Teraz jest Śr, 24 sty 2018, 10:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 28 sty 2014, 18:26 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
Witam,

część osób z tego forum zna mnie osobiście, z częścią miałem kontakt w różnych tematach lub przez PM. Na początek jednak napiszę parę słów o swojej osobie. Gry planszowe wciągnęły mnie nie tak dawno temu (jakieś 2,5 roku temu zacząłem grać, niecałe 2 lata temu zacząłem kupować gry). Poznałem wiele tytułów w różnych klimatach jednak jakoś rok temu zacząłem się zastanawiać nad grą odwzorowującą piłkę nożną na planszy. Nie miałem doświadczenia z żadną (poza starymi "piłkarzykami" na sprężynkach i tym podobnych rzeczach wydanych w latach 80tych i na początku 90tych). Grałem w dwie bardzo dobre gry wyścigowe (Formula D i Rallyman), ba nawet udaną (choć mocno uproszczoną) pozycję z futbolu amerykańskiego (1st & Goal), jednak po obejrzeniu recenzji i filmików nie potrafiłem znaleźć ciekawej pozycji jeśli chodzi o nasz europejski futbol.

Jako dziennikarz sportowy z wykształcenia zdaje sobie sprawę, z dużego skomplikowania samej dyscypliny. Podejrzewam, że właśnie owe skomplikowanie bardzo utrudnia stworzenie gry, która będzie odwzorowywać prawdziwe boisko i jednocześnie będzie posiadała zrozumiałe zasady i przede wszystkim będzie grywalna na planszy.

Mniej więcej od wakacji mam w głowie dużo pomysłów żeby spróbować zrobić coś takiego jednak nie mogłem połączyć ich wszystkich w całość. Brak spójnego konceptu spowodował poddanie się bez próby na etapie pomysłu. Jednak okazało się, że gdzieś w podświadomości projekt cały czas dojrzewał, analizowałem poznawane mechaniki innych gier w celu implementacji ich do stworzenia czegoś swojego. I tak oto niedawno udało mi się zestawić parę mechanik ze sobą, które zdają się mieć sens i dają nadzieję na to że będą dobrze współgrać ze sobą. Po dokładniejszym przemyśleniu i "odgrywaniu" w głowie przebiegu takiej gry w ten weekend projekt zrobienia wersji testowej ruszył.

Wypadałoby skończyć ten pewnie dosyć nudny i przydługawy wstęp. Dodam tylko że temat jest założony po to żeby mieć kontrole i motywację dalszej pracy nad projektem (ciężej porzucić coś co zostało publicznie powiedziane, szczególnie jeżeli pojawia się zainteresowanie projektem). Ma mi także pomóc określić jak duże zainteresowanie jest takim tytułem, a także pomóc pozbierać pomysły na elementy które trzeba będzie dodać lub które będą wymagały poprawek.

Tak więc czym jest PROJECT FOOTBALL?

W założeniu będzie to próba przeniesienia na planszę meczu piłkarskiego. Podstawowe informacje:

1.PLANSZA - Rozgrywka będzie odbywać się na planszy pokrytej hexami (chyba najlepszy pomysł na pola w takiej grze) w początkowym założeniu 1 hex będzie się równać 1 metrowi w świecie rzeczywistym. Jednak w takim wypadku problemem może okazać się wielkość planszy, ale nad tym siedzi kolega, który dostał wytyczne o ilości pól, wraz z informacją że nie może to być olbrzymie i musi być czytelne (choć szykuje się na możliwość że będzie rozmiarowo podobna do Mage Wars czy Police Precinct, generalnie zastanawia mnie jakie maksymalne wymiary znajdowałby się w tolerancji :P). Rozgrywka odbywać się będzie na planszy pokrytej hexami (1 hex będzie się równał około 2,5 metra w rzeczywistości). Plansza ma wymiary około 62x46cm (czyli około 31x23 hexów) z tym że końcowa wersja planszy będzie trochę większa, ponieważ pomoc dla graczy planuję umieścić na planszy.

2.DRUŻYNY - Każdy gracz będzie kontrolował drużynę składającą się z 18 zawodników (2 bramkarzy i 16 zawodników z pola). Drużynę będzie się kompletować metodą draftu używając specjalnej talii zawodników (będzie podzielona na bramkarzy i zawodników z pola). Przewiduję również możliwość zrobienia reprezentacji, dodatkowo każdy zawodnik będzie miał swoją wartość na karcie, więc będzie można rozegrać coś w rodzaju sezonu, lub umówić się na określoną wartość drużyny i w taki sposób budować team.

3. ZAWODNICY - Karta zawodnika będzie zawierała imię i nazwisko, lub pseudonim piłkarza, jego narodowość, preferowaną pozycję na boisku. Dodatkowo każdy zawodnik będzie opisany statystykami (SZYBKOŚĆ, DRYBLING, STRZAŁ, ODBIÓR, PODANIA, TECHNIKA, ODPORNOŚĆ NA KONTUZJE, STAŁE FRAGMENTY, RZUTY KARNE, UMIEJĘTNOŚCI BRAMKARSKIE)(SZYBKOŚĆ, GRA GŁOWĄ, STRZAŁ, ODBIÓR, PODANIA, TECHNIKA, ODPORNOŚĆ NA KONTUZJE, STAŁE FRAGMENTY GRY, RZUTY KARNE, UMIEJĘTNOŚCI BRAMKARSKIE). Bramkarze będą opisani swoimi specjalnymi statystykami (SZYBKOŚĆ, OBRONA STRZAŁÓW, OBRONA "SAM NA SAM", OBRONA RZUTÓW KARNYCH, ODBIÓR, PODANIA, TECHNIKA, ODPORNOŚĆ NA KONTUZJE, STAŁE FRAGMENTY, RZUTY KARNE)(SZYBKOŚĆ, OBRONA STRZAŁÓW, SOBRONA RZUTÓW KARNYCH, ODBIÓR, PODANIA, TECHNIKA, ODPORNOŚĆ NA KONTUZJE, STAŁE FRAGMENTY, RZUTY KARNE, GRA W POLU). Zakres atrybutów będzie ustalony w przedziale 1-20. Na chwilę obecną w wersji testowej jest stworzonych łącznie ponad 200 zawodników. Zawodnicy w wersji testowej są stworzeni na bazie prawdziwych piłkarzy (łącznie z imieniem i nazwiskiem żeby się lepiej testowało), jednak w finalnej produkcji na 99% nie będzie licencji więc nazwiska będą albo fikcyjne, albo lekko przekręcone (w zależności od statusu prawnego). Dodatkowo pula zawodników do testów jest specjalnie zawyżona żeby wypróbować różne kombinacje. W puli testowej są zawodnicy z najlepszych klubów europy, jednak nie wykluczam w przyszłości dodania słabszych zawodników żeby zobaczyć jak będzie to wpływało na rozgrywkę.

4. ROZGRYWKA - Główna mechanika rozgrywki będzie opierała się na kartach. Zagrywając karty będzie można ruszyć i/lub wykonać akcję (ODBIÓR, STRZAŁ, PODANIE) zawodnikami. 1 tura będzie odpowiadała 1 minucie gry, na turę składają się 2 zagrane karty (po 1 karcie na gracza). 1 tura będzie odpowiadała 3 minutom gry, na turę składa się 1 zagrana karta (czyli podczas połowy zagrywa się dokładnie 16 kart (45+3 minuty przedłużone). Czas gry jaki udaje nam się zwykle osiągnąć to 2 godziny razem z draftem, także sam mecz zwykle trwa około 90 minut w rzeczywistości + czas na draft.

5. ELEMENTY PIŁKARSKIE - Spisałem zasady dla chyba każdej boiskowej sytuacji takiej jak strzały, podania, odbiory, faule, kartki, rzuty karne, wolne, rożne, auty, spalone, zmiany, a nawet kontuzje, czy też błędy arbitrów przy odgwizdywaniu spalonych. Jeżeli sobie o czymś przypomnę to będę kombinował czy jest to na tyle istotne żeby to dodać. W tym aspekcie możecie też coś proponować bo jestem tylko człowiekiem i mogło mi coś istotnego wylecieć z głowy (i nie nie przewiduje przekupywania sędziów...no może w jakimś dodatku :P).

5. TESTY - Większość testów będzie opartych na rzutach d20 w niektórych przypadkach będzie potrzeba użycia d6. Na chwilę obecną w grze znajdują się zarówno testy zwykłe (rzut kością, dodać modyfikator i porównać z atrybutem zawodnika), jak i testy przeciwstawne (dwóch graczy rzuca kośćmi, dodają modyfikatory, dodają konkretne testowane atrybuty do wyniku po czym porównują końcowe wyniki i określają kto i o ile jest lepszy). Na chwilę obecną w grze znajdują się zarówno testy zwykłe (Bierzemy testowany atrybut i odejmujemy wszelkie ujemne modyfikatory + rzucamy k20, jeżeli wynik na kości jest mniejszy lub równy od zmodyfikowanego atrybutu test się udał), jak i testy przeciwstawne (dwóch graczy bierze odpowiednie atrybuty i odejmują odpowiednie modyfikatory + każdy z graczy rzuca d20 i odejmuje wynik rzutu od zmodyfikowanego atrybutu, po czym odejmują od siebie swoje wyniki i sprawdzają w odpowiedniej tabelce co się stało). Oczywiście zastosowane zostały krytyczne porażki, oraz krytyczne sukcesy.

Wspomniany wyżej stan jest mocno testowy. Zdaję sobie sprawę że niektóre rzeczy mogą być za bardzo skomplikowane i będą musiały wylecieć lub zostać uproszczone. Już teraz patrząc na zasady myślę że będzie trzeba dużo zmieniać i modyfikować żeby gra nie okazała się za bardzo skomplikowana, jednak może "w praniu" wyjdzie lepiej niż się spodziewałem. Dodatkowo chciałbym zachować jak największą płynność gry więc zasady muszą być intuicyjne i w minimalnym stopniu odrywać od rozgrywki (co nie jestem pewien czy na chwilę obecną udaje się), ale jak wspomniałem wszystko wyjdzie w testach. Należy się spodziewać że ewentualna finalna wersja może być dosyć ciężką "ameritrashową" pozycją. Piłka nożna niestety ma dużo zasad i jest nieprzewidywalna i właśnie to będę próbował jak najlepiej uchwycić, przy maksymalnym zoptymalizowaniu zasad kierując się ograniczeniami gier planszowych, żeby zapewnić przyjemność i łatwość rozgrywki.

Zdaję sobie też sprawę że to wszystko może okazać się jedną wielką klapą, ale przynajmniej będę miał w świadomości że spróbowałem coś zrobić.

Aktualizacje i timeline będę prowadził w drugim poście tego tematu żeby wszystko było w miarę czytelne. Spodziewam się wersji testowej gry najpóźniej do końca lutego, choć mam duże przesłanki żeby wierzyć iż uda się ją zrobić już w pierwszej połowie przyszłego miesiąca. Wtedy też zaczną się zamknięte testy, jednak na pewno będę szukał chętnych osób do testowania więc zapraszam do kontaktu. A tymczasem otwieram ewentualną dyskusję na temat projektu. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania, pomysły, czy po prostu chce o nim porozmawiać to miejsce na to jest w tym temacie :).

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Ostatnio edytowano Śr, 06 sie 2014, 11:46 przez zbajszek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 28 sty 2014, 18:26 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
Postępy i Timeline Projektu:

27.02.2014 - Pierwsza wersja instrukcji
16.03.2014 - Pierwsza wydrukowana wersja boiska
01.04.2014 - Druga poprawiona wersja boiska, skompletowanie prototypu, rozpoczęcie zamkniętych testów.
20.07.2014 - Trzecia poprawiona i ostateczna wersja boiska, przeliczenie wszystkich atrybutów, oraz zmiana niektórych atrybutów, przeliczone i poprawione tabelki wyników, doprecyzowanie niektórych zasad, lekkie rozszerzenie i kontynuacja testów zamkniętych.
22.07.2014 - Dodanie talii "Techniki" żeby dać graczom lekki wpływ na rzut kością w określonych sytuacjach.
06.08.2014 - Aktualizacja tematu na forum (pierwszy post został zaktualizowany, zmiany zaznaczono boldem.
15.01.2015 - Usunięcie talii "Techniki", dodanie modyfikatorów do rzutów na kartach, mała modyfikacja tabel wyników, doprecyzowanie zasad stałych fragmentów.
14.10.2015 - Dopracowanie niektórych zasad i prace nad balansem gry, zmiany niektórych elementów które wyszły w testach które spowodowały większe uczucie dynamizmu w grze. Dodatkowo zrobiony testowy moduł na ZunTzu, wydrukowanie nowego lepiej wyglądającego prototypu, oraz założenie profilu gry na BGG .
11.07.2016 - Po wielu miesiącach testów decyzja o zmianie planszy z hexów na pola kwadratowe, uproszczenie i usystematyzowanie zasad.

PLANY:

- Dokończenie systematyzacji zasad.
- Początek prac nad finalnymi layoutami, logiem, boxartem.


Dodatkowo jestem otwarty na testy we Wrocławiu, Opolu i okolicach (choć w dalsze części kraju też podjechać mogę), a także przez internet na platformie ZunTzu, także jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam na priv.

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Ostatnio edytowano So, 19 sie 2017, 00:15 przez zbajszek, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 29 sty 2014, 00:18 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 15 paź 2007, 16:25
Posty: 1455
Lokalizacja: Tychy
powiem tak, planszowe gry sportowe niestety chyba nigdy nie będą popularne. bardzo mało osób w nie gra.

co do gry. jak dla mnie to słabo to widzę. rozegrać tylko jeden mecz w kilkadziesiąt minut? nie chciałoby mi się, chociaż uwielbiam gry sportowe a szczególnie piłkarskie. wolę rozgrywki ligowe/pucharowe gdzie trzeba liczyć punkty, próbować awansować, rozgrywać sporo meczów. fajnie się grało w "The World Cup Game" albo "Match of the Season".

to co proponujesz to moim zdaniem kwalifikuje się na komputerowego managera piłkarskiego a nie na planszówkę. te mnóstwo współczynników zawodników, i każdego mam co chwilę sprawdzać kto jakie ma skille, czy ma szansę na podanie, czy wyjdzie mu strzał na bramkę? nie dziękuję.

imho planszowa gra piłkarska ma być bardzo prosta do 10min. ruch i akcja. podanie i strzał. wślizg i faul. szybka rozgrywka, żeby były emocje, a nie siedzimy i co chwila sprawdzamy na kartach zawodników czy udał się test na daną umiejętność. tak bym mógł z kolegami rozegrać jakiś mini turniej czy ligę.

ale to tylko moje odczucia i marzenia :) jak zrobisz wersję testową i podasz zasady to się zastanowię czy będę chciał zagrać :)
ale próbuj, próbuj, może coś z tego wyjdzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 29 sty 2014, 01:18 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 22:30
Posty: 825
Lokalizacja: Kraków
W pełni się zgadzam. Wedługo tego co napisałeś, w ciągu jednego meczu zagrywamy przynajmniej 180 kart! Doliczyć do tego patrzenie na "współczynniki", myślenie nad taktyką i kolejnymi zagraniami i wychodzi, że jeden mecz by trwał nawet i 1-1,5 godziny. IMO człowiek przy takiej mechanice by usnął po pierwszych 10 "minutach".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 29 sty 2014, 09:54 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 30 gru 2008, 12:15
Posty: 594
Lokalizacja: Warszawa
to jest właśnie problem, bo chciałoby się dokładnie odwzorować mecz z różnymi niuansami taktycznymi, a im dokładniejsze odwzorowanie - tym bardziej niegrywalny efekt końcowy :)

Ja też wolałbym grę pozwalającą rozegrać sezon (spadki! awanse!), uwzględniający transfery, szkolenie młodzieży, kontuzje, wahania formy zawodników... tylko takiej nie znalazłem...

Ciekawe - podobno najpopularniejszy sport na świecie, a porządnej gry piłkarskiej na planszy nie ma. Takiej, która dawałaby satysfakcjonujące rozgrywanie meczy plus te aspekty, o których pisałem wyżej.

Sam próbowałem coś wymyślić, ale nie potrafię ugryźć tematu z właściwej strony :roll:

Cóż, powodzenia!

_________________
All work and no play makes Jack a dull boy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 29 sty 2014, 15:06 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
kolderek napisał(a):
imho planszowa gra piłkarska ma być bardzo prosta do 10min. ruch i akcja. podanie i strzał. wślizg i faul.


Właśnie tutaj ciężko mi się zgodzić. Takie spłaszczanie piłki do szybkiej kilku minutowej gry jest moim zdaniem słabe. Jednak zgodzę się że nie może wiać nudą. Choć piłka składa się głównie z taktyki + indywidualne umiejętności (a nie w odwrotnej proporcji). Jednak zgodzę się że na planszy musi coś się dziać żeby podtrzymywać zainteresowanie, także mam to na uwadze ;).

Brylantino napisał(a):
W pełni się zgadzam. Wedługo tego co napisałeś, w ciągu jednego meczu zagrywamy przynajmniej 180 kart! Doliczyć do tego patrzenie na "współczynniki", myślenie nad taktyką i kolejnymi zagraniami i wychodzi, że jeden mecz by trwał nawet i 1-1,5 godziny. IMO człowiek przy takiej mechanice by usnął po pierwszych 10 "minutach".


O ile ilość kart może faktycznie okazać się za duża, to jednak celuję żeby jedno spotkanie trwało około 1 godzinę. No i nie zgodzę się że przy takiej mechanicy człowiek zaśnie po pierwszych 10 "minutach". Gry wykorzystujące podobną mechanikę są bardzo popularne (C&C, Memoir) kwestia żeby utrzymać odpowiedni poziom interakcji i żeby pozbyć się uczucia że przez kilak tur nic się na boisku nie dzieje. To samo jest z grami sportowymi taki Blood Bowl jest cholernie popularny i wiem że mechanika jest inna i dużo popularności daje mu świat oraz miniaturki, jednak według BGG partia trwa około 2 godzin, a główną mechaniką jest rzucanie kostkami. Także wszystko zależy od człowieka jednym spodoba się takie coś innym niekoniecznie.

godpuppet napisał(a):
to jest właśnie problem, bo chciałoby się dokładnie odwzorować mecz z różnymi niuansami taktycznymi, a im dokładniejsze odwzorowanie - tym bardziej niegrywalny efekt końcowy :)

Ja też wolałbym grę pozwalającą rozegrać sezon (spadki! awanse!), uwzględniający transfery, szkolenie młodzieży, kontuzje, wahania formy zawodników... tylko takiej nie znalazłem...


Cały myk polega na dobrym określeniu co jest niezbędne i uproszczeniu niektórych aspektów żeby było grywalne. Co do drugiego akapitu to takie rzeczy raczej nigdy w planszówce nie wystąpią. O ile transfery i ewentualny rozwój zawodników można by jakoś zmieścić o tyle szkolenie młodzieży, wahania formy i tym podobne rzeczy są moim zdaniem niemożliwością do zaimplementowania.

godpuppet napisał(a):
Sam próbowałem coś wymyślić, ale nie potrafię ugryźć tematu z właściwej strony :roll:


Miałem podobnie za pierwszym razem gdzie nie wiedziałem do końca jak się za to zabrać, no ale przez przypadek wpadłem na coś co stwierdziłem że może zadziałać więc dlatego próbuję ;).

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 29 sty 2014, 22:06 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 25 lip 2005, 23:41
Posty: 216
Lokalizacja: Częstochowa
Podobne podejście do symulacji meczu było w grze Football firmy Samo-pol. Plansza podzielona na hexy, jeden etap to ok. 3min. Spora losowość w grze (np. kierunek podania był poniekąd losowy), co nie dodawało emocji, a raczej poczucie bezsilności i rozgoryczenia - kiedy wreszcie doszliśmy z piłką na pole karne, pechowy rzut i wszystko można zaczynać od nowa. Niby jak w realu, ale nie takich emocji oczekuję po grze planszowej. Gra ładnie wydana i dobry punkt wyjścia, jeśli chcesz mecz symulować w ten sposób.
Z drugiej strony prosta gra Street Soccer, również oparta na rzutach kostką, ale dająca dużo więcej frajdy i poczucia, że mamy realny wpływ na grę.
I jeszcze takie moje przemyślenie - podział boiska na heksy i tury jako czas wcale nie podnoszą "wartości symulacyjnej" gry.. W ciągu minuty piłkarz może przebiec ( przejść?) boisko kilka razy, więc jeden etap musiałby trwać kilka sekund, żeby można było "realnie" przesunąć piłkarza o kilka pól. Ja darowałbym sobie całkowicie aspekt symulacyjny, a skupił na grywalności i oddaniu emocji towarzyszących grze.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 29 sty 2014, 22:44 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 25 lut 2013, 22:16
Posty: 428
Lokalizacja: Doncaster
Ja widzę dwa podejścia do tematu, które mogłyby zadziałać
1. Boisko podzielone na 12 stref: lewe skrzydło, środek, prawe skrzydło, własna strefa "bramkowa", własna strefa rozpoczęcia meczu, i podobnie po stronie przeciwnika. Wtedy możnaby rozstrzygnąć grę w stylu 1st & Goal
2. Coś na zasadzie Dreadball, gdzie mamy drużynę z zawodnikami o różnych właściwościach, określoną ilość rund (albo gra "do wyniku"). Wtedy możliwy jest rozwój zawodników, gra ligowa itp.

_________________
Wymienię - Chcę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 30 sty 2014, 10:11 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 15 paź 2007, 16:25
Posty: 1455
Lokalizacja: Tychy
ja mam taki luźny pomysł:

- boisko 8 na 7 pól (kwadratowych)
- 5 lub 6 zawodników na drużynę (wersja halowa)
- zawodnik porusza się o jedno pole (max.2)
- piłkę podajemy w linii prostej lub na ukos

i dalej nie wiem :) ile akcji na gracza, czy gracze mają mieć jakieś współczynniki (najlepiej jeden), jakąś jedną umiejętność (szybki, techniczny, atletyczny itp). :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 01 mar 2014, 10:55 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 25 lut 2013, 22:16
Posty: 428
Lokalizacja: Doncaster
No to mamy nową grę piłkarską
Recenzja Marco Arnaudo

_________________
Wymienię - Chcę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 30 cze 2014, 15:35 

Dołączył(a): Pt, 30 lis 2007, 13:37
Posty: 12
Lokalizacja: gliwice
Myślicie, że znalazło by się wydawnictwo, które chciałoby wydać taką grą sportową? Sam będąc dzieckiem wymyśliłem około 10 gier planszowych sportowych i przegrałem w nie mnóstwo godzin. Oczywiście teraz widzę jak bardzo były losowe. Jednak jestem ciekaw czy gdyby wyeliminować w nich losowość, wprowadzić jakieś logiczne mechanizmy, to czy miałoby to jakiś sens? Też głównie myślałem o piłce nożnej. Jednak wydaje mi się, że główny problem może tu tkwić w tym, że większość wykorzystywała by jednego zawodnik by biec do bramki, a pozostali staliby w miejscu co jest trochę niedopuszczalne w grze planszowej. Każdy element powinien być w jakimś celu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 01 lip 2014, 11:26 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 15 paź 2007, 16:25
Posty: 1455
Lokalizacja: Tychy
to jest gra nawiązująca do mojego luźnego pomysłu:
Goool

tylko ja bym wyeliminował kostkę, uprościł ruch piłki dodał co nieco i byłoby :-) ale i w tej wersji będzie małe zainteresowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 05 lip 2014, 10:24 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
Ja generalnie mam już wstępnie prototyp gotowy do gry, po przemyśleniach i symulacji musiałem zmniejszyć planszę bo była zdecydowanie za duża ilość pól. Generalnie w tym momencie szukam ludzi do testowania tego :). W między czasie myślę jak skutecznie rozwiązać problemy rzutów wolnych, rożnych i tak dalej, bo z tym mam trochę problem jak to ugryźć mechanicznie żeby odwzorować prawdziwie spotkanie. W tym momencie mam planszę w drugiej wersji, ale jeszcze nie do końca zrobioną (rozmiar pola gry raczej się nie zmieni, ewentualnie dojdzie/odejdzie z 1-2 rzędy pól), ale wokół planszy jeszcze jest parę rzeczy które chcę umieścić na planszy i zrobić mniej więcej końcową testową wersję już podklejoną na tekturze ;).

Także jakby ktoś chciał po testować to dajcie znać, chętnie pogram i popróbuję :).

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 06 sie 2014, 11:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
Zaktualizowałem zarówno pierwszy jak i drugi post. Co do planowanego publicznego pokazu, data może się zmienić (chcę żeby wszystko było doprecyzowane przed pokazaniem jej), możliwe że zmieni się o tydzień, możliwe też że zadebiutuje na jakimś konwencie (choć to akurat mało prawdopodobne). Tak czy inaczej jeżeli ktoś jest we Wrocławiu i chciałby zobaczyć jak to na żywo wygląda to zapraszam do kontaktu. Jak na razie gra dostała dosyć dobre przyjęcie, nawet od znajomego który w planszówki w sumie nie gra, a i piłką się aż tak bardzo nie interesuje więc pozytywnie.

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 12 sie 2014, 02:03 

Dołączył(a): So, 10 wrz 2011, 01:45
Posty: 45
Jesli stworzysz wersje pod ZunTzu, to bardzo chetnie potestuje. Sam tworze pilkarskie planszowki od 15 lat, ale ciagle nie moge stworzyc tej idealnej...;)

Co do gier juz wydanych, FUBA wydaje mi sie najlepsza - http://boardgamegeek.com/boardgame/144228/fuba , choc tez nie idealna. Bede z niej czerpal do moich pomyslow.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 20 kwi 2015, 08:21 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
Trochę mnie w kraju nie było i generalnie projekt był testowany w Anglii przez jakiś czas gdzie został dość dobrze przyjęty przez grupę testową, no i dzięki temu powstało trochę zmian według ich sugestii. Ale teraz wróciłem do Polski i chciałbym poinformować, że dzięki współpracy z Badger's Nest Project Football będzie można samemu przetestować na Pyrkonie :!:

Będę tam zarówno w piątek (od około 12-13) jaki i w sobotę od rana (w niedzielę z rana też mogę się umówić z kimś na testy, ale muszę koło 12-13 wyjechać). Będzie mnie można znaleźć prawdopodobnie w Games Roomie przy banerach Badger's Nest.

Niestety nie uda mi się przygotować nowej wersji prototypu bo czekam na layouty graficzne do kart, ale jak ktoś jest zainteresowany to zapraszam na stoisko :).

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 05 maja 2015, 17:27 

Dołączył(a): Pn, 27 kwi 2015, 12:41
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Jak poszło testowanie na pyrkonie? Jak oceny od graczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 12 maja 2015, 08:37 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
rwieczor84 napisał(a):
Jak poszło testowanie na pyrkonie? Jak oceny od graczy?


No niestety jako że mieliśmy jeden stolik mniej niż mieliśmy mięć to stwierdziłem że nie będę wystawiał gry bez grafiki i wystawiliśmy grę kolegi. Generalnie gdzieś tam przy stoisku kartka była bo stwierdziłem że jak coś to znajdę jakiś stolik gdzieś, ale i tak się okazało że miałem dużo załatwiania akurat podczas tego Pyrkonu więc może to i lepiej. Teraz jednak będę się z nią pojawiał na konwentach więc będzie okazja pograć.

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 07 lip 2015, 15:16 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
Debiut gry w nowej wersji prototypu był na Pionku, później też byłem z nią na Dniach Fantastyki we Wrocku i odbiór był pozytywny. Generalnie obecnie zrobiłem mini ligę ze znajomymi we Wrocku żeby trochę bardziej niektóre rozwiązania przetestować. A do tego zawsze można się na jakieś testy ze mną umówić, do Opola mam jakieś 30 minut drogi, do Wrocka jakąś godzinkę więc jak najbardziej podjechać mogę :). Dodatkowo powoli robię moduł na ZunTzu bo kiedyś znajomemu z Londynu obiecałem także taka możliwość też ewentualnie będzie.

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 07 paź 2015, 09:47 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 09 gru 2013, 10:06
Posty: 274
hej wnioskując po drugim poście to póki co prace nad grą stanęły?

w sumie to gra mnie bardzo intryguje, bo z jednej strony bardzo chciałbym zagrać w ciekawą grę o piłce nożnej a z drugiej trochę przeraża ilość atrybutów i wszystkiego co trzeba ogarniać podczas meczu. Chętnie zobaczyłbym jakiś gameplay jak to wygląda w realu, gdy grają osoby zaznajomione z grą :)

_________________
top | pnp | sprzedam

"If your attention is continually shifting to smth newer and shinier beyond the horizon before the previous wave of backed projects has even arrived to you, I think you'd do well to pause and reevaluate the process - if you can."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 13:38 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
narandil napisał(a):
hej wnioskując po drugim poście to póki co prace nad grą stanęły?

w sumie to gra mnie bardzo intryguje, bo z jednej strony bardzo chciałbym zagrać w ciekawą grę o piłce nożnej a z drugiej trochę przeraża ilość atrybutów i wszystkiego co trzeba ogarniać podczas meczu. Chętnie zobaczyłbym jakiś gameplay jak to wygląda w realu, gdy grają osoby zaznajomione z grą :)


Hmm nie miałem czasu zaktualizować tego wątku. Co do gry była możliwość ogrania tytułu na kilku konwentach i prawdopodobnie będę też na Falconie w Lublinie i na tydzień w Zakopanem w tym roku jeszcze. Co do prac to były bardzo intensywne, szczegolnie dzięki grupie znajomych z Wrocka gdzie zrobiłem miniligę żeby dokładnie przetestować atrybuty i mechanikę. Także jesteśmy w połowie tej ligi ale gra się dość bardzo zmieniła i stała się o wiele dynamiczniejsza. Teraz jeszcze mam jedną dość dużą zmianę do przetestowania.

Co do gry to kilka zdjęć prototypu jest na BGG TUTAJ LINK
Zrobiłem też podstawowy moduł na ZunTzu więc jak ktoś chciałby samemu przetestować przez internet to też jakoś można się ustawić. No i jako że mieszkam w okolicach Wrocławia i Opola to też nie ma problemu żebym podjechał gdzieś w okolice tych miast z fizyczną kopią.

Co do mechaniki to owszem jest trochę do ogarnięcia, ale myśle że po jednym spotkaniu większość jest intuicyjna już. Dodatkowo będę robił zasady podstawowe i zaawansowane, więc będzie łatwiejsza opcja rozgrywki. W lidze mam kolegę który lubi piłkę a w ogóle w planszówki nie gra no i dał radę, a gra mu się spodobała. Generalnie mam raczej pozytywny feedback co jest bardzo motywujące.

Cały czas utrzymuje cel zamknięcia mechaniki i rozpoczęcia prac graficznych do końca roku, ale z rożnych względów mam trochę opóźnień niestety.

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 23 paź 2015, 14:28 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 09 gru 2013, 10:06
Posty: 274
miło słyszeć że projekt nie umarł :)
zatem trzymam kciuki za dokończenie projektu :)

_________________
top | pnp | sprzedam

"If your attention is continually shifting to smth newer and shinier beyond the horizon before the previous wave of backed projects has even arrived to you, I think you'd do well to pause and reevaluate the process - if you can."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 09:28 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
Po wielu miesiącach testów i sporej ilości zmian w końcu jesteśmy blisko finalnego projektu.

Obecnie już zacząłem myśleć nad kwestiami graficznymi, ale jeszcze potrzebujemy finalny tytuł gry. Ostatecznie zostały w grze dwa tytuły, więc prosiłbym o oddanie głosu na ten który Wam się bardziej podoba jeżeli możecie.

ANKIETA NA STRAW POLL

Z góry dziękuje.

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 15 lip 2016, 21:40 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 18 lip 2011, 09:09
Posty: 4047
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Biorąc pod uwagę ostatnie trendy to gra powinna mieć tytuł "Piłka, bramki, korkotrampki" :D

_________________
Moja kolekcja

Mój blog na ZnadPlanszy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 lip 2016, 08:54 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 sie 2012, 18:18
Posty: 476
Lokalizacja: Lewin Brzeski
mat_eyo napisał(a):
Biorąc pod uwagę ostatnie trendy to gra powinna mieć tytuł "Piłka, bramki, korkotrampki" :D


To fakt ostatnie trendy są zabójcze :D.

_________________
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL