Mississippi Queen - instrukcja.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Maras
Posty: 598
Rejestracja: 25 paź 2006, 20:50
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Mississippi Queen - instrukcja.

Post autor: Maras »

Witam
potrzebuje polska instrukcję do Mississippi Queen. Czy ktoś posiada w formie elektronicznej?
Z góry dziękuję z pomoc
Awatar użytkownika
Maras
Posty: 598
Rejestracja: 25 paź 2006, 20:50
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Mississippi Queen - instrukcja.

Post autor: Maras »

Maras pisze:Witam
potrzebuje polska instrukcję do Mississippi Queen. Czy ktoś posiada w formie elektronicznej?
Z góry dziękuję z pomoc
Osoby grające w Mississippi lub posiadające tą gre w kolekcji może udzielą kilka wskazówek dotyczącej rozgrywki. Mamy instrukcję ("trzetraslejtowaną" przez Google) to wyszła jakaś czarna magia po prostu klapa.
tantar
Posty: 55
Rejestracja: 06 paź 2006, 18:42
Lokalizacja: Czersk

Re: Mississippi Queen - instrukcja.

Post autor: tantar »

Mississipi to prosta gra.
Każdy dostaje stateczek i ustawia czerwone koło na 1 (szybkość), czarne na 6(węgiel). Ustawia się planszę startową i dokłada jedną losową. Na planszy ustawia się stateczki w wybranym kierunku. Każdy w swojej turze może za darmo zwiekszyć lub zmiejszyć szybkość o 1 i musi wykonać ruch o liczbę pól równą aktualnej szybkości. W czasie ruchu można za darmo raz zmienić kierunek o 60 stopni. Każda dodatkowa zmiana predkości lub kierunku kosztuje 1 wegiel.
Tura odbywa się w kolejności zajmowanych miejsc. Aktualne miejsce ustala się kreśląc linię od końca aktualnej planszy i porównując odległość od niej stateczków. Jeśli dwa są w tej samej odległości to pierwszy jest stateczek z prawej strony.
Jeśli któryś ze stateczków wchodzi na nową planszę to po wykonaniu swojego ruchu rzuca kostkę i odpowiednio dokłada kolejną nową planszę.
Gra toczy się, aż wyczerpią się plansze i jako ostatnia dokładana jest plansza końcowa. Wygrywa ten, kto jako pierwszy wpłynie do doku (musi mieć wtedy szybkość 1)
Popychanie: Jeśli w czasie naszego ruchu uderzamy w stateczek przeciwnika to wykonujemy ruch o jedno pole mniej niż wynosi nasza szybkość, ale spychamy przeciwnika na dowolne sąsiednie pole rzeki. Przeciwnik może za to ustawić dowolnie kierunek swojego stateczku.
Pasażerowie: W czasie wyścigu musimy wziąć na pokład 2 pasażerów. Pasażerów zbiera się z przystani po jednym (nawet gdy na jednej przystani znajduje się dwóch pasażerów) Aby zabrać pasażera trzeba podejść do przystani z szybkością 1. Liczba pasażerów na przystaniach zależy od liczby graczy. Przy 3 graczach na każdej znajduje się 1 pasażer, przy 4 na brązowych jest 2, przy 5 na wszystkich jest 2.

To wszystko najbardziej skomplikowane może być ustalanie kolejności, a mnie najczęściej zdarzało się zapominać o dołożeniu nowej planszy.
Awatar użytkownika
Maras
Posty: 598
Rejestracja: 25 paź 2006, 20:50
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Mississippi Queen - instrukcja.

Post autor: Maras »

OGROMNE DZIĘKUJĘ ZA WSKAZÓWKI
Awatar użytkownika
Maras
Posty: 598
Rejestracja: 25 paź 2006, 20:50
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Mississippi Queen - instrukcja.

Post autor: Maras »

Dla zainteresowanch tą grą (Magda/Zośka) w ramach pomocy Klubowej przetłumaczyła instrukcję z niemieckiego. Zapraszam

http://www.planszolandia.pl/pforum/index.php?topic=41.0
tantar
Posty: 55
Rejestracja: 06 paź 2006, 18:42
Lokalizacja: Czersk

Re: Mississippi Queen - instrukcja.

Post autor: tantar »

Poprawki do instrukcji post 1 - takie najbardziej mylące:
Czerwone koło to prędkościomierz. Zaczynamy z "1" i przesuwamy cyfry w lewo.Umieszczmy w zasobniku z lewej strony stateczku
Czarne koło to pomiar węgla. Zaczynamy z "6" i kręcimy w przeciwnym kierunku niż czerwone. Umieszczmy w zasobniku z prawej strony stateczku
Na środku stołu kładziemy częsc startową (szukamy jej pośród 12 części rzeki). Pole startowe jest wraz z polami 1-5 kładzione na środku stołu.
Z pozostałych 11 częsci układamy stos zakrytych rezerwowych kart (?) (w czasie szkoły jazdy nie będa Ci potrzebne)Losujemy trzy zakryte plansze rzeki, a resztę odkładmy na bok – nie będą potrzebne w tym wariancie gry.
Landungsmole(czyli ląd na którym mamy wylądować z tego co widze po rysunkach) też może być ukryty w tej kupce:)
Trzymaj kostkę z kieunkami w gotowości. (w pobliżu)
Figurki pasażerów i Messstaby miarka (czyli na rysunku takie, ni to linki, ni to przyrzady do mierzenia czegoś) nie będą potrzebne w szkole jazdy.

Ciągnięcie i kręcenie -> Przesuwanie się i zakręcanie
Awatar użytkownika
Maras
Posty: 598
Rejestracja: 25 paź 2006, 20:50
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Mississippi Queen - instrukcja.

Post autor: Maras »

tantar pisze:Poprawki do instrukcji post 1 - takie najbardziej mylące:
Czerwone koło to prędkościomierz. Zaczynamy z "1" i przesuwamy cyfry w lewo.Umieszczmy w zasobniku z lewej strony stateczku
Czarne koło to pomiar węgla. Zaczynamy z "6" i kręcimy w przeciwnym kierunku niż czerwone. Umieszczmy w zasobniku z prawej strony stateczku
Na środku stołu kładziemy częsc startową (szukamy jej pośród 12 części rzeki). Pole startowe jest wraz z polami 1-5 kładzione na środku stołu.
Z pozostałych 11 częsci układamy stos zakrytych rezerwowych kart (?) (w czasie szkoły jazdy nie będa Ci potrzebne)Losujemy trzy zakryte plansze rzeki, a resztę odkładmy na bok – nie będą potrzebne w tym wariancie gry.
Landungsmole(czyli ląd na którym mamy wylądować z tego co widze po rysunkach) też może być ukryty w tej kupce:)
Trzymaj kostkę z kieunkami w gotowości. (w pobliżu)
Figurki pasażerów i Messstaby miarka (czyli na rysunku takie, ni to linki, ni to przyrzady do mierzenia czegoś) nie będą potrzebne w szkole jazdy.

Ciągnięcie i kręcenie -> Przesuwanie się i zakręcanie
Dzięki uwglednimy korekty w tekście
tantar
Posty: 55
Rejestracja: 06 paź 2006, 18:42
Lokalizacja: Czersk

Re: Mississippi Queen - instrukcja.

Post autor: tantar »

post 2

Kod: Zaznacz cały

Za każdym razem gdy dopłyniecie do takiego miejsca w którym nie ma dalej biegu rzeki, ten gracz który tam dopłynął dokłada jedną część rzeki.
Zawsze gdy parowiec wchodzi na nową planszę rzeki(taką na której nie ma innego stateczku) musi określić jej dalszy bieg

Kod: Zaznacz cały

Pierwszy kawałek rzeki dokładany do startowego musi byc tak dolożony aby parowiec jak najszybciej wyszedl z pola startowego. (?)
Pierwsza plansza rzeki musi być dołożona do startowej przed ruchem pierwszego gracza.

Kod: Zaznacz cały

Jak tylko ostatni parowiec opuści pole "za wami" dana część rzeki jest zabierana i odrzucana do pudełka.
Jak tylko ostatni parowiec opuści planszę rzeki dana część rzeki jest zabierana i odrzucana do pudełka.

Kod: Zaznacz cały

Napotykanie/zmiatanie innych Parowców
Spychanie parowców przeciwnika

Kod: Zaznacz cały

Dozwala się jednak "zmiatanie" parowców. Każde takie zamiecenie kogos kosztuje zamiatającego  punkt prędkości. Tym punktem zmiatamy parowiec na sąsiednie nie zajęte pole. Zamiatający gracz porusza się o jedno pole mniej niż ma na prędkościomierzu (bo jeden pkt zużywa na "wyprzedzenie").  Jeśli wyprzedzamy 2 parowce no to poruszamy sie o dwa pola mniej. Nie można jednak trafić na pole Wyspy (ani zamiatany, ani zamiatający) Tutaj zdanie którego ni jak nie kapuje: w dosłownym tłumaczeniu: " Także pole, na którym mamy zamiar wylądować jako zamiatający, albo też pole z którego płyniemy, jest tabu".I kolejne którego nie jestem pewna, ale wydaje mi się logiczne: " Nie jest możliwym wyprzedzanie/zamiatanie statku który wyprzedza/zamiata innn??" 
Gracz który zostanie zamieciony powinien natychmiast ustawić się do kierunku w ktorym będzie plynął (rozumiem przez to że zamiata nas fala i my za darmo ustawiamy się do kierunku w którym chcemy plynać)
Można jednak spychać parowce przeciwników. Każde zepchnięcie kosztuje jeden punkt prędkości. Punkt ten zostaje zużyty na popchnięcie parowca przeciwnika o jedno pole. Popychający porusza się o jedno pole mniej niż wskazuje jego prędkościomierz. Jeśli spychamy dwa parowce to poruszamy się o dwa pola mniej. Nie można zepchnąć stateczku na wyspę. Nie można również zepchnąć statku na pole zajmowane przez statek spychający. Jeśli nie ma pola na które można zepchnąć statek to nie może on być zepchnięty (nie można zepchnąć statku na niewolone pole – wyspę lub poza planszę)
Zepchnięty gracz ustawia dowolnie swój stateczek.

Prosimy o stosowanie mniejszej ilosci kolorow (na jalepiej tylko czarnego) - Don Simon
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Mississippi Queen - instrukcja.

Post autor: mst »

W regulaminie forum jest, zdaje się, prośba o nienadużywanie kolorów. :?
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
lkmagic
Posty: 1
Rejestracja: 26 lip 2017, 09:17

Re: Mississippi Queen - instrukcja.

Post autor: lkmagic »

Witam.
Czy jest może jeszcze gdzieś dostępna instrukcja tej gry po polsku?
Dziękuję za informację. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ