Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewna

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewna

Post autor: juvee »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!

Przyszedłem przedstawić grę, nad którą pracuję już ok 1,5 roku, głównie w pojedynke. Gra jest już ukończona w 80%.

Obrazek

Obrazek
Gra będzie przygodową grą strategiczną, oparta ma być o krótką powieść którą właśnie kończę pisać, ma to odpowiednio przedstawić świat graczom.

Gracze kierują bohaterami, ale mają także opcję rekrutacji dodatkowych postaci/żołnierzy, przeciwnik, czyli mroczny władca, ma za zadanie pokonać wszystkich przeciwników i nie dopuścić do spełnienia celu gry - dojścia do miejsca w którym znajduje się władca i pokonanie go.

Gra będzie mieć ciekawy system budowania mapy, który nazwałem "Idz i zobacz". Bohaterowie będą się poruszać po mapie, nie wiedząc co kryje się przed nimi, w którą stronę iść i co ich czeka.

Gra będzie posiadać zarówno tryb kampanii jak i stworzenia dowolnej potyczki.

Poniżej zamieszczam kilka ilustracji:
ObrazekObrazekObrazek

Więcej informacji już wkrótce.

1) Nowy filmik prezentujący podstawy systemu "idź i zobacz": https://www.youtube.com/watch?v=5gYq0Zk8XI0
Zapraszam na świeżo założony profil na FB: https://www.facebook.com/SpellsandGames
Ostatnio zmieniony 08 lip 2016, 17:25 przez juvee, łącznie zmieniany 9 razy.
Awatar użytkownika
grabash4u
Posty: 348
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:11
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 6 times

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: grabash4u »

juvee pisze:Więcej informacji już w krótce.
Błagam....

Może opisz mechanikę oraz czy to jest planszówka czy karcianka, bo po samych grafikach nic mi nie wychodzi. Choć opis wskazuje na jakąś modularną planszę.
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: juvee »

To akurat był niezamierzony błąd, który wypadł w wyniku złej spacji (zauważ że w tytule jest poprawnie ;)), ale dzięki. Pracuję nad wizualizacją rozgrywki, aby łatwiej było zrozumieć samą mechanikę.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2356
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: karawanken »

Grafiki wyglądają nieźle. Czekam na więcej informacji. W jaki sposób zamierzasz wydać swoją grę?
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: juvee »

karawanken pisze:Grafiki wyglądają nieźle. Czekam na więcej informacji. W jaki sposób zamierzasz wydać swoją grę?
Czesc, planuje sprobowac na polskim crowdfundingu, jesli sie nie uda, to przynajmniej pokaze mi to zainteresowanie sama gra.

Ewentualnie postaram sie ja wydac z innych srodkow, ale chce sie obyc bez wydawcy i zajac sie tym sam.

Odwiedzaj fb, juz niedlugo nastepny material, tym razem wideo.
Awatar użytkownika
rwieczor84
Posty: 46
Rejestracja: 27 kwie 2015, 13:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: rwieczor84 »

Kto robił / robi grafikę? Duzo testowales grę? 5 miesięcy to w sumie nie długo.
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: juvee »

rwieczor84 pisze:Kto robił / robi grafikę? Duzo testowales grę? 5 miesięcy to w sumie nie długo.
Owszem, niedługo, ale bardzo intensywnie. 5 miesięcy temu miałem tylko kartonowe pudełka które wycinałem i robiłem prototyp systemu, teraz już praktycznie pełnoprawną grę.

Gra była testowana ok 8 razy grupowo (4 osoby) i kilka razy w 3 i 2 osoby, będę robił większe testy jak już pozostałe 20% będzie ukończone oraz sama w sobie historia/powieść do gry będzie napisana.

Grafikę robi czech którego wynająłem do zlecenia. W sumie ponad 60 ilustracji.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2356
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: karawanken »

Opis troche przypomina Mage Knighta. Tam też są bohaterowie, który mogą rekrutować armie i nie wiedzą gdzie zmierzają.
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: juvee »

Mały update, stworzyłem filmik, który prezentuje część mechaniki gry oraz systemu "idź i zobacz".

[Edit - naprawiony dźwięk]
Link: https://www.youtube.com/watch?v=5gYq0Zk8XI0
Ostatnio zmieniony 04 cze 2015, 09:42 przez juvee, łącznie zmieniany 1 raz.
pmg10
Posty: 26
Rejestracja: 07 mar 2015, 21:39

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: pmg10 »

Wygląda nieźle. Czekam na dalsze informacje ;-)
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: juvee »

Rozpoczęliśmy prace nad modelami 3d głównych postaci:
Obrazek
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: genek »

ale to tylko 3 kafelki będą na planszy? I to ejst gra na 2 graczy? Czy może to taki coop 1 vs reszta?
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: juvee »

W wersji podstawowej gry będą 24 kafelki i 3 grywalne postacie (3 bohaterów + 1 władca), docelowo planujemy aby było ich 40 i 5 bohaterów (jeżeli nam się uda ;)).

Tryby gry będą następujące:
- Bohater vs bohater
- Władca ciemności vs bohaterowie (kampania + rozgrywka dowolna)
- Grupa bohaterów vs grupa bohaterów
- Bohaterowie kampania solo (+ dowolna rozgrywka).

+ cały czas wymyślamy nowe
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: genek »

a są jakiś rozgałęzienia czy tylko cały czas idzie sie do przodu?

i dlaczego ta postać powyżej nie ma rąk?
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: juvee »

Jeszcze nie jest dokończona :).

Będą różnego typu skręty, rozgałęzienia, duże pokoje, schody, drzwi itd.
pmg10
Posty: 26
Rejestracja: 07 mar 2015, 21:39

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: pmg10 »

Przeciwnicy będą reprezentowani przez żetony, papierowe atrapy, czy figurki ?
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

Post autor: juvee »

W pierwszej kolejności będziemy spróbować z pomocą wspieram.to.

Naszym marzeniem jest aby wszystkie potwory oraz bohaterowie posiadały figurki, ale koszty są przeogromne i gra musiałaby kosztować tyle ile Descent czy Star Wars Imperial Assault. (W Ruinach będzie ponad 25 różnych potworów, a ogólnie będzie ich jakoś 40-50). A chcemy żeby gra nie kosztowała więcej niż 110 zł. W zależności od progu jaki uda nam się osiągnąć, planujemy żeby były żetony, potem pawnsy jak w Pathfinderze (http://1.bp.blogspot.com/-uYz2teheIUM/T ... s%2521.JPG) i w ostatniej opcji dla głównych postaci figurki.
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

Post autor: juvee »

Mały rebranding logotypu:
Obrazek
pmg10
Posty: 26
Rejestracja: 07 mar 2015, 21:39

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

Post autor: pmg10 »

Szczerze mówiąc, to pierwsze logo bardziej mi się podobało :(
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

Post autor: juvee »

1 logo było fajne, ale niestety trudno się z niego korzystało na różnych materiałach, było przygaszone a przez to nie do końca widoczne.

Zapewniam że nie jest to jeszcze ostateczna wersja, mogą być jeszcze małe poprawki ;).
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

Post autor: HoLi »

Ja bym zrobił ten kamień, na którym jest napis, częściowo przeźroczysty, mogłoby to dać fajny efekt nie tracąc przy tym czytelności.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
pmg10
Posty: 26
Rejestracja: 07 mar 2015, 21:39

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

Post autor: pmg10 »

Popieram HoLi
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

Post autor: juvee »

Trochę nowości, stale ulepszamy grę, obecnie kończymy przerysowywanie fragmentów map, aby lepiej komponowały się z resztą gry.
Obrazek
Komimasa
Posty: 149
Rejestracja: 26 lis 2012, 11:09
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

Post autor: Komimasa »

Gra prezentuje się okazale (chciałbym żeby i mój prototyp też kiedyś miał takie grafiki) ale jedna rzecz mnie w tym wszystkim strasznie zastanawia. Robicie już grafiki jak się patrzy, karty i w ogóle, a zagraliście w to raptem z 10 razy? Zwłaszcza, że jeden z wariantów można by maglować częściej. I jak w to zagraliście, skoro sam pisałeś, że historia się dopiero pisze? To jak te testy wyglądały? Nie sądzisz, że zdecydowanie za szybko wziąłeś się za oprawę wizualną? Nawet jeśli te pół roku było szalenie intensywne, to ogromnie niepokoi ilość rozegranych partii. Przecież jeśli coś będzie do zmiany, to nagle masz całą grafikę do poprawy, nie lepiej najpierw mieć to zamknięte na ostatni guzik a potem zabierać się za wizualizację? Na pewno brzmi to o wiele lepiej, gdy się pokazuje taki prototyp gry, ale czy nie jest to zbyt ryzykowne?

Takie pytanie, z jakiej tektury (gdzie zakupiłeś) te pawnsy?
Awatar użytkownika
juvee
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2015, 11:13

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

Post autor: juvee »

Witam, dzięki za zainteresowanie.

Gra testowana obecnie była już około 30 razy. Historia nie ma wpływ na mechanikę gry, a jest jedynie dodatkiem który ozdabiania grę. Elementy grafiki czy to te które są do zmiany, czy te które zdecydujemy się potem zmienić i tak nie przepadną, a będą dostosowane. Core gry jest już zrobiony, tak jak i 80% dodatkowych rzeczy które grę urozmaicają, a tworzenie ilustracji obecnie trwa już jakieś 2,5 miesiąca. To że obecnie tyle razy gra była testowana, to nie znaczy że na takiej ilości się skończy, gdy będę prezentować grę, chciałbym już mieć zbliżony prototyp do oryginału, aby gracze mieli już ogólne pojęcie co dokładnie będą mogli znaleźć w samym pudełku.

Czy mógłbyś doprecyzować o które pawnsy chodzi?
ODPOWIEDZ