You have been warned.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 08 cze 2012, 22:27 

Dołączył(a): Pn, 23 kwi 2012, 20:43
Posty: 2
MichalStajszczak napisał(a):
MAgis napisał(a):
Powiem więcej - przetestowałam ją z pozytywnym
Jeżeli wydawnictwo wyceniało grę pod kątem tego, ile by chciało za nią wziąć, gdyby ktoś u niego taką grę zamówił, to ta wycena może być mocno zawyżona. Z drugiej strony, gdyby jakieś wydawnictwo chciało w grę zainwestować, to zapewne pojawiłyby się pytania: czy te wszystkie elementy są potrzebne i czy nie można by ich było zrobić taniej.
Czy te "przedsiębiorcze osoby" znają wystarczająco rynek gier, by wypowiadać sie na temat pomysłu? Jeżeli uważają pomysł za świetny i "są przedsiębiorcze", to dlaczego same w to nie zainwestują?


Ta wycena to nie była kwestia jednego dnia, ale kilku tygodni. Co chwilę musiałam coś wymyślać żeby ciąć koszty. Jeżeli pytanie od wydawnictwa jak ściąć koszty jest zwiastunem tego, że naprawdę chcieliby ją wydać, to w takim razie jestem dobrej myśli :)

Owe przedsiębiorcze osoby pracują w firmach, które wspierają przedsiębiorczych ludzi, ale z tego co się przekonałam, żeby szybciej znaleźć sponsora, to chyba trzeba samemu zakasać rękawy i takiego szukać...

Jeśli chodzi o unikatowość... każdy ma swoje wyobrażenie gry planszowej i gra na zasadzie szachownicy czy to z 10x10 polami czy 8x8 nie jest moim zdaniem unikatowa ale po prostu zmodyfikowana. Ja swoją od początku do końca wymyśliłam z głowy nie modyfikując żadnego pierwowzoru (bo z takim się nigdy nie spotkałam) dlatego napisałam, że gra jest unikatowa.

No cóż... chyba mi pozostaje napisać biznesplan i pukać do sponsorów... tylko kurka wodna ja jestem kobietą.... a to nie pomaga w biznesie (z racji płci jestem mniej wiarygodna niż facet niestety...)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 09 cze 2012, 00:04 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 21 kwi 2012, 19:11
Posty: 394
Lokalizacja: Wrocław
MAgis napisał(a):
(...)gra jest unikatowa.
(...)
kurka wodna ja jestem kobietą.... a to nie pomaga w biznesie (z racji płci jestem mniej wiarygodna niż facet niestety...)(...)


:shock:
Niech zgadnę... unikatowość Twojej gry polega na tym, że wymyśliłaś Worker Placement, w którym meeple różnią się płcią. I te żeńskie meeple - miwczynki - wykonują słabsze (lub mniej wiarygodne) i obarczone ciężką losowością akcje. W porównaniu, rzecz jasna, do mipców, którzy wykonują swoje (bardziej wiarygodne) akcje z automatu, na bezczela i za więcej PZ-ów.

_________________
Moje grafomańskie wybryki / W czym jeszcze maczam paluchy / Rodzinna kolekcja
Pamiętaj, aby zawsze być sobą. Chyba, że możesz być Batmanem. Wtedy lepiej bądź Batmanem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 09 wrz 2012, 11:17 

Dołączył(a): N, 09 wrz 2012, 10:19
Posty: 57
Z jednej strony faktycznie wiele z tego co można było powiedzieć już zostało powiedziane, a z drugiej mam dość istotne pytanie: Czy w przypadku ewidentnego plagiatu, forum i forumowicze są w stanie jakkolwiek temu przeciwdziałać? tzn. ktoś postuje koncept i kilka innowacyjnych pomysłów, ale ma dwie lewe ręce do robótek manualnych i nie wie jak się do tego zabrać, a w międzyczasie ktoś z firmy papierniczej z ojcem stolarzem wydaje całą grę. I hipotetycznie zapytam: co wtedy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL