Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: Bea »

Jakie są jeszcze gry oprócz Eclipse i Terra Mistyka gdzie zastosowana jest mechanika z tytułu wątku? Chodzi o to że gdy budujemy coś to odsłaniamy pole które zaczyna nam przynosić dodatkowe korzyści.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 496
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 324 times
Been thanked: 152 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: ArnhemHorror »

Bardzo fajnie ta mechanika jest wykorzystana w Lords of Waterdeep. Wybudowany przez gracza budynek z dodatkową akcją może zostać nawet użyty przez przeciwników, ale właściciel dostaje wtedy "nagrodę pocieszenia".
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Toomek
Posty: 496
Rejestracja: 29 sty 2015, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: Toomek »

New Bedford - wybudowany budynek daje Ci możliwość wykonywania nowej akcji :).
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: Bea »

wilecki pisze:Bardzo fajnie ta mechanika jest wykorzystana w Lords of Waterdeep. Wybudowany przez gracza budynek z dodatkową akcją może zostać nawet użyty przez przeciwników, ale właściciel dostaje wtedy "nagrodę pocieszenia".
To jednak nie jest to o co mi chodzi.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 496
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 324 times
Been thanked: 152 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: ArnhemHorror »

Bea pisze:
wilecki pisze:Bardzo fajnie ta mechanika jest wykorzystana w Lords of Waterdeep. Wybudowany przez gracza budynek z dodatkową akcją może zostać nawet użyty przez przeciwników, ale właściciel dostaje wtedy "nagrodę pocieszenia".
To jednak nie jest to o co mi chodzi.
Ups, rzeczywiscie. Teraz przeczytalem ze zrozumieniem i moge polecic inna fajna gre, ale tym razem bardziej pasujaca do opisu - Hansa Teutonica. W tej grze przenosisz znaczniki z twojej planszy gracza na plansze glowna i odslaniasz w ten sposob usprawnienia np. wieksza liczbe akcji w turze. O to chodzilo? :)
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: Bea »

wilecki pisze:
Bea pisze:
wilecki pisze:Bardzo fajnie ta mechanika jest wykorzystana w Lords of Waterdeep. Wybudowany przez gracza budynek z dodatkową akcją może zostać nawet użyty przez przeciwników, ale właściciel dostaje wtedy "nagrodę pocieszenia".
To jednak nie jest to o co mi chodzi.
Ups, rzeczywiscie. Teraz przeczytalem ze zrozumieniem i moge polecic inna fajna gre, ale tym razem bardziej pasujaca do opisu - Hansa Teutonica. W tej grze przenosisz znaczniki z twojej planszy gracza na plansze glowna i odslaniasz w ten sposob usprawnienia np. wieksza liczbe akcji w turze. O to chodzilo? :)
Chyba tak. Muszę o niej poczytać, żeby mieć pewność.
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: genek »

tzn w hansie nic nie budujesz, ale fakt rozwijasz swoje umiejętności ściagajac kostki z planszy gracza, ale kostki potem nie wracają w to samo miejsce jak w tarra mistice
Tak w sumie jeśli o coś takiego ci chodzi to w wielu grach jest tego typu mechanizm, że po jakimś upgradzie dostajesz nowe korzyści
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: misioooo »

Keyflower! Przecież tam mnóstwo kafli, z których budujemy naszą osadę to po prostu dodatkowa akcja, którą możemy (i oponenci też!) wykonywać.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: michalldz90 »

^ i to chyba najlepsza propozycja :)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: BartP »

Wg mnie cały czas źle proponujecie, nie o to Bei chodzi. Wydaje mi się, że chodzi o myk, że zdejmujemy z planszy kosteczkę czy inne drewienko i tym samym odsłaniamy coś tam nowego. Dodatkowy przychód, nowa akcja, jakaś zdolność.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: rattkin »

New Dawn
Scythe
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: misioooo »

W Scythe nie dochodzą żadne nowe akcje. Tylko jedne stają się ciut mocniejsze, a inne tańsze.
Może Euphoria, gdzie niektóre (nowe) akcje stają się dostępne dopiero po zrobieniu czegośtam?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: rattkin »

Bea pisze:Chodzi o to że gdy budujemy coś to odsłaniamy pole które zaczyna nam przynosić dodatkowe korzyści.
misioooo pisze:W Scythe nie dochodzą żadne nowe akcje. Tylko jedne stają się ciut mocniejsze, a inne tańsze.
Pragnę się nie zgodzić. Nie było mowy o akcjach. Chyba, że tylko w mojej kopii budowanie mechów i budynków poszerza zdolności. A akcje właściwie też dochodzą, choć nie bezpośrednio przez budowanie, a pozyskanie karty fabryki.

Obrazek

Tutaj planszetka gracza z New Dawn, gdzie budowanie MHQ i baz odsłania zdolności i zwiększa produkcję.

Obrazek
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: misioooo »

Idąc tym tropem to Hegemonic pięknie pasuje. Tam wybudowanie zwiększa nam dochód, a jednocześnie zmniejsza ilość kasy, jaką możemy do kolejnej rundy przenieść/zachomikować (większe imperium = większe koszty jego utrzymania).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
leśny człowiek
Posty: 91
Rejestracja: 05 gru 2014, 09:02
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: leśny człowiek »

Przeczytałem kilka razy tytułowy wpis i jak nic pasuje tutaj mechanika z Caylusa z dodawaniem kafelków budynków, które dają nam nowe akcje.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: bukimi »

leśny człowiek pisze:Przeczytałem kilka razy tytułowy wpis i jak nic pasuje tutaj mechanika z Caylusa z dodawaniem kafelków budynków, które dają nam nowe akcje.
Popieram - bardzo fajny rozwój rozgrywki od ledwie garstki dostępnych akcji po morze opcji pod koniec gry. W dodatku to gracze swoimi wyborami decydują jakie akcje się pojawią.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: Bea »

bukimi pisze:
leśny człowiek pisze:Przeczytałem kilka razy tytułowy wpis i jak nic pasuje tutaj mechanika z Caylusa z dodawaniem kafelków budynków, które dają nam nowe akcje.
Popieram - bardzo fajny rozwój rozgrywki od ledwie garstki dostępnych akcji po morze opcji pod koniec gry. W dodatku to gracze swoimi wyborami decydują jakie akcje się pojawią.
Tu pojawiają się nowe akcje przez ich wybudowanie a nie odsłonięcie, tak jak to ma miejsce w Terra Mistyka.
misioooo pisze:Keyflower! Przecież tam mnóstwo kafli, z których budujemy naszą osadę to po prostu dodatkowa akcja, którą możemy (i oponenci też!) wykonywać.
Keyflower mam, ale nie o ten sposób pozyskiwania nowych akcji mi chodzi.
BartP pisze:Wg mnie cały czas źle proponujecie, nie o to Bei chodzi. Wydaje mi się, że chodzi o myk, że zdejmujemy z planszy kosteczkę czy inne drewienko i tym samym odsłaniamy coś tam nowego. Dodatkowy przychód, nowa akcja, jakaś zdolność.
Masz rację, właśnie dokładnie o to mi chodzi. :)

rattkin pisze:New Dawn
Scythe
Scythe znam, pasuje do wymagań świetnie i zamówiłam właśnie, a New Dawn muszę obczaić. To gra euro ameritrash?
misioooo pisze:Idąc tym tropem to Hegemonic pięknie pasuje. Tam wybudowanie zwiększa nam dochód, a jednocześnie zmniejsza ilość kasy, jaką możemy do kolejnej rundy przenieść/zachomikować (większe imperium = większe koszty jego utrzymania).
Dzięki, zainteresuję się tym.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: misioooo »

New Dawn to takie Pośród Gwiazd obleczone w inną mechanikę i z planszą i plastikiem. Bliżej temu do euro.
Hegemonic:
Spoiler:
Na tej planszetce (tego typu jak w Scythe - dwupoziomowa z wycięciami na plastik :) ) jak coś budujesz to ścigasz z niej budynek. Co jednocześnie zwiększa twój dochód i koszty utrzymania imperium. Zajeproste w swoim pomyśle, a działa fajnie :) Oczywiście różne (3) typy "budynków" różny wpływ mają... Wojskowe posterunki szybko zwiększają koszty imperium, a dochód rośnie powoli, a centra ekonomiczne odwrotnie... Dobra gra... Sprzedałem, ale się mierzam z ponownym zakupem (to będzie mój pierwszy raz, gdzie chcę coś "odkupić")...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: rattkin »

Bea pisze: Scythe znam, pasuje do wymagań świetnie i zamówiłam właśnie, a New Dawn muszę obczaić. To gra euro ameritrash?
Można tak powiedzieć, gra hybrydowa. Z jednej strony jest zarządzanie ręką i zasobami, z drugiej - wspólne budowanie planszy i pozycjonowanie się na mapie w taki sposób, by skorzystać maksymalnie przy ewentualnej walce. Walki jednak potrafi być całkiem dużo, szczególnie przy większej ilości graczy. W grze jest ciekawy sposób budowania ręki, przez "dociąganie tego, czego potrzebujesz", z różnych talii (mechanizm obecny np. w nowo wydanym Cry Havoc, mam zresztą taką mini teorię spiskową, że design New Dawn wpłynął na Cry Havoc, bo Portal mógł New Dawn wydać na mocy umowy z Artipią i wiem, że w to grali. Zmiana nazwy z Dawn Sector tylko dalej wspiera takie dywagacje :)"). Nie jest to gra wybitna, ale całkiem dobra. W pewnym sensie to jest taki Eclipse micro - też walka o kontrolę, wspólne tworzenie planszy, bitwy w kosmosie na kostki.

New Dawn jest od Among the Stars bardzo odległe mechanicznie, natomiast współdzieli artwork i lore.

Hegemonic (i Exodus: Proxima Centauri) to dwie gry, które wyszły na fali popularności Eclipse, nie zyskały jakiejś większej publiczności. Ale designem w ten czy inny sposób nawiązują. Nie wiem jak z tym jest w Burning Suns.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: Bea »

rattkin pisze:
Bea pisze: Scythe znam, pasuje do wymagań świetnie i zamówiłam właśnie, a New Dawn muszę obczaić. To gra euro ameritrash?
Można tak powiedzieć, gra hybrydowa. Z jednej strony jest zarządzanie ręką i zasobami, z drugiej - wspólne budowanie planszy i pozycjonowanie się na mapie w taki sposób, by skorzystać maksymalnie przy ewentualnej walce. Walki jednak potrafi być całkiem dużo, szczególnie przy większej ilości graczy. W grze jest ciekawy sposób budowania ręki, przez "dociąganie tego, czego potrzebujesz", z różnych talii (mechanizm obecny np. w nowo wydanym Cry Havoc, mam zresztą taką mini teorię spiskową, że design New Dawn wpłynął na Cry Havoc, bo Portal mógł New Dawn wydać na mocy umowy z Artipią i wiem, że w to grali. Zmiana nazwy z Dawn Sector tylko dalej wspiera takie dywagacje :)"). Nie jest to gra wybitna, ale całkiem dobra. W pewnym sensie to jest taki Eclipse micro - też walka o kontrolę, wspólne tworzenie planszy, bitwy w kosmosie na kostki.

New Dawn jest od Among the Stars bardzo odległe mechanicznie, natomiast współdzieli artwork i lore.

Hegemonic (i Exodus: Proxima Centauri) to dwie gry, które wyszły na fali popularności Eclipse, nie zyskały jakiejś większej publiczności. Ale designem w ten czy inny sposób nawiązują. Nie wiem jak z tym jest w Burning Suns.
Dzięki, Among the Stars mi nie podeszło :( ale to raczej ze względu na mechanikę. Natomiast czy Hegemonic nie jest zbyt podobny do Eclipse na to by mieć obie?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: misioooo »

Bea pisze:Dzięki, Among the Stars mi nie podeszło :( ale to raczej ze względu na mechanikę. Natomiast czy Hegemonic nie jest zbyt podobny do Eclipse na to by mieć obie?
Absolutnie nie. Nie ma losowości to po pierwsze. Silniejszy po prostu wygra (chyba, że drugiemu inny gracz pomoże co jest dopuszczalne). Całkowicie inna mechanika. technologie działają całkowicie inaczej. I jest to 100% area majority/control. Innymi słowy - 100% euro, suche i w ogóle jak pieprz... :twisted: (tylko czemu znowu chcę to mieć?)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: rattkin »

Bea pisze:Natomiast czy Hegemonic nie jest zbyt podobny do Eclipse na to by mieć obie?
Dla mnie Hegemonic był zbyt abstrakcyjny, nie czułem tematu, przesuwało się komponenty i dokonywało obliczeń. Zdecydowanie wolę Eclipse. Ale wiem, że Hegemonica wybierali Ci, którym w Eclipse przeszkadzała losowość dociągu i losowość kostek.
Exodus:PC nie podobał mi się natomiast w ogóle.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: bukimi »

Nie chcę się czepiać, ale czemu mechanika odkrywania akcji w Terra Mystica lub Scythe (odkrywanie prosto z planszetki gracza) miałaby być atrakcyjniejsza niż rozwój dostępnych akcji np. w Caylusie? (oczywiście nie forsując tego konkretnego tytułu)
Gdy gra oferuje możliwość budowania nowych budynków mamy 3 opcje:
1. Stawiasz budynek z określonej losowej puli (Tzolkin, Agricola).
2. Stawiasz budynek ze stałej ogólnodostępnej puli (Caylus, Kawerna).
3. Stawiasz budynek ze swojej osobistej planszy (Terra Mystica, Scythe).
Z tych 3 opcji właśnie nr 3 jest najuboższa. Po pierwsze, ogranicza ilość opcji (tylko garstka różnych budynków). Po drugie, wymusza pewną powtarzalność (nie wybierasz co właściwie budujesz, bo zawsze będzie to ten sam zestaw). Po trzecie, rzadko nowe budynki wiążą się z nową dostępną akcją (najczęściej zaledwie modyfikują przychód lub koszt lub dają jakiś inny stały profit, a to kryterium masz w tytule wątku).
Ale to takie tylko moje 5 groszy. Oczywiście nie chcę atakować samego pomysłu, ale raczej dać do rozważenia szerszą perspektywę.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: Bea »

bukimi pisze:Nie chcę się czepiać, ale czemu mechanika odkrywania akcji w Terra Mystica lub Scythe (odkrywanie prosto z planszetki gracza) miałaby być atrakcyjniejsza niż rozwój dostępnych akcji np. w Caylusie?
Nie wiem czy jest atrakcyjniejsza, mnie się po prostu podoba i wydaje mi się, że genialnie działa w Terra Mistyka. Nie wyobrażam sobie tej gry z wykupywaniem akcji z puli. Poza tym o ile z akcjami to jest do zrobienia, to jak to zrobić w ten sposób z dodatkowym przychodem? A tak w Eclipse im więcej budujesz tym więcej profitów zyskujesz (przychodu) i to jest genialne. :)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.

Post autor: BartP »

Masz wrażenie rozwoju własnej cywilizacji, każda "rasa" może mieć inny rozwój, co zresztą ma miejsce we wspomnianych grach i dlatego właśnie zdecydowano się na rozwiązanie tego w taki sposób.
Tu nie chodzi koniecznie o nowe akcje, ale właśnie o zmienny koszt, jakieś korzyści / straty co rundę, takie tam.
ODPOWIEDZ