Ludzie vs Obcy

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Ludwig
Posty: 26
Rejestracja: 14 gru 2006, 09:47
Lokalizacja: Łódź

Ludzie vs Obcy

Post autor: Ludwig »

Jest to mój świeży pomysł, prawie ukończony, ale bez testów (na dniach)

Gra polega na rywalizacji dwóch ras: Ludzi którzy postanowili skolonizować obcą planetę i "rdzennych mieszkańców" walczących by wykopać nieproszonych gości.

Gra odbywa się na planszy 5x5. Na przeciwległych rogach planszy znajdują się bazy przeciwników. Całość polega na przemierzaniu planszy, zbieraniu surowców (ilość zebranych surowców = k6) z pól i oczywiście walce. Oprócz zbierania surowców gdy stanie się na polu po raz pierwszy to określa się jego poziom obrony (wynik rzutu kostką sześcienną) który zapisuje sie na danym polu i taki zostaje do końca gry. Ruch odbywa się na zmianie podczas którego można wykonać tylko jedną akcję. Podczas gry za zebrane surowce wykupuje się jednostki, technologie i można wybudować posterunek podwyższający statystyki stacjonującej w nim jednostki. Jednostki opisują trzy parametry walka, obrona i życie. Limit jednostek wynosi 5 więc trzeba o nie dbać, ale dodatkowo zyskują one doświadczenie. Kolejnym elementem gry są karty wydarzeń (pożar, deszcz, burza itp. W ilości 20) które odkrywa się podczas określania ilości zebranych surowców gdy wypadnie określona liczba na kostce. Technologie wykupuje się za zebrane surowce, a dają one różne zdolności jednostką lub budynkom. Podczas gry korzysta się tylko z kostki sześciennej.

Piszcie co sądzicie. Za podobieństwo do innych planszówek nie odpowiadam.

P.S. Celem gry jest zniszczenie bazy przeciwnika.
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Ludzie vs Obcy

Post autor: Don Simon »

Warcraft?
Jak odbywa się walka? Ile trwa rozgrywka? Trochę wydaje się zbyt wtórne...

Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
AvantaR
Posty: 1071
Rejestracja: 11 sty 2006, 14:27
Lokalizacja: Łaziska Górne
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: AvantaR »

Jak dla mnie, za duzo bedzie zalezec od K6.
Gór mi mało i trzeba mi więcej
lukiluk
Posty: 56
Rejestracja: 04 kwie 2006, 16:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukiluk »

Dokładnie, gra stanie się zbyt losowa.
Awatar użytkownika
Ludwig
Posty: 26
Rejestracja: 14 gru 2006, 09:47
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ludwig »

Walka wygląda tak:

Atak powodzi się gdy poziom walki jednostki + wynik rzutu dwiema kostkami (z tym że gdy podczas pierwszego rzutu wypadnie sześć atak automatycznie się udaje)
jest większy
od poziomu obrony przeciwnika + poziom obrony pola + dwa rzuty kostką (z tym że gdy podczas pierwszego rzutu wypadnie sześć obrona automatycznie się udaje).
Efektem udanego ataku jest -1 do energii życiowej.
Zaatakowana jednostka ma dodatkowy ruch. Może zaatakować lub się poruszyć, z tym że nie zbiera zasobów z pola.

Na początku, gdy ustala się obronę pól, trochę się trzeba narzucać kostkami, ale robi się to tylko raz. Maksymalnie długa rozgrywka trwa około 3h. Nie wiem czy gra jest wtórna bo nie grałem w nic podobnego. Do dopracowania zostało tylko zrównoważenie cech jednostek, ale tych jest niewiele bo po 4 dla obu graczy. Na razie grało się całkiem nie źle, ale to opinia niewielu osub. Na razie testy i dopracowywanie trwają.
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Post autor: Don Simon »

Ludwig pisze:Walka wygląda tak...
Zbyt losowe i za dużo rzucania kostkami.
Zagraj w Warcrafta najpierw.

Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Ludwig
Posty: 26
Rejestracja: 14 gru 2006, 09:47
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ludwig »

To napiszcie jeszcze gdzie w necie jest dostępna instukcja do tej gry.
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Post autor: Don Simon »

Ludwig pisze:To napiszcie jeszcze gdzie w necie jest dostępna instukcja do tej gry.
Google.

Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
AvantaR
Posty: 1071
Rejestracja: 11 sty 2006, 14:27
Lokalizacja: Łaziska Górne
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: AvantaR »

Ludwig pisze:To napiszcie jeszcze gdzie w necie jest dostępna instukcja do tej gry.
Na stronie Barda jest bodajze polska instrukcja.
Gór mi mało i trzeba mi więcej
Awatar użytkownika
Ludwig
Posty: 26
Rejestracja: 14 gru 2006, 09:47
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ludwig »

Dobra, a wracając do gry.
Jakie elementy należało by zmienić według was? System walki z jedną kostką, gotowe plansze z określoną ilością pól (a każda liczba to inny rodzaj terenu np. 6 to góry, 5 to las itp.)?
Jeżeli inny system walki to przedstawcie jego mechanikę.
Proszę.
ODPOWIEDZ