Diora- Dice Worker Placement

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Witam,

Chciałbym z wielką radością zaprosić Cię drogi graczu do zapoznania się z moją najnowszą autorską grą "DIORA" która dzięki UM Dzierżoniów ma szansę ukazać się w 2023r.

INSTRUKCJA PDF:
https://drive.google.com/file/d/1jcP_7_ ... sp=sharing

Dlaczego miałbym zagrać w twoją grę?
Bo to naprawdę dobry tytuł w którym zaimplementowałem w ciekawy sposób sporo mechanik ze znanych już gier. Dzięki czemu gra niejako jest esencją tego co najlepsze w grach Euro. Gra nie jest do końca policzalna co powoduje że walczy się do końca. Gra się przyjemnie a co ważne logicznie pod względem fabularnym. Co powoduje że nasze ruchy są intuicyjne. No i te grafiki....mistrzostwo świata (Pan Klemens płakał z zazdrości jak je zobaczył....)

Dla kogo jest przeznaczona gra?

Gra jest zdecydowanie skierowana do "graczy", osób które już wcześniej miały styczność z grami planszowymi. Ale niedzielny gracz też sobie poradzi jeżeli będzie w grupie osoba która ogarnia gry euro. Z doświadczenia powiem że tylko pierwsza partia a dokładniej pierwsze rundy sprawiają nieogranym graczom problemy. Późniejsze gry są już bardzo intuicyjne.

Jaki jest szacowany wiek gracza który poradzi sobie w tę grę grając samodzielnie?
Tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko kwestią zdolności dzieci. Wydaję mi się że dzieci w wieku 8+ powinny sobie dać radę w tę grę. Aczkolwiek optymalny wiek to bardziej 10+.

Jaki jest realny czas trwania rozgrywki (tylko nie ściemniaj ;-)?
Mam za sobą dziesiątki partii w różnym składzie i skrzętnie prowadzone zapiski z których wynika że najkrótsza 2 osobowa partia trwała 35 min, najdłuższa 4 osobowa rozgrywka 2:52h. Średnio mi natomiast wychodziło z graczami ogarniętymi przy 2 graczy ok 1h a przy 4 graczach nie przekraczyliśmy 2h. Co ciekawe gra się kończy szybciej przy większej liczbie graczy bo robi się ciasno na planszy i nie mamy aż takiego wielkiego pola do główkowania więc nasze decyzje trzeba zawężać.

Czy będzie można zagrać w prototyp?

Tak o ile dostanę oficjalną zgodę od wydawcy.

Gdzie będzie można zagrać?
W Bielawie oczywiście :mrgreen:
Ale chciałbym zrobić dodatkowe 2-3 prototypy i rozsyłać je po polsce do osób które aktywnie chciałby wraz ze swoimi znajomymi uczestniczyć w testach. Chętnych proszę o info na PW. Jest plan (nawet kupiłem konto) aby postawić ją na TableTop ale urodziło się dziecko i plan poszedł w.....las.

Jaka będzie cena gry?
Nikt jeszcze tego nie wie. Mogę natomiast powiedzieć że będzie to cena najniższa z możliwych. Niestety druk nie będzie spory więc cena jednostkowa też nie będzie tz. "po kosztach". Mam jednak wielką nadzieję że cena będzie bardzo atrakcyjna. I na grę będzie każdego stać.

Gdzie będzie można kupić grę?
Gra będzie dostępna stacjonarnie w UM Dzierżoniów. Ale planuję być "dystrybutorem" na polskę więc gra do kupienia u mnie w "wydawnictwie" ;-).
Planuję również podpytać jakieś sklepy online czy by nie chcieli mieć kilku sztuk u siebie.

Kiedy można się spodziewać wydania gry?
Planem jest rok 2023 ale to jeszcze nic pewnego. Będę informował.

Jeżeli nie wyczerpałem odpowiedzi związanych z grą to śmiało pytajcie.
Jest to mój jak na tę chwilę największy projekt więc zależy mi na tym abyście byli tak samo z niego zadowoleni jak i ja jestem.

Jeśli ktoś chciałby pomóc to proszę przekażcie swoim znajomym dobre słowo o "Diorze", dzielcie się informacją o tym że takie coś ma powstać i jest to gra warta wsparcia.

Dziękuję wszystkim którzy zaangażowali się w tej projekt!!!
Karol

Obrazek

Obrazek


GRAFIKI
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 28 cze 2022, 11:29 przez BOLLO, łącznie zmieniany 12 razy.
Awatar użytkownika
trixon
Posty: 626
Rejestracja: 24 sie 2020, 10:08
Has thanked: 254 times
Been thanked: 287 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: trixon »

Troszkę mało szczegółów i wygląda troszkę na falstart.

Niemniej mocno kibicuję i na pewno będę śledził. Po innych wątkach widać, że planszówki zdecydowanie Cię jarają (nie tylko granie, ale również zaplecze świata planszówkowego), więc jest bardzo duża szansa na dowiezienie projektu do końca.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Hej Trixon dzięki za polubienie i za kibicowanie, na pewno się przyda.
Dlaczego falstart?
Celowo takie suche info żebym już miał motywację się dzielić. Bo jak ktos w końcu mnie się zapyta "a co ty tam tak dłubiesz" to będę miał okazję o tym opowiedzieć. Materiału mam już sporo ale czasu na wrzucanie brak a i instrukcja jest jeszcze w 100% w głowie (co wcześniej się nie zdarzało i zaczynałem raczej od niej).
Tak mam nadal to miłe uczucie do planszówek i mam nadzieję że z każdym kolejnym projektem będzie ono coraz większe.
Awatar użytkownika
trixon
Posty: 626
Rejestracja: 24 sie 2020, 10:08
Has thanked: 254 times
Been thanked: 287 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: trixon »

BOLLO pisze: 25 sie 2021, 13:13 Dlaczego falstart?
W żadnym stopniu nie traktuj tego jako ataku, tylko życzliwe rady.
Bo poza nazwą gry i główną mechaniką nie znamy nic. Oczywiście nie twierdzę, że od razu trzeba wrzucić instrukcję, ale warto chociaż szerzej opisać koncept gry, czy będą występować jakieś inne mechaniki oraz ogólny setting gry. Można też pokusić się o jakieś nawiązanie do istniejących gier - czy inspirujesz się jakimś konkretnym tytułem/tytułami lub czy feeling gry może być podobny do czegoś co już znamy? Potencjalnym odbiorcom pozwoli to określić, czy gra będzie leżała w kręgu ich zainteresowań. Jeżeli masz już jakiś prototyp to może warto wrzucić fotkę z rozgrywki - przykujesz uwagę większej ilości osób. Będzie też później fajne archiwum tego jak gra powstawała. Chyba tyle z mojego czepiania się :p.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Wszystko co napisałeś jest w punkt i dokładnie tak miałem zamiar to zrobić .Nic dodać nic ująć, wyciągnąłeś mi to z głowy. Tak jak wspomniałem wątek rozpoczęty głownie dla tego żeby mnie zmotywować do podzielenia się tym z wami. Cyklicznie będę dodawał jakieś nowinki .
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

W pierwszym poście będę starał się umieszczać kolejne informacje dotyczące gry oraz wklejać grafiki poglądowe. Już teraz zachęcam wszystkich do komentowania oraz jak możecie to przekażcie info dalej o tym wątku.

Pierwsze grafiki i opis dodany. Let`s go. :mrgreen:
Awatar użytkownika
trixon
Posty: 626
Rejestracja: 24 sie 2020, 10:08
Has thanked: 254 times
Been thanked: 287 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: trixon »

Opis gry i zaawansowanie prac wyglądają dość porządnie.

W sumie po opisie nawet nie mam za bardzo do czego się przyczepić. Kilka drobnych uwag:
1) Nie wiem jak bardzo będą się różnić planszetki. Ale jeżeli znacznie, to może warto zastosować na ich odwrocie taki sam układ dla każdego z kolorów + dodać jakieś znaczniki do wylosowania kto zaczyna z posiadaniem jakiegoś surowca. Pozwoli to na łatwiejsze wejście w grę + pozowli na rozgrywkę bez początkowej asymetrii.
2) Wydarzenia warto zrobić tak aby były modułem w grze, który nie jest obligatoryjny. Mnie osobiście bardzo drażni tego rodzaju losowość w grach euro. Planujesz sobie cos a tu nagle wydarzenie, które zdecydowanie bardziej premiuje jednego z graczy. Obstawiam, że nie jedyny mogę mieć takie odczucia.
3) Wciąż nie wiedziałem czym jest Diora, z kontekstu podejrzewałem że jakaś fabryka, ale pewności nie miałem - googlałem to :p

Pewnie już za bardzo wchodzę w detale, ale:
4) Ukryte cele - warto dać możliwość wylosowania większej ilości i wybrania aby sobie jakoś zaplanować rozgrywkę
5) Wystawka z kartami - to akurat moja osobista preferencja, ale dużo bardziej podoba mi się opcja gdzie wpada X kart co rundę o tym samym koszcie, niewykorzystane są discardowane na koniec rundy i wchodzi nowy zestaw kart. Alternatywnie dodać zasadę, że na koniec rundy X pierwszych kart spada. Może się tak zdarzyć w grze, że polecą karty, które nie będą nikomu pasować i rynek się "przypcha" bo nikt nie będzie nic brać.

Pytania:
6) Czy gra nie będzie umożliwiała blokowanie pozyskania surowców przez pozostałych graczy? Ile jest źródeł pozyskania danego surowca? Przykładowo: jestem ostatnim graczem w grze 4 osobowej. Zanim dojdzie runda, w której to ja będę graczem rozpoczynającym. Czy nie ma szans, że pozostali gracze zawsze mnie ubiegną i dopiero w czwartej (z sześciu) rundzie będę w stanie dostać interesujący mnie zasób? Czy tylko wymiana wchodzi w grę?
7) Może nie doczytałem lub przeoczyłem. Czy kontrolę nad surowcami można przejmować? Jeżeli tak to czy jest to bardziej/mniej opłacalne w zależności od ilości graczy? Jak będzie wyglądała rozgrywka w mniejszą ilość graczy?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Dzięki za poświęcony czas i próbę zrozumienia mojego wodotoku...


Pokazuję i objaśniam:
1) Nie wiem jak bardzo będą się różnić planszetki. Ale jeżeli znacznie, to może warto zastosować na ich odwrocie taki sam układ dla każdego z kolorów + dodać jakieś znaczniki do wylosowania kto zaczyna z posiadaniem jakiegoś surowca. Pozwoli to na łatwiejsze wejście w grę + pozowli na rozgrywkę bez początkowej asymetrii.
Tak, mam w planach zrobić planszetkę 2stronną A i B. Aby mogli zagrać gracze "niedzielni" jak i ci już bardziej zaawansowani którzy lubią negatywną interakcję. Z tym że ta właśnie asymetria musi być ale jednocześnie tak balansowana by każdy miał tak samo silny wydział.
2) Wydarzenia warto zrobić tak aby były modułem w grze, który nie jest obligatoryjny. Mnie osobiście bardzo drażni tego rodzaju losowość w grach euro. Planujesz sobie cos a tu nagle wydarzenie, które zdecydowanie bardziej premiuje jednego z graczy. Obstawiam, że nie jedyny mogę mieć takie odczucia.
Poszedłem w myśl V. Chvatila i Ignacego Trzewiczka przy projektowaniu Robinsona. Ignacy początkowo zrobił dobre i złe wydarzenia ale to nie działało. Vladimmir zaproponował wywalić wszystko co dobre i zostawić same negatywne wydarzenia. Tak też jest i u mnie. Dodatkowo ta część jest liźnięciem historii zakładu Diora gdzie ciągle było z czymś po górkę. Nie ma tak że któreś wydarzenie działa na konkretnego gracza. Po dupie dostają wszyscy. Owszem czasem los tak poprowadzi że ktoś bardziej a ktoś mniej. Lubię losowość w grach bo dzięki niej ciągle muszę zmieniać swoją strategię i planowanie staje się wyzwaniem w każdej rundzie. Nie skłamię jak powiem że podczas testów największą adrenaliną bywało oczekiwanie w niepewności jaka karta wydarzenia tym razem zawita na stole.
3) Wciąż nie wiedziałem czym jest Diora, z kontekstu podejrzewałem że jakaś fabryka, ale pewności nie miałem - googlałem to :p
Masz rację mój błąd....po prostu jak od marca wszystko się kręci w okół Diory to już nie baczę na takie coś że ktoś faktycznie może nie znać największej firmy w dziejach polski zajmującą się produkcją radiów na skalę nawet światową. Ale mam pewien pomysł który chciałbym realizować przy produkcji tej gry. Jest wielka szansa że się uda ale na razie nie mogę jeszcze zdradzić więcej szczegółów.
4) Ukryte cele - warto dać możliwość wylosowania większej ilości i wybrania aby sobie jakoś zaplanować rozgrywkę
Dobry pomysł. 3 pierwsze z wierzchu wybierasz jeden i reszta na spód talii?
5) Wystawka z kartami - to akurat moja osobista preferencja, ale dużo bardziej podoba mi się opcja gdzie wpada X kart co rundę o tym samym koszcie, niewykorzystane są discardowane na koniec rundy i wchodzi nowy zestaw kart. Alternatywnie dodać zasadę, że na koniec rundy X pierwszych kart spada. Może się tak zdarzyć w grze, że polecą karty, które nie będą nikomu pasować i rynek się "przypcha" bo nikt nie będzie nic brać.
Tak jest dokładnie zrobione przy kartach technologii. Co do kart radiów to nie ma raczej takiej potrzeby bo one schodzą jak świeże bułeczki. Długo nie ostają na polach więc na tę chwię nie widzę potrzeby wprowadzania jakiejś rotacji.
6) Czy gra nie będzie umożliwiała blokowanie pozyskania surowców przez pozostałych graczy? Ile jest źródeł pozyskania danego surowca? Przykładowo: jestem ostatnim graczem w grze 4 osobowej. Zanim dojdzie runda, w której to ja będę graczem rozpoczynającym. Czy nie ma szans, że pozostali gracze zawsze mnie ubiegną i dopiero w czwartej (z sześciu) rundzie będę w stanie dostać interesujący mnie zasób? Czy tylko wymiana wchodzi w grę?
Dokładnie taki jest zamysł gry by blokować surowce. Na jednym źródle surowca może stanąć 1 pracownik w każdej rundzie . Wydaję się to z pozoru słabe ale pamiętaj że surowce możesz pozyskać również z kart technologii oraz magazynu a to już przy 4 graczach aż 6 pól. Dodatkowo pamiętaj że znacznik pierwszego gracza krąży więc masz taką samą szanse pozyskać pożądany surowiec jak każdy inny gracz. Myślałem natomiast żeby wprowadzić zasadę pierwszego gracza na tej zasadzie że zaczyna ten co ma najmniej punktów ale jakoś niespecjalnie się to sprawdzało więc odszedłem na tę chwilę z tego pomysłu.
7) Może nie doczytałem lub przeoczyłem. Czy kontrolę nad surowcami można przejmować? Jeżeli tak to czy jest to bardziej/mniej opłacalne w zależności od ilości graczy? Jak będzie wyglądała rozgrywka w mniejszą ilość graczy?
Już na początku gry przy wyborze postaci (wylosowaniu czy wyborze świadomym) wiesz jakim jesteś wydziałem i co kontrolujesz (jeden z czterech surowców). Kontrola ta nie polega jednak na tym że tylko ty masz dostęp do tego surowca a na tym że inni gracze muszą uiścić opłatę by skorzystać z twojego wydziału. Przy grze 4 osobowej jest to trudniejsze (bo każdy gracz coś kontroluje) niż przy grze 2 osobowej ale nie jest to jakoś mega kłopotliwe. Przy dobrej strategii jesteś w stanie tak zarządzać surowcami że wystarcza ci na wszystko. Czasem oczywiście musisz z czegoś zrezygnowac lub nawet wybrac mniejsze zło ale chyba na tym polega gra abyś ciągle musiał podejmować jakieś decyzje. Czasem dobre a czasem ratujące cię od porażki.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Tak wygląda ewolucja kafelek radiów, czyli głównych elementów za które punktujemy:
Spoiler:
czy ta wersja z podwójnymi żetonami (ikony) jest dla was czytelna?
Spoiler:
Awatar użytkownika
Seykan
Posty: 721
Rejestracja: 19 mar 2020, 11:57
Has thanked: 148 times
Been thanked: 151 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Seykan »

BOLLO pisze: 31 sie 2021, 10:20 Tak wygląda ewolucja kafelek radiów, czyli głównych elementów za które punktujemy:
Spoiler:
czy ta wersja z podwójnymi żetonami (ikony) jest dla was czytelna?
Spoiler:
Dla mnie jak najbardziej jest czytelne.

Propsy! Fajnie to wygląda, ciekawie pokazana ewolucja. Jak zakładałeś temat to nie wierzyłem, że coś się może z tego urodzić, ale zaczynam wierzyć :D
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Ewolucja żetonów surowców
Spoiler:
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 758
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 660 times
Been thanked: 771 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: anitroche »

Ja jestem za cienka w te klocki, żeby tak zgłaszać uwagi bez wejrzenia w instrukcję lub możliwości zagrania w prototyp. Jeśli natomiast miałbyś jakieś pliczki do wydrukowania sobie prototypu i jakiś zarys instrukcji (nawet jeśli bym potem miała zalać cię pytaniami o doprecyzowanie), to chętnie sobie wydrukuję i zagram z mężem.

Jedno co mi się nasuwa, to że jeśli chciałbyś tę grę rzeczywiście wydać, to obawiam się temat może nie chwycić. Czasy szału na Kolejkę mam wrażenie już minęły. I tak jak ja się zajarałam wieki temu Kolejką, bo jeszcze z opowieści dziadków i rodziców znałam te czasy kartek w sklepach itp., tak jak chciałam jakiś rok temu pokazać Kolejkę siostrzenicy (wiek 10 lat), to tematyka była dla niej "meh", stwierdziła, że woli zagrać w coś co "nie wygląda jak staroć" :D. Oczywiście to zdanie jednej dziewczynki, ale może warto pomyśleć o zmianie tematyki. Druga myśl też związana z tym, że temat może nie chwycić jest taka, że chyba łatwiej znaleźć wydawcę za granicą (rynek angielski jednak jest dużo większy), a obecny temat może nie zaciekawić zagranicznego wydawcy.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: detrytusek »

Ok przeczytałem i wygląda to na przemyślany koncept ale kilka uwag ode mnie.
BOLLO pisze: 25 sie 2021, 12:30 -wytwarzanie radiów
Daj pisać instrukcję innym :).
BOLLO pisze: 25 sie 2021, 12:30 -udać się na stołówkę w celu zwiększenia poziomu doświadczenia/wyszkolenia pracownika
Czemu na stołówkę? :)
BOLLO pisze: 25 sie 2021, 12:30 Również i my od „Państwa” będziemy otrzymywać wypłaty adekwatne do naszych zasług (ilość pkt). I tak np. gracz z ilością punktów 15 otrzyma na koniec rundy 1złoty. Gracz z ilością pkt 25 otrzyma 2zł a gracz z ilością 59pkt 5zł...itd.
Nie idź tą drogą. Robisz wielki snowball.
------------------
Wyziera z projektu Teotihuacan ale to nie wada. Uwaga generalna. Nie widzę tutaj jakiejś spiny, wyścigu po pewne pola. Jaśli w 1 rundzie pójdę po kable to w drugiej zapewne nie, a więc pole zostawiam wolne. I odwrotnie jeśli drugi gracz pójdzie po technologię to potem zostawi to pole wolne. Zmienia się tylko kolejność pozyskiwania ale nie widzę możliwości taktycznego odcięcia kogoś od czegoś nie szkodząc sobie tym samym. Na planszy jest za spokojnie.

Druga sprawa - a czemu by gotowych urządzeń nie móc sprzedawać? Zamiast łazić na pole po kasę to każ im sprzedawać to co wyprodukowali. Niech myślą ile sprzedać, żeby starczyło, a jednocześnie wiedzą, że każda sprzedaż to strata pkt na koniec. Do tego trzeba zasady by kasa na koniec NIC nie dawała. Pole z dam Ci piniondz wywaliłbym zupełnie. Niech inwestują z głową. ew. dla tych co przestrzelili jakiś ratunek by dalej grali ale nieopłacalny. Dodatkowo dobrze by tu pasował ryneczek jak w Klanach Kaledonii ze zmiennymi cenami.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Circadians: Nowy Świt

Wątek sprzedażowy
autopaga
Posty: 1402
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 311 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: autopaga »

Mi od razu przyszedł do głowy mechanizm trochę jak z caverny, czyli kości pracowników trzeba wysyłać w kolejności rosnącej, więc mocniejsza kość, może mieć dostępne już tylko słabsze pola. Generalnie też nie wszystkie pola akcji powinny je postarzać. Pole szkolenie byłoby niezłe do szybkiego podniesienia wartości cienkiej kości. Też uważam że temat mało lotny, ale to na szczęście problem wydawcy nie twój. U mnie motywem przewodnim w prototypach jest drewno kamień i zboże.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9416
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: MichalStajszczak »

detrytusek pisze: 31 sie 2021, 11:51
BOLLO pisze: 25 sie 2021, 12:30 -wytwarzanie radiów
Daj pisać instrukcję innym :).
Też mną to "radiów" wstrząsnęło, ale to pewnie dlatego, że urodziłem się w czasach, gdy wyrazy pochodzenia obcego, kończące się na -o były z zasady nieodmienne (kiedyś mówiło się np. "idę do kino"). Na wszelki wypadek sprawdziłem w wikisłowniku i byłem zaskoczony efektem:
Forma dopełniacza liczby mnogiej tego rzeczownika brzmi „radiów” i jest bardzo rzadko używana. Formy „radii” i „radyj” są niepoprawne.
Sprawdziłem więc w "Słowniku poprawnej polszczyzny" i jest to sformułowane tak: "dopełniacz liczby mnogiej nie używany, dopuszczalna jest forma: radiów". Słownik scrabblisty formę wyraz "radiów" akceptuje
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: detrytusek »

MichalStajszczak pisze: 31 sie 2021, 12:11
detrytusek pisze: 31 sie 2021, 11:51
BOLLO pisze: 25 sie 2021, 12:30 -wytwarzanie radiów
Daj pisać instrukcję innym :).
Też mną to "radiów" wstrząsnęło, ale to pewnie dlatego, że urodziłem się w czasach, gdy wyrazy pochodzenia obcego, kończące się na -o były z zasady nieodmienne (kiedyś mówiło się np. "idę do kino"). Na wszelki wypadek sprawdziłem w wikisłowniku i byłem zaskoczony efektem:
Forma dopełniacza liczby mnogiej tego rzeczownika brzmi „radiów” i jest bardzo rzadko używana. Formy „radii” i „radyj” są niepoprawne.
Sprawdziłem więc w "Słowniku poprawnej polszczyzny" i jest to sformułowane tak: "dopełniacz liczby mnogiej nie używany, dopuszczalna jest forma: radiów". Słownik scrabblisty formę wyraz "radiów" akceptuje
No popatrz. Ok zwracam honor ale i tak bym to jakoś przerobił bo starszaków zęby bolą.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Circadians: Nowy Świt

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

anitroche pisze: 31 sie 2021, 11:51 Ja jestem za cienka w te klocki, żeby tak zgłaszać uwagi bez wejrzenia w instrukcję lub możliwości zagrania w prototyp
Bardzo wstępną instrukcje masz w pierwszym poście. Myślę że na tę chwilę takie suche informację wystarczają żeby jako taki obraz gry mieć.
anitroche pisze: 31 sie 2021, 11:51 eśli natomiast miałbyś jakieś pliczki do wydrukowania sobie prototypu i jakiś zarys instrukcji (nawet jeśli bym potem miała zalać cię pytaniami o doprecyzowanie), to chętnie sobie wydrukuję i zagram z mężem.
Myślę że takie pliki będą dopiero w okolicach grudnia dopiero dostępne. Wciąż sie wszystko zmienia.
anitroche pisze: 31 sie 2021, 11:51 Jedno co mi się nasuwa, to że jeśli chciałbyś tę grę rzeczywiście wydać, to obawiam się temat może nie chwycić
Temat oryginalny , podobnego nie znalazłem ale fakt nie jest to szał w stylu Diuny czy innego nowego euro
Oczywiście to zdanie jednej dziewczynki, ale może warto pomyśleć o zmianie tematyki.
Tematu akurat w tej grze nie zmienię bo właśnie konkretnie o taką tematykę i o firmę Diora chodzi. Pochodzę z tych ziem i regionu gdzie ona istniała (Dzierżoniów) i cała gra będzie realizowany przy współpracy z Urzędem Miasta/Gminą itd. Na tym właśnie to polega żeby odkopać "trupa" i zachęcić ludzi do zapoznania się z historią tej fabryki a tym samym samego regionu gdzie ona się znajdowała.
detrytusek pisze: 31 sie 2021, 11:51 Daj pisać instrukcję innym :).
Nawet nie wiesz jak bardzo bym tego chciał...Ale Rysław jest zajęty tłumaczeniem Frosthaven więc instrukcja będzie gigantycznym wyzwaniem dla mnie i mojej polska mowa trudna mowa.
detrytusek pisze: 31 sie 2021, 11:51 Czemu na stołówkę?
A tak sobie wymyśliłem. W historii Diory Stołówka była wbrew pozorom ważnym aspektem. W latach jej świetności wydawał dziennie nawet 1700posiłków a ludzi często przyjmowali się do firmy również przez to że działała tam stołówka przyzakładowa. Dodatkowo musiałem zrobiś "jakieś" pola gdyby na planszy zaczęło się robiić ciasno a my nie mielibyśmy co zrobić z naszymi workerami.
Wyziera z projektu Teotihuacan ale to nie wada
Nie znam tej gry więc chętnie obejrzę jakiś gameplay.
detrytusek pisze: 31 sie 2021, 11:51 Nie widzę tutaj jakiejś spiny, wyścigu po pewne pola. Jaśli w 1 rundzie pójdę po kable to w drugiej zapewne nie, a więc pole zostawiam wolne. I odwrotnie jeśli drugi gracz pójdzie po technologię to potem zostawi to pole wolne. Zmienia się tylko kolejność pozyskiwania ale nie widzę możliwości taktycznego odcięcia kogoś od czegoś nie szkodząc sobie tym samym. Na planszy jest za spokojnie.
Niby tak ale pamiętaj ze możesz co ture chodzić na te same pola aby blokować gracza tylko po to żeby w którejś tam turze wymienić te surowce w magazynie na coś innego. Spokojnie na planszy jest owszem, nie ma tutaj zbytniej negatywniej interakcji. Gra jest tworzona z myślą o graczach nowych, niedzielnych, młodych i starszych. To nie jest zdecydowanie tytuł dla geeków którzy chcą spalić zwoje lub wbijac noże w plecy swoich współgraczy. Lekka gra dla każdego.
Ale chętnie posłucham i wprowadze jakieś modyfikację by grę "utrudnić" pod względem walki na planszy.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: detrytusek »

BOLLO pisze: 31 sie 2021, 12:26 Niby tak ale pamiętaj ze możesz co ture chodzić na te same pola aby blokować gracza tylko po to żeby w którejś tam turze wymienić te surowce w magazynie na coś innego. Spokojnie na planszy jest owszem, nie ma tutaj zbytniej negatywniej interakcji. Gra jest tworzona z myślą o graczach nowych, niedzielnych, młodych i starszych. To nie jest zdecydowanie tytuł dla geeków którzy chcą spalić zwoje lub wbijac noże w plecy swoich współgraczy. Lekka gra dla każdego.
Ale chętnie posłucham i wprowadze jakieś modyfikację by grę "utrudnić" pod względem walki na planszy.
Ja wcale nie lubię wbijania noża, to zupełnie nie o to chodzi. Chodzenie na to samo pole co rundę się po prostu nie sprawdzi bo jest nieefektywne i nikt tego robić nie będzie bo jak nie w 2 rundzie to w 3. A jak pójdziesz w końcu wymienić tę tonę kabli to i tak pole zostawisz wolne. Już pomijam, że jeśli 1 gracz się zmienia co rundę to nawet chodzenie jak maniak w to samo miejsce będzie niemożliwe.

Jeśli chcesz obronić sensowność szkoleń na stołówce to opisz to w instrukcji (rys historyczny) bo wygląda dziwnie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Circadians: Nowy Świt

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9416
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: MichalStajszczak »

BOLLO pisze: 31 sie 2021, 12:26
detrytusek pisze: 31 sie 2021, 11:51 Czemu na stołówkę?
A tak sobie wymyśliłem. W historii Diory Stołówka była wbrew pozorom ważnym aspektem. W latach jej świetności wydawał dziennie nawet 1700posiłków a ludzi często przyjmowali się do firmy również przez to że działała tam stołówka przyzakładowa.
Oczywiście w czasach, gdy catering zamawia się przez aplikację, pojęcie stołówki stało się anachroniczne. Ale wbrew temu, co wiele osób uważa, stołówka zakładowa to nie jest wynalazek typowy dla socjalizmu. W latach 90-tych byłem w fabryce Ravensburgera i stołówka zajmowała tam powierzchnię większą, niż magazyn przeciętnego polskiego wydawcy gier z tego okresu.
Palmer
Posty: 1266
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Palmer »

W systemie z "uczącymi się " workerami, wyższa kość jest zawsze lepsza.
Trzeba wprowadzić mechanizm, który to przełamie. Na szybko dwie możliwości (kompletnie nie znając zależności mechanicznych całości) :
a) współdzielone pola akcji, z możliwością wchodzenia kilku graczy, ale z zasadą że kości mogą być tylko rosnąco/malejąco lub czerpanie korzyści/opłata za istniejace kości, żeby sytuacja w stylu "potrzebuję kabli, idę po nie najwyższym bo i tak się przydadzą" nie była normą, bo tu decyzja żadna.
b) konieczność wysyłania workerów w kolejności rosnącej - wtedy zrobi się większy wyścig o pole, bo czekając na wysłanie swoich "5" może się okazać, że nie ma co zbierać

Poza awansem kości w tej grze nie ma za wiele ciekawego, więc wykorzystaj ten element do maksimum.

W 2 zdaniach - w czym ta gra jest lepsza od Stone Age ?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Chodzenie na to samo pole co rundę się po prostu nie sprawdzi bo jest nieefektywne i nikt tego robić nie będzie bo jak nie w 2 rundzie to w 3. A jak pójdziesz w końcu wymienić tę tonę kabli to i tak pole zostawisz wolne. Już pomijam, że jeśli 1 gracz się zmienia co rundę to nawet chodzenie jak maniak w to samo miejsce będzie niemożliwe.
Popracuję nad tym. Mi to nie przeszkadzało ale nie ukrywam że fajnie byłoby "lekko" utrudnić grę.
MichalStajszczak pisze: 31 sie 2021, 12:41 W latach 90-tych byłem w fabryce Ravensburgera i stołówka zajmowała tam powierzchnię większą, niż magazyn przeciętnego polskiego wydawcy gier z tego okresu.
Zgadza się . Oglądając stare zdjęcia ze stołówki Diorowskiej widać ogrom tego przedsięwzięcia.
a) współdzielone pola akcji, z możliwością wchodzenia kilku graczy, ale z zasadą że kości mogą być tylko rosnąco/malejąco lub czerpanie korzyści/opłata za istniejace kości, żeby sytuacja w stylu "potrzebuję kabli, idę po nie najwyższym bo i tak się przydadzą" nie była normą, bo tu decyzja żadna.
Podoba mi się! Już teraz jest opłata za korzystanie z pola należącego do przeciwnika ale wprowadzenie (wymuszanie) uzywanie wyzszej lub niższej kości od tej którą użył przeciwnik ma sens. Gra przyspieszy ale może też spowodowac że każdy z graczy bedzie miał znowu za dużo surowców a nie chciałbym abym musiał podnosić koszta wytwarzania radiów.
b) konieczność wysyłania workerów w kolejności rosnącej - wtedy zrobi się większy wyścig o pole, bo czekając na wysłanie swoich "5" może się okazać, że nie ma co zbierać
Ale w tedy mija się to z moim zamysłem awansowania workerów. Zobacz. Specjalnie szybko awansuje kogooś żeby więcej i efektowniej zbierał. A tu się okazuje ze moja "5" zamiast iść po surowiec i zgarnac dla mnie np 5 głośników idzie po radio....nie wykorzystana kość.
W 2 zdaniach - w czym ta gra jest lepsza od Stone Age ?
W czym jest lepsza to trudno oceniać. Stone Age to BARDZO solidny tytuł. Moja gra jest napewno inna , nawiązuje tematyką do polskiej historii (konktetna firma i wydarzenia), będzie miała ciekawe grafiki, daje poczucie bycia faktycznie osobą zarządzającą, oraz gra jak dobrze pójdzie to otrzyma pewien mega dodatek (o którym wspomnę dopiero w okolicach grudnia)...a no i nie ma kamieni,cegieł i drewna :-)
Palmer
Posty: 1266
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: Palmer »

A jak wygląda zatrudnienie ?
Taki pomysł wpasowujący się w realia gry zarządzania pracownikami:

Co rundę rzucamy kośćmi pracowników (liczba graczy +1). To są potencjalni pracownicy do zatrudnienia.
Na pole zatrudnienia każdy z graczy może postawić jedną kość.
Odpalając akcję Gracz może zatrudnić pracownika o wartości nie wyższej niż kość którą wysłał na to pole akcji (potrzebny jakiś pomysł żeby pominąć impas jeśli będą wyrzucane 4+, o! np. taki - każdą wylosowaną kość o wartości 4,5,6 obracamy na przeciwną ściankę). Opłata za nowego pracownika = jego wartość + ilość pozostałych pracowników do zatrudnienia.
Możemy zapłacić więcej za dobrego pracownika, ale pójdzie on szybko na emeryturę, lub wziąć bez problemu młokosa, który będzie z nami do końca.
Awatar użytkownika
trixon
Posty: 626
Rejestracja: 24 sie 2020, 10:08
Has thanked: 254 times
Been thanked: 287 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: trixon »

BOLLO pisze: 31 sie 2021, 13:16
b) konieczność wysyłania workerów w kolejności rosnącej - wtedy zrobi się większy wyścig o pole, bo czekając na wysłanie swoich "5" może się okazać, że nie ma co zbierać
Ale w tedy mija się to z moim zamysłem awansowania workerów. Zobacz. Specjalnie szybko awansuje kogooś żeby więcej i efektowniej zbierał. A tu się okazuje ze moja "5" zamiast iść po surowiec i zgarnac dla mnie np 5 głośników idzie po radio....nie wykorzystana kość.
Zawsze możesz (analogicznie jak w Kawernie) umożliwić skorzystanie z takiej kostki z wyższym wynikiem za jakąś dodatkową opłatą. W Kawernie działa to całkiem dobrze.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5160
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 1654 times
Kontakt:

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: BOLLO »

Palmer pisze: 31 sie 2021, 13:36 A jak wygląda zatrudnienie ?
Taki pomysł wpasowujący się w realia gry zarządzania pracownikami:

Co rundę rzucamy kośćmi pracowników (liczba graczy +1). To są potencjalni pracownicy do zatrudnienia.
Na pole zatrudnienia każdy z graczy może postawić jedną kość.
Odpalając akcję Gracz może zatrudnić pracownika o wartości nie wyższej niż kość którą wysłał na to pole akcji (potrzebny jakiś pomysł żeby pominąć impas jeśli będą wyrzucane 4+, o! np. taki - każdą wylosowaną kość o wartości 4,5,6 obracamy na przeciwną ściankę). Opłata za nowego pracownika = jego wartość + ilość pozostałych pracowników do zatrudnienia.
Możemy zapłacić więcej za dobrego pracownika, ale pójdzie on szybko na emeryturę, lub wziąć bez problemu młokosa, który będzie z nami do końca.
Aktualnie wygląda to następująco:
Przy grze dla 2graczy mamy dostępne 1 pole KADRY (dla 3+ graczy 2 pola), wysyłamy na to pole dowolengo pracownika dzięki któremu z puli kości otrzymujemy nowego pracownika o poziomie umiejętności 1. Pracownik który był w kadrach nie awansuje. Nowy zrekrutowany pracownik wchodzi do gry dopiero od następnej RUNDY.

A jak to przełożyć na realizm? Kolega z pracy poszedł do pani z kadr i zaproponował że ma swojego znajomego który chętnie przyjmie się do pracy. Ponieważ bajerował cały dzień w kadrach z Panią Gienią to nie napracował się i nie zdobył doświadczenia. Ale za to dzieki niemu jego kolega dostał zatrudnienie. Ale ponieważ jest to śmierzak to musi przejść szklenie BHP więc do pracy jako "1" przyjdzie za jakiś czas (w nowej rundzie).

Opcja z turlaniem kości nie widzę by była jakoś lepsza a wprowadza koleją "mirkozasadę" nie powiem że nie fają...ale jak będzie ich za dużo to ta gra z wagi 2.5BGG zrobi się 4.0 :-). Ale wszystko jest jak najbardziej do rozwarzenia.
autopaga
Posty: 1402
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 311 times

Re: Diora- Dice Worker Placement

Post autor: autopaga »

No właśnie o to chodzi, że ta 5tka może nie zrobić czegoś pożytecznego, bo już nie będzie pól ciekawych. Jak gracz będzie miał 1,1,2,5. Więc jest strategia albo grania tylko na małej liczbie workerów wysokich lub dużej liczbie niskich. Ja bym te emerytowane kostki użył do jakiegoś końcowego punktowania.
ODPOWIEDZ