Gra "wspólna"

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Biiru
Posty: 28
Rejestracja: 23 lip 2007, 22:59
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Gra "wspólna"

Post autor: Biiru »

Czasami na forach są opowiadania pisane przez wszystkich naraz. Patrząc na temat "Grzebanie" wpadłem na pomysł, żeby zrobić tak planszówkę/karciankę. Mam pomysł, ale nie mam mechaniki:

Fabuła

Rok 2007. Ulica Brzowa to najgłośniejsza ulica w mieście.
W niektórych toczą się imprezy. W innych słychać wiertarki, młotki, wrzaski, kopanie w blachę, stukanie w klawisze, odgłosy spawarek, skrzypienie, strzelanie, podpalanie, uklepywanie, lutowanie. Właśnie na tych domach się skupimy.


Cel

Zbudować robota, i najlepiej brutalnie uciszyć sąsiadów zanim przeciwnicy zrobią to ze swoimi.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

Pomysl bez mechaniki warty jest najczesciej funta klakow :). Moge strzelac Ci 10 pomyslami na minute, jak i wiekszosc tu obecnych forumowiczow. Do tego "smieszna" tematyka to cos, co malo kto trawi i zwykle ukrywa sie za nia gra o slabej lub bardzo slabej mechanice (vide Munchkin, kilka polskich produkcji). Sorry za gaszenie zapalu, ale nie da sie zrobic gry na forum - a moze sie da, ale bedzie ona co najwyzej takiej jakosci jak przywolywane przez Ciebie pisane na forach opowiadania :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Biiru
Posty: 28
Rejestracja: 23 lip 2007, 22:59
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: Biiru »

Dobra, powiedzmy, że coś wymyślę, potem będziemy dokładać, dopracowywać, itd.
Awatar użytkownika
Saise
Posty: 182
Rejestracja: 19 kwie 2006, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Saise »

Tworzenie gier to fajna zabawa, ale Nataniel ma rację - to nie setting jest podziwiany, tylko mechanika. Polecam gorąco rzucić okiem na gry Adama "Folko" Kałuży (http://folko.gry-planszowe.pl) - to są przykłady bardzo dobrych autorskich planszóweczek. Mechanika to podstawa, setting zawsze można jakoś dospawać :)
-- Hubert 'Saise' Spala --
http://grasuch.blogspot.com - reaktywowany blog o planszówkach!
Poziom -1 | Blue City Warszawa | Sklep z grami towarzyskimi Graal
Archibald
Posty: 167
Rejestracja: 03 cze 2004, 23:39
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Archibald »

Po co ci nowy pomysl? Masz juz rozgrzebane Grzebanie (ale mi sie fajnie rymnelo :D), zedytuj pierwszego posta i dopisz ze to ma byc projekt wspolny, polowe roboty masz juz za soba i jako tako dzialajaca mechanike.

Pomysly na fabule/setting same w sobie sa bezuzyteczne, moza je produkowac bedac ograniczonym wlasciwie jedynie szybkoscia walenia w klawiature i ewentualna koniecznoscia na wyjscie do wuceta w miedzyczasie ;)

Np:
Rok 2008. Ulica Brzowa to najcichsza ulica w mieście. W żadnych nie tocza sie imprezy. Cel: Zorganizowac najglosniejsza impreze i sprawic aby sasiedzi sie wyprowadzili.
lub
Rok 3013. Obcy najechali ziemie i zarzadzili cisze nocna. Cel: Zorganizowac najglosniejsza impreze i sprawic aby obcy uciekli od nadmiaru decybeli z naszej planety.
i tak dalej i tak dalej :)

Co innego gdybys dal jakies zalozenia co do mechaniki np:
Gra dla 2 graczy, jeden gra organizatorami imprezy, drugi przeciwnikami. Celem gry jest zdobycie przewagi w 4 z 6 domow na ulicy. Gracze naprzemiennie wykladaj losowe karty z talii 50 kart. Karty umozliwiaja zdobycie przewagi w danym domu lub usuniecie kart przeciwnika lub zmiane regul/efektow innych kart panujacych w danym domu.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

Biiru pisze:Dobra, powiedzmy, że coś wymyślę, potem będziemy dokładać, dopracowywać, itd.
Obawiam sie, ze tak powstaje wiele polskich gier i efekty sa jakie sa... :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Biiru
Posty: 28
Rejestracja: 23 lip 2007, 22:59
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: Biiru »

Biiru pisze: Dobra, powiedzmy, że coś wymyślę, potem będziemy dokładać, dopracowywać, itd.
Obawiam sie, ze tak powstaje wiele polskich gier i efekty sa jakie sa... Smile
No ale zauważ że jest równie wiele dobrych polskich gier(chyba), ale jedyny problem w tym, że zadnej takiej nie znam :P


Archibald pisze:Po co ci nowy pomysl? Masz juz rozgrzebane Grzebanie (ale mi sie fajnie rymnelo :D), zedytuj pierwszego posta i dopisz ze to ma byc projekt wspolny, polowe roboty masz juz za soba i jako tako dzialajaca mechanike.
chyba nie muszę edytować, sam chyba tam najmniej zrobiłem.

Poza tym, zależy mi na robotach które uciszą imprezowiczów.

No i jeszcze taki jeden pomysł:
można by stworzyć jakieś uniwersum(nie mylić z uniwerkiem) i każdy już by miał tło do fabuły czy jednostek.
Biiru
Posty: 28
Rejestracja: 23 lip 2007, 22:59
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: Biiru »

Sory za dubla.
wymyśliłem juz jedno uniwersum do pomysłu z poprzedniego posta.

Uniwersum postapokaliptyczne no.1

2012 n.e. Terroryści uzywając rakiet B - 160211 niczczą zycie w Rosjii, Francji i Hiszpanii, topią Australię, Madagaskar i Amerykę.
2015 n.e. Siły Japonii 0statecznie wyeliminowały grupę terrorystyczną odpowiedzialną za zniszczenie prawie całej Ziemii.
2016 n.e. Bomba ukryta przez ową grupę zatapia Europe i znaczną cześć Azji.
2019 n.e. Mongolski władca o pseudonimie Mahaalahaam jednoczy resztki Azji tworząc Sojusz Azjatycki. Japonia tworzy wokół Hokkaido sztuczne wyspy i odrzuca propozycję dołaczenia do Sojuszu Azjatyckiego.
1 e.m. 2020 e.j. Ziemia dzieli się na erę Japońską, naszą erę, i erę Mahaalahaama.
3 e.m. 2024 e.j. Japonia osiąga wielkość Australii.
10 e.m. 2026 e.j. Do Japonii powraca monarchia.
11 e.m. 2030 e.j. Następca zmarłego Mhaalahaama, Toja, wypowiada wojnę Japonii niesłusznie oskarżając cesarza Kikutsu o zabójstwo poprzednika choć sam je popełnił.
W wojnie uczestniczą ogromne mechy, samoloty, czołgi, i zmutowana piechota oraz cyborgi.

typy jednostek każdej ze stron konfliktu jeszcze podrzucę.
Awatar użytkownika
Earl_MW
Posty: 272
Rejestracja: 20 gru 2006, 13:13
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Earl_MW »

Biiru pisze:[ciach]
11 e.m. 2030 e.j. Następca zmarłego Mhaalahaama, Toja, wypowiada wojnę Japonii niesłusznie oskarżając cesarza Kikutsu o zabójstwo poprzednika choć sam je popełnił.
13 e.m. 2032 e.j. W dżungli amazońskiej pojawiają się tajne komanda gumisiów. Za pomocą samonaprowadzających kijów i kamieni opanowują wkrótce Amerykę Południową.

13,5 e.m. 2032,5 e.j. Nieznana dotąd grupa terrorystyczna dowodzona przez niejakiego Papę Smerfa sabotuje ogólnoświatową sieć komputerową, śmiałym hakerskim atakiem podmieniając recepturę soku z gumijagód. Zanieczyszczone partie soku powodują liczne ofiary śmiertelne na całym świecie. Ziemia pogrąża się w chaosie.
W wojnie uczestniczą ogromne mechy, samoloty, czołgi, i zmutowana piechota oraz cyborgi.
Sojusz Północnobełkotański w ostatnim momencie rzuca na front jednostki zwampiryzowanych muminków, których widok powoduje nagłe napady śmiechu u żołnierzy przeciwnika...

Ja Cię serdecznie proszę: kończ Waść, wstydu oszczędź...

Earl
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Lim-Dul »

Ha, ha, ha! Jakkolwiek bym nie szanował wszystkich inicjatyw grotwórczych - Earl ma niestety sporo racji (i przekazał to w śmieszny sposób :-D).

A propos ostatniej linijki (W wojnie uczestniczą ogromne mechy, samoloty, czołgi, i zmutowana piechota oraz cyborgi) przypomina mi się FAQ do MOD-a HL2 Pirates, Vikings and Knights II:
What teams does PVK II have? Can we be expecting any new ones?
PVK is Pirates, Vikings, and Knights! Not Pirates, Vikings, Knights, Ninjas, Samurai and mutated hamster walruses (Although the hamster walruses are being considered).
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
ODPOWIEDZ