NAVY Academy aka Epic Naval Battles - taktyka morska dla wszystkich
: 04 gru 2015, 01:13
A więc wojna!
Stało się, w końcu wydostałem na światło dzienne pewien projekt - w minioną środę rozpocząłem publiczne testy.
Zacząłem na własnym podwórku na Śląsku będę miał prototyp ze sobą na każdym spotkaniu Przy Planszy w Restauracji Stara Piwnica (dawny pub Proscenium) w Katowicach.
Na wstępie od razu wyznanie - nie jest to kreacja od zera, ale reimplementacja i próba rozwinięcia istniejącej gry.
A raczej gry, która istniała i obecnie funkcjonuje na zasadzie ciekawostki w kolekcjach niewielu z nas, wzbudzając nuty nostalgii.
Tak, to Bitwa Morska ale nie popularne zeszytowe statki, czy megahit od Hasbro. Tylko nasz rodzimy tytuł z lat 80 poprzedniego stulecia.
Postanowiłem najpierw przypomnieć ten stary tytuł i jednocześnie ułatwić sobie przypomnienie starych reguł - w wątku BGG starej gry wrzuciłem reguły starej gry w wersji printer friendly PDF.
Poniżej znajdziecie link do nowych zasad mojej wersji.
Teraz o samym projekcie:
EDIT: na razie rezygnuję z nazywania jej sandboxem - bo na nie wiem na ile jest sens robić z tego kombajn do umożliwiający własne eksperymenty ze scenariuszami - doszedłem tez do wniosku, że prostota i nadmierna umowność tej gry, nie będzie odpowiadała hardcorowym wojownikom, którzy oczekiwaliby raczej czegoś dużo bardziej złożonego. EDIT
Postanowiłem zachować ducha starej gry - wojna na morzach, okres II Wojny Światowej.
Postanowiłem zdynamizować rozgrywkę - pierwowzór to swoiste szachy statkami.
Gracze klinczują się w seriach wymiany ruchów, reszta teatru działań stoi - dość nużąca na dłuższą metę. To musi się zmienić - testuję kilka wariantów prowadzenia bardziej dynamicznej rozgrywki.
Nowe jednostki (transportowce, fregaty, pola minowe, artyleria brzegowa, lotnictwo rozpoznawcze, znaczniki/flagi kontroli), umożliwiające budowanie własnych scenariuszy, eksperymentowanie z własnymi house rules
Stara gra miała 56 figurek jednostek (24 samolotów i 32 okrętów) - ENB będzie mieć ich ponad 120.
Wprowadziłem nową siatkę mapy - opartą na siatce trójkątnej w przeciwieństwie do klasycznej prostokątnej.
Mapa będzie modularna z możliwością wprowadzenia linii brzegowej.
Mimo pierwotnie mało sprzyjającemu mechanizmowi, mocno pracuję nad implementacją zasad mgły wojny.
Jednocześnie nadal chcę aby gra pozostała prosta, mocno taktyczna.
Taki entry level bitewniaczek.
Dla lubiących niespodzianki - w grze można wykorzystać pulę kart dowodzenia, pozwalających na krótkotrwałe zaburzenie balansu i działania jednostek (fabularyzacja scenariuszy), oraz kart wydarzeń (dalsza fabularyzacja) wprowadzających trwałe, lub ograniczone czasowo nowe warunki gry.
Docelowo w grze chciałbym dać możliwość rozgrywania potyczek morskich wg własnego pomysłu, jak też zestawu scenariuszy ułożonych w konsekwentną kampanię.
podsumowując:
gra dla dwóch graczy
czas rozgrywki 60'+
figurkowa (nie kolekcjonerska) 120+ figurek samolotów, okrętów, znaczników
mechaniki:
- point to point /grid movement
- area control/area influence
- campaign/battle card driven (opcjonalnie)
Wrzucam na razie szkicową wersję zasad (baaaardzo robocza) - przepraszam z góry za błędy i liczne niedopowiedzenia
zwłaszcza związane z przebiegiem tur/rund graczy. Wybaczcie te fotki w instrukcji, ale jestem maniakiem klimatu i one są bardziej dla mnie - po prostu lepiej mi się pisze, kiedy widzę o czym
Instrukcja w wersji PDF do pobrania z dropbox
Przede mną duuużo pracy jestem tego świadom - testy i jeszcze raz testy. Jeśli jest ktoś zainteresowany - przygotowuję wersje P&P. a dla bardziej zorganizowanych grup testowych mogę wydrukować na drukarce 3D figurki
Docelowo chciałbym, żeby był to zestaw klasycznych wyprasek z tworzywa, charakterystycznych ramek z figurkami.
kto ma memoira wie o czym piszę.