Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Cześć wszystkim, poszukuję jakiejś gry/gier, która spełniałaby następujące wymagania:
(-niekooperacyjna!)
-dłuższa;
-zasady bardziej skomplikowane;
-zawierająca dużo negatywnej interakcji;
-wojny i bitwy;
-potrzeba rozwijania wielu czynników;
-klimatyczna;
-losowość minimalna!
Chodzi mi zatem o gry strategiczne, które nie są po prostu eurosucharami, ale o takie, gdzie kładzie się równy nacisk na klimat (wykonanie!), jak i mechanikę. Pewnie wymienicie gry 4X. Jeśli tak, to jakie? Od razu powiem, że zasady takich gier, jak Blood Rage, Cry Havoc, Cyklady, Inis czy Chaos w Starym Świecie uważam za banalne (okej, przy Chaosie trzeba trochę dłużej posiedzieć, ale ostatecznie to prosta gra). Poszukuję gry, gdzie mógłbym naprawdę pomóżdżyć, ale miałbym przy tym sporo walki, negatywnej interakcji, ładnie wykonane figurki, mało losowości itd. Wszystkie te czynniki są dla mnie ważne. Myślałem o Scythe, ale z kolei walka w nim jest raczej sporadyczna (mówię to, bazując na recenzjach). Co sądzicie o Zakazanych Gwiazdach? Niedługo będę miał możliwość w nie pograć. Czy spełniają wymienione przeze mnie warunki?
Jakie inne gry? Mam nadzieję, że nie tylko Twilight Imperium .
(-niekooperacyjna!)
-dłuższa;
-zasady bardziej skomplikowane;
-zawierająca dużo negatywnej interakcji;
-wojny i bitwy;
-potrzeba rozwijania wielu czynników;
-klimatyczna;
-losowość minimalna!
Chodzi mi zatem o gry strategiczne, które nie są po prostu eurosucharami, ale o takie, gdzie kładzie się równy nacisk na klimat (wykonanie!), jak i mechanikę. Pewnie wymienicie gry 4X. Jeśli tak, to jakie? Od razu powiem, że zasady takich gier, jak Blood Rage, Cry Havoc, Cyklady, Inis czy Chaos w Starym Świecie uważam za banalne (okej, przy Chaosie trzeba trochę dłużej posiedzieć, ale ostatecznie to prosta gra). Poszukuję gry, gdzie mógłbym naprawdę pomóżdżyć, ale miałbym przy tym sporo walki, negatywnej interakcji, ładnie wykonane figurki, mało losowości itd. Wszystkie te czynniki są dla mnie ważne. Myślałem o Scythe, ale z kolei walka w nim jest raczej sporadyczna (mówię to, bazując na recenzjach). Co sądzicie o Zakazanych Gwiazdach? Niedługo będę miał możliwość w nie pograć. Czy spełniają wymienione przeze mnie warunki?
Jakie inne gry? Mam nadzieję, że nie tylko Twilight Imperium .
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Dobrze byłoby określić, na ile osób ma być gra. Aczkolwiek Zakazane Gwiazdy mają szansę spełnić wymagania. Z innych dorzucę (choć ma prostsze zasady więc możliwe, że uznasz je za zbyt proste, jednakże też jest mało losowy, nastawiony na walkę i składanie combosów) Kemeta.
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Chodzi mi o gry, w które może grać min. 4 osoby. Czyli wszelkie dwuosobowe gry odpadają. A im więcej, tym lepiej .
Kemet mi nie przypadł do gustu, poza tym wydaje mi się, że jest na poziomie Cyklad, więc niezbyt skomplikowany. Niemniej kierunek dobry.
Kemet mi nie przypadł do gustu, poza tym wydaje mi się, że jest na poziomie Cyklad, więc niezbyt skomplikowany. Niemniej kierunek dobry.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Żeby nie było, że tylko Twilight Imperium, to jeszcze podrzucę Warrior Knights, Eclipse i Scythe. Wszystkie to ciężkie kobyły na ładnych parę godzin.
Warrior Knight cechuje symetryczność startowej sytuacji graczy, szczypta losowości i dużo polityki.
Eclipse bardzo bardzo dobry, ale skręca trochę w stronę eurosuchara i w samej podstawce bywa, że losowy układ kafli da jednym z górki a drugim pod górkę.
Scythe też eurowaty, ale bardzo intuicyjny, w przeciwieństwie do Eclipse, gdzie czasami można się poczuć jakby się grało w excela.
Warto jednak się przyjrzeć czwartej edycji Twilight Imperium. To bardzo dobra gra nie wymagająca dodatków, w przeciwieństwie do podstawki trzeciej edycji. Spokojnie można przegrać cały dzień i nie żałować. Zasady w sumie są dość proste, ale morze możliwości i trudne decyzje czynią z niej naprawdę dobra grę strategiczną.
Warrior Knight cechuje symetryczność startowej sytuacji graczy, szczypta losowości i dużo polityki.
Eclipse bardzo bardzo dobry, ale skręca trochę w stronę eurosuchara i w samej podstawce bywa, że losowy układ kafli da jednym z górki a drugim pod górkę.
Scythe też eurowaty, ale bardzo intuicyjny, w przeciwieństwie do Eclipse, gdzie czasami można się poczuć jakby się grało w excela.
Warto jednak się przyjrzeć czwartej edycji Twilight Imperium. To bardzo dobra gra nie wymagająca dodatków, w przeciwieństwie do podstawki trzeciej edycji. Spokojnie można przegrać cały dzień i nie żałować. Zasady w sumie są dość proste, ale morze możliwości i trudne decyzje czynią z niej naprawdę dobra grę strategiczną.
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Dziękuję wszystkim za sugestie i oczywiście czekam na więcej!
Nad Eclipse myślałem już długo. Czy to prawda, że to taka skrócona wersja Twilight Imperium, czy to jednak niesprawiedliwa opinia? BTW od jakiego dodatku do Eclipse zacząć?
Nad Eclipse myślałem już długo. Czy to prawda, że to taka skrócona wersja Twilight Imperium, czy to jednak niesprawiedliwa opinia? BTW od jakiego dodatku do Eclipse zacząć?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Eclipse to trochę inna gra niż Twilight. Ma bardzo fajny system ekonomii, więcej skomplikowania w budowie floty i technologiach. Za to trochę mniejszy rozmach i bolesne naloty eurosucharowości z jeszcze boleśniejszym elementem losowym. Co nie zmienia faktu, że to bardzo dobra gra. Trochę przypomina Terrę Mysticę - podpowiada ci co i kiedy trzeba robić, żeby wygrać. TI niby też ma wyraźne cele do zrealizowania, ale działa zupełnie inaczej.Ziemowit pisze:Dziękuję wszystkim za sugestie i oczywiście czekam na więcej!
Nad Eclipse myślałem już długo. Czy to prawda, że to taka skrócona wersja Twilight Imperium, czy to jednak niesprawiedliwa opinia? BTW od jakiego dodatku do Eclipse zacząć?
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
No właśnie - losowość mnie naprawdę odstrasza. Z powodu losowości odrzuciłem np. Cry Havoca (którego, moim zdaniem, Blood Rage zjada na śniadanie).
A orientujesz się, czy dodatki do Scythe wprowadzają większy element wojenny? Bo wszyscy zgodnie opisują Scythe jako grę przede wszystkim ekonomiczną, a ja lubię, gdy walka jest przynajmniej tak ważna, jak ekonomia lub nawet ważniejsza.
A orientujesz się, czy dodatki do Scythe wprowadzają większy element wojenny? Bo wszyscy zgodnie opisują Scythe jako grę przede wszystkim ekonomiczną, a ja lubię, gdy walka jest przynajmniej tak ważna, jak ekonomia lub nawet ważniejsza.
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Scythe z założenia nie jest grą wojenną. Są 2 premie za wygranie walki i tyle. Dostajesz ujemne punkty na torze popularności za zaatakowanie pola gdzie są robotnicy przeciwnika. Więc po wygraniu tych 2 walk praktycznie nie mają sensu kolejne ataki.Ziemowit pisze: A orientujesz się, czy dodatki do Scythe wprowadzają większy element wojenny? Bo wszyscy zgodnie opisują Scythe jako grę przede wszystkim ekonomiczną, a ja lubię, gdy walka jest przynajmniej tak ważna, jak ekonomia lub nawet ważniejsza.
Dodatkim to dodatkowe frakcje a teraz statki które pozwalają na szybszą ekspansje na planszy.
Czy 3 dodatek zrobi z scythe grę wojenną? Wątpię bo musiał by przewróci zasady gry ale sam bym w tej grze chętnie stoczył kilka bitew
Mimo wszystko to bardzo dobra gra.
-
- Posty: 243
- Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 23 times
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Ja zaproponuję dwa tytuły, które niestety nie będą wyróżniały się klimatycznymi figurkami, ale ich mechanika daje bardzo duży klimat.
1. Imperial 2030 - gra wydawałoby się ekonomiczna, ale poprzez wrogie przejęcia albo dywersyfikowanie środków staje się właściwie wojną ekonomiczną (a po przejęciu danego państwa, wciąż mamy dość prosty, ale kompletnie pozbawiony losowości system walk). Zero losowości.
2. Sid Meier's Civilization: Gra Planszowa z dodatkiem Sława i Bogactwo - tutaj nasze armie są reprezentowane przez chorągiewki, ale za to rozgrywanie bitew jest bardzo taktyczne. Ogromnym plusem tej gry jest to, że to Ty decydujesz czy chcesz wygrać militarnie, ekonomicznie, kulturowo czy technologicznie. Dodatek Sława i Bogactwo niestety obligatoryjny (wprowadza balans, 5 gracz i kilka ciekawych opcji).
1. Imperial 2030 - gra wydawałoby się ekonomiczna, ale poprzez wrogie przejęcia albo dywersyfikowanie środków staje się właściwie wojną ekonomiczną (a po przejęciu danego państwa, wciąż mamy dość prosty, ale kompletnie pozbawiony losowości system walk). Zero losowości.
2. Sid Meier's Civilization: Gra Planszowa z dodatkiem Sława i Bogactwo - tutaj nasze armie są reprezentowane przez chorągiewki, ale za to rozgrywanie bitew jest bardzo taktyczne. Ogromnym plusem tej gry jest to, że to Ty decydujesz czy chcesz wygrać militarnie, ekonomicznie, kulturowo czy technologicznie. Dodatek Sława i Bogactwo niestety obligatoryjny (wprowadza balans, 5 gracz i kilka ciekawych opcji).
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
O obu grach myślałem, z czego tylko ta druga spełnia wymogi, o których pisałem, niemniej -dzięki!StanleyStone pisze:Ja zaproponuję dwa tytuły, które niestety nie będą wyróżniały się klimatycznymi figurkami, ale ich mechanika daje bardzo duży klimat.
1. Imperial 2030 - gra wydawałoby się ekonomiczna, ale poprzez wrogie przejęcia albo dywersyfikowanie środków staje się właściwie wojną ekonomiczną (a po przejęciu danego państwa, wciąż mamy dość prosty, ale kompletnie pozbawiony losowości system walk). Zero losowości.
2. Sid Meier's Civilization: Gra Planszowa z dodatkiem Sława i Bogactwo - tutaj nasze armie są reprezentowane przez chorągiewki, ale za to rozgrywanie bitew jest bardzo taktyczne. Ogromnym plusem tej gry jest to, że to Ty decydujesz czy chcesz wygrać militarnie, ekonomicznie, kulturowo czy technologicznie. Dodatek Sława i Bogactwo niestety obligatoryjny (wprowadza balans, 5 gracz i kilka ciekawych opcji).
Co do Sid Meier's Civilization, to nie wychodzi niedługo nowa edycja i nie lepiej poczekać?
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
poczekaj na New Dawn choć ona z kolei może być za prosta. Jednak na pewno nie polecę zwykłej Civki, tytuł ten ma sporo wad pisałem o nich tu http://www.gamesfanatic.pl/2017/07/07/c ... wilizacje/Ziemowit pisze:Co do Sid Meier's Civilization, to nie wychodzi niedługo nowa edycja i nie lepiej poczekać?
Wymogi dobrze spełniają za to Zakazane Gwiazdy.
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Bez figurek co prawda i nie mam pewności, czy z wystarczająco rozbudowanymi zasadami, ale za to nastawione na walkę jest Space Empires 4X. Działa od 1 do 4 osób. Ma ciekawy rozwój technologiczny, duże zróżnicowanie floty. Losowość wstępuje w czasie walki, ale jest redukowalna przez rozwój technologii. Wyścig technologiczny, to wyścig o zwiększanie szansy wygranej w walce. Bardzo dobra gra.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
W cechy gry, które wymieniłeś idealnie wpisują się Zakazane Gwiazdy. Rozważ jeszcze następujące tytuły: Runewars, Pan Lodowego Ogrodu, Clash of Cultures.
-
- Posty: 243
- Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 23 times
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Nie lepiej, nie lepiej, bo to zupełnie inna gra. Jeden głos na plus, jeden na minus, ale wiedz, że mój bardzo na plusZiemowit pisze:O obu grach myślałem, z czego tylko ta druga spełnia wymogi, o których pisałem, niemniej -dzięki!StanleyStone pisze:Ja zaproponuję dwa tytuły, które niestety nie będą wyróżniały się klimatycznymi figurkami, ale ich mechanika daje bardzo duży klimat.
1. Imperial 2030 - gra wydawałoby się ekonomiczna, ale poprzez wrogie przejęcia albo dywersyfikowanie środków staje się właściwie wojną ekonomiczną (a po przejęciu danego państwa, wciąż mamy dość prosty, ale kompletnie pozbawiony losowości system walk). Zero losowości.
2. Sid Meier's Civilization: Gra Planszowa z dodatkiem Sława i Bogactwo - tutaj nasze armie są reprezentowane przez chorągiewki, ale za to rozgrywanie bitew jest bardzo taktyczne. Ogromnym plusem tej gry jest to, że to Ty decydujesz czy chcesz wygrać militarnie, ekonomicznie, kulturowo czy technologicznie. Dodatek Sława i Bogactwo niestety obligatoryjny (wprowadza balans, 5 gracz i kilka ciekawych opcji).
Co do Sid Meier's Civilization, to nie wychodzi niedługo nowa edycja i nie lepiej poczekać?
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Czytałem o tej grze, ale chyba niezbyt łatwo ją dostać?Bez figurek co prawda i nie mam pewności, czy z wystarczająco rozbudowanymi zasadami, ale za to nastawione na walkę jest Space Empires 4X. Działa od 1 do 4 osób. Ma ciekawy rozwój technologiczny, duże zróżnicowanie floty. Losowość wstępuje w czasie walki, ale jest redukowalna przez rozwój technologii. Wyścig technologiczny, to wyścig o zwiększanie szansy wygranej w walce. Bardzo dobra gra.
Zarówno Clash of Cultures, jak i Pana Lodowego Ogrodu (zwłaszcza PLO) już rozważałem. Do tego jestem prawie pewien, że czeka mnie zakup Mare Nostrum: Imperia.W cechy gry, które wymieniłeś idealnie wpisują się Zakazane Gwiazdy. Rozważ jeszcze następujące tytuły: Runewars, Pan Lodowego Ogrodu, Clash of Cultures.
Jeśli chodzi o Runewars, to nie jest to zbyt losowa gra, jak na moje "warunki"? Wiem, że opinie są podzielone co do tej losowości i już sam nie wiem.
Dobrze wiedzieć, dzięki!Nie lepiej, nie lepiej, bo to zupełnie inna gra. Jeden głos na plus, jeden na minus, ale wiedz, że mój bardzo na plus
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 05 lis 2015, 18:14
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Ciężka, długa gra.. Co wybrać?
Zdecydowanie Zakazane Gwiazdy. Trzeba solidnie sie napracowac zeby wygrac. Kazda frakcja ma swoja unikalna zdolnosc. Swietnia dziala w kazdej konfiguracji. Bardzo duzo walki, nie to co w scythe ( poprostu rozbudowana gra ekonomiczna ). Bardzo dobry system walki, kosci + karty, bardzo fajny mechanizm przydzielania rozkazow ( o wiele lepszy niz w planszowej grze o tron ).
Jest rozbudowa i troche ekonomii, ale w warhammerze glownie chodzi o walke. Niektorym moze przeszkadzac dlugosc rozgrywki, ale akurat nam odpowiada dluzsza partia.
Jedyny minus tej gry to niestety brak dodatkow. Nie ma ich i nie bedzie.
Jest rozbudowa i troche ekonomii, ale w warhammerze glownie chodzi o walke. Niektorym moze przeszkadzac dlugosc rozgrywki, ale akurat nam odpowiada dluzsza partia.
Jedyny minus tej gry to niestety brak dodatkow. Nie ma ich i nie bedzie.