Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Phate »

Witam,
Sprzedałem ostatnio trochę tytułów i zebrało się trochę kaski - budżet 300 zł.
Szukam jakiejś nowej dużej gry i przeglądając różne recenzje wpadłem na Star Wars Imperium Atakuje.
Zacząłem się nad tym zastanawiać i doszedłem do wniosku, że takiego rodzaju gier tj. dungeon crawler jeszcze nie mamy.

Tu pojawia się pytanie - co wybrać ?
Wpadły mi w oko:
Star Wars Imperium Atakuje
Descent
Conan
Posiadłość Szaleństwa ?

Polecicie coś w tym temacie ?
Ważne, żeby gra miała możliwość gry już od 2 osób.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: rattkin »

Pierwsze dwie to taktyczne pojedynki na planszy, nie dungeoncrawlery, Conan rozgrywany jest bodaj na jednej planszy, w porywach kilku, w zależności od scenariusza.

Spróbuj przyjrzeć się Gloomhaven, Sword and Sorcery, Shadows of Brimstone, Mice and Mystics, Dungeon Saga, Arcadia Quest.

Podstawowe pytanie to czy ma być więcej przygody (powyższe) + Mansions of Madness, czy więcej walki. Jak to drugie, to wtedy właśnie bardziej w stronę gier skirmishowych, typu Descent, Claustrophobia itd. Szczególnie to drugie jest dobre na "start" z tym gatunkiem.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1211
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 356 times
Been thanked: 250 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Deem »

Do powyższych propozycji dorzuciłbym jeszcze oba Warhammery Questy (Silver Tower i Shadows over Hemmerhal). Jeden to full coop przeciwko grze, a drugi ma klasyczny tryb z overlordem.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Rocy7 »

Level 7 Omega Protocol bardzo taktyczny dungeon crawler. Tu relacja z gry http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... +7#p539337
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: c08mk »

Descent dobrze się u mnie sprawdza. W grze jest jeden gracz kontrolujący potwory. Reszta graczy gra kooperacyjnie aby spełnić warunki przygody.

Gears of War całkiem fajnie chodzi. Gra w pełni kooperacyjna.

Magia i Myszy - interaktywna baśń fantasy. Fajny pomysł, dobre wykonanie.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: misioooo »

Conana mam. Rozegrałęm z 7-8 razy pierwszy scenariusz (zawsze jako ten "zły") i 2 razy drugi. Znudzenia brak - nadal chętnie zasiądę do pierwszego scenariusza :) Gra to taki mix euro (zarządzanie zasobami - stamina) oraz ameri (klasyczne turlanie kostek) połączone to wszystko w całkiem fajną grę taktyczną, gdzie trzeba mocno kombinować i grać zespołowo.
O ile klasycznych "dungeon crawlerów" nie lubię za bardzo (a raczej kości mnie nie lubią), to Conana bardzo lubię.

Imperium atakuje super, ale... Raczej wymaga stałej ekipy do grania (kampania cała). Conan to luźne misje, nie powiązane. Ot siadacie gracie i już :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Phate »

Dzięki za dużo odpowiedzi i przede wszystkim podpowiedzi :)

Wezmę pod uwagę każdą z nich. Napaliłem się na Imperium Atakuje ze względu na tematykę, oboje z żoną lubimy Gwiezdne Wojny i myślałem, że będzie to dobra gra tego typu na dwie (czasem trzy) osoby.

Równocześnie rozważam też nową edycję Posiadłości Szaleństwa - czy ma ktoś większe doświadczenia z tą grą i powie jak spisuje się ona na dwie osoby, czy aplikacja nie psuje klimatu i co z regrywalnością samej podstawki.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Quba40 »

Posiadłość Szaleństwa 2ed lepiej chodzi na więcej osób, dzięki motywowi zdrajcy (jak oszalejesz możesz mieć sprzeczne cele z drużyną) oraz niestety słabo skaluje się na 2 graczy (2 scenariusz jest niemal niewykonalny). Apka zapewnia niesamowity klimat, jednak trzeba sobie zdawać sprawę, że regrywalność nie jest najwyższa, raz poznawszy wszelkie tajemnice człowiek mniej się ponownie bawi grając w ten sam scenariusz. Scenariuszy bez dodatków jest tylko 4, w zasadzie ostatni jest najbardziej regrywalny (za każdym razem losowani są winni).

Ja ze swojej strony mogę polecić jeszcze któryś z tytułów Dungeons & Dragons Adventure System. Szyki setup (mi to zajmuje około 6 minut), szybka rozgrywka (około 45-60 minut na 2 graczy), dużo scenariuszy (13 w każdej z części), kompatybilność wszystkich części, łatwo można wymyślać swoje scenariusze, dobrze się skaluje (od 2 do 5 graczy, solo steruje się 2 ma postaciami), brak Dungeon Mastera (wszyscy grają po jednej stronie). Pomimo niewielu decyzji i losowości (karty zdarzeń, kostka) to jednak trzeba grać optymalizując swoje ruchy. Za kilka miesięcy ma wyjść 5 część z nowymi mechanizmami.

Z Dungeon Crawlerów wartym uwagi jest również Shadows of Brimstone, słyszałem dużo dobrego o nim ale nigdy nie grałem.
Awatar użytkownika
crazygandalf
Posty: 413
Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
Has thanked: 75 times
Been thanked: 470 times
Kontakt:

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: crazygandalf »

Duża, dla zaawansowanych to polecam:
Perdition's Mouth: Abyssal Rift
Gra ufundowała się w zeszłym roku na Kickstarterze. Mega rozkmina, świetny system wybierania akcji i AI w postaci dwóch tarcz, po którym poruszamy swoje znaczniki i na tej podstawie planujemy co zrobimy w danej rundzie. Tryb kampanii. Zero kostek - losowość rozliczana jest kartami. Ilość graczy można zmieniać pomiędzy scenariuszami. Jeden ze scenariuszy opracował nawet twórca Gloomhaven. Są figurki. :D
ikokok
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:42

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: ikokok »

Polecam Shadows of Brimstone - gram dosc sporo z roznymi ludzmi i odbior jest bardzo dobry.
Gra ma dosc szczegolny klimat i jej cecha charakterystyczna jest duza losowosc - wszystko kreci sie wokol kostek (dla jednych to wada dla innych zaleta). Na pewno jeden z lepszych crawlerow w jakie gralem o dosc duzym (przynajmniej na niskim poziomie postaci) stopniu trudnosci. Liczy sie dobry CoOp z innymi graczami
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Rocy7 »

Awatar użytkownika
strid3rr
Posty: 482
Rejestracja: 24 wrz 2017, 21:53
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 60 times
Been thanked: 167 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: strid3rr »

Ja polecam SW: Imperium Atakuje, mechanika oparta na Descencie ale poprawiona, wykonanie fajne i uniwersum mega.

Sam Descent jak najbardziej też polecam, jeżeli myślisz grać solo, to tylko z aplikacją po ANG, lub możesz dokupić scenariusze książkowe, które są taką wczesną wersją apki. W grupie, ktoś zawsze będzie MG zapewne ty, bo będziesz znał zasady jako pierwszy. Natomiast pod względem fabuły i klimatu gra jest super. Regrywalna do bólu i z masą dodatków.

Tak jak przedmówca wspominał - Dungeons & Dragons Adventure System też się świetnie spisze i wbrew pozorom jest zupełnie odmienny od Descenta ale równie ciekawy.

Posiadłość Szaleństwa zdecydowanie odradzam dla gry solo czy we dwoje, bo z własnego doświadczenia potwierdzam, że się mocno źle skaluje. Będziesz przechodzić od nowa przygody znając już część fabuły tylko po to żeby je w końcu doprowadzić do finału, a nie do przegranej. Regrywalność jest słaba ale samo przejście wszystkich przygód raz sprawia mnóstwo przyjemności, najwyżej później sprzedasz.

Sword & Sorcery jest też całkiem dobre ale też po przejściu scenariuszy będzie problem z regrywalnością. Póki co podstawkę można kupić normalnie w sklepie z przygodami aktu I, sam wszedłem w posiadanie owego tytuły, ale będę dopiero ogrywał. Opinie o S&S wyrobiłem sobie na podstawie dostępnych filmików w sieci.

Shadows of Brimstone wygląda ciekawie, ale zupełnie nie mój klimat (nie przemawia do mnie połączenie dzikiego zachodu i wydarzeń paranormalnych).

Gloomhaven - super ale póki co jest białym krukiem.

O Perdition's Mouth: Abyssal Rift pierwsze słyszę ale widzę, że dostępność w Polsce i sama cena ciężkie do przełknięcia na początek.

Conan - mnie odrzuca mechanika i fabularna bieda, ale może ty akurat lubisz takie skirmisze.

Warhammery Questy - Silver Tower i Shadows over Hemmerhal - fabularnie spoko, wykonanie ekstra ale cena do zawartości/ilości elementów w porównaniu z innymi tytułami za podobną ceną wypadają słabiej.

Mice and Mystics, Dungeon Saga - kuleją mechanicznie i fabularnie i nie mają w sobie tego "magnesu".

Arcadia Quest - jak lubisz klimaty mangi i anime...
skill347
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2017, 20:50

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: skill347 »

Munchkin
Ma 8 dodatków i kilkanaście różnych edycji
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Rocy7 »

Zestawienie dungeon crawlerów z kooperacja http://www.przystole.org/2017/11/13/prz ... crawlerow/
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: morthi »

Polecam Massive Darkness. Dungeon crawler bez mistrza gry, proste zasady które wytłumaczysz nowemu graczowi w 10 min.
Super figurki, ciekawe scenariusze i pełna swoboda przy tworzeniu własnych wariantów gry.
Jedyny minus to cena jeśli chcesz wszystkie dodatki. Sama podstawka jest wciągająca ale może brakować różnorodności potworów po kilku rozgrywkach dlatego zakup dodatków jest moim zdaniem wskazany.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Phate »

Witam ponownie.
Na pewien okres czasu temat umarł, postanowiliśmy zainwestować w coś innego.

Do tematu jednak wracamy.
Czy coś w tej tematyce się zmieniło ? Są jakieś zmiany i nowe propozycje ?
Wiem, że do Descenta jest po polsku aplikacja która sporo zmienia w samej grze.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Phate »

Zrobiłem kolejny research i z pośród wszystkich propozycji będziemy wybierać z pośród dwóch tytułów:
1) Descent: Wędrówki w mroku 2 ed
2) Star Wars: Imperium Atakuje

Mam jednak problem z dokonaniem wyboru i tu poproszę o radę.

Oba uniwersa nam się podobają (mamy Runebound 3 ed. i boje się czy przez to Descent wyda nam się mniej interesujący).
Będziemy grać w 3 osoby, głównie zależy nam na długiej i dobrej kampanii. Nie wybieramy gry pod kątem jednorazowych przygód (choć nie powiem, kusi mnie skirmish z SW ale czytałem, że aby się w to porządnie pobawić trzeba by oprócz podstawki która i tak jest droga zainwestować sporo dodatków z figurkami i kartami).
SW jest nowsze i ma poprawioną mechanikę (naprzemienne ruchy graczy) przez co obawiam się, że Descent pod tym kątem jest trochę mechaniczne popsuty (bo dlaczego zmieniano by tą mechanikę ?). Z drugiej jednak strony do Descenta wciąż wychodzą dodatki czyli produkt im się sprzedaje a gracze wciąż w ten tytuł inwestują.
Na koniec mam jeszcze jedną wątpliwość co do wyboru wersji Descenta (jeśli ostatecznie się na niego zdecydujemy). Na rynku istnieją dwie wersję 2 edycji różniące się zawartą w środku kampanią (Run cienia lub Spadkobiercy krwi) - Lepiej kupić z drugiej ręki wersję z kampanią Run Cienia i dokupić osobno Spadkobierców czy olać Run Cienia (bo był niezbalansowany) i szukać wersji z nową kampanią ?

ufff, ale wypociny ;)
Podsumowując :
Gra dla 3 osób
Dobra zabawa dla MW/Imperatora i Bohaterów
Bardzo dobre kampanie (włączając te dodatkowe płatne)
Dobry stosunek ceny do jakości dla dodatków

Pomożecie w ostatecznej decyzji ?
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: gregos »

Pomimo tego, iż nie przepadam za klimatem kosmosu, a uwielbiam fantasy, to z tych dwóch pozycji wybrałbym jednak Star Wars: IA. Sam zauważyłeś, że mechanika jest nieco zmieniona na korzyść tej gry. Ponadto posiadasz już Runebound, więc wybór nasuwa się sam. :wink:
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Phate »

Kurcze wciąż wybór nie wydaje mi się taki prosty.....

Plusy Descenta:
- Fajny rozwój postaci (różne talie specjalizacji)
- Aplikacja PL Road to Legend przedłużająca żywotność gry, dająca nowe kampanie (free i płatne) i pozwalająca grać full co-op
- Większa (tak mi się wydaje ) ilość dodatków z kampaniami
- zmiany w mechanice zwiększające balans (dodatkowe darmowe akcje ataku lub leczenia dla Bohaterów)
- W razie czego można rozegrać samodzielnie bez kampanii każdy scenariusz
- Tańsza podstawka i sporo tańsze rozszerzenia z nowymi kampaniami

Plusy Star Wars:
- Unowocześniona mechanika (wiem tylko o tej naprzemiennej aktywacji i coś o zmianie sprawdzania widoczności figurek)
- Tryb konfrontacyjny (podobno świetnie działa i jest dopracowany - taki "ubogi" bitewniak) - podejrzewam, że jest to zamiennik możliwości rozegrania samodzielnych scenariuszy z Descenta
- Nowy klimat bo jak zaznaczyliśmy wcześniej mamy Runebound 3 ed. (choć to całkiem inny rodzaj gry).

Jakie są jeszcze inne plusy SW:IA w stosunku do Descenta ?
Która z podstawek (Descent czy SW) da więcej zabawy i starczy na dłużej ?
Jeśli nie zamierzam wchodzić na poważnie w część Skirmishową SW:IA to czy opłaca się wybrać ten system dla samych kampanii ?

Sorry za takie drążenie tematu ale obie gry to spory wydatek na dłużej dlatego chce być pewny, że dobrze wybrałem.
Awatar użytkownika
Kilson
Posty: 765
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 35 times
Been thanked: 72 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Kilson »

W Star Warsa nie grałem, ale kolega, który ma zarówno descenta jak i star warsa, w tym drugim narzekał na możliwość optymalizacji (chyba "tymi złymi") i słaby balans z tego wynikający. O ile dobrze pamiętam ten wywód, to jak imperium wie co robić, to gra jest troche jednostronna i łatwiej zblokować rozgrywkę niż w descencie :P Ale niech ktoś ograny to potwierdzi, bo tak jak mówie - to tylko zasłyszana opinia.

Btw. Nie wiem, czym się dokładnie różni sprawdzanie widoczności, ale wiem, że my graliśmy w Descenta na zasadach widoczności ze Star Warsa (bo tak jak piszesz, kolega stwierdził, że są sensowniejsze). To okurat można łatwo zaimplementować ;)
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Phate »

Sprawdziłem sobie w instrukcjach jaka jest różnica z z zasięgiem widzenia i rzeczywiście granie na zasadach z SW nie jest problemem.

Czekam jeszcze na wasze komentarze do mojego poprzedniego posta.
Jak wygląda sprawa z ilościami kampanii do każdego z tytułów ?
badoomboom
Posty: 40
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: badoomboom »

Fakt, że posiadasz Runebounda, będzie wg mnie bardziej na plus, niż na minus. Będziesz mógł w pełni docenić lore Descenta. W podstawce znajdziesz wspaniale napisaną kampanię Heirs of Blood (jedną z 4 dostępnych dużych kampanii [5 jeśli liczyć niedostępny już shadow rune, który miał duży problem z balansem]). Największym problemem jest wg mnie to, że w podstawce znajdziesz 8 bohaterów (z 60 dostępnych), po 2 klasy postaci, 3 klasy overlorda i 9 grup potworów (z 55). Grę tak naprawdę zaczniesz doceniać po kolejnym i kolejnym kupionym dodatku (a całość kosztuje ok 3,5-4k), choć zaznaczam, że naprawdę warto!. Jeśli się zdecydujesz to polecam wersję angielską, w polskiej jest sporo błędów w tłumaczeniu.

Dla mnie podstawową różnicą między IA a Descentem jest fakt, iż w Descencie zarówno bohaterowie jak i OL znają od początku do końca zasady każdego questu w każdej kampanii. W IA tylko OL ma dostęp do quest booka, co z jednej strony wprowadza atmosferę grozy (nigdy nie wiesz, co kryje się za następnymi drzwiami), a z drugiej strony wystarczy minimalne niedopatrzenie, pominięcie jakiegoś słowa, a można bardzo łatwo zaburzyć balans każdego questa, a żaden inny gracz nie może skontrolować tekstu zasad przed zakończeniem misji.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Phate »

@badoomboom przesunąłeś szalę zwycięstwa na stronę Descenta. Oczywiście 4k za wszystko co wyszło strasznie mnie przeraża (z założenia nie mam zamiaru wszystkiego kupować - ale czas pokaże ;]) Podejrzewam, że SW:IA też tani nie jest jeśli chcielibyśmy mieć wszystko.

A jak wygląda sprawa pojedynczej gry w Descencie - jest jakiś zamiennik Skirmisha z SW ?
A która z gier (podstawek) daje więcej możliwości i gier ?
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Duża gra dla zaawansowanych graczy - dungeon crawler

Post autor: Phate »

Przepraszam za post pod postem ale nie udało mi się jeszcze rozwiązać problemu, a nawet wybór jeszcze bardziej się zagmatwał ;)

Początkowo nie interesował mnie tryb Skirmishowy SW:IA. Poczytałem jednak trochę na ten temat, zobaczyłem kilka filmów na YT i zapoczątkowało to kolejny wewnętrzny konflikt. Dodatkowo, przez całkowity przypadek obejrzałem recenzję gry typowo konfrontacyjnej w świecie SW czyli X-Winga (wcześniej omijałem szerokim łukiem nie zwracając na niego uwagi). Poczytałem trochę, pooglądałem i podoba mi się taki miks bitewniaka z karcianką (na stole lawirowanie za pomocą arkuszy manewrowych i jednoczesne budowanie eskadr za pomocą kart pilotów i wyposażenia).
Wszystkie trzy gry które teraz chodzą mi po głowie to wytwory FFG czyli nastawione na wyciąganie pieniędzy z portfela ;) Myślę, że na pewno nie stać mnie na wsiąknięcie we wszystko i kupowanie tony dodatków / nowych statków do eskadry. Chciałoby się wszystko ale jest to niemożliwe....

Chciałbym abyście polecili mi jakiś złoty środek.
Przede wszystkim chcemy kupić grę nastawioną na rewelacyjną zabawę (we trzy osoby) w trybie kampanii. Tu z tego co się dowiadywałem bardzo dobrze sprawdzą się i Descent i SW:IA (oczywiście każda ma swoje słabe i mocne strony). X-Wing z kolei to świetny (wysoko w BGG) bitewniak z możliwością gry w trybie scenariuszy, fajnymi modelami i bardzo dobrze odwzorowanymi walkami kosmicznymi. Przychodzą mi trzy opcje do głowy:

1) Kupić Descenta do gry Kampanijnej + zacząć przygodę z X-Wing (póki co sama podstawka). Tak na szybko policzyłem, że podstawki do obu gier wyjdą w sumie drożej niż samo SW:IA
2) Kupić SW:IA do gry zarówno kampanijnej jak i substytut X-Winga czyli tryb konfrontacji (pytanie jest tu tylko na ile ten skirmish sprawdzi się na samej podstawce, czy nie będzie to takie demo wymagające od razu zakupu dodatkowych zestawów do normalnej gry).
3) Olać całkowicie temat X-Wing'a i skirmishów - Na pewno nie chcemy wejść w system dla gier turniejowych, jedynie do domowego grania. Słyszałem głosy, że jeśli nie zamierzasz grać turniejowo to nie ma co się tym interesować. Kupić tylko Descenta.

Wiem, że kręce się w kółko ale nie wiem kiedy następnym razem będę miał większą ilość gotówki na kupno tak drogich gier.
ODPOWIEDZ