Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Jakie są jeszcze gry oprócz Eclipse i Terra Mistyka gdzie zastosowana jest mechanika z tytułu wątku? Chodzi o to że gdy budujemy coś to odsłaniamy pole które zaczyna nam przynosić dodatkowe korzyści.
- ArnhemHorror
- Posty: 496
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 152 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Bardzo fajnie ta mechanika jest wykorzystana w Lords of Waterdeep. Wybudowany przez gracza budynek z dodatkową akcją może zostać nawet użyty przez przeciwników, ale właściciel dostaje wtedy "nagrodę pocieszenia".
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
New Bedford - wybudowany budynek daje Ci możliwość wykonywania nowej akcji .
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
To jednak nie jest to o co mi chodzi.wilecki pisze:Bardzo fajnie ta mechanika jest wykorzystana w Lords of Waterdeep. Wybudowany przez gracza budynek z dodatkową akcją może zostać nawet użyty przez przeciwników, ale właściciel dostaje wtedy "nagrodę pocieszenia".
- ArnhemHorror
- Posty: 496
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 152 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Ups, rzeczywiscie. Teraz przeczytalem ze zrozumieniem i moge polecic inna fajna gre, ale tym razem bardziej pasujaca do opisu - Hansa Teutonica. W tej grze przenosisz znaczniki z twojej planszy gracza na plansze glowna i odslaniasz w ten sposob usprawnienia np. wieksza liczbe akcji w turze. O to chodzilo?Bea pisze:To jednak nie jest to o co mi chodzi.wilecki pisze:Bardzo fajnie ta mechanika jest wykorzystana w Lords of Waterdeep. Wybudowany przez gracza budynek z dodatkową akcją może zostać nawet użyty przez przeciwników, ale właściciel dostaje wtedy "nagrodę pocieszenia".
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Chyba tak. Muszę o niej poczytać, żeby mieć pewność.wilecki pisze:Ups, rzeczywiscie. Teraz przeczytalem ze zrozumieniem i moge polecic inna fajna gre, ale tym razem bardziej pasujaca do opisu - Hansa Teutonica. W tej grze przenosisz znaczniki z twojej planszy gracza na plansze glowna i odslaniasz w ten sposob usprawnienia np. wieksza liczbe akcji w turze. O to chodzilo?Bea pisze:To jednak nie jest to o co mi chodzi.wilecki pisze:Bardzo fajnie ta mechanika jest wykorzystana w Lords of Waterdeep. Wybudowany przez gracza budynek z dodatkową akcją może zostać nawet użyty przez przeciwników, ale właściciel dostaje wtedy "nagrodę pocieszenia".
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
tzn w hansie nic nie budujesz, ale fakt rozwijasz swoje umiejętności ściagajac kostki z planszy gracza, ale kostki potem nie wracają w to samo miejsce jak w tarra mistice
Tak w sumie jeśli o coś takiego ci chodzi to w wielu grach jest tego typu mechanizm, że po jakimś upgradzie dostajesz nowe korzyści
Tak w sumie jeśli o coś takiego ci chodzi to w wielu grach jest tego typu mechanizm, że po jakimś upgradzie dostajesz nowe korzyści
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Keyflower! Przecież tam mnóstwo kafli, z których budujemy naszą osadę to po prostu dodatkowa akcja, którą możemy (i oponenci też!) wykonywać.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
- BartP
- Administrator
- Posty: 4714
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 883 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Wg mnie cały czas źle proponujecie, nie o to Bei chodzi. Wydaje mi się, że chodzi o myk, że zdejmujemy z planszy kosteczkę czy inne drewienko i tym samym odsłaniamy coś tam nowego. Dodatkowy przychód, nowa akcja, jakaś zdolność.
Sprzedam nic
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
W Scythe nie dochodzą żadne nowe akcje. Tylko jedne stają się ciut mocniejsze, a inne tańsze.
Może Euphoria, gdzie niektóre (nowe) akcje stają się dostępne dopiero po zrobieniu czegośtam?
Może Euphoria, gdzie niektóre (nowe) akcje stają się dostępne dopiero po zrobieniu czegośtam?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 928 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Bea pisze:Chodzi o to że gdy budujemy coś to odsłaniamy pole które zaczyna nam przynosić dodatkowe korzyści.
Pragnę się nie zgodzić. Nie było mowy o akcjach. Chyba, że tylko w mojej kopii budowanie mechów i budynków poszerza zdolności. A akcje właściwie też dochodzą, choć nie bezpośrednio przez budowanie, a pozyskanie karty fabryki.misioooo pisze:W Scythe nie dochodzą żadne nowe akcje. Tylko jedne stają się ciut mocniejsze, a inne tańsze.
Tutaj planszetka gracza z New Dawn, gdzie budowanie MHQ i baz odsłania zdolności i zwiększa produkcję.
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Idąc tym tropem to Hegemonic pięknie pasuje. Tam wybudowanie zwiększa nam dochód, a jednocześnie zmniejsza ilość kasy, jaką możemy do kolejnej rundy przenieść/zachomikować (większe imperium = większe koszty jego utrzymania).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 05 gru 2014, 09:02
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Przeczytałem kilka razy tytułowy wpis i jak nic pasuje tutaj mechanika z Caylusa z dodawaniem kafelków budynków, które dają nam nowe akcje.
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Popieram - bardzo fajny rozwój rozgrywki od ledwie garstki dostępnych akcji po morze opcji pod koniec gry. W dodatku to gracze swoimi wyborami decydują jakie akcje się pojawią.leśny człowiek pisze:Przeczytałem kilka razy tytułowy wpis i jak nic pasuje tutaj mechanika z Caylusa z dodawaniem kafelków budynków, które dają nam nowe akcje.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Tu pojawiają się nowe akcje przez ich wybudowanie a nie odsłonięcie, tak jak to ma miejsce w Terra Mistyka.bukimi pisze:Popieram - bardzo fajny rozwój rozgrywki od ledwie garstki dostępnych akcji po morze opcji pod koniec gry. W dodatku to gracze swoimi wyborami decydują jakie akcje się pojawią.leśny człowiek pisze:Przeczytałem kilka razy tytułowy wpis i jak nic pasuje tutaj mechanika z Caylusa z dodawaniem kafelków budynków, które dają nam nowe akcje.
Keyflower mam, ale nie o ten sposób pozyskiwania nowych akcji mi chodzi.misioooo pisze:Keyflower! Przecież tam mnóstwo kafli, z których budujemy naszą osadę to po prostu dodatkowa akcja, którą możemy (i oponenci też!) wykonywać.
Masz rację, właśnie dokładnie o to mi chodzi.BartP pisze:Wg mnie cały czas źle proponujecie, nie o to Bei chodzi. Wydaje mi się, że chodzi o myk, że zdejmujemy z planszy kosteczkę czy inne drewienko i tym samym odsłaniamy coś tam nowego. Dodatkowy przychód, nowa akcja, jakaś zdolność.
Scythe znam, pasuje do wymagań świetnie i zamówiłam właśnie, a New Dawn muszę obczaić. To gra euro ameritrash?rattkin pisze:New Dawn
Scythe
Dzięki, zainteresuję się tym.misioooo pisze:Idąc tym tropem to Hegemonic pięknie pasuje. Tam wybudowanie zwiększa nam dochód, a jednocześnie zmniejsza ilość kasy, jaką możemy do kolejnej rundy przenieść/zachomikować (większe imperium = większe koszty jego utrzymania).
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
New Dawn to takie Pośród Gwiazd obleczone w inną mechanikę i z planszą i plastikiem. Bliżej temu do euro.
Hegemonic:
Na tej planszetce (tego typu jak w Scythe - dwupoziomowa z wycięciami na plastik ) jak coś budujesz to ścigasz z niej budynek. Co jednocześnie zwiększa twój dochód i koszty utrzymania imperium. Zajeproste w swoim pomyśle, a działa fajnie Oczywiście różne (3) typy "budynków" różny wpływ mają... Wojskowe posterunki szybko zwiększają koszty imperium, a dochód rośnie powoli, a centra ekonomiczne odwrotnie... Dobra gra... Sprzedałem, ale się mierzam z ponownym zakupem (to będzie mój pierwszy raz, gdzie chcę coś "odkupić")...
Hegemonic:
Spoiler:
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 928 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Można tak powiedzieć, gra hybrydowa. Z jednej strony jest zarządzanie ręką i zasobami, z drugiej - wspólne budowanie planszy i pozycjonowanie się na mapie w taki sposób, by skorzystać maksymalnie przy ewentualnej walce. Walki jednak potrafi być całkiem dużo, szczególnie przy większej ilości graczy. W grze jest ciekawy sposób budowania ręki, przez "dociąganie tego, czego potrzebujesz", z różnych talii (mechanizm obecny np. w nowo wydanym Cry Havoc, mam zresztą taką mini teorię spiskową, że design New Dawn wpłynął na Cry Havoc, bo Portal mógł New Dawn wydać na mocy umowy z Artipią i wiem, że w to grali. Zmiana nazwy z Dawn Sector tylko dalej wspiera takie dywagacje "). Nie jest to gra wybitna, ale całkiem dobra. W pewnym sensie to jest taki Eclipse micro - też walka o kontrolę, wspólne tworzenie planszy, bitwy w kosmosie na kostki.Bea pisze: Scythe znam, pasuje do wymagań świetnie i zamówiłam właśnie, a New Dawn muszę obczaić. To gra euro ameritrash?
New Dawn jest od Among the Stars bardzo odległe mechanicznie, natomiast współdzieli artwork i lore.
Hegemonic (i Exodus: Proxima Centauri) to dwie gry, które wyszły na fali popularności Eclipse, nie zyskały jakiejś większej publiczności. Ale designem w ten czy inny sposób nawiązują. Nie wiem jak z tym jest w Burning Suns.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Dzięki, Among the Stars mi nie podeszło ale to raczej ze względu na mechanikę. Natomiast czy Hegemonic nie jest zbyt podobny do Eclipse na to by mieć obie?rattkin pisze:Można tak powiedzieć, gra hybrydowa. Z jednej strony jest zarządzanie ręką i zasobami, z drugiej - wspólne budowanie planszy i pozycjonowanie się na mapie w taki sposób, by skorzystać maksymalnie przy ewentualnej walce. Walki jednak potrafi być całkiem dużo, szczególnie przy większej ilości graczy. W grze jest ciekawy sposób budowania ręki, przez "dociąganie tego, czego potrzebujesz", z różnych talii (mechanizm obecny np. w nowo wydanym Cry Havoc, mam zresztą taką mini teorię spiskową, że design New Dawn wpłynął na Cry Havoc, bo Portal mógł New Dawn wydać na mocy umowy z Artipią i wiem, że w to grali. Zmiana nazwy z Dawn Sector tylko dalej wspiera takie dywagacje "). Nie jest to gra wybitna, ale całkiem dobra. W pewnym sensie to jest taki Eclipse micro - też walka o kontrolę, wspólne tworzenie planszy, bitwy w kosmosie na kostki.Bea pisze: Scythe znam, pasuje do wymagań świetnie i zamówiłam właśnie, a New Dawn muszę obczaić. To gra euro ameritrash?
New Dawn jest od Among the Stars bardzo odległe mechanicznie, natomiast współdzieli artwork i lore.
Hegemonic (i Exodus: Proxima Centauri) to dwie gry, które wyszły na fali popularności Eclipse, nie zyskały jakiejś większej publiczności. Ale designem w ten czy inny sposób nawiązują. Nie wiem jak z tym jest w Burning Suns.
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Absolutnie nie. Nie ma losowości to po pierwsze. Silniejszy po prostu wygra (chyba, że drugiemu inny gracz pomoże co jest dopuszczalne). Całkowicie inna mechanika. technologie działają całkowicie inaczej. I jest to 100% area majority/control. Innymi słowy - 100% euro, suche i w ogóle jak pieprz... (tylko czemu znowu chcę to mieć?)Bea pisze:Dzięki, Among the Stars mi nie podeszło ale to raczej ze względu na mechanikę. Natomiast czy Hegemonic nie jest zbyt podobny do Eclipse na to by mieć obie?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 928 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Dla mnie Hegemonic był zbyt abstrakcyjny, nie czułem tematu, przesuwało się komponenty i dokonywało obliczeń. Zdecydowanie wolę Eclipse. Ale wiem, że Hegemonica wybierali Ci, którym w Eclipse przeszkadzała losowość dociągu i losowość kostek.Bea pisze:Natomiast czy Hegemonic nie jest zbyt podobny do Eclipse na to by mieć obie?
Exodus:PC nie podobał mi się natomiast w ogóle.
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Nie chcę się czepiać, ale czemu mechanika odkrywania akcji w Terra Mystica lub Scythe (odkrywanie prosto z planszetki gracza) miałaby być atrakcyjniejsza niż rozwój dostępnych akcji np. w Caylusie? (oczywiście nie forsując tego konkretnego tytułu)
Gdy gra oferuje możliwość budowania nowych budynków mamy 3 opcje:
1. Stawiasz budynek z określonej losowej puli (Tzolkin, Agricola).
2. Stawiasz budynek ze stałej ogólnodostępnej puli (Caylus, Kawerna).
3. Stawiasz budynek ze swojej osobistej planszy (Terra Mystica, Scythe).
Z tych 3 opcji właśnie nr 3 jest najuboższa. Po pierwsze, ogranicza ilość opcji (tylko garstka różnych budynków). Po drugie, wymusza pewną powtarzalność (nie wybierasz co właściwie budujesz, bo zawsze będzie to ten sam zestaw). Po trzecie, rzadko nowe budynki wiążą się z nową dostępną akcją (najczęściej zaledwie modyfikują przychód lub koszt lub dają jakiś inny stały profit, a to kryterium masz w tytule wątku).
Ale to takie tylko moje 5 groszy. Oczywiście nie chcę atakować samego pomysłu, ale raczej dać do rozważenia szerszą perspektywę.
Gdy gra oferuje możliwość budowania nowych budynków mamy 3 opcje:
1. Stawiasz budynek z określonej losowej puli (Tzolkin, Agricola).
2. Stawiasz budynek ze stałej ogólnodostępnej puli (Caylus, Kawerna).
3. Stawiasz budynek ze swojej osobistej planszy (Terra Mystica, Scythe).
Z tych 3 opcji właśnie nr 3 jest najuboższa. Po pierwsze, ogranicza ilość opcji (tylko garstka różnych budynków). Po drugie, wymusza pewną powtarzalność (nie wybierasz co właściwie budujesz, bo zawsze będzie to ten sam zestaw). Po trzecie, rzadko nowe budynki wiążą się z nową dostępną akcją (najczęściej zaledwie modyfikują przychód lub koszt lub dają jakiś inny stały profit, a to kryterium masz w tytule wątku).
Ale to takie tylko moje 5 groszy. Oczywiście nie chcę atakować samego pomysłu, ale raczej dać do rozważenia szerszą perspektywę.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Nie wiem czy jest atrakcyjniejsza, mnie się po prostu podoba i wydaje mi się, że genialnie działa w Terra Mistyka. Nie wyobrażam sobie tej gry z wykupywaniem akcji z puli. Poza tym o ile z akcjami to jest do zrobienia, to jak to zrobić w ten sposób z dodatkowym przychodem? A tak w Eclipse im więcej budujesz tym więcej profitów zyskujesz (przychodu) i to jest genialne.bukimi pisze:Nie chcę się czepiać, ale czemu mechanika odkrywania akcji w Terra Mystica lub Scythe (odkrywanie prosto z planszetki gracza) miałaby być atrakcyjniejsza niż rozwój dostępnych akcji np. w Caylusie?
- BartP
- Administrator
- Posty: 4714
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 883 times
Re: Mechanika: wybuduj i odkryj nową akcję.
Masz wrażenie rozwoju własnej cywilizacji, każda "rasa" może mieć inny rozwój, co zresztą ma miejsce we wspomnianych grach i dlatego właśnie zdecydowano się na rozwiązanie tego w taki sposób.
Tu nie chodzi koniecznie o nowe akcje, ale właśnie o zmienny koszt, jakieś korzyści / straty co rundę, takie tam.
Tu nie chodzi koniecznie o nowe akcje, ale właśnie o zmienny koszt, jakieś korzyści / straty co rundę, takie tam.
Sprzedam nic