Ghost Stories - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Lysiur
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2016, 16:27

Re: Ghost Stories

Post autor: Lysiur »

Witam,
nurtuje mnie jedna kwestia dot. egzorcyzmów, znaczników tao i blokady tao. Sytuacja jest taka, że są dwa duchy w narożniku A(1 żółty) i B (2 czarne, blokada użycia znaczników tao). Gracz (posiada 1 znacznik tao w kolorze żółtym) dokonuje próby egzorcyzmu wyrzuając 2 czarne i 1 niebieski.

Wiadomo, że egzorcyzm odbywa się w jednym czasie i dot. wszystkich duchów na raz, w takiej sytuacji:
a) Duch B jest pokonany (kości czarne), Duch A nie jest pokonany, ponieważ w momencie egzorcyzmu duch czarny blokował użycie tao
b) Duch B jest pokonany (kości czarne), Duch A jest pokonany - zakładając, że najpierw padł duch B i zdjął blokadę.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Olgierdd »

Lysiur pisze:Witam,
nurtuje mnie jedna kwestia dot. egzorcyzmów, znaczników tao i blokady tao. Sytuacja jest taka, że są dwa duchy w narożniku A(1 żółty) i B (2 czarne, blokada użycia znaczników tao). Gracz (posiada 1 znacznik tao w kolorze żółtym) dokonuje próby egzorcyzmu wyrzuając 2 czarne i 1 niebieski.

Wiadomo, że egzorcyzm odbywa się w jednym czasie i dot. wszystkich duchów na raz, w takiej sytuacji:
a) Duch B jest pokonany (kości czarne), Duch A nie jest pokonany, ponieważ w momencie egzorcyzmu duch czarny blokował użycie tao
b) Duch B jest pokonany (kości czarne), Duch A jest pokonany - zakładając, że najpierw padł duch B i zdjął blokadę.
Jak sam zauważyłeś egzorcyzmy wykonuje się jednocześnie, dlatego prawidłowa jest odpowiedź a)
Lysiur
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2016, 16:27

Re: Ghost Stories

Post autor: Lysiur »

Dzięki za odpowiedź, zawsze warto poznać opinię innych.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Olgierdd »

Nie wiem czy było to tutaj poruszane, ale jest w polskiej instrukcji błąd wpływający na rozgrywkę. Był on w pierwszej edycji i niestety przeniósł się do drugiej.

Otóż w opisie znaczników Qi zabrakło zdania, że gracz może ich posiadać więcej niż startowa ilość. Jedynym ograniczeniem jest pula znaczników.

Od zawsze źle grałem :)

Wydawnictwo Rebel o sprawie już wie.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Ghost Stories

Post autor: TV3 »

Wątpliwość.

Po śmierci taoisty, gdy leży na cmentarzu i przychodzi jego kolej, duchy na jego planszy są cały czas aktywne. W instrukcji stoi, że krok 1 (czyli akcje duchów / środkowy kamień) i krok 2 (plansza zapełniona duchami) są cały czas rozgrywane.

Co z krokiem 3 (przybycie ducha)? Wydaje się logiczne, że kolejny duch jest dolosowywany na planszę trupa. Jednak nigdzie nie widzę tego w instrukcji (wersja druga).


Przy okazji - jak rozumiem, po fazie duchów nie następuje faza martwego gracza (bo jest martwy), tylko przechodzimy od razu do gracza kolejnego, się zgadza?
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Ghost Stories

Post autor: maciejo »

TV3 pisze:Wątpliwość.

Po śmierci taoisty, gdy leży na cmentarzu i przychodzi jego kolej, duchy na jego planszy są cały czas aktywne. W instrukcji stoi, że krok 1 (czyli akcje duchów / środkowy kamień) i krok 2 (plansza zapełniona duchami) są cały czas rozgrywane.

Co z krokiem 3 (przybycie ducha)? Wydaje się logiczne, że kolejny duch jest dolosowywany na planszę trupa. Jednak nigdzie nie widzę tego w instrukcji (wersja druga).


Przy okazji - jak rozumiem, po fazie duchów nie następuje faza martwego gracza (bo jest martwy), tylko przechodzimy od razu do gracza kolejnego, się zgadza?
W sytuacji gdy gracz umiera duch nie jest dolosowywany gdy jego plansza nie jest zapełniona.
Runda takiej planszy bez gracza składa się tylko z fazy Jin ale tylko pierwszego i drugiego kroku,kroku trzeciego nie ma.
Jest to opisane w wariancie solo.Plansza martwego gracza staje się nawiedzona i jeśli na początku tury " tej planszy" jest ona zapełniona to aktywny gracz (lub któryś z graczy,tego nie pamiętam) traci Czi i Duch nie jest dolosowywany !
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Ghost Stories

Post autor: TV3 »

dziękuję
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Ghost Stories

Post autor: maciejo »

Olgierdd pisze:Nie wiem czy było to tutaj poruszane, ale jest w polskiej instrukcji błąd wpływający na rozgrywkę. Był on w pierwszej edycji i niestety przeniósł się do drugiej.

Otóż w opisie znaczników Qi zabrakło zdania, że gracz może ich posiadać więcej niż startowa ilość. Jedynym ograniczeniem jest pula znaczników.

Od zawsze źle grałem :)

Wydawnictwo Rebel o sprawie już wie.
Ale przecież nie jest napisane, że nie można., Czyli że można :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: Bary »

Pytanko odnośnie cechy ducha, która przy jego wylosowaniu nakazuje wylosowanie kolejnego ducha. Czy jest jakieś ograniczenie odnośnie takiej sytuacji? Zdarzyła mi się partia, w której powstał łańcuszek 5 duchów.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Breżniew »

Bary pisze: 28 maja 2018, 10:56 Pytanko odnośnie cechy ducha, która przy jego wylosowaniu nakazuje wylosowanie kolejnego ducha. Czy jest jakieś ograniczenie odnośnie takiej sytuacji? Zdarzyła mi się partia, w której powstał łańcuszek 5 duchów.
Jedyne co mogę na ten temat powiedzieć, to to, że miałeś niezłego pecha. O ile się nie mylę, nie ma żadnego ograniczenia. Jeśli ułoży Ci się pechowo talia duchów, to takie łańcuszki potrafią z teoretycznie całkiem udanego początku partii uczynić totalną masakrę i beznadziejną walkę bez szans na zwycięstwo. Taki urok (tfu, tfu) tej gry.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Olgierdd »

Dlatego czasami warto wsadzić takiego malucha na buddę. Bywa, że lepiej próbować ręcznie dokopać silniejszemu duchowi, niż dopuścić do takiego łańcucha. Abolutnie najgorsze z tej kategorii są maluchy, które nie tylko przyzywają kolejnego ducha, ale też blokują zdolności Taoistów.
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Pastorkris »

Najgorsze i tak są te Czarne Sukinkoty, jeden co zabiera kość, drugi co jest odporny na ich działanie znaczników. Wejdą tacy i pozamiatane ;) Zwykle się z nimi nie pierdzielimy tylko od razu idziemy na pole gdzie za jeden znacznik Chi możemy kogoś ściągnąć - szkoda akcji na próbę walki z takimi.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: Bary »

Dzięki za odpowiedzi i hinty! Kurczę, szkoda że autor nie zapanował nad tym aspektem i wdarła się przesadna losowość.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Olgierdd »

Z czasem można nauczyć się przewidywać takie sytuacje i sobie z nimi radzić :)
Piodag
Posty: 58
Rejestracja: 16 sty 2017, 14:37
Has thanked: 3 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Piodag »

Czy ktoś może wie do czego służy taki stojący badziewek w grze? Taki kartonik na kartonikowych nóżkach, który można postawić. Kupiłam niedawno grę i jestem na etapie zapoznawania się z instrukcją i zastanowił mnie ten element, ponieważ w całej intstrukcji nie jest napisane co to jest i kiedy się tego używa.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Olgierdd »

Jest to przypomnienie, że na planszy leży czarny duch blokujący użycie Tao.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Ghost Stories

Post autor: seki »

Ok moi drodzy Taoiści. Po całkiem długiej pierwszej przygodzie w końcu zginąłem. Podobało mi się ale nie pamiętam kiedy ostatnio miałem tyle pytań po grze.
1. Duszozerca ma ikonę "działanie na grupę" i jednocześnie ikonę z opisem "aktywny gracz odrzuca żeton tao" czyli po wejściu do gry tego duszka każdy taoista odrzuca żeton tao mimo że tylko jeden jest aktywny?
3. Jak to jest z opcją położenia 2 figurek buddy, czy najpierw dwie trzeba pobrać ze świątyni we wcześniejszych turach (pobrać w turze można chyba tylko jedną)?
4. Czy przy użyciu żetonu jinjang w celu odwrócenia nawiedzonego kafla na aktywną stronę, musimy znajdować się na tym kaflu aktywnym taoistą?

Ps. Punkt drugi magicznie zjadł Wu Feng aby utrudnić zrozumienie tajników mistycznego taoizmu. Już nigdy nie dowiem się jaka jest odpowiedź na nurtujące mnie pytanie.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Olgierdd »

1. Niestety nie pamiętam duchów z nazwy, musiałbym go zobaczyć. Jeśli nikt nie odpowie, to popołudniu sprawdzę.
2. :twisted:
3. Tak, najpierw trzeba pobrać figurkę buddy (po jednej) by na koniec kolejnej tury (lub dowolnej późniejszej) postawić ją na sąsiednim, niezajętym przez ducha polu na planszy gracza.
Jedna z mocy niebieskiego taoisty (2x akcja z wioski lub 2x egzorcyzm) pozwala wziąć dwie buddy w jednej turze. To najczęstszy przypadek kiedy jeden gracz ma obie niewystawione figurki.
4. Nie musisz. Możesz to zrobić z dowolnego miejsca.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Ghost Stories

Post autor: seki »

Łatwiej niż znaleźć ducha będzie pewnie spojrzeć na spis ikon z ostatniej strony instrukcji. Duszozerca ma ikonę działania na grupę i ikonę odrzucenia tao przez aktywnego gracza. Przypuszczam, że wszyscy Taoiści muszą odrzucić ten żeton ale nie mam pewności.
Dziękuję za resztę wyjaśnień, to już jest jasne.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Olgierdd »

Okej, już kojarzę ducha. On wymusza odrzucenie jednego żetonu tao przez każdego taoistę (jak nie ma to trudno).
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Ghost Stories

Post autor: seki »

Dziękuję Olgiedd. Swoją drogą instrukcja, choć w strukturze i czytelności całkiem niezła, to niestety ma chyba sporo luk w szczegółach.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Ghost Stories

Post autor: seki »

Zauważyłem, że w recenzjach (starych) a nawet w tym wątku pojawia się info o warunku przegranej w momencie gdy 4 części wioski zostaną nawiedzone. Pewnie to zostało zmienione przy jakimś dodruku bo w nowszej instrukcji nawet na najłatwiejszym poziomie mowa o 3 a nie 4 kaflach wioski. Także gdyby ktoś uczył się zasad z tego wątku to informuję ku przestrodze, że dalsze granie przy 3 nawiedzonych kaflach nie jest zgodne z aktualnymi zasadami gry.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Ghost Stories

Post autor: maciejo »

seki pisze: 09 sie 2019, 13:32 Zauważyłem, że w recenzjach (starych) a nawet w tym wątku pojawia się info o warunku przegranej w momencie gdy 4 części wioski zostaną nawiedzone. Pewnie to zostało zmienione przy jakimś dodruku bo w nowszej instrukcji nawet na najłatwiejszym poziomie mowa o 3 a nie 4 kaflach wioski. Także gdyby ktoś uczył się zasad z tego wątku to informuję ku przestrodze, że dalsze granie przy 3 nawiedzonych kaflach nie jest zgodne z aktualnymi zasadami gry.
Cyt:
"Koniec gry
Gra się kończy, jeśli graczom uda się przegnać ostatnie wcielenie Wu Fenga.
(Na poziomie koszmarnym i piekielnym jest ich więcej niż 1).
Porażkę graczy powodują 3 sytuacje:
1. Wszyscy taoiści są martwi (nie mają już znaczników qi). Bez swoich obroń-
ców cała wioska wymiera...
2. Trzeci kafel w wiosce zostaje nawiedzony. Duchy odzyskały urnę z prochami
Wu Fenga. Świat żywych obraca się w pył...
3. Talia duchów się wyczerpuje, a wcielenie Wu Fenga jest ciągle w grze. Wio-
ska nigdy nie ujrzy już światła poranka..."

Oj coś chyba pomieszałeś, miałeś na myśli chyba 4 nawiedzone kafelki w ostatnim zdaniu !?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Ghost Stories

Post autor: seki »

No właśnie ja nic nie namieszałem. 3 nawiedzone kafle to porażka. A nie 4 jak wskazują niektóre stare źródła.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Ardel12 »

seki pisze: 15 sie 2019, 21:11 No właśnie ja nic nie namieszałem. 3 nawiedzone kafle to porażka. A nie 4 jak wskazują niektóre stare źródła.
Miałem w pewnym momencie dokładnie taką samą rozkminę. Gdzieś przeczytałem/usłyszałem, że 4 kafle kończą grę, jednak zasady jasno mówią o 3. Niestety nie udało mi się namierzyć skąd te 4 się pojawiły.
ODPOWIEDZ