Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Masz rację Bartoszeg02, że nie wszystko da się przenieść z gry komputerowej i tego nie chcę.

Jeżeli chodzi o odpadanie z gry to jest tak, że bardzo dużo zależy od samego gracza i tak naprawdę taki gracz, który odpadnie może sobie sam pluć w brodę. Utrata Postaci to tak na prawdę jakieś 90% nasza "wina" bo to my decydujemy czy użyć jej w bitwie czy też nie, a pozostałe 10% to sytuacje takie jak np.: stracenie Postaci kiedy wroga Armia wejdzie do regionu gdzie taka Postać stoi sama bez Armii(bo pozostawimy ja tam samą przez np.: naszą nieuwagę) lub ewentualnie kiedy w bitwie nasza Armia zostanie całkowicie zniszczona i nasza Postać straci obstawę wojska. Generalnie gracz musi pamiętać o takiej ewentualności i używać swoich Postaci z głową. Oczywiście nie chodzi o to żeby traktować ich protekcjonalnie i nie używać ich wcale, ale żeby robić to np.: kiedy jest to dla nas korzystne czy wręcz konieczne, a nie robić tego kiedy tak na prawdę nie jest to potrzebne. O ile na początku ma się ich kilka to jeszcze pół biedy, ale jeżeli ich ilość zacznie nam topnieć to trzeba powoli zacząć uważać z ich używaniem. No i nie można zapominać, że oprócz Postaci są też Dowódcy, których można eksploatować dowolnie bo ich utrata zmusza nas co najwyżej do ponownej ich rekrutacji czyli straty Złota + Punktów Akcji. Dodam jeszcze tylko tyle, że przy wszystkich rozegranych przeze mnie i moich współgraczy partiach nie było sytuacji, żeby któraś frakcja odpadła z gry.

Jeżeli chodzi o Zabójców to tutaj się z Tobą zgodzę, że być może jest to niepotrzebny element i w sumie poprzez odrobinę szczęścia można doprowadzić do sytuacji gdzie któryś z graczy dosyć szybko straci wszystkie Postacie i zakończy przedwcześnie grę. Chcialem wprowadzić Zabójców, żeby zawrzeć w grze taki dodatkowy smaczek ale jeśli będzie trzeba zrezygnuje z jego wprowadzenia. Potestuję jeszcze ten element i zobaczę jak to wygląda.

Generalnie moja gra zbliża się powoli coraz większymi krokami do wersji prototypowo-testowej, którą będe mógł pokazać innym testerom niż tylko moi współgracze i wtedy z pewnością jeszcze jakaś większa lub mniejsza cześć elementów gry ulegnie zmianie, zniknie z gry, pojawią się inne itd. :D
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: Bartoszeg02 »

W takim razie gratuluję :)

Ja nie umiem zrozumieć motywu zabójców w świecie lotra - że niby taki człowiek zakrada się do mordoru tam szpieguje jakiegoś generała a następnie w nocy podrzyna mu gardło ? Albo ork sledzący kogoś po minas tirith? To jest dobre w świecie bez podziału na rasy - takie jest moje zdanie. Dlatego bym wypieprzył zabójców :)
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Zmieniłem niektóre ikony Twierdz i Miast żeby były łatwiej rozróżnialne. Niestety nie udało mi się rozlokować na żetonie znaczników Zasobów/Żywności jednakowo, ponieważ kiedy próbowałem na różne sposoby to niekiedy za mocno nachodziły na ikonę Osady i nie wyglądało to zbyt estetycznie.
Ale grunt, że są widoczne i można odróżnić Twierdze oraz Miasto pozyskujące Żywność od Miasta pozyskującego Zasoby oraz ich Poziomy :)

Osady Wolnych Ludów: http://zapodaj.net/416dcf34e8938.png.html

Osady Sił Ciemności: http://zapodaj.net/f1ea637fc5261.png.html
Ostatnio zmieniony 18 cze 2014, 16:21 przez HoLi, łącznie zmieniany 1 raz.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Chciałem pokazać jak są ze sobą sparowane na jednym żetonie(awers/rewers) jednostki poszczególnych frakcji.

Elfy: http://zapodaj.net/2407d842dd25a.png.html

Krasnoludy: http://zapodaj.net/e13959297cd9f.png.html

Królestwo Arnoru i Gondoru: http://zapodaj.net/0ff030e9aa629.png.html

Rhovanion: http://zapodaj.net/151bcc16c3ff0.png.html

Mordor: http://zapodaj.net/32586974ddb3a.png.html

Orkowie z Północy: http://zapodaj.net/e99342b139671.png.html

Harad: http://zapodaj.net/7a56a694b9104.png.html

Rhun: http://zapodaj.net/22b15cd75af1d.png.html

Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy dostęp do sporej liczby różnych jednostek przy zachowaniu nie tak wielkiej liczby żetonów(60 na frakcję, w różnej kombinacji ilościowej poszczególnych żetonów). Poukładane w stosy żetony zajmują niewiele miejsca, a dodatkowo jak jednostki są ze sobą sparowane jest zawarte w Karcie Frakcji, więc nie trzeba ich ciągle przerzucać aby to sprawdzić. Jedynie o czym trzeba pamiętać podczas rekrutacji to jest to, że jeżeli rekrutujemy coraz więcej jednostek jednego rodzaju to spada nam ilość dostępnych jednostek z drugiej strony żetonu.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Chciałem pokazać jak wygląda początkowy rozkład wojska, Postaci oraz jedna z możliwości rozstawienia znaczników Osad. Jak na razie nie ma tutaj ujętych "mocniejszych" Znaczników Kontroli bo jeszcze ich nie zrobiłem. Same żetony i znaczniki w realu są większe i normalnie żetony jednostek układa się w stosy, ale żeby pokazać jakimi jednostkami i w jakich regionach gracze na początku gry dysponują zmieniłem ich skalę. Znaczniki Osad są większe od żetonów jednostek i nawet jeżeli nastąpi potrzeba trzymania jednostek na tych znacznikach(jak to może mieć miejsce w niektórych mniejszych regionach) to nie ma możliwości ich całkowitego zasłonięcia. Żetony Rebeliantów leżą rewersami do góry dlatego, że na początku każdej gry losuje się ich i układa rewersami do góry i dopiero po rozstawieniu wszystkich jednostek się ich odsłania.

link: http://zapodaj.net/1a21eb46261b2.jpg.html

PS: Dodałem na mapce rozkład początkowy Postaci :)
Ostatnio zmieniony 20 cze 2014, 17:47 przez HoLi, łącznie zmieniany 5 razy.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Chciałem pokazać jak wyglądają żetony Postaci. Numer na żetonie odpowiada Karcie Postaci dla szybszego ich odnajdywania. Postanowiłem, że Ranga Postaci oraz ile dana Postać jest warta Punktów Zwycięstwa i Inicjatywy będzie zawarte w samych Kartach Postaci.

Wolne Ludy: http://zapodaj.net/d57c60c580a0e.png.html

Siły Ciemności: http://zapodaj.net/a85c34b5acd5a.png.html
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Chciałem pokazać jak wstępnie wygląda dolna część planszy(pod mapą główną), która zawiera Punkty Akcji, Punkty Inicjatywy oraz Tor Etapów. Dolny obrazek zawiera dodatkowo znaczniki.

link: http://zapodaj.net/78b381e25bbf2.jpg.html
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Chciałem pokazać jak wyglądają rewersy Kart Strategii: Sił Ciemności i Wolnych Ludów.

link: http://zapodaj.net/77548b8db15fd.png.html
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: Bartoszeg02 »

Wszystko wygląda naprawdę profesjonalnie co jest na wielki + ale myślę iż najlepiej byś zrobił zamieszczając raport z rozgrywki ;P wtedy będzie możliwość dyskutowania a tak to jedynie mozna się zachwycać nad pieknem elementów :P
btw. jaki jest obecnie koszt wydrukowania prototypu :) ?
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

No jak na razie robie powoli elementy do prototypu dlatego zamieszczam grafiki :) Jezeli chodzi o koszt jego wykonania to nie jestem w stanie tego teraz okreslic bo mam takie szczescie, ze wszystko moge sobie wydrukowac bez problemowo w pracy za free. A jezeli chodzi o raport z rozgrywki to jeszcze troche za wczesnie poniewaz caly czas staram sie zbalansowac Karty Postaci i Strategii, a nie ukrywam, ze mam z tym duzo roboty(o wiele wiecej niz myslalem :) ) Ale jak tylko stwierdze, ze sa na tyle te karty ogarniete, to moge takie raporty pisac.

I jeszcze takie pytanko, jak taki raport mialby wygladac, co w nim zawrzec, co opisywac, na co polozyc nacisk itd itp ? Bo szczerze nigdy takiego raportu z rozgrywki nie pisalem i nie za bardzo wiem jak sie do niego mialbym zabrac.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: Bartoszeg02 »

MOim zdaniem nie powinieneś się teraz skupiać na fantastycznej grafice z tego prostego względu iż wszystkie te elementy mogą ulegać mniej lub bardziej poważnym zmianom i część pracy pójdzie na marne. Dlatego lepiej na obecnym etapie wykonywać testy :)

Hmmm raport... od ogółu do szczegółu ale raczej z naciskiem na "ogółu" bo to pierwszy test :)
Napisz ile etapów rozegraliście w jakim czasie, ile osób grało, jak wyglądał przebieg tury, czy działo się mało czy aż za dużo (np. w jeden etap mordor podbija MT czy rohan usuwa isengard). Co się działo w każdej fazie - może w jakieś nic? Wtedy trzeba pomyśleć o jej wywaleniu lub zmianie, jak wrażenia z rozgrywki i tak dalej :P tak bym to widział ale szczerze to nigdy nie pisałem raportu ;)
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Jeżeli chodzi o grafikę to i tak jak na razie dla celów prototypu korzystam z grafik znalezionych w necie, które jakoś dla swoich potrzeb dostosowuję, a wykonanie ich nie zabiera tak wiele czasu. A ponieważ druk mam za free to przynajmniej dzięki takim grafikom testy są przyjemniejsze :)

Jeżeli chodzi o raport to jak tylko zamknę wszystkie testy(głównie chodzi o karty bo na nich się teraz najwięcej skupiam) to zacznę go pisać.

Duża część gry(główna mechanika, na której gra się opiera) na tym etapie jest gotowa do tego aby wykonać prototyp i męczyć ją dalej(dlatego też między innymi powoli ten prototyp robię), ale z tego co widzę to wykonanie i przetestowanie kart zajmie mi być może tyle samo czasu co pozostała już opracowana obecnie część gry :)

Same Karty potrafią wpłynąć na balans i to znacznie więc chcę przynajmniej ich prototypową wersję zbalansować w miarę moich możliwości najlepiej jak się da. Same karty dodatkowo muszę dopasować do istniejącej już mechaniki, tak żeby ją urozmaicały ale nie komplikowały(dodając niepotrzebne jakieś np.: dodatkowe zasady albo wyjątki od wyjątków), a przekonałem się, że to nie lada wyzwanie :)

PS: Powoli rozpracowuję też Vassala i kiedy skończę, a gra będzie już w wersji prototypowej postaram się stworzyć moduł, który umożliwi zagranie(przetestowanie) mojej gry za pośrednictwem tego fajnego programu.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Zmieniłem w pewnym stopniu rozkład i wielkość regionów. Wprowadzone zmiany są efektem ostatnio przeprowadzonych testów.
Największa zmiana zaszła w samym Mordorze, gdzie regiony uległy przesunięciu ale i powiększeniu dzięki czemu nie jest już tak tłoczno jak wcześniej. Oprócz tego powiększyłem parę innych nastręczających problemów z brakiem miejsca regionów na planszy.

Plansza: http://zapodaj.net/949ebab27f936.jpg.html

Istotna zmiana nastąpiła, jeżeli chodzi o region Fangorn: Na początku każdej tury należy wylosować spośród ułożonych rewersem ku górze żetonów Entów jeden żeton określający ich aktywność w danej turze(roku) i umieścić go w Fangornie. Obecnie znajdujący się w Fangornie żeton Entów należy wrzucić do Puli pozostałych żetonów Entów przed losowaniem nowego żetonu. Numer(0-5) na żetonie wylosowanych Entów oznacza poziom ich aktywności(wkurzenia) w danej turze(roku) rozgrywki i oznacza iloma kośćmi gracz Sił Ciemności wkraczający swoją Armią do Fangornu będzie rzucał w celu ustalenia ewentualnych strat. Gracz Sił Ciemności ponosi straty w swojej Armii przy wynikach na kości równym 5+. Postacie lub Dowódcy Sił Ciemności nie mogą samodzielnie wkraczać do regionu Fangornu i należy go traktować jak region zawierający Armię Wolnych Ludów. Armie, Postacie i Dowódcy Wolnych Ludów mogą wkraczać do regionu Fangornu na normalnych zasadach. Fangorn jest jedynym regionem w grze, którego nie można w żaden sposób zdobyć i kontrolować.

Żetony Entów: http://zapodaj.net/ddbfed23d099f.png.html

Entowie działają na korzyść Wolnych Ludów utrudniając poprzez ewentualne zadawanie strat w różnym stopniu(w zależności od wylosowanego żetonu Entów) przemieszczanie przez ten region Sił Ciemności. Wprowadziłem ich opierając się na powiedzmy "prawdzie historycznej". Sami Entowie zostali stworzeni przez Eru Ilúvatara na prośbę Yavannyaby aby chronić drzewa przed wszelkimi Siłami Zła, a w okresie Ostatniego Sojuszu mieli dodatkowy powód aby te Siły Zła nienawidzić i gnębić ponieważ w tym właśnie czasie Sauron zniszczył siedziby Żon Entów co stało się początkiem końca ich rasy.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
Dr_Kecaj
Posty: 343
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:34
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: Dr_Kecaj »

wreszcie posty znośnej długości :)
starałem się śledzić rozwój prac na bieżąco, ale ściany tekstu skutecznie zniechęcały do bycia na bieżąco z tematem. Tymczasem widzę, że zapał masz nadal do pracy, więc czekam na dalsze postępy :)
Kupię Szczura rogatego PL
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Przepraszam za te "ściany tekstu" ale po prostu próbowałem opisać mechanikę gry(na etapie obecnych testów) w miarę czytelnie, ujmując to co wg mnie jest istotne :) A ponieważ nie mam za bardzo doświadczenia w miarę lapidarnym i przejrzystym opisie to tak wyszło :)
Staram się, żeby moja gra cały czas szła do przodu, więc nawet kiedy nie skupiam się na samej mechanice bo po prostu potrzebuje przerwy i zdystansowania się od niej to robię grafiki do prototypu. Z jednej strony można pomyśleć, że robienie grafik to strata czasu, ale mam tego świadomość i robię je w taki sposób, że szybko i bezproblemowo mogę wnieść w nie jakiekolwiek poprawki :) Krótko mówiąc mam szkielet, który mogę modyfikować. Należę do grupy ludzi, którzy lubią sobie życie ułatwiać a nie utrudniać :wink:
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Jarzynek
Posty: 179
Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: Jarzynek »

HoLi pisze:Przepraszam za te "ściany tekstu" ale po prostu próbowałem opisać mechanikę gry(na etapie obecnych testów) w miarę czytelnie, ujmując to co wg mnie jest istotne
Spróbuj mechanikę zawrzeć w postaci instrukcji. Niech instrukcja będzie miała wersję, zmienianą przy każdej modyfikacji zasad. Będzie to miało przynajmniej 3 ważne zalety:
1. Nabierzesz doświadczenia w pisaniu instrukcji.
2. Każdy zainteresowany będzie się mógł odnieść do konkretnego punktu w instrukcji. Na pewno będzie to łatwiejsze niż odnoszenie się do ogólnych opisów mechaniki.
3. Jeżeli z jakiegoś powodu zarzucisz projekt, będziesz mógł do niego wrócić po kilku latach.
Życzę powodzenia i wytrwałości w dalszych pracach.
Pozdrawiam
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Dziękuję Ci Jarzynek za pomocne rady i postaram się do nich zastosować :) Postaram się więc opisać jeszcze raz mechanikę gry ale w sposób jaki przedstawiłeś. Mam nadzieję, że co z czym się je w mojej grze będzie dzięki temu lepiej zrozumiałe i nabierze przejrzystości :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Chciałbym pokazać jak wygląda plansza do prototypu w wersji do druku.

link: http://zapodaj.net/1b9109e7fdbd4.jpg.html

W prawym górnym rogu planszy znajduje się co ja roboczo nazywam: Pole Bitwy. Oba pola służą do rozkładania tam przez graczy swoich Armii biorących udział w bitwie. Wielkość tych pól jest wystarczająca aby rozłożyć tam Armie składające się z maksymalnej liczby jednostek czyli z 10. Same Pole bitwy ma duże znaczenie praktyczne ponieważ dzięki niemu mamy łatwy wgląd w to co znajduje się w naszej Armii oraz Armii przeciwnika dzięki czemu nie ma ciągłej potrzeby łapania stosu żetonów w celu ich przeglądania. Przyśpiesza to toczenie samych bitew.

Rozwinięty zwój z numerami w lewym dolnym rogu to nic innego jak Tor Punktów Zwycięstwa.

Plansza po wydruku ma rozmiar ok. 85cm x 85cm.

Docelowo miały się też na planszy znaleźć Punkty Osiągnięć, ale poszedłem w stronę upraszczania i zrezygnowałem z nich całkowicie na rzecz Punktów Inicjatywy i Punktów Chwały.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2014, 21:01 przez HoLi, łącznie zmieniany 3 razy.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: lintu »

Z instrukcją popieram w pełnej rozciągłości. Regularnie czytam twój temat i staram się przyswajać sobie to wszystko, ale na pewno zwięzła forma by tu bardzo pomogła :)

Gratuluję, że już tyle udało Ci się osiągnąć. I mechanicznie, i wizualnie wygląda to naprawdę dobrze. Pomyśl tylko jeszcze nad kolorystyką mapy - czy barwy nie powinny być jaśniejsze i bardziej "wyprane", być może zwiększyłoby to jej czytelność.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Dziękuję Ci @lintu, staram się jak mogę :)

Z kolorystyką mapy jeszcze pokombinuję, zmienię nasycenie barw i powinno być ok.

W samej mechanice zaszły 2 zmiany:

1) Nie ma już Punktów Osiągnięć, które gracz zdobywał za niszczenie jednostek(wybierał czy za zniszczoną jednostkę otrzymać Punkt Chwały, czy Punkt Osiągnięcia). Teraz gracz wybiera czy za zniszczoną jednostkę otrzymać Punkt Inicjatywy, czy też Punkt Chwały.
Same Osiągnięcia miały dawać bonusy typowo militarne, ale nie zniknęły one całkowicie z gry tylko wrzuciłem je do koszyka z Ulepszeniami, przez co zwiększyła się ilość Ulepszeń przypadających na frakcję ale też nie o jakąś zawrotną liczbę.

2) Wykonywanie ruchów uległo zmianie. Wcześniej gracze wykonywali ruchy kolejkami ruchów naprzemiennie, czyli najpierw strona konfliktu posiadająca inicjatywę(wszystkie frakcje po kolei), potem strona konfliktu bez inicjatywy(wszystkie frakcje po kolei).
Teraz ruchy wykonuje się naprzemiennie ale nie stronami konfliktu tylko pojedyńczymi frakcjami. Czyli pierwsza ruch wykonuje pierwsza frakcja ze strony konfliktu posiadającej inicjatywę, następnie pierwsza frakcja ze strony konfliktu bez inicjatywy, potem druga frakcja z inicjatywą, potem druga frakcja bez inicjatywy itp. Podczas ostatnich testów zmieniłem stary sposób wykonywania ruchów na nowy i żeby się nie rozpisywać, mogę powiedzieć, że jest po prostu ciekawiej :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Zmieniłem nasycenie kolorów Planszy na mniej jaskrawe oraz zamieniłem miejscami tor Punktów Chwały z torem Etapów.

link: http://zapodaj.net/d4faa029ceaf9.jpg.html

Lepiej ?
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: Bartoszeg02 »

Jeśli chodzi o kwestię wizualną to nie pasują mi te żółte kreski np. wychodzące z okienka "punkty akcji" - zły kolor i ogólnie plan sza jest tak odpicowana że można było już z tym elementem nie iść na łatwiznę i jakoś go podkręcić :)

Co się tyczy kwestii wygody grania to uważam iż cały dół planszy (ten na którym znajdują się punkty akcji) niestety powinien zostać przeniesiony na boki planszy (ew. na ekrany gracza) gdyż w takim ustawieniu ciężko może być sięgać na środek planszy. Tak uważam.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Zmieniłem trochę planszę, a mianowicie kolor tych kresek. Lepiej ?

link: http://zapodaj.net/405a62f93294c.jpg.html

Jeżeli chodzi o dół planszy to zrobiłem tak po paru innych ustawieniach i wychodzi tak najoptymalniej, według mnie oczywiście.
Wcześniej próbowałem ustawić część z Punktami po bokach planszy ale wtedy sama plansza robiła się taka trochę dziwnie niewymiarowa, była długa na ok 105cm i szeroka na 60cm.

Poza tym obecne ustawienie jest bardziej praktyczne, ponieważ w trakcie gry ważne jest żeby gracze mieli wgląd we wszystkie Punkty, i dlatego też starałem się je wszystkie zebrać w miarę blisko siebie. Ważne jest żeby widzieć całościowo w jakiej kolejności wykonywane są ruchy, komu ile zostało Punktów Akcji itd. i gdyby rozrzucić je np. na ekrany graczy albo jakoś do okoła planszy ciężej by było to wszystko ogarniać na bieżąco, zajmuje to więcej czasu i łatwiej się zamotać, a tak jeden rzut oka i wszystko widać. Podczas gry poszczególne Punkty przerzuca jednorazowo maksymalnie 2 graczy więc tłoku nie ma.

Plansza jest kwadratowa więc tak prawdę mówiąc każdy z graczy siedzących przy każdym z boków ma do środka planszy tak samo daleko, oprócz gracza siedzącego przy górze planszy bo ma do środka najbliżej, ale z kolei ma wszystko do góry nogami :D Niestety wszystkim nie dogodzisz :wink:

Ewentualnie żeby nie kombinować dolną część planszy z Punktami Akcji można zrobić jako osobną część, którą gracze będą sobie dostawiali do pozostałej mapy, czy trzymali ją gdzie im się podoba :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: Bartoszeg02 »

też się zlewa z tłem :P nie ma jakiegoś takiego szlaczka lotrowego (np. takich elfickich liści czy czegoś :P?) Proponował bym coś ciemniejszego :) no ale to oczywiście jest kompletny szczegół - plansza jest obłędna

takie ustawienie ma tą podstawową wadę iż raczej gracze będą siedzieli naprzeciwko siebie w wyniku czego ktoś będzie miał zawsze do góry nogami swoje punkty ew. obaj będą patrzyli na nie od boku - to jest średnie rozwiązanie :P ale to też szczegół - zarzuć relacją z testu ;)
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Sródziemie II Era: "Ostatni Sojusz", strategia+ekonomia.

Post autor: HoLi »

Ok zmieniłem te linie na bardziej widoczne :) Jest to plansza prototypowa więc nie ma sensu żebym z nią aż tyle kombinował bo do finalnej wersji być może czeka ją jeszcze długa droga i wiele może się zmienić.

link: http://zapodaj.net/b5f22f1659cf0.jpg.html Lepiej?

Pierwsze sensowne relacje z testów postaram się wrzucić kiedy ogarnę i przetestuję Karty Dowódców/Postaci i Strategii(a jak pisałem wcześniej, mam z tym niemało roboty). Teraz nie do końca ma to sens ponieważ byłyby to relacje niepełne, nie zawierające wszystkiego co chciałbym przedstawić i gdybym nawet teraz napisał relację z dotychczasowych testów to i tak później musiałbym jeszcze raz przedstawić to samo ale już z opracowanymi Kartami. I choć opisałbym rozgrywkę tej samej gry, to z pewnością byłyby to dwie różne relacje pokazujące moją grę w różnym świetle, a poza tym byłaby to dla mnie niepotrzebna podwójna robota.

Jak tylko stwierdzę, że mam całość do której dążę i którą mogę już zaprezentować, to z pewnością napiszę niejedną relację z testów, cierpliwości :)

Co zrobię na pewno to w niedługim czasie zacznę pisać i zamieszczać po kawałku instrukcję(teraz wertruje instrukcje innych gier, żeby lepiej zabrać się za moją własną :D ), co pozwoli się łatwiej zapoznać z mechaniką gry :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
ODPOWIEDZ