Teraz jest Śr, 24 sty 2018, 04:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 28 gru 2015, 19:46 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 26 lis 2014, 09:37
Posty: 1000
Draguś napisał(a):
Przepraszam, że isę troszkę wpieprzam miedzy wódkę a zakąskę, ale dlaczego na tym forum gdy ktos słyszy "kostki" to go szlag chce trafić? Nigdy nei słyszałem, by ludziom przeszkadzały mechanizmy randomizacji - o nadmiernej losowości (jako wadzie) takiego np. Magica (karcianka czyli przecież mnóstfffffffo losowości) czy bitewniaków (z całymi workami małych kosteczek). Nigdy. Dziwne.


A wpieprzaj się, :mrgreen: jesteś mile widziany w tym wątku i żadnego off-topa nie robisz.
Co do kostek pewne decyzje zapadły już wcześniej, sporo wynika też z mechaniki samej gry.
Pierwowzór był mechanicznie partią ślimaczących się szachów. Mnie również brakowało w samej rozgrywce pewnego elementu zaskoczenia, konieczności kalkulowania ryzyka i zarządzania stratami kiedy coś idzie nie po naszej myśli.
Najpierw wziąłem się za usprawnienie dowodzenia, tak aby gracze się nie klinczowali i nie marnowali czasu na kalkulację miliona posunięć.
Wprowadzone zmiany: w dowodzeniu, formie siatki mapy spowodowały znaczne przyśpieszenie. Nie chciałem wygospodarowanych w ten sposób zysków w tempie rozgrywki rozmienić na drobne przez kościany system walki, modyfikatory rzutów i hitpointy. Dlatego zdecydowałem, tak jak pisałem wcześniej, że na razie pozostanę przy zasadzie "trafiony - zatopiony". W takie sytuacji wybór kart jako elementu losowego, którym trzeba zarządzać, a przynajmniej brać pod uwagę wydaje się być sensowny.

Jasne, nadal mam pewne wątpliwości, czy to słuszna decyzja, ale na razie biorę na klatę jej konsekwencje.
Lubię kości, nie specjalnie brzydzę się mechanikami opartymi na kościach, podobnie jak w przytaczanym wątku zgadzam się, że zarządzanie ryzykiem w mechanizmach bitewnych opartych na kościach jest daleko bardziej zaawansowane od typowych kalkulacji w eurograch (nie lubię tego podziału, ale jestem leniwy). Ale tutaj nie widzę dla nich zastosowania.

Problem w tym, że przy swoistej prostocie tej gry, te zaawansowane mechaniki, byłyby strasznie niewygodną naroślą - gra nie aspiruje do bycia pełnoprawnym bitewniakiem. Jest, porównując ciężar i w ogólne założenia, znowu się powtórzę - swoistym kuzynem Memoir'44 - tylko na morzu. :)

Tak więc mam teraz: zestaw jednostek, z ich bazowymi zdolnościami do poruszania się i ataku, oraz talię kart rozkazów i wydarzeń. Jeśli będą się teraz dokonywały jakieś zmiany w mechanizmach randomizacji to będą dotyczyć:
- zmian w ilości kart na ręce (teraz są trzy)
- kart dociąganych co rundę na rękę (teraz jedna)
- ilości kart, które można zagrać każdy gracz w rundzie (teraz jest jedna)
- typów kart (obecnie dwa: wydarzenia i rozkazy)

w chwili obecnej karty wydarzeń zagrywa się zamiast ruchu jednostką - modyfikują one pewne elementy gry trwale (dłużej niż jedna runda, lub dopuszczają czasowe ignorowanie jakiejś zasady)
a karty rozkazów zagrywa się przy okazji poruszania jednostką i modyfikują one chwilowo tylko możliwości tej jednostki, lub liczbę poruszanych w danej turze jednostek)

Dzisiaj zdjąłem z drukarki kolejny komplet figurek. Kolejny prototyp pójdzie do ludzi.
Mam do przeczytania jakieś 4000 stron literatury historycznej.
Jestem w trakcie opracowywania 20 scenariuszy, każdy scenariusz będzie wprowadzał zestaw dodatkowych kart wydarzeń (około 10) Oraz kart dowódców - Karty z historycznymi postaciami dowódców tamtego okresu. Każdy z nich będzie, zgodnie ze swoim zestawem scenariuszy, wprowadzał pewne startowe modyfikacje (więcej aktywacji w turze, więcej kart dowodzenia, lub stałą akcję - dostępną raz na rundę)

Ale na dyskusję o emocjach w grze zawsze znajdę czas - ostatecznie to te emocje "robią" grę i sprawiają, że wracamy.

_________________
Epic Naval Battles - nad tym teraz pracuję
www.przystole.org
sprzedaję
jestem zainteresowany: Battleship Gallaxies


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 28 gru 2015, 19:57 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 26 lis 2014, 09:37
Posty: 1000
Draguś napisał(a):
...A żeby było troszkę na temat - zaciekawiła mnie ta gra, ponieważ... mój ojciec opowiadał mi, że w młodości z kolegą stworzyli grę właśnie o okrętach, właśnie w realiach WWII, i właśnie w oparciu o istniejącą już grę planszową... Swoją drogą, przerobionymi pionkami (tj. oryginalnymi z doklejonymi jakimiś karteczkami, zapewne ważnymi w ich modyfikacji - nie wiem, zasad nie spisali więc nie dowiem się pewnie nigdy jak dokładnie gra przebiegała :D) dysponuję jako dowodem, że nie jestem pierwszy w rodzinie, co gry wymyśla XD. Zatem jakie było moje zdziwienie, gdy ten projekt zobaczyłem, ale moja myśl była "paaanie, to już nasi to tyle lat temu bez kómputrów wymyślili...XD".


Najwyraźniej gry naszego dzieciństwa podpalały nam wyobraźnię :)
Moje pierwsze próby z tą grą sięgają podstawówki i wczesnego liceum. Również z kolegą kombinowaliśmy jak dodać tej grze "mocy" wprowadzić scenariusze. Oczywiście "odlecieliśmy na maksa" - zrobił się z tego tak skomplikowany zestaw zasad, że sami się w nim gubiliśmy. Jednostki były unikatowe, miały swoje oznaczenia, symbole i zestawy tabel z parametrami. jednostki dzieliliśmy, pamiętam, nawet na stare węglowe i nowoczesne diesle. Trzeba było je tankować z tankowców. U-booty musiały uzupełniać zaopatrzenie. :D
Jakiś czas temu powróciłem do starych pomysłów, ale zacząłem od zaorania wszystkiego. Najpierw musiałem się przekonać co jest słabe w pierwotnych pomysłach. To było proste.
Dynamika i historia (a w zasadzie opowieść) - i tak jestem tu gdzie jestem :D
Mechanicznie już działa - teraz czas na opowieść, czyli scenariusze, kampanie, miejsca i bohaterów
A zaraz potem przyjdzie czas na sztukę - czyli wspaniałe ilustracje :)
Na razie na potrzeby uprzyjemniania własnej pracy korzystam z ogromnych zasobów archiwów historycznych fotografii wojennych. (ten klimat kusi tak bardzo, że aż chce się przy nim pozostać, kto wie, kto wie...)

jeśli masz jakieś pytania wal śmiało - zapraszam też na profil projektu na FB
Każda dyskusja motywuje mnie do dalszej pracy. Zmusza do przemyśleń, co jest jak najbardziej pożądane.

_________________
Epic Naval Battles - nad tym teraz pracuję
www.przystole.org
sprzedaję
jestem zainteresowany: Battleship Gallaxies


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 28 gru 2015, 20:05 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Wt, 11 lut 2014, 21:37
Posty: 323
Lokalizacja: Bydgoszcz
A ja mam takie pytanie z innej beczki. Czy będą może scenariusze, w których będzie na przykład trzeba zatopić jakieś "super jednostki" (nasuwa mi się np.: takie japońskie super pancerniki z okresu IIWŚ typu Yamato, japoński super lotniskowiec "Shinano", czy potężny pancernik "Bismarck"), gdzie z kolei przeciwnik będzie musiał do tego nie dopuścić. A jeśli tak to jak ewentualnie w przypadku takich olbrzymów pominąć zasadę "trafiony, zatopiony" (bo nie wyobrażam sobie że taka jednostka pada od jednego trafienia) ?

Pytam, ponieważ myślę, że jako element jednego ze scenariuszy, przynajmniej dla mnie, to coś ciekawego i co bym chciał znaleźć w tej grze.

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 28 gru 2015, 21:29 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 26 lis 2014, 09:37
Posty: 1000
HoLi napisał(a):
A ja mam takie pytanie z innej beczki. Czy będą może scenariusze, w których będzie na przykład trzeba zatopić jakieś "super jednostki" (nasuwa mi się np.: takie japońskie super pancerniki z okresu IIWŚ typu Yamato, japoński super lotniskowiec "Shinano", czy potężny pancernik "Bismarck"), gdzie z kolei przeciwnik będzie musiał do tego nie dopuścić. A jeśli tak to jak ewentualnie w przypadku takich olbrzymów pominąć zasadę "trafiony, zatopiony" (bo nie wyobrażam sobie że taka jednostka pada od jednego trafienia) ?

Pytam, ponieważ myślę, że jako element jednego ze scenariuszy, przynajmniej dla mnie, to coś ciekawego i co bym chciał znaleźć w tej grze.


I mam nadzieję, że znajdziesz :)

Chciałbym aby jeden ze scenariuszy, a może i cała kampania była poświęcona tym wydarzeniom.
Począwszy od bitwy w Cieśninie Duńskiej i zatopienie HMS Hood, przez poszukiwania, pościg, naloty samolotów z HMS Ark Royal i ostatecznie osaczenie.
Oczywiście moim celem będzie danie równych szans obu graczom, a nie zabawa w inscenizację, która zawsze skończy się tak samo. Moim zdaniem to właśnie będzie największe wyzwanie - zbalansowanie sił.

Metod będzie kilka:
jakościowa - wprowadzimy jednostkę: okręt liniowy typu "superpancernik" - zmodyfikowaną w porównaniu do standardowych okrętów liniowych, z innym schematem ostrzału. (w tej chwili testujemy kartę "superpancernik")
ilościowa - przeciwnik będzie dysponował większą liczebnie ale słabszą grupą jednostek
wyścig z czasem, albo wyścig do celu - jeden z graczy ma doprowadzić do wskazanego punktu na mapie swoje jednostki, lub przetrwać odpowiednią liczbę rund.

Dla chcących bardziej zaawansowanych wyzwań będzie jeszcze mechanika "mgły wojny" z ukrytą pozycją jednostek na mapie - które najpierw trzeba będzie wykryć a następnie utrzymywać kontakt aby móc je zwalczać (ale chcę najpierw mieć pewność, że gra działa w podstawowej wersji).
Zasady ekstra, mikrozasady i zaawansowane komplikacje chciałbym włączać jako odrębne rozszerzenia.

A tak przy okazji - super, że czekasz na historyczne nawiązania. Osobiście uważam, że to takie właśnie smaczki, będą budowały rozgrywkę. Jeśli masz jakieś propozycje - chętnie zestawię je w coś w rodzaju rankingu.

Moimi faworytami jest w zasadzie cały ciąg wydarzeń na Pacyfiku: Bitwa o Midway, Bitwa na Morzu Koralowym, Bitwa w zatoce Leyte (zatopienie superpancernika Mushashi), Operacja morsko-desantowa na Guadalcanal.

Głównie skupiam się na wydarzeniach, które będzie można połączyć w kampanie.
Dodatkowo za tymi wydarzeniami stoją świetne postacie dowódców, których karty jako elementy gry chciałbym wprowadzić.

Jak zwykle, zapraszam do dyskusji - to projekt od gracza dla graczy - jestem otwarty na propozycje - oczywiście w rozsądnych granicach, przy tym poziomie zaawansowania prac nad projektem.

Projekt można również śledzić na FB

_________________
Epic Naval Battles - nad tym teraz pracuję
www.przystole.org
sprzedaję
jestem zainteresowany: Battleship Gallaxies


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 28 gru 2015, 22:01 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Wt, 11 lut 2014, 21:37
Posty: 323
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cytuj:
Chciałbym aby jeden ze scenariuszy, a może i cała kampania była poświęcona tym wydarzeniom.
Począwszy od bitwy w Cieśninie Duńskiej i zatopienie HMS Hood, przez poszukiwania, pościg, naloty samolotów z HMS Ark Royal i ostatecznie osaczenie.
Oczywiście moim celem będzie danie równych szans obu graczom, a nie zabawa w inscenizację, która zawsze skończy się tak samo. Moim zdaniem to właśnie będzie największe wyzwanie - zbalansowanie sił.

Bez nadmiernego słodzenia, to podoba mi się w tej grze to, że ma ona potencjał między innymi w tym, że:
1. Można samemu tworzyć nieskończoną liczbę kampanii czy scenariuszy kompletnie nie nawiązujących do historii.
2. Można stworzyć kampanie czy scenariusze bazujące typowo na historii (ale dające możliwość rozegrania ich powiedzmy "od zera", zmieniając bieg historii :) )

Cytuj:
Dla chcących bardziej zaawansowanych wyzwań będzie jeszcze mechanika "mgły wojny" z ukrytą pozycją jednostek na mapie - które najpierw trzeba będzie wykryć a następnie utrzymywać kontakt aby móc je zwalczać (ale chcę najpierw mieć pewność, że gra działa w podstawowej wersji).
Zasady ekstra, mikrozasady i zaawansowane komplikacje chciałbym włączać jako odrębne rozszerzenia

To wg mnie musi być :) W wielu kampaniach czy scenariuszach ten aspekt to będzie własnie TO ! Takie polowania wilczymi stadami U-Bootów na przykład...brak słów. Dodatkowo wg mnie możliwość rozegrania scenariuszy i bitew (czy jakiejś ich części) zarówno z jak i bez "fog of war" zwiększy regrywalność, plus gracz może mieć wybór czy chce grać z mgłą wojny (trudniej) czy bez (łatwiej).

Cytuj:
A tak przy okazji - super, że czekasz na historyczne nawiązania. Osobiście uważam, że to takie właśnie smaczki, będą budowały rozgrywkę. Jeśli masz jakieś propozycje - chętnie zestawię je w coś w rodzaju rankingu.

Moimi faworytami jest w zasadzie cały ciąg wydarzeń na Pacyfiku: Bitwa o Midway, Bitwa na Morzu Koralowym, Bitwa w zatoce Leyte (zatopienie superpancernika Mushashi), Operacja morsko-desantowa na Guadalcanal.

Przemyślę temat i dam znać.

Cytuj:
Metod będzie kilka:
jakościowa - wprowadzimy jednostkę: okręt liniowy typu "superpancernik" - zmodyfikowaną w porównaniu do standardowych okrętów liniowych, z innym schematem ostrzału. (w tej chwili testujemy kartę "superpancernik")
ilościowa - przeciwnik będzie dysponował większą liczebnie ale słabszą grupą jednostek
wyścig z czasem, albo wyścig do celu - jeden z graczy ma doprowadzić do wskazanego punktu na mapie swoje jednostki, lub przetrwać odpowiednią liczbę rund.

No i o ile jeszcze nie wpadłeś na ten pomysł to ich mix. Ja to sobie wyobrażam tak , że w zależności od tego jak się potoczy dany etap kampanii to i w dalszej jej części może wystąpić inna metoda. Czyli np.: spełniamy dany cel w danej części kampanii to w kolejnej jej części dzieje się tak (np.: do gry wpada jakaś super jednostka), a jeśli nie spełniamy to tak (np.: wyścig z czasem). To mój taki luźny pomysł (z tendencją do komplikowania, jak to u mnie hehe :D ) ale jeszcze bardziej zwiększający regrywalność kampanii (ale oczywiście wymaga to większej pracy nad takiego rodzaju kampanią).

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 28 gru 2015, 22:28 

Dołączył(a): Pt, 24 kwi 2015, 13:41
Posty: 69
@ Autor:
No cóż, nie jestem ani troszkę fanem gier historycznych :D ot po prostu czytam wszystko, co się dzieje w tym dziale, bo nawet jak coś mnie tematycznie ani troszkę nei rusza, to może np. zainteresować mnei mechanicznie :) lub zainspirować. A gra wygląda fajnie od tej strony, że kogoś takiego jak ja (czyli 0%flav, 100% mechanika), kompletnie nieznającego tematu ani nim nie zainteresowanego, nie odstrasza ścianą technicznych zawiłości (wspomniane przez Ciebie jako przykład "odlotu na maxa" podziały silników są świetnym przykładem tego, czego brak w finalnej wersji mnie cieszyłby jako gracza - czy ja nei umiem napisać prostego zdania?).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 28 gru 2015, 23:45 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Wt, 11 lut 2014, 21:37
Posty: 323
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cytuj:
@ Autor:
No cóż, nie jestem ani troszkę fanem gier historycznych :D ot po prostu czytam wszystko, co się dzieje w tym dziale, bo nawet jak coś mnie tematycznie ani troszkę nei rusza, to może np. zainteresować mnei mechanicznie :) lub zainspirować. A gra wygląda fajnie od tej strony, że kogoś takiego jak ja (czyli 0%flav, 100% mechanika), kompletnie nieznającego tematu ani nim nie zainteresowanego, nie odstrasza ścianą technicznych zawiłości (wspomniane przez Ciebie jako przykład "odlotu na maxa" podziały silników są świetnym przykładem tego, czego brak w finalnej wersji mnie cieszyłby jako gracza - czy ja nei umiem napisać prostego zdania?).

Co według mnie jest super to to, że nawet jeśli ktoś nieobeznany (czytaj nie mający pojęcia o tych wydarzeniach) z historią, jeśli zagra w jakąś historyczną kampanię/scenariusz w tej grze i stwierdzi, że była/był świetna, chociaż dowie się, że to "kiedyś działo się/miało miejsce na prawdę" i może się nawet zainteresuje faktami (a nawet jeśli nie, to chociaż będzie miał dobrą zabawę).
Tak czy siak na plus :D

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 29 gru 2015, 11:17 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Cz, 05 kwi 2012, 09:50
Posty: 424
Chciałem zapytać dlaczego akurat takie nazwy jednostek? Przypuszczam, że to efekt jakiegoś kompromisu względem prawdy historycznej, ale jak dla mnie mało praktyczne i mało "ludzkie" - mam na myśli ewentualnych przyszłych graczy nie będących geekami II WŚ. Operowania nazwą dwuwyrazową (w instrukcji, podczas tłumaczenia zasad, itd.) okręt liniowy czy ciężki krążownik jest nieporęczne. Ja bym przemianował to na zwykłe: pancernik i krążownik, a fregatę na niszczyciela.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 29 gru 2015, 14:27 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 26 lis 2014, 09:37
Posty: 1000
Leszy2 napisał(a):
Chciałem zapytać dlaczego akurat takie nazwy jednostek? Przypuszczam, że to efekt jakiegoś kompromisu względem prawdy historycznej, ale jak dla mnie mało praktyczne i mało "ludzkie" - mam na myśli ewentualnych przyszłych graczy nie będących geekami II WŚ. Operowania nazwą dwuwyrazową (w instrukcji, podczas tłumaczenia zasad, itd.) okręt liniowy czy ciężki krążownik jest nieporęczne. Ja bym przemianował to na zwykłe: pancernik i krążownik, a fregatę na niszczyciela.



Też zmierzam ku takiemu rozwiązaniu - akurat w tym wypadku to wynik pewnej inercji (lenistwa?) i hierarchii priorytetów.
Ale w najbliższym drukowanym zestawie kart będę posługiwał się takimi nazwami typów jednostek:

lotniskowiec (carrier)
pancernik (battleship) z podgrupą superpancerniki (ale te zamierzam traktować indywidualnie, z nazwami własnymi: Yamato, Musashi, Bismarck, Tirpitz)
krążownik (cruiser)
niszczyciel (destroyer)
okręt podwodny (niestety nie mamy eleganckiego submarine)
transportowiec (freighter)
miny - dla pól minowych (mine field)
artyleria - dla umocnień brzegowych (gun battery)

Obecnie testuję Okręty Liniowe z innym schematem ostrzału - bardziej oddającym charakter ich pierwotnej taktyki - szyku liniowego i ostrzału burtowego - ale przy stopniu syntezy tej gry na obecnym etapie, nie jestem specjalnym zakładnikiem ortodoksyjnej wierności realiom. Z nazewnictwem - racja - warto upraszczać.

_________________
Epic Naval Battles - nad tym teraz pracuję
www.przystole.org
sprzedaję
jestem zainteresowany: Battleship Gallaxies


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 03 sty 2016, 11:32 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 09 lut 2006, 21:44
Posty: 2997
Lokalizacja: Szczecin
Dopiero co znalazlem temat o tym projekcie a juz jaram sie jak flota Dönitza.
Wyglada to niesamowicie miodnie :) 3mam kciuki!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Moje zasoby


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 04 sty 2016, 10:41 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 26 lis 2014, 09:37
Posty: 1000
janekbossko napisał(a):
Dopiero co znalazlem temat o tym projekcie a juz jaram sie jak flota Dönitza.
Wyglada to niesamowicie miodnie :) 3mam kciuki!

Dzięki - każde kciuki na pewno się przydadzą.
Jak coś konkretnego ciekawi - proszę pytać.
Jeśli będzie możliwość zagrać w prototyp - będę wrzucał informacje.

Warto też śledzić stronę Epic Naval Battles na fejsbuku

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Epic Naval Battles - nad tym teraz pracuję
www.przystole.org
sprzedaję
jestem zainteresowany: Battleship Gallaxies


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 15 sty 2016, 16:59 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 26 lis 2014, 09:37
Posty: 1000
Aby podkręcić odrobinę frajdę testerom przygotowałem kart wydarzeń i rozkazów w opracowaniu graficznym.
To nie jest zmarnowany czas - bardzo lubię klimat w grach. A dzięki tej odrobinie grafiki też się nakręcam do dalszej pracy.
Obrazek

A tutajlink do tabeli z aktualnie działającymi w rozgrywce kartami. (format PDF)
I pojedyńcze karty jako PDF'y.

_________________
Epic Naval Battles - nad tym teraz pracuję
www.przystole.org
sprzedaję
jestem zainteresowany: Battleship Gallaxies


Ostatnio edytowano Wt, 25 lip 2017, 06:38 przez mauserem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 01 lut 2016, 14:20 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 05 maja 2013, 13:10
Posty: 5377
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Udostępnisz print and play do testów?;)

_________________
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 01 lut 2016, 17:00 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 26 lis 2014, 09:37
Posty: 1000
Rocy7 napisał(a):
Udostępnisz print and play do testów?;)

Oczywiście - chętnie udostępnie wersję P&P do testów. Dla zorganizowanych grup mogę nawet wydrukować w 3D duży komplet figurek - 150 sztuk. Chodzi tylko o to, żeby przyniosło to projektowi korzyści w formie konkretnej informacji z testów - jestem w trakcie opracowania takiego arkusza testera.


Wysłane z taptaka na ciapciaku?

_________________
Epic Naval Battles - nad tym teraz pracuję
www.przystole.org
sprzedaję
jestem zainteresowany: Battleship Gallaxies


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 01 lut 2016, 17:04 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 05 maja 2013, 13:10
Posty: 5377
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
mauserem napisał(a):
Oczywiście - chętnie udostępnie wersję P&P do testów. Dla zorganizowanych grup mogę nawet wydrukować w 3D duży komplet figurek - 150 sztuk. Chodzi tylko o to, żeby przyniosło to projektowi korzyści w formie konkretnej informacji z testów - jestem w trakcie opracowania takiego arkusza testera.


spoko dostaniesz arkusz + wrażenia + relacje z gry ze zdjeciami na forum oraz BGG po angielsku ;)

_________________
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 13 cze 2016, 07:32 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 26 lis 2014, 09:37
Posty: 1000
Na Pionku (12.06.2016) testowaliśmy nowy scenariusz - Guadalcanal - na razie jeszcze nie do końca pewne parametry startowe. Ale generalnie - desantowa przepychanka o "Henderson's Field" lotnisko polowe w asyście lotniskowców kilku grup pancerników, krążowników i niszczycieli - plus patrolowe okręty podwodny z obu stron. Działo się! Mapa nadal w wersji arkuszowej, niebawem pobawimy się na mapie złożonej z kafli "wieloheksów" - po tym zapadnie decyzja która wersja będzie ostateczna. Pojawiły się też głosy, żeby skupić się tylko na Pacyfiku - jako bardziej zróżnicowanym teatrze działań. Atlantyk byłby wtedy osobnym zestawem bardziej dla ekspertów - ale na razie to tylko luźne dywagacje.
Spoiler:


Jak widać na załączonym obrazku - Flota Imperialna (jasnozielone figurki) straciła ogromne siły próbując zrzucić desant - gra toczyła się głównie o utrzymanie przyczółka - ostatecznie amerykanie zdążyli od wschodu dostarczyć posiłki i zrównoważyć ilość wojska na wyspie.

Japończykom zabrakło jednej jednostki by przeważyć szalę na swoją stronę.

Oczywiście nie obyło się bez pewnych błędów - w końcowej fazie przeprowadzono próby ataku torpedowego na statki desantowe mimo ograniczonej linii ataku. Kilka razy złamana została zasada nie wpływania w obszar ostrzału wroga.
Ale zrzucam to na karb nieogrania testerów i nie dość jasnego tłumaczenia zasad z mojej strony :)
Ale klimat i emocje były!

_________________
Epic Naval Battles - nad tym teraz pracuję
www.przystole.org
sprzedaję
jestem zainteresowany: Battleship Gallaxies


Ostatnio edytowano Wt, 25 lip 2017, 06:37 przez mauserem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 13 cze 2016, 15:28 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 19 sty 2012, 08:42
Posty: 5082
Rocy7 napisał(a):
mauserem napisał(a):
Oczywiście - chętnie udostępnie wersję P&P do testów. Dla zorganizowanych grup mogę nawet wydrukować w 3D duży komplet figurek - 150 sztuk. Chodzi tylko o to, żeby przyniosło to projektowi korzyści w formie konkretnej informacji z testów - jestem w trakcie opracowania takiego arkusza testera.


spoko dostaniesz arkusz + wrażenia + relacje z gry ze zdjeciami na forum oraz BGG po angielsku ;)

Rocy jak już pograsz w demo to daj znać - wrzucę na paczkoszmat i chętnie jako kolejny przytulę demo-seta :twisted:

_________________
Sprzedam / wymienięAlien Uprising, Hunt Unknown Quarry


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 19 cze 2016, 09:19 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 05 maja 2013, 13:10
Posty: 5377
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
misioooo napisał(a):
Rocy jak już pograsz w demo to daj znać - wrzucę na paczkoszmat i chętnie jako kolejny przytulę demo-seta :twisted:
dam znac, ale nadal czekam na moj egzemplarz ;)

_________________
Aktualne Top gier: Dropfleet Commander, Forbidden Stars, Burning Suns, The Others 7 Sins, Star Trek Ascendancy

Kolekcja gier
Recenzje Board Time
Przy Stole


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 13:09 

Dołączył(a): N, 31 lip 2016, 14:40
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Brzmi i wygląda to całkiem interesująco. Informuj na bieżąco o postępach pracy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 12 wrz 2016, 11:32 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 26 lis 2014, 09:37
Posty: 1000
Lord_Venom napisał(a):
Brzmi i wygląda to całkiem interesująco. Informuj na bieżąco o postępach pracy


Dzięki za zainteresowanie. Na razie projekt, ma "ciężkie zapalenie płuc" - wszystkie moje planowane terminy trafił szlag.
Ale trudno, tak to bywa z jednoosobowymi projektami - gdzieś po drodze jest jeszcze praca, troski dnia codziennego - to sprawia, że napotkane problemy, pozornie mikre, potrafią położyć całość.
Wątek jest dość statyczny bo niewiele się zmieniło w projekcie, w każdym bądź razie nie na tyle by o tym się rozpisywać.

W skrócie wygląda to tak:
Prace nad scenariuszami sprawiły, że namnożyło się potencjalnych komponentów - zwłaszcza tych z linią brzegową - to sprawiło, że zbyt mocno oddaliłem się od zakładanych kosztów. To spowodowało, że musiałem zrewidować niektóre pomysły - te związane z mapą. Musze wymyślić jakiś sposób, który pozwoli budować zróżnicowaną mapę linii brzegowej i nie podnosić kosztów. Wątpliwości związane z mapą spowodowały, że zacząłem jeszcze raz grzebać w innych elementach - licząc, że jak przestanę tak intensywnie, ale bezproduktywnie męczyć tę "nieszczęsną" mapę to coś mi "zaskoczy".
Czytam od groma literatury dotyczącej wojny morskiej - dzięki temu mam pomysły do scenariuszy (czytam już tylko anglojęzyczne opracowania).
Testuję inne parametry jednostek - głównie zmienione pola ostrzału - to również efekt lektury.
W związku z możliwymi zmianami w budowie mapy - mechanika mgły wojny mocno się zmieni - ale będzie to również istotne "wygładzenie" tego pomysłu - bo dotychczasowe oparte na skomplikowanej notacji było "tylko dla ekspertów".
Niestety czasu mam za mało, w zasadzie nie miałem wakacji, więc idzie to "jak po grudzie".

Chciałbym tu wrzucać bardziej pozytywne newsy i informacje o kolejnych osiągniętych "milestonach" ale na razie mam tylko usprawiedliwienia.

Z pozytywnych - wpadła mi w ręce świetna książka - od razu poczułem więcej energii do pracy :)
Spoiler:

Jak możecie podsunąć mi podobne pozycje, które przychodzą wam do głowy - walcie śmiało.

_________________
Epic Naval Battles - nad tym teraz pracuję
www.przystole.org
sprzedaję
jestem zainteresowany: Battleship Gallaxies


Ostatnio edytowano Wt, 25 lip 2017, 06:36 przez mauserem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 12 wrz 2016, 18:12 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 01 lis 2015, 21:11
Posty: 799
Nie podpowiem niestety żadnego tytułu, piszę tylko po to, żeby dać znać, że obserwuję ten wątek chyba od początku. I cieszę się, że projekt nie przepadł, tylko wszedł w swoją wolniejszą fazę :) Ale "panta rhei", będzie lepiej. Myślę, że koniec końców spotkamy się na jakimś wspieram.coś na przykład :) Trzymam kciuki.

_________________
MOŻESZ POMÓC DZIECIAKOM!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 15 wrz 2016, 12:00 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 28 wrz 2014, 18:53
Posty: 1898
Lokalizacja: Poznań
Jedna z lepszych książek jakie przychodzą mi do głowy to "Burza nad Pacyfikiem". Poza tym wiele można znaleźć w czasopiśmie "Morza statki i okręty", które mój ojciec prenumeruje od dobrych 20 lat (albo coś kół tego)

_________________
Kolekcja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2016, 15:06 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 26 lis 2014, 09:37
Posty: 1000
karawanken napisał(a):
Jedna z lepszych książek jakie przychodzą mi do głowy to "Burza nad Pacyfikiem". Poza tym wiele można znaleźć w czasopiśmie "Morza statki i okręty", które mój ojciec prenumeruje od dobrych 20 lat (albo coś kół tego)

Burzę nad Pacyfikiem mam, znam niemal na wyrywki :) Pierwsze wydanie pamiętam kupowałem na raty, zbierając makulaturę (były takie czasy, żeby kupić książkę trzeba było wykazać się osiągnięciami w zbiórce makulatury) Na drugi tom polowałem baaardzo długo - kupiony ostatecznie po cenach rynkowych :) A morza statki i okręty czytam w wersji cyfrowej - oni nadal na okładki chętnie wrzucają wspaniałe obrazy Adama Werki - mistrza malarstwa marynistycznego (zwłaszcza 2WŚ) Na obecnym etapie jestem skazany na literaturę zagraniczną. Jestem w trakcie opracowywania ostatecznych modeli jednostek - sporo z tym pracy bo niminalna skala modeli to jakieś 1:4000 :) wielkich szczegółów nie da się uzyskać.

_________________
Epic Naval Battles - nad tym teraz pracuję
www.przystole.org
sprzedaję
jestem zainteresowany: Battleship Gallaxies


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 17 wrz 2016, 05:58 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 28 wrz 2014, 18:53
Posty: 1898
Lokalizacja: Poznań
To ja mam szczęście, że u mojego taty 70% pokaźnej biblioteki to książki o tematyce morskiej i nie musiałem zbierać makulatury.

_________________
Kolekcja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2016, 18:53 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2014, 23:24
Posty: 189
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy
Będę śledził projekt, bo pierwszą Bitwę Morską miałem. Sam w tamtym czasie kombinowałem coś z planszówką w klimatach morskich ale niewiele z tego już dziś pamiętam. Było też duże zainteresowanie tematyką marynistyczną i wojną na Pacyfiku, nawet chciałem przez jakiś czas zostać marynarzem, to była głęboka podstawówka. Ależ ten czas leci...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL