Bardzo prosta mechanika walki w grze

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
rafaelus
Posty: 464
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Bardzo prosta mechanika walki w grze

Post autor: rafaelus »

Ostatnio myślałem nad bardzo prostą mechaniką walki w nieskomplikowanej grze karcianej. W skrócie: każdy z graczy kontroluje i posiada wyłożone przed sobą karty postaci, które można zaatakować. Każda z tych kart ma wartość punktową (załóżmy, że od 1-10), która określa siłę postaci. Karty leżą zakryte na stole, więc ich wartość zna tylko ich właściciel. Przeciwnik wykonując atak wybiera swoją kartę z określoną wartością punktową i wskazuje przeciwnika. Zaatakowany gracz porównuje w tajemnicy wartości i określa wynik walki. Zakładając, że kartę należy zaatakować dokładnie taką samą wartością punktową, aby wybrać może powiedzieć "mniej" lub "więcej", jeżeli użyto inną wartość i atak się nie udał, dając wskazówkę do kolejnego ataku.

Chciałem zrobić też pulę "wolnych" kart postaci, które mogą być zaatakowane przez wszystkich graczy, ale wtedy przy sprawdzaniu musiałyby być odkrywane od razu i utracony byłby element wskazówki i możliwości kolejnego ataku, ponieważ początkowo żaden z graczy nie znałby ich wartości. Miałby ktoś jakieś pomysły lub sugestie, jak można by to fajnie rozwiązać lub ewentualnie zmodyfikować tę mechanikę?
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2645 times
Been thanked: 2331 times

Re: Bardzo prosta mechanika walki w grze

Post autor: Curiosity »

Przy grze na więcej osób problemem wydaje się być to, że inni gracze nie wiedzą jaka była wartość karty atakującej (więc hasło "mniej" czy "więcej" zupełnie nic im nie mówi). No chyba, że to ma być 2-osobówka.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
rafaelus
Posty: 464
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Bardzo prosta mechanika walki w grze

Post autor: rafaelus »

Curiosity pisze:Przy grze na więcej osób problemem wydaje się być to, że inni gracze nie wiedzą jaka była wartość karty atakującej (więc hasło "mniej" czy "więcej" zupełnie nic im nie mówi). No chyba, że to ma być 2-osobówka.
Karta ataku byłaby w zamierzeniu jawna (nie wspomniałem o tym), tak żeby pozostali gracze mogli skorzystać z ataku innego gracza i próbować dalej atakować wybraną postać. Tylko wartość obrony postaci, która jest atakowana jest nieznana, gdy karty leżą na stole zakryte przed każdym graczem.
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Bardzo prosta mechanika walki w grze

Post autor: kolderek »

nie cierpię gier typu "memory" :-)
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: Bardzo prosta mechanika walki w grze

Post autor: genek »

to czyli takie strzelanie swoimi kartami, zeby trafic jaki numer ma iny gracz? To przecież ten kto jest ostatni automatycznie wygrywa, bo pozostali wykończą się z kart, a on juz ma najwiecej informacji
rafaelus
Posty: 464
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Bardzo prosta mechanika walki w grze

Post autor: rafaelus »

Akcja ataku to część całej mechaniki, trzeba będzie mieć odpowiednie karty na ręce, aby ją wykonać. Każdy gracz mógłby mieć też więcej niż jedną postać którą można atakować. Na razie to ogólny pomysł, nie był testowany ani balansowany, więc możesz mieć rację. Właśnie dlatego lubię takie rzeczy konsultować z innymi, bo wskazują braki, których ja mogę nie widzieć :) dzięki
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Bardzo prosta mechanika walki w grze

Post autor: xilk »

rafaelus pisze:Chciałem zrobić też pulę "wolnych" kart postaci, które mogą być zaatakowane przez wszystkich graczy, ale wtedy przy sprawdzaniu musiałyby być odkrywane od razu i utracony byłby element wskazówki i możliwości kolejnego ataku, ponieważ początkowo żaden z graczy nie znałby ich wartości. Miałby ktoś jakieś pomysły lub sugestie, jak można by to fajnie rozwiązać lub ewentualnie zmodyfikować tę mechanikę?
Nie chce Ci psuć zabawy, ale taki mechanizm jest w grze Top Secret ;) Fajna gra na jakiś przerywnik dla dwóch osób, ale nie na jakieś głębsze myślenie :)
rafaelus
Posty: 464
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Bardzo prosta mechanika walki w grze

Post autor: rafaelus »

xilk pisze:
rafaelus pisze:Chciałem zrobić też pulę "wolnych" kart postaci, które mogą być zaatakowane przez wszystkich graczy, ale wtedy przy sprawdzaniu musiałyby być odkrywane od razu i utracony byłby element wskazówki i możliwości kolejnego ataku, ponieważ początkowo żaden z graczy nie znałby ich wartości. Miałby ktoś jakieś pomysły lub sugestie, jak można by to fajnie rozwiązać lub ewentualnie zmodyfikować tę mechanikę?
Nie chce Ci psuć zabawy, ale taki mechanizm jest w grze Top Secret ;) Fajna gra na jakiś przerywnik dla dwóch osób, ale nie na jakieś głębsze myślenie :)
Nie chodziło mi o głębsze myślenie, raczej karcianka na luzie. Dobrze wiedzieć, że taka mechanika już jest, bo tej gry akurat nie znam. Myślę nad czymś innym. Dzięki :)
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Bardzo prosta mechanika walki w grze

Post autor: xilk »

rafaelus pisze:Nie chodziło mi o głębsze myślenie, raczej karcianka na luzie. Dobrze wiedzieć, że taka mechanika już jest, bo tej gry akurat nie znam.
W takim razie zagraj w tą grę, a przekonasz się, jak tam rozwiązano te kwestie ;)

Jeśli szukasz ciekawego mechanizmu do karcianki, to możliwości jest wiele. Możesz zrobić, że gracze w tajemnicy wystawiają wojska (mają pewną pulę many do tego celu) i rzucają dokładnie 2 czary. Z tym, że mają oddzielną talię do czarów i oddzielną do stronników. Teraz na ręce na początku masz poza stronnikami i czarami również 2 "puste czary", które stanowią podpuchę. Nie kosztują one many, więc można wystawić silniejszych stronników, ale też np. przeciwnik zmarnuje jakiś czar, który miał skontrować zaklęcia rywala. Oczywiście te "puste czary" wracałyby do ręki lub też nie, to do przemyślenia.
ODPOWIEDZ