Gra "wspólna"
Gra "wspólna"
Czasami na forach są opowiadania pisane przez wszystkich naraz. Patrząc na temat "Grzebanie" wpadłem na pomysł, żeby zrobić tak planszówkę/karciankę. Mam pomysł, ale nie mam mechaniki:
Fabuła
Rok 2007. Ulica Brzowa to najgłośniejsza ulica w mieście.
W niektórych toczą się imprezy. W innych słychać wiertarki, młotki, wrzaski, kopanie w blachę, stukanie w klawisze, odgłosy spawarek, skrzypienie, strzelanie, podpalanie, uklepywanie, lutowanie. Właśnie na tych domach się skupimy.
Cel
Zbudować robota, i najlepiej brutalnie uciszyć sąsiadów zanim przeciwnicy zrobią to ze swoimi.
Fabuła
Rok 2007. Ulica Brzowa to najgłośniejsza ulica w mieście.
W niektórych toczą się imprezy. W innych słychać wiertarki, młotki, wrzaski, kopanie w blachę, stukanie w klawisze, odgłosy spawarek, skrzypienie, strzelanie, podpalanie, uklepywanie, lutowanie. Właśnie na tych domach się skupimy.
Cel
Zbudować robota, i najlepiej brutalnie uciszyć sąsiadów zanim przeciwnicy zrobią to ze swoimi.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Pomysl bez mechaniki warty jest najczesciej funta klakow . Moge strzelac Ci 10 pomyslami na minute, jak i wiekszosc tu obecnych forumowiczow. Do tego "smieszna" tematyka to cos, co malo kto trawi i zwykle ukrywa sie za nia gra o slabej lub bardzo slabej mechanice (vide Munchkin, kilka polskich produkcji). Sorry za gaszenie zapalu, ale nie da sie zrobic gry na forum - a moze sie da, ale bedzie ona co najwyzej takiej jakosci jak przywolywane przez Ciebie pisane na forach opowiadania
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Tworzenie gier to fajna zabawa, ale Nataniel ma rację - to nie setting jest podziwiany, tylko mechanika. Polecam gorąco rzucić okiem na gry Adama "Folko" Kałuży (http://folko.gry-planszowe.pl) - to są przykłady bardzo dobrych autorskich planszóweczek. Mechanika to podstawa, setting zawsze można jakoś dospawać
-- Hubert 'Saise' Spala --
http://grasuch.blogspot.com - reaktywowany blog o planszówkach!
Poziom -1 | Blue City Warszawa | Sklep z grami towarzyskimi Graal
http://grasuch.blogspot.com - reaktywowany blog o planszówkach!
Poziom -1 | Blue City Warszawa | Sklep z grami towarzyskimi Graal
Po co ci nowy pomysl? Masz juz rozgrzebane Grzebanie (ale mi sie fajnie rymnelo ), zedytuj pierwszego posta i dopisz ze to ma byc projekt wspolny, polowe roboty masz juz za soba i jako tako dzialajaca mechanike.
Pomysly na fabule/setting same w sobie sa bezuzyteczne, moza je produkowac bedac ograniczonym wlasciwie jedynie szybkoscia walenia w klawiature i ewentualna koniecznoscia na wyjscie do wuceta w miedzyczasie
Np:
Rok 2008. Ulica Brzowa to najcichsza ulica w mieście. W żadnych nie tocza sie imprezy. Cel: Zorganizowac najglosniejsza impreze i sprawic aby sasiedzi sie wyprowadzili.
lub
Rok 3013. Obcy najechali ziemie i zarzadzili cisze nocna. Cel: Zorganizowac najglosniejsza impreze i sprawic aby obcy uciekli od nadmiaru decybeli z naszej planety.
i tak dalej i tak dalej
Co innego gdybys dal jakies zalozenia co do mechaniki np:
Gra dla 2 graczy, jeden gra organizatorami imprezy, drugi przeciwnikami. Celem gry jest zdobycie przewagi w 4 z 6 domow na ulicy. Gracze naprzemiennie wykladaj losowe karty z talii 50 kart. Karty umozliwiaja zdobycie przewagi w danym domu lub usuniecie kart przeciwnika lub zmiane regul/efektow innych kart panujacych w danym domu.
Pomysly na fabule/setting same w sobie sa bezuzyteczne, moza je produkowac bedac ograniczonym wlasciwie jedynie szybkoscia walenia w klawiature i ewentualna koniecznoscia na wyjscie do wuceta w miedzyczasie
Np:
Rok 2008. Ulica Brzowa to najcichsza ulica w mieście. W żadnych nie tocza sie imprezy. Cel: Zorganizowac najglosniejsza impreze i sprawic aby sasiedzi sie wyprowadzili.
lub
Rok 3013. Obcy najechali ziemie i zarzadzili cisze nocna. Cel: Zorganizowac najglosniejsza impreze i sprawic aby obcy uciekli od nadmiaru decybeli z naszej planety.
i tak dalej i tak dalej
Co innego gdybys dal jakies zalozenia co do mechaniki np:
Gra dla 2 graczy, jeden gra organizatorami imprezy, drugi przeciwnikami. Celem gry jest zdobycie przewagi w 4 z 6 domow na ulicy. Gracze naprzemiennie wykladaj losowe karty z talii 50 kart. Karty umozliwiaja zdobycie przewagi w danym domu lub usuniecie kart przeciwnika lub zmiane regul/efektow innych kart panujacych w danym domu.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Obawiam sie, ze tak powstaje wiele polskich gier i efekty sa jakie sa...Biiru pisze:Dobra, powiedzmy, że coś wymyślę, potem będziemy dokładać, dopracowywać, itd.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
No ale zauważ że jest równie wiele dobrych polskich gier(chyba), ale jedyny problem w tym, że zadnej takiej nie znamObawiam sie, ze tak powstaje wiele polskich gier i efekty sa jakie sa... SmileBiiru pisze: Dobra, powiedzmy, że coś wymyślę, potem będziemy dokładać, dopracowywać, itd.
chyba nie muszę edytować, sam chyba tam najmniej zrobiłem.Archibald pisze:Po co ci nowy pomysl? Masz juz rozgrzebane Grzebanie (ale mi sie fajnie rymnelo ), zedytuj pierwszego posta i dopisz ze to ma byc projekt wspolny, polowe roboty masz juz za soba i jako tako dzialajaca mechanike.
Poza tym, zależy mi na robotach które uciszą imprezowiczów.
No i jeszcze taki jeden pomysł:
można by stworzyć jakieś uniwersum(nie mylić z uniwerkiem) i każdy już by miał tło do fabuły czy jednostek.
Sory za dubla.
wymyśliłem juz jedno uniwersum do pomysłu z poprzedniego posta.
Uniwersum postapokaliptyczne no.1
2012 n.e. Terroryści uzywając rakiet B - 160211 niczczą zycie w Rosjii, Francji i Hiszpanii, topią Australię, Madagaskar i Amerykę.
2015 n.e. Siły Japonii 0statecznie wyeliminowały grupę terrorystyczną odpowiedzialną za zniszczenie prawie całej Ziemii.
2016 n.e. Bomba ukryta przez ową grupę zatapia Europe i znaczną cześć Azji.
2019 n.e. Mongolski władca o pseudonimie Mahaalahaam jednoczy resztki Azji tworząc Sojusz Azjatycki. Japonia tworzy wokół Hokkaido sztuczne wyspy i odrzuca propozycję dołaczenia do Sojuszu Azjatyckiego.
1 e.m. 2020 e.j. Ziemia dzieli się na erę Japońską, naszą erę, i erę Mahaalahaama.
3 e.m. 2024 e.j. Japonia osiąga wielkość Australii.
10 e.m. 2026 e.j. Do Japonii powraca monarchia.
11 e.m. 2030 e.j. Następca zmarłego Mhaalahaama, Toja, wypowiada wojnę Japonii niesłusznie oskarżając cesarza Kikutsu o zabójstwo poprzednika choć sam je popełnił.
W wojnie uczestniczą ogromne mechy, samoloty, czołgi, i zmutowana piechota oraz cyborgi.
typy jednostek każdej ze stron konfliktu jeszcze podrzucę.
wymyśliłem juz jedno uniwersum do pomysłu z poprzedniego posta.
Uniwersum postapokaliptyczne no.1
2012 n.e. Terroryści uzywając rakiet B - 160211 niczczą zycie w Rosjii, Francji i Hiszpanii, topią Australię, Madagaskar i Amerykę.
2015 n.e. Siły Japonii 0statecznie wyeliminowały grupę terrorystyczną odpowiedzialną za zniszczenie prawie całej Ziemii.
2016 n.e. Bomba ukryta przez ową grupę zatapia Europe i znaczną cześć Azji.
2019 n.e. Mongolski władca o pseudonimie Mahaalahaam jednoczy resztki Azji tworząc Sojusz Azjatycki. Japonia tworzy wokół Hokkaido sztuczne wyspy i odrzuca propozycję dołaczenia do Sojuszu Azjatyckiego.
1 e.m. 2020 e.j. Ziemia dzieli się na erę Japońską, naszą erę, i erę Mahaalahaama.
3 e.m. 2024 e.j. Japonia osiąga wielkość Australii.
10 e.m. 2026 e.j. Do Japonii powraca monarchia.
11 e.m. 2030 e.j. Następca zmarłego Mhaalahaama, Toja, wypowiada wojnę Japonii niesłusznie oskarżając cesarza Kikutsu o zabójstwo poprzednika choć sam je popełnił.
W wojnie uczestniczą ogromne mechy, samoloty, czołgi, i zmutowana piechota oraz cyborgi.
typy jednostek każdej ze stron konfliktu jeszcze podrzucę.
13 e.m. 2032 e.j. W dżungli amazońskiej pojawiają się tajne komanda gumisiów. Za pomocą samonaprowadzających kijów i kamieni opanowują wkrótce Amerykę Południową.Biiru pisze:[ciach]
11 e.m. 2030 e.j. Następca zmarłego Mhaalahaama, Toja, wypowiada wojnę Japonii niesłusznie oskarżając cesarza Kikutsu o zabójstwo poprzednika choć sam je popełnił.
13,5 e.m. 2032,5 e.j. Nieznana dotąd grupa terrorystyczna dowodzona przez niejakiego Papę Smerfa sabotuje ogólnoświatową sieć komputerową, śmiałym hakerskim atakiem podmieniając recepturę soku z gumijagód. Zanieczyszczone partie soku powodują liczne ofiary śmiertelne na całym świecie. Ziemia pogrąża się w chaosie.
Sojusz Północnobełkotański w ostatnim momencie rzuca na front jednostki zwampiryzowanych muminków, których widok powoduje nagłe napady śmiechu u żołnierzy przeciwnika...W wojnie uczestniczą ogromne mechy, samoloty, czołgi, i zmutowana piechota oraz cyborgi.
Ja Cię serdecznie proszę: kończ Waść, wstydu oszczędź...
Earl
Ha, ha, ha! Jakkolwiek bym nie szanował wszystkich inicjatyw grotwórczych - Earl ma niestety sporo racji (i przekazał to w śmieszny sposób :-D).
A propos ostatniej linijki (W wojnie uczestniczą ogromne mechy, samoloty, czołgi, i zmutowana piechota oraz cyborgi) przypomina mi się FAQ do MOD-a HL2 Pirates, Vikings and Knights II:
A propos ostatniej linijki (W wojnie uczestniczą ogromne mechy, samoloty, czołgi, i zmutowana piechota oraz cyborgi) przypomina mi się FAQ do MOD-a HL2 Pirates, Vikings and Knights II:
What teams does PVK II have? Can we be expecting any new ones?
PVK is Pirates, Vikings, and Knights! Not Pirates, Vikings, Knights, Ninjas, Samurai and mutated hamster walruses (Although the hamster walruses are being considered).
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń