Battlestar Galactica - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8721
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: Curiosity »

sirafin pisze:@Curiosity
Prawidłowo.

Przy czym w przypadku powyższej karty, uzbieranie 8-10 i tak odpali efekt częściowego sukcesu, więc tutaj Żelazna wola ratuje tyłek w bardzo wąskim zakresie, kiedy uzbierało się dokładnie 7.
Jesteś pewny, że wynik 8-10 w tym kryzysie odpali efekt częściowego sukcesu?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: sirafin »

Tak, absolutnie pewny, sytuacja była omawiana w FAQ. W tym przykładzie 8-10 to częściowy sukces, a Żelazna wola pozwala ignorować wyłącznie porażkę.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Etain
Posty: 43
Rejestracja: 25 paź 2016, 05:36

Re: Battlestar Galactica

Post autor: Etain »

Takie szybkie pytanie bo nie mogę się dogrzebać w instrukcji tego. Czy będąc w areszcie ciągniemy normalnie 5 kart na początku swojej tury ?
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: feniks_ciapek »

Etain pisze: 13 lip 2018, 16:24 Takie szybkie pytanie bo nie mogę się dogrzebać w instrukcji tego. Czy będąc w areszcie ciągniemy normalnie 5 kart na początku swojej tury ?
Tak. Tylko w ambulatorium jest jedna.
Etain
Posty: 43
Rejestracja: 25 paź 2016, 05:36

Re: Battlestar Galactica

Post autor: Etain »

No to jeszcze jedno pytanie szybkie. Na odwrocie 2 żetonów obrażeń galactici tak jakby nic nie było...co to oznacza ?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: sirafin »

Na każdym żetonie coś jest. Opis żetonów jest na 25 stronie instrukcji.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Etain
Posty: 43
Rejestracja: 25 paź 2016, 05:36

Re: Battlestar Galactica

Post autor: Etain »

Racja mój błąd. Chodziło o statki cywlilne. A mam nadzieje ostatnie pytanie co w przypadku gdy jeden z graczy ma dwie karty lojalności i ktoś mu podgląda jedną z nich. Czy jeśli dajmy na to 2 tury później ktoś inny lub ta sama osoba chce mu podglądnąć znowu kartę lojalności robi to losowo czy może podpatrzeć tą drugą która wcześniej nie była pokazana ?
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: feniks_ciapek »

Etain pisze: 13 lip 2018, 21:43 Racja mój błąd. Chodziło o statki cywlilne. A mam nadzieje ostatnie pytanie co w przypadku gdy jeden z graczy ma dwie karty lojalności i ktoś mu podgląda jedną z nich. Czy jeśli dajmy na to 2 tury później ktoś inny lub ta sama osoba chce mu podglądnąć znowu kartę lojalności robi to losowo czy może podpatrzeć tą drugą która wcześniej nie była pokazana ?
Są puste statki cywilne.

Jeśli nie jest napisane inaczej, to podglądasz losową kartę.
Etain
Posty: 43
Rejestracja: 25 paź 2016, 05:36

Re: Battlestar Galactica

Post autor: Etain »

No to jak juz jade z pakietem pytań to was zamęczę kolejnym bo gram nam się mega spodobała i będzie często trafiać na stół. Boomer ma super umiejętność, że wygrywa albo przegrywa automatycznie test. I teraz pytanie czy tego trzeba użyć po rzuceniu przez graczy kart czy przed rzuceniem kart, a może bez znaczenia ?
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: feniks_ciapek »

Etain pisze: 14 lip 2018, 03:06 No to jak juz jade z pakietem pytań to was zamęczę kolejnym bo gram nam się mega spodobała i będzie często trafiać na stół. Boomer ma super umiejętność, że wygrywa albo przegrywa automatycznie test. I teraz pytanie czy tego trzeba użyć po rzuceniu przez graczy kart czy przed rzuceniem kart, a może bez znaczenia ?
Przed rozpoczęciem testu umiejętności, czyli w ogóle przed pojawieniem się jakichkolwiek kart na stole.
Etain
Posty: 43
Rejestracja: 25 paź 2016, 05:36

Re: Battlestar Galactica

Post autor: Etain »

I znowu mam pytanie a nawet kilka.
1. Czy karty ryzyka dorzucone przed testem liczą się do wyniku końcowego zdania/nie zdania testu czy tylko dają efekt opisane na karcie i są od razu odrzucane na stos kart odrzuconych ?
2. Czy karty umiejętności na których jest napisane "zagraj zanim gracze dołożą karty do testu umiejętności" są wliczane do testu czy tylko dają efekt i są odrzucane ?
3. Co w przypadku Zdolności testowych takich jak: "prowokacja" i "starcie myśliwców". Te dołożone lub odrzucone karty liczą się do testu ? Bo jak tak to można by zmienić wynik testu dorzucając lub odrzucając coś.
4. Dodatek Świt nakazuje odrzucić karty zdrady z Pegasusa, więc jak teraz ma się aktywować negatywny efekt Ryzyka skoro nowe karty ryzyka nie mają Reckless Skill Check ?
Bo jeśli dobrze zrozumiałem to po prostu ciągnie się kartę z talii Zdrady i patrzy na jej koszt, ale wtedy jaki sens ma ten odnośnik:
When a “Restore Order” Card is played before a skill check, that check cannot then be made Reckless. Similarly, a “Restore Order” Card cannot be played before a skill check if that check has been made Reckless. If two or more players wish to play cards at the same time, the current player determines which player may play his card first.
5. Dajmy na to, że jestem już ujawnionym cylonem i dochodzimy do fazy uśpionych agentów w której dajmy na to dobieram 2 karty (buntownika i jesteś cylonem). I co wtedy ? Daje obie karty wybranemu człowiekowi ?

Jak Was za bardzo męczę tymi pytaniami to powiedzcie i wtedy postaram się uspokoić :D
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: feniks_ciapek »

Etain pisze: 18 lip 2018, 00:10 I znowu mam pytanie a nawet kilka.
1. Czy karty ryzyka dorzucone przed testem liczą się do wyniku końcowego zdania/nie zdania testu czy tylko dają efekt opisane na karcie i są od razu odrzucane na stos kart odrzuconych ?
2. Czy karty umiejętności na których jest napisane "zagraj zanim gracze dołożą karty do testu umiejętności" są wliczane do testu czy tylko dają efekt i są odrzucane ?
3. Co w przypadku Zdolności testowych takich jak: "prowokacja" i "starcie myśliwców". Te dołożone lub odrzucone karty liczą się do testu ? Bo jak tak to można by zmienić wynik testu dorzucając lub odrzucając coś.
4. Dodatek Świt nakazuje odrzucić karty zdrady z Pegasusa, więc jak teraz ma się aktywować negatywny efekt Ryzyka skoro nowe karty ryzyka nie mają Reckless Skill Check ?
Bo jeśli dobrze zrozumiałem to po prostu ciągnie się kartę z talii Zdrady i patrzy na jej koszt, ale wtedy jaki sens ma ten odnośnik:
When a “Restore Order” Card is played before a skill check, that check cannot then be made Reckless. Similarly, a “Restore Order” Card cannot be played before a skill check if that check has been made Reckless. If two or more players wish to play cards at the same time, the current player determines which player may play his card first.
5. Dajmy na to, że jestem już ujawnionym cylonem i dochodzimy do fazy uśpionych agentów w której dajmy na to dobieram 2 karty (buntownika i jesteś cylonem). I co wtedy ? Daje obie karty wybranemu człowiekowi ?

Jak Was za bardzo męczę tymi pytaniami to powiedzcie i wtedy postaram się uspokoić :D
1. Nie liczą się.
2. Nie liczą się.
3. Zdolności testowe są wkładane tajnie z kartami i rozpatrywane w trakcie rozpatrywania kart testowych. Ich wartość liczy się do testu.
4. Ze Świtem wszystkie testy z ryzykiem powodują dociągnięcie karty z talii zdrady i rozpatrzenie umiejętności testowych tam obecnych, patrz str. 16 instrukcji:
Ryzykowne testy umiejętności
Po rozpatrzeniu wszystkich zdolności testowych ryzykownego testu umiejętności, należy odkryć wierzchnią kartę z talii Zdrady i w zależności od jej siły wykonać jedno z poniższych poleceń:
• Jeśli siła karty wynosi więcej niż „0”, należy ją odrzucić i kontynuować rozpatrywanie testu umiejętności. Nie należy rozpatrywać zdolności testowej tej karty ani wliczać jej siły do ostatecznej siły testu.
• Jeśli siła karty wynosi „0”, należy odkryć kolejną kartę z talii Zdrady. Należy rozpatrzyć zdolności testowe obu kart, nawet jeśli takie zdolności już rozpatrzono w tym teście umiejętności. ani wliczać jej siły do ostatecznej siły testu. Następnie należy odrzucić obie karty i kontynuować rozpatrywanie testu umiejętności nie wliczając siły obu kart do ostatecznej siły testu.

Jeśli przed testem umiejętności zagrano kartę „Przywrócenie porządku”, nie można już zagrać karty ze zdolnością Ryzyko. Podobnie nie można zagrać karty „Przywrócenie porządku”, jeśli zagrano już kartę ze zdolnością Ryzyko. Jeśli dwóch lub więcej graczy chce zagrać karty w tym samym momencie, aktywny gracz decyduje, który z graczy zagra swoją kartę pierwszy."
5. Jak jesteś ujawnionym Cylonem nie dobierasz kart w fazie uśpionych agentów.
Etain
Posty: 43
Rejestracja: 25 paź 2016, 05:36

Re: Battlestar Galactica

Post autor: Etain »

feniks_ciapek pisze: 18 lip 2018, 16:50
Etain pisze: 18 lip 2018, 00:10
3. Zdolności testowe są wkładane tajnie z kartami i rozpatrywane w trakcie rozpatrywania kart testowych. Ich wartość liczy się do testu.

5. Jak jesteś ujawnionym Cylonem nie dobierasz kart w fazie uśpionych agentów.
3. Chodziło mi o siłę tych kart dorzuconych i odrzuconych przez efekt tej zdolności testowej, czyli "Prowokacja" pozwala dorzucić do testu 1 kartę więcej, która zmienia czy nie zmienia siłę testu ?
Analogicznie "Starcie myśliwców" pozwala odrzucić jedną kartę z testu.

5. Faza uśpionych agentów: Kiedy gracz prowadzący Cylona otrzymuje karty Lojalności podczas fazy uśpionych agentów, po obejrzeniu ich, wręcza je wszystkie jednemu, wybranemu graczowi, prowadzącemu człowieka.
• Jeśli gracz prowadzący Cylona otrzyma kartę „Jesteś buntownikiem”, nie ujawnia jej. Zamiast tego przekazuje ją wybranemu graczowi prowadzącemu człowieka, który musi natychmiast ujawnić otrzymaną kartę „Jesteś buntownikiem”.

Czy, aby na pewno nie dociąga ujawniony cylon kart lojalności w fazie uśpionych agentów ?
Bo jeśli tak to co w przypadku, gdy dociągnie 2 karty(cylona i buntownika) ?
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: feniks_ciapek »

Etain pisze: 18 lip 2018, 19:57 3. Chodziło mi o siłę tych kart dorzuconych i odrzuconych przez efekt tej zdolności testowej, czyli "Prowokacja" pozwala dorzucić do testu 1 kartę więcej, która zmienia czy nie zmienia siłę testu ?
Analogicznie "Starcie myśliwców" pozwala odrzucić jedną kartę z testu.

5. Faza uśpionych agentów: Kiedy gracz prowadzący Cylona otrzymuje karty Lojalności podczas fazy uśpionych agentów, po obejrzeniu ich, wręcza je wszystkie jednemu, wybranemu graczowi, prowadzącemu człowieka.
• Jeśli gracz prowadzący Cylona otrzyma kartę „Jesteś buntownikiem”, nie ujawnia jej. Zamiast tego przekazuje ją wybranemu graczowi prowadzącemu człowieka, który musi natychmiast ujawnić otrzymaną kartę „Jesteś buntownikiem”.

Czy, aby na pewno nie dociąga ujawniony cylon kart lojalności w fazie uśpionych agentów ?
Bo jeśli tak to co w przypadku, gdy dociągnie 2 karty(cylona i buntownika) ?
3. Nie kojarzę tych dwóch kart (mam angielską wersję). Ale jeśli patrzeć po kolejności rozpatrywania, to siła testu jest liczona dopiero po wykonaniu wszystkich manipulacji kartami (http://jbiatek.github.io/BSGRulebook/ru ... resolution), więc powiedziałbym, że tak, zmienia.

5. Aaa, przepraszam, pomyliłem się. Patrzę sobie tutaj (http://jbiatek.github.io/BSGRulebook/ru ... reak&kobol) i wychodzi mi, że trzeba natychmiast przekazać karty lojalności:
Revealed Cylon players who receive Loyalty cards must look at them, then immediately pass them face down to one human player of their choice. They must not follow any text that says to “immediately reveal this card”.
B0rg
Posty: 31
Rejestracja: 26 lis 2017, 22:16

Re: Battlestar Galactica

Post autor: B0rg »

1. Czy CAG może wykorzystać drugą akcję z karty pozycji - "Raz na turę, kiedy pilotujesz vipera, możesz aktywować 1 nieobsadzonego vipera, a następnie wykonać jeszcze jedną akcję." - w ramach akcji z Rozkazu prezydenckiego? Niby nie ma dopisku, że tylko w swojej turze.

2. Czy Kartą Kworum "Pozwolenie na użycie brutalnej siły" można niszczyć statki na planszy Cylońskiej Floty?
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: feniks_ciapek »

B0rg pisze: 11 lut 2019, 22:34 1. Czy CAG może wykorzystać drugą akcję z karty pozycji - "Raz na turę, kiedy pilotujesz vipera, możesz aktywować 1 nieobsadzonego vipera, a następnie wykonać jeszcze jedną akcję." - w ramach akcji z Rozkazu prezydenckiego? Niby nie ma dopisku, że tylko w swojej turze.

2. Czy Kartą Kworum "Pozwolenie na użycie brutalnej siły" można niszczyć statki na planszy Cylońskiej Floty?
1. Można użyć tej zdolności raz na turę, czyli raz na całą kolejkę wszystkich graczy. Jak zostanie raz użyta, to dopiero ponownie można jej użyć, jak zacznie się następna kolejka pierwszego gracza. Nawet jeśli tytuł został w międzyczasie przekazany komuś innemu. Tylko raz na turę :)

2. Nie, tylko na planszy z Battlestarem.
B0rg
Posty: 31
Rejestracja: 26 lis 2017, 22:16

Re: Battlestar Galactica

Post autor: B0rg »

feniks_ciapek pisze: 12 lut 2019, 01:38
B0rg pisze: 11 lut 2019, 22:34 1. Czy CAG może wykorzystać drugą akcję z karty pozycji - "Raz na turę, kiedy pilotujesz vipera, możesz aktywować 1 nieobsadzonego vipera, a następnie wykonać jeszcze jedną akcję." - w ramach akcji z Rozkazu prezydenckiego? Niby nie ma dopisku, że tylko w swojej turze.

2. Czy Kartą Kworum "Pozwolenie na użycie brutalnej siły" można niszczyć statki na planszy Cylońskiej Floty?
1. Można użyć tej zdolności raz na turę, czyli raz na całą kolejkę wszystkich graczy. Jak zostanie raz użyta, to dopiero ponownie można jej użyć, jak zacznie się następna kolejka pierwszego gracza. Nawet jeśli tytuł został w międzyczasie przekazany komuś innemu. Tylko raz na turę :)
Jesteś pewny?
instrukcja pisze:Rozgrywka w Battlestar Galactica składa się z serii tur.
Począwszy od pierwszego gracza, a następnie zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, gracze po kolei odbywają swoje tury.
Nie ma tu mowy o żadnej rundzie, czy "okrążeniu" składającym się z tur graczy.
Dodatkowo, gdyby było tak jak mówisz, Rozkaz Prezydencki można by było zagrać też tylko raz na okrążenie (limit raz na turę).
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1340
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 543 times
Been thanked: 280 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: Atamán »

feniks_ciapek nie ma racji w sprawie tur. Tura to zestaw czynności wykonywanych przez jednego gracza (dobranie kart, ruch, akcja, kryzys). Zdolność CAGa może być zagrana po rozkazie prezydenckim, wtedy gracz wykona w sumie 3 akcje.
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: feniks_ciapek »

Atamán pisze: 12 lut 2019, 08:39 feniks_ciapek nie ma racji w sprawie tur. Tura to zestaw czynności wykonywanych przez jednego gracza (dobranie kart, ruch, akcja, kryzys). Zdolność CAGa może być zagrana po rozkazie prezydenckim, wtedy gracz wykona w sumie 3 akcje.
Tutaj się jednak z taką interpretacją nie zgadzają:

https://boardgamegeek.com/thread/101877 ... -once-turn
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: sirafin »

Nie, tam jest mowa o kilkukrotnym odpaleniu zdolności "raz na turę" podczas tury jednego gracza przez kilku graczy (przekazują sobie kartę), a nie podczas pełnej rundy.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2019, 11:50 przez sirafin, łącznie zmieniany 1 raz.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: donmakaron »

feniks_ciapek pisze: 12 lut 2019, 11:24
Atamán pisze: 12 lut 2019, 08:39 feniks_ciapek nie ma racji w sprawie tur. Tura to zestaw czynności wykonywanych przez jednego gracza (dobranie kart, ruch, akcja, kryzys). Zdolność CAGa może być zagrana po rozkazie prezydenckim, wtedy gracz wykona w sumie 3 akcje.
Tutaj się jednak z taką interpretacją nie zgadzają:

https://boardgamegeek.com/thread/101877 ... -once-turn
Tylko tam omawiają zupełnie inny przypadek. Karta State of Emergency mówi, że każdy gracz może wykonać akcję, ale wszystkie te akcje dzieją się w ramach tury gracza, który zagrał State of Emergency. Ta karta jak i Rozkaz Prezydencki nie generują nowych tur dla graczy, a jedynie pozwalają im w turze zagrywającego gracza wykonać akcje.
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: feniks_ciapek »

donmakaron pisze: 12 lut 2019, 11:49 Tylko tam omawiają zupełnie inny przypadek. Karta State of Emergency mówi, że każdy gracz może wykonać akcję, ale wszystkie te akcje dzieją się w ramach tury gracza, który zagrał State of Emergency. Ta karta jak i Rozkaz Prezydencki nie generują nowych tur dla graczy, a jedynie pozwalają im w turze zagrywającego gracza wykonać akcje.
Fakt. W takim razie rzeczywiście się myliłem. Dzięki za naprostowanie.
Fisk
Posty: 14
Rejestracja: 06 lis 2018, 14:28
Has thanked: 1 time

Re: Battlestar Galactica

Post autor: Fisk »

Czołem!

W czwartek czeka nas kolejna rozgrywka, a pojawiło się kilka pytań, dlatego prośba o pomoc :)

1. Ile ciężkich raiderów startuje z basestara podczas aktywacji ciężkiego raidera (przy założeniu, że żadnego nie ma na planszy)? Raz w instrukcji napisano, że jednego a w innym miejscu, że dwa.
2. Czy spadek jednego z zasobów do zera powoduje z automatu porażkę ludzi? Czy sprawdza się tę wartość na koniec gry?
3. Czy akcja z Dowództwa i aktywacja do 2 viperów umożliwia aktywację tego samego vipera dwa razy? Czy dwóch różnych? Podobnie zdolność Lee Adamy, czy działa tak, że można jednego vipera aktywować 6 razy?
4. Czy zdolność Lee Adamy do obsadzenia vipera przy wystawianiu go z rezerwy działa przy każdym pobieraniu viperów z rezerwy, w tym przy kartach ataku z Krzysu?
5. Co z ujawnieniem się Lee Adamy jako Cylon i losowym odrzucaniem przez niego kart? Ta umiejętność w turze ujawnienia nadal działa?
6. Gdy w grze są 2 basestary i wylosujemy kartę ataku z rozstawieniem kolejnego basestara, to zostawiamy jak jest czy przestawiamy jednego basestara wg rozstawienia z karty? Jeśli przestawiamy, to kto decyduje o tym, którego basestara przestawiamy? Aktywny gracz?
7. Czy ilość kart dołożonych do testu umiejętności jest jawna?
8. Czy admirał może konsultować swój wybór?
9. Czy po skoku z Kontroli FTL rozpatruje się kartę Kryzysu?
10. Jeśli po skoku sprawdzamy kartę Kryzysu i jest tam przygotowanie do skoku, to znacznik przeskakuje na kolejne pole? Czy do końca tury znacznik zostaje na polu automatyczny skok?
11. Czy przy rozpatrywaniu karty punktu docelowego, która nakazuje uszkodzić 2 vipery należy wybrać vipery w przestrzeni kosmicznej czy mogą być te w rezerwie?
12. Czy przy rozpatrywaniu karty punktu docelowego, która nakazuje wylosować statek cywilny należy losować statek spoza planszy czy może być ten znajdujący się w przestrzeni kosmicznej?
13. Czy ujawniony Cylon dobiera dwie rózne karty umiejętności czy może brać tego samego typu? Kolega tłumacząc zasady, był przekonany, że muszą być różne, ale w instrukcji jest zapis, że dowolne...
14. Są karty umożliwiające podglądanie losowych kart Lojalności - czy wybrany gracz wie, która z jego kart Lojalności została w ten sposób podejrzana?
15. Czy zdolność Helo zmieniająca wybór z karty Kryzysu może zostać aktywowana na samym początku gry, gdy jego postać znajduje się poza planszą? Czy ta zdolność działa na karty Superkryzysu? Czy Helo będąc poza planszą może zagrywać karty niebędące akcją, np. przerzut przy obronie vipera?
16. Czy zdolność Boomer do przeglądania talii kart Kryzysu działa na koniec tury, ale jeszcze przed jej dobraniem karty Kryzysu czy już po?
17. Czy jeśli ktoś przed fazą uśpionych agentów ujawni się jako Cylon, to dobiera kartę Lojalności, gdy nastąpi właśnie ta faza? Czy zostanie jedna nierozdana karta?
18. Czy z pola Kontrola Uzbrojenia można atakować ciężkie raidery?
19. Czy karty Kworum wykładane przed innym graczem wykłada się odkryte czy zakryte?
20. Symbol startu viperów - czy tam wykłada się vipery, które startują? Jeśli oba są zajęte, to nie można startować nowymi?
21. Jeśli na jednym polu są dwa obsadzone vipery i następuje aktywacja raiderów, to kto decyduje, który pilot zostanie zaatakowany? Aktywny gracz?

Czy jest gdzieś dostępne oficjalne polskie faq?

Z góry dziękuję!
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: feniks_ciapek »

Sporo z tych pytań rozwiążą FAQ, ale niestety są angielskie:
https://boardgamegeek.com/wiki/page/Bat ... actica_FAQ
https://boardgamegeek.com/thread/441632/unofficial-faq
I ewentualnie ta instrukcja:
http://jbiatek.github.io/BSGRulebook/rulebook.html

1. Jeden ciężki albo 2 zwykłe.
2. Rozpatruje się to pod koniec tury.
3. Można tego samego Vipera aktywować dwa razy. Przez analogię - Adama również.
4. Za każdym razem, jak Viper jest wystrzeliwany.
5. Nie. Po ujawnieniu jako Cylon, wszystkie umiejętności postaci przestają być aktywne.
6. Przestawia się tę, która jest na polu na planszy o najniższym numerze.
7. Tak
8. Nie może.
9. To nie jest do końca jasne, ale moja obecna interpretacja jest, że nie.
10. Nie, bo nie rozpatrujemy tej karty.
11. Po skoku wszystkie Vipery wracają do rezerwy, więc z rezerwy.
12. Z rezerwy. Jeśli nie ma w rezerwie, decyduje aktywny gracz.
13. Dwie dowolnego.
14. Nie mam pojęcia. Zawsze grałem, że tak.
15. Może. Na karty Superkryzysu nie działają żadne umiejętności, czy to kart, czy to graczy
16. Koniec tury jest po rozpatrzeniu kryzysu.
17. Dobiera i przekazuje ją innemu graczowi jako akcja na Resurrection Ship. Kartę Sympatyka przekazuje się od razu.
18. Tak. Trafienie na 7-8.
19. Nie wiem, zawsze grałem tak, że są jawne.
20. Nie, to tylko znacznik, do którego sektora są wystrzeliwane Vipery.
21. Jeszcze się nie spotkałem z taką sytuacją, ale powiedziałbym, że aktywny gracz.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Battlestar Galactica

Post autor: donmakaron »

Z tymi kartami kryzysu po skoku z FTL co coś chyba nie jest tak w pytaniu. Karty kryzysu nie mają nic wspólnego ze skokami ani FTL. Karty kryzysu ciągnie się na koniec tury każdego gracza (ludzkiego), niezależnie od tego czy wykonał on skok FTL w tej turze.
Natomiast samo wymuszenie skoku za pomocą FTL od razu powoduje skok - usuwamy statki z planszy, admirał sprawdza ile polecieliśmy itd. Po rozpatrzeniu skoku tura gracza, który odpalił FTL się kontynuuje, kończy on swoje akcje (jeśli coś mu jeszcze zostało), rozpatruje kryzys i zrzuca ewentualny nadmiar kart na koniec tury.
ODPOWIEDZ