Co sądzicie...

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!

Pomysl na gre morska oceniam na

5 - bardzo chetnie zagram w taka gre
6
24%
4 - nie jestem fanem tego klimatu ale brzmi zachecajaco
1
4%
3 - nie mam zdania, musialbym/musialabym zagrac zeby ocenic
11
44%
2 - jak sie napatoczy to zagram
3
12%
1 - nie podoba mi sie ten pomysl
4
16%
 
Liczba głosów: 25

Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: Leszy2 »

genek pisze:
Leszy2 pisze: Trochę dziwne. Prędkość 10? Strasznie duży obszar. A wpływ wiatru niewielki. Sensowniej - bardziej realistyczne - byłoby: brak możliwości poruszania się pod wiatr, z wiatrem na pełnej prędkości, a półwiatrem na połowie prędkości.
To nie jest bardziej realistycznie. Chociażby dlatego, że statki mogą sie jak najbardziej poruszać pod wiatr i to od dawna.
Owszem - na wiosłach. Ale epoka którą ma opisywać gra, to była epoka żagli. Poruszanie się pod wiatr na żaglach jest niemożliwe, a jeśli masz na myśli halsowanie to odbywało się ono w bardzo ograniczonym zakresie. Dlatego brak takiej możliwości w grze oddaje realia dużo bardziej realistycznie niż redukcja prędkości o 20% jak to sugeruje PawelKarolak.
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: lintu »

Ale brak możliwości poruszania się w jakimś kierunku z powodu losowo dociągniętej kartki to rozwiązanie powodujące raka.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: Leszy2 »

lintu pisze:Ale brak możliwości poruszania się w jakimś kierunku z powodu losowo dociągniętej kartki to rozwiązanie powodujące raka.
Nie rozumiem. W grach powszechną rzeczą jest, że czegoś w danym momencie nie możemy.
Po za tym - tak było! Wiatr wieje w złym kierunku i nic nie zrobisz.
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: lintu »

Ok, realizm realizmem, ale czym innym jest wyłączenie jakiejś akcji jak to często ma miejsce w worker placementach, a czym innym brak możliwości poruszania się w danym kierunku w ogóle.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: Leszy2 »

lintu pisze:Ok, realizm realizmem, ale czym innym jest wyłączenie jakiejś akcji jak to często ma miejsce w worker placementach, a czym innym brak możliwości poruszania się w danym kierunku w ogóle.
Nie rozumiem na czym miałaby polegać ta różnica.
Póki co to nie znamy nawet zasad poruszania się w grze.

Można w ogóle nie brać pod uwagę kierunku wiatru w grze, tak jak to ma miejsce w KiK, ale śladowy jego wpływ na żeglugę będzie tylko zbędną komplikacją, do tego niezgodną z realiami - nie widzę w tym sensu.
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

Wyobraźcie sobie, że jesteście w prwaym dolnym rogu mapy i wiatr wieje właśnie w ten róg, przez co, przez całą turę nie możecie zrobić żadnego ruchu, a tylko patrzycie jak Wasi znajomi wesoło żeglują i zostawiają Was daleko w tyle. Chcę uczynić ten wiatr jako czynnik losowy, ale dodatni, nie chcę by ta gra była okrutnie realistyczna, chcę żeby bawiła i chętnie się w nią grało :)
Paweł Karolak
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: Co sądzicie...

Post autor: genek »

Leszy2 pisze: jeśli masz na myśli halsowanie to odbywało się ono w bardzo ograniczonym zakresie.
co nie oznacza, ze poruszanie się pod wiatr jest niemożliwe
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

genek pisze:
Leszy2 pisze: jeśli masz na myśli halsowanie to odbywało się ono w bardzo ograniczonym zakresie.
co nie oznacza, ze poruszanie się pod wiatr jest niemożliwe
Dokładnie tak ;) Myślę, że można to przyrównać do zasady nośności skrzydeł samolotu :) dmuchany żagiel wygląda podobnie i tak nam też tłumaczono na żaglówkach :)
Paweł Karolak
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: Leszy2 »

PawelKarolak pisze:
genek pisze:
Leszy2 pisze: jeśli masz na myśli halsowanie to odbywało się ono w bardzo ograniczonym zakresie.
co nie oznacza, ze poruszanie się pod wiatr jest niemożliwe
Dokładnie tak ;) Myślę, że można to przyrównać do zasady nośności skrzydeł samolotu :) dmuchany żagiel wygląda podobnie i tak nam też tłumaczono na żaglówkach :)
Oczywiście pływając żaglóweczką po jeziorku, rzeczywiście - halsując, można całkiem sprawnie poruszać się w kierunku z którego wieje wiatr. Ale gra traktuje o pływaniu po morzu w XVIII w. Pływanie pod wiatr? Tylko w teorii. Wiem co mówię - trochę się na tym znam.
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

Leszy2 pisze:Oczywiście pływając żaglóweczką po jeziorku, rzeczywiście - halsując, można całkiem sprawnie poruszać się w kierunku z którego wieje wiatr. Ale gra traktuje o pływaniu po morzu w XVIII w. Pływanie pod wiatr? Tylko w teorii. Wiem co mówię - trochę się na tym znam.
Wiesz, tak patrząc na te wielkie żaglowce to masz chyba rację... Ale nie będzie motywu braku ruchu, wybacz ;-)
Ostatnio zmieniony 01 mar 2016, 16:03 przez PawelKarolak, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł Karolak
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: Leszy2 »

PawelKarolak pisze:Oczywiście pływając żaglóweczką po jeziorku, rzeczywiście - halsując, można całkiem sprawnie poruszać się w kierunku z którego wieje wiatr. Ale gra traktuje o pływaniu po morzu w XVIII w. Pływanie pod wiatr? Tylko w teorii. Wiem co mówię - trochę się na tym znam.
Wiesz, tak patrząc na te wielkie żaglowce to masz chyba rację... Ale nie będzie motywu braku ruchu, wybacz ;-)[/quote]

Oczywiście niczego nie śmiałbym narzucać. Skoro uważasz, że brak ruchu byłby zbyt wielką blokadą dla rozrywki to może przesunąć ciężar w ten sposób: pod wiatr 1, półwiatrem 2, z wiatrem 3 ?
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

Leszy2 pisze:Oczywiście niczego nie śmiałbym narzucać. Skoro uważasz, że brak ruchu byłby zbyt wielką blokadą dla rozrywki to może przesunąć ciężar w ten sposób: pod wiatr 1, półwiatrem 2, z wiatrem 3 ?
To fajnie :)
Bardzo sobie cenię wszelkie uwagi i nawet najmniejszą przemyślę, czy czegoś nie wniesie do rozgrywki. I nie piszę, tego żeby się przypodobać komukolwiek ale naprawdę każdy Wasz drobny pomysł przemyślę czy może się przyda i pomoże mi w tworzeniu gry, czy może jednak sprawia, że zbaczam z toru.
Mam w zamiarze zrobić tor ruchu, na którym zaznaczać będziemy o ile pól się przesunęliśmy (coś jak w Legendach Krainy Andor :) z możliwością zapłacenia załodze za dodatkowy ruch - ale to do przemyślenia). Chcę by miast było całkiem sporo, ale dostępna będzie tylko część z nich, tak żeby nie było ZA DUŻO myślenia i planowania gdzie lepiej popłynąć.
Normalny ruch wynikający ze specyfiki okrętu wynosi 10-12 w zależności od prędkości okrętu.
Dodatkowy ruch wynikać będzie z umiejętności kapitana 0-5 pól.
Dodatkowo płacąc załodze za ich wysiłek, zyskujemy 1-2 (max 3) pola.
Odległości między miastami planuję na 3-5pól.
Runda -> wykorzystanie wszystkich dostępnych pól.
Tura gracza -> gracz wykonuje akcję [pływanie + handel/zaciąganie załogi/(kupno/naprawa) okrętu po dotarciu do miasta / walka / być może coś jeszcze]
Zatem gracz będzie mógł odwiedzić 2-3 miasta na początku rozgrywki i nawet 3-5 miast w późniejszym etapie. Pozwoli to na szybsze zdobywanie funduszy na kolejne okręty :)
Zaraz lecę na kolejne zajęcia na poligonie, zatem odpiszę pewnie pojutrze, jeśli jakieś pomysły się pojawią z Waszej strony. Również bardzo sobie cenię wszelkie zapytania i uwagi. Zdaję sobie sprawę, że nieraz mogę coś nie do końca wyjaśnić.
Po 11 marca muszę solidnie przysiąść do tworzenia tej gry, bo rodzą mi się kolejne pomysły, tak że już zasnąć nie mogę :P
Paweł Karolak
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

Udało mi się poświęcić trochę czasu i zrobiłem screen'y, a także je posklejałem w całą mapę, na której będzie się toczyć rozgrywka.
Muszę się jeszcze pozbyć niepożądanych elementów i plansza będzie gotowa ;)
Teraz pora już spać. Wycieńczony ale zadowolony życzę dobrej nocki :)
Paweł Karolak
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: misioooo »

Gdzie te screeny?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

misioooo pisze:Gdzie te screeny?
Obrazek
Obrazek
Na czerwono zaznaczyłem co jest do usunięcia. Wiem, że może szału to tutaj nie ma, ale to ma być przecież "tylko" prototyp ;)
Ostatnio zmieniony 10 mar 2016, 18:09 przez PawelKarolak, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł Karolak
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

Tutaj już po przeróbce dla porównania jak to wyglądało przed i po.
Nie wiem co Wy na to, ale jak dla mnie to plansza powinna być całkiem miła dla oka ;) teraz pozostaje wrzucić tabliczki z surowcami.
Później wpiszę pisakiem wartości, dojdą też kafelki towarów, na które jest popyt - będą te kafelki zbierane i za odpowiednią ilość będzie się przesuwać znacznik HANDEL na karcie kapitana.
Ale to wszystko z czasem będę pokazywał ;)
Obrazek
Obrazek
Paweł Karolak
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

Dziś udało mi się zrobić ikonki surowców, oraz mniej więcej zdecydować jak będą wyglądały kafelki miast, co też zobaczycie w spoilerze :)
Jutro wracam z poligonu, zatem przerwa w pracy nad grą, a w weekend też pewnie będę odpoczywał trochę, ale na forum zajrzę.
Jeśli się nasuwają jakieś spostrzeżenia, to zapraszam to podzielenia się nimi.
Spoiler:
To jest oczywiście tylko przykład, więc proszę nie ciskać we mnie kamieniami, że kolory nie są odpowiednie ;)
Dużo pracy przede mną, ale kolory będą dobrane jak należy :)
Pozdrawiam serdecznie ;)
Paweł Karolak
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: misioooo »

Przy doborze kolorów zwróć też uwagę, aby działały poprawnie przy daltonizmie :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

misioooo pisze:Przy doborze kolorów zwróć też uwagę, aby działały poprawnie przy daltonizmie :)
Hehe
Mam nadzieję, że gra będzie na tyle dobra, że będzie można o niej powiedzieć "granie w tę grę może powodować ataki padaczki... Z radości z grania!!! " ;-)
Ale tak ogólnie podoba się jakoś w miarę?
Paweł Karolak
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: misioooo »

Zagram to odpowiem :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: Leszy2 »

A czy testowałeś już mechanikę? Bo jeśli nie masz mechaniki to jeszcze niczego nie masz.
Testy, testy, testy. To jest dużo ważniejsze niż kolory.
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

Leszy2 pisze:A czy testowałeś już mechanikę? Bo jeśli nie masz mechaniki to jeszcze niczego nie masz.
Testy, testy, testy. To jest dużo ważniejsze niż kolory.
Póki co, to ja jestem w Białymstoku, a kości są we Wrocławiu :(
Zatem odpowiedź, brzmi: "niestety jeszcze nie miałem okazji testować" :(
Paweł Karolak
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Co sądzicie...

Post autor: PawelKarolak »

Na dobranoc przedstawiam moje dzisiejsze wypocinki.
Jak widać na obrazkach, okręty będą w formie kafelków nakładanych na planszę okrętu, na której będą też umieszczane kafelki ulepszeń.
Dobranoc ;)
Spoiler:
Paweł Karolak
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1643
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 356 times
Kontakt:

Re: Co sądzicie...

Post autor: Sir_Yaro »

genek pisze:no to tak w sumei po co w ogóle wprowadzasz te bitwy skoro mają nie być wykorzystywane? po co pracować nad czymś co i tak ma być zbędne?
Też mnie taka myśl tknęła.
A przecież piractwo nie wzięło się z chęci ganiania po morzu z jolly rogerem na maszcie tylko chodziło o kasę. I w przypadku wielu był to bardzo lukratywny biznes. Myślę, że grabież można by było zbalansować gdyby powodowała ona że za każdym razem puszcza się za takim piratem +1 statek który chce go zatopić albo coś w ten deseń.
W merchant of venus dodałem sobie motyw rabowania sobie wzajemnie statków, opcje uzbrajania się i kosmiczną policję i działało to dobrze. Jeden gracz bardzo szybko zdobył fure kasy i pędził w porażającym tempie do zwycięstwa ale spowodował jednocześnie taką nagonkę policji (i innych graczy), że ostatecznie skończył na szarym końcu.




Możesz też uwzględnić ilość uzbrojenia. Różnice w ilości dział pomiędzy fregatami handlowymi, a galeonami floty wojennej były ogromne. Nie wspominając o tonażu. Statki handlowe z tego co pamiętam miewały 20-30 dział, a te najbardziej uzbrojone potrafiły mieć powyżej 100.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 10:52 przez Sir_Yaro, łącznie zmieniany 1 raz.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Co sądzicie...

Post autor: misioooo »

Można za każdą grabież dawać graczowi jakiś znacznik "Poszukiwany". I co rundę turla ilością kostek = ilość tych znaczników. Jak wyturla sukces - atakuje go jakiś statek wojskowy (jak kulnie kilka sukcesów nie ma litości - kilka go atakuje jednocześnie) :) Zatem można raz czy dwa coś tam złupić, ale i tak ryzyko będzie, że nas dopadnie pościg wojska/łowca nagród... Czym więcej grabimy tym większa szansa, że nas dopadną i to w większej sile.

I co dalej - dwie opcje mi łażą po głowie. Jeśli gracz przegra taką walkę to za każdy sukces odrzuca jeden żeton "Pościgu". Jak zatopi takiego "Łowcę" - dostaje kolejny żetonik! Zatem grabież może być bardzo lukratywna, ale i nieść ze sobą duże ryzyko... Opcja nr 2 - jak go dopadną to zawsze odrzuca jeden żeton pościgu.

I opcja nr 3 - może wydać sporo kasy, aby w jakimś porcie się "wykupić". Za XX dukatów odrzuca żeton pościgu.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
ODPOWIEDZ