Santorini - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
staszek
Posty: 3539
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Santorini - pytania i wątpliwości

Post autor: staszek »

Pytałem w wątku głównym kiedyś o moce bogów, ale chyba dobrze założyć odpowiedni.
Czy ktoś wie, jak dokładnie działa Meduza- chodzi mi o możliwość unicestwienia pionka przeciwnika ustawionego diagonalnie ?
idziol91
Posty: 202
Rejestracja: 13 paź 2013, 15:49
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Santorini

Post autor: idziol91 »

staszek
Posty: 3539
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Santorini

Post autor: staszek »

Dzięki. Znam te filmy, ale nie wynika z nich odpowiedź. Zakładam ze tak, ale żaden z przykładów tego nie potwierdza.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Santorini

Post autor: Yavi »

staszek pisze:Pytałem w wątku głównym kiedyś o moce bogów, ale chyba dobrze założyć odpowiedni.
Czy ktoś wie, jak dokładnie działa Meduza- chodzi mi o możliwość unicestwienia pionka przeciwnika ustawionego diagonalnie ?
Po skosie = sąsiadujący. Jeśli tylko będzie niżej, to możesz go zamienić w kamień :). Przy okazji z pytaniami zapraszam na grupę Gry planszowe - pytania o zasady na Facebooku! :P
staszek
Posty: 3539
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Santorini

Post autor: staszek »

Dziękuję ☺
WieszKto
Posty: 177
Rejestracja: 15 maja 2018, 14:21
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 59 times
Been thanked: 17 times

Re: Santorini

Post autor: WieszKto »

Witam czy dozwolony jest ruch jednym pionkiem (np chłopcem) a budowanie drugim (np dziewczynką) w tej samej kolejce? Czy muszę budować tym pionkiem którym się poruszyłem?
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1888
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 144 times
Been thanked: 170 times

Re: Santorini

Post autor: tomuch »

tym samym
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
kurzyszpon
Posty: 151
Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Santorini

Post autor: kurzyszpon »

W przypadku rozgrywki między Herą (uniemożliwia przeciwnikowi wygranie gry, jeżeli ten znajduje się na brzegu planszy) a Meduzą (jeżeli jest wyżej niż sąsiadujący przeciwnik, zamienia go w kamień, eliminując pionek z gry), która moc ma pierwszeństwo w przypadku, gdy Meduzie udało się przydybać ostatniego robotnika Hery na skraju planszy? Usunięcie tego pionka oznaczałoby de facto wygranie rozgrywki przez Meduzę, ew. blokada mocy Meduzy sprawiała, że pionek Hery w dwóch rundach wszedłby na niezagrożone 3-cie piętro .

Obaj gracze niepocieszeni, szykuje się kryzys w domu, ratujcie ;)
Awatar użytkownika
Harun
Posty: 1095
Rejestracja: 21 sie 2006, 16:48
Lokalizacja: okolice Poznania
Has thanked: 645 times
Been thanked: 521 times

Re: Santorini

Post autor: Harun »

kurzyszpon pisze: 13 kwie 2021, 00:47 W przypadku rozgrywki między Herą (uniemożliwia przeciwnikowi wygranie gry, jeżeli ten znajduje się na brzegu planszy) a Meduzą (jeżeli jest wyżej niż sąsiadujący przeciwnik, zamienia go w kamień, eliminując pionek z gry), która moc ma pierwszeństwo w przypadku, gdy Meduzie udało się przydybać ostatniego robotnika Hery na skraju planszy? Usunięcie tego pionka oznaczałoby de facto wygranie rozgrywki przez Meduzę, ew. blokada mocy Meduzy sprawiała, że pionek Hery w dwóch rundach wszedłby na niezagrożone 3-cie piętro .

Obaj gracze niepocieszeni, szykuje się kryzys w domu, ratujcie ;)
https://boardgamegeek.com/thread/188249 ... s-movement

Jak rozumiem autora gry wygrywa Meduza, ponieważ nie wygrala przez ruch na pole a przez eliminację.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Santorini - pytania i wątpliwości

Post autor: Nidhogg »

Czy kopułę mogę stawić na dowolnym poziome czy tylko na 3?

Edit
Można tylko ma 3. Tylko atlas i Selena ma możliwość stawiania kopuł na innych poziomach
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
theKossak
Posty: 30
Rejestracja: 03 gru 2020, 14:48
Has thanked: 32 times
Been thanked: 1 time

Re: Santorini - pytania i wątpliwości

Post autor: theKossak »

Przy Persefonie (26) jest napisane, że "przynajmniej jeden" murarz musi się przesunąć w górę (jeśli ma taką możliwość). Jeśli jestem Persefoną, gramy w trzy osoby i obaj przeciwnicy mają możliwość pójścia w górę, to kto decyduje o tym czy tylko jedna z nich się przesuwa (która?) czy obie? A może obie muszą iść w górę?
Apostolus
Posty: 195
Rejestracja: 23 mar 2015, 20:08
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Santorini - pytania i wątpliwości

Post autor: Apostolus »

Czy ktoś znalazł może odpowiedź na pytanie, co się dzieje, gdy partia trwa na tyle długo, że zaczyna brakować klocków do budowania?
kurzyszpon
Posty: 151
Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Santorini - pytania i wątpliwości

Post autor: kurzyszpon »

Jeżeli dobrze kojarzę, jednym z warunków przegranej jest brak możliwości wykonania którejś z faz swojej rundy, tj. nie możesz się ruszyć - przegrałeś, nie możesz zbudować - przegrałeś. Brak klocka podciągałbym pod tą drugą ewentualność.

Kurczaki, ale ładne zakleszczenie tam mieliście ;)
Apostolus
Posty: 195
Rejestracja: 23 mar 2015, 20:08
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Santorini - pytania i wątpliwości

Post autor: Apostolus »

No niby tak...
Ale trochę słabe by to było, gdyby gracz(e), którzy w sensowny sposób "parują" się nawzajem, musieli brać pod uwagę ilość klocków - bo jak zabraknie akurat na Twój ruch, to może być "AŁA"...
Pomijając fakt, że ktoś w trakcie partii przeoczył możliwość wygrania i zakończenia rozgrywki, to jednak coś mi tutaj się nie spina (a tego typu sytuacja zdarzyła mi się na przestrzeni kilku lat parę razy, w tym dzisiaj).
kurzyszpon
Posty: 151
Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Santorini - pytania i wątpliwości

Post autor: kurzyszpon »

Takie coś znalazłem. Usuwasz skończoną wieżę i zastępujesz ją kopułą. Strzelam, że jak nadal będzie brakowało to możesz sobie proksować kopuły czymkolwiek (np.: odwróconym, dostępnym klockiem), byleby oznaczyć czymś martwe pole.

To z kopułą było ponoć w oryginalnych zasadach. W nowej wersji nie ma, bo wg wydawcy szansa wystąpienia takiej sytuacji jest niemalże zerowa. Bazując na swoich doświadczeniach ( jedna z naszych ulubionych gier wakacyjnych, liczba rozgrywek idąca w setki) podpisał bym się pod tym, bo nigdy nie mieliśmy takiej sytuacji.

Ale to pewnie wynika ze stylu gry. Zaintrygowałeś mnie , przy kolejnej okazji będę starał się coś takiego ugrać;)
ODPOWIEDZ