Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
marcindlubacz pisze:Pytanie. Czy po rozpatrzeniu karty Rozdział I pobieracie kartę wydarzenia czy nie? Na pozostałych kartach Rozdział II i III jest napisane, że należy pobrać kolejna kartę wydarzenia.
Nie, nie pobieramy karty. Gdyby tak było, znalazłaby się o tym informacja. Pierwszy dzień ma być nieco lżejszy, dlatego nie ma wtedy rozpatrywanego wydarzenia.
Jest taka informacja. FAQ 200, podpunkt "Karty rozdziałów i celów". Pierwsza kropka mówi o tym, że po dobraniu karty rozdziału "możecie rozpocząć nowy dzień, natychmiast dobierając i rozpatrując nową kartę z talii Wydarzeń." Dodatkowo w podpunkcie "Karty wydarzeń" jest rozpatrywany przypadek kiedy karty Zrzut i Ostrzał są dobrane jako pierwsza karta Wydarzenia w grze. Odnoszą się one do wydarzeń z poprzedniego dnia (na pewno Ostrzał, bo z nim miałem do czynienia). W FAQ jest napisane, że w przypadku dobrania takiej karty jako pierwszej karty Wydarzenia należy ją zignorować (oprócz dodania chłodu). Nie miałoby to sensu jeśli miałaby być dobrana już po pierwszym dniu poprzedzonym jedynie kartą rozdziału, bo wtedy można by ją było normalnie rozpatrzeć.
Faktycznie to faq wprowadza pewną dwuznaczność. Bez info od autorów nie rozstrzygniemy- omyłkowo, czy celowo pominięto tę informację na karcie rozdziału. Imo pierwszy dzień powinien być bez karty wydarzeń i zapomniano zaktualizować wspomnianych przez Ciebie detali w faq.
KQuest pisze:Pytanie: jaki może być maksymalny chłód? Jest tylko sześć żetonów, a w naszej ostatniej rozgrywce już po dwóch albo maksymalnie trzech dniach chłód kazano nam dołożyć chłód ponad liczbę żetonów. W takiej sytuacji zostawia się chłód na poziomie 6? (szukałem odpowiedzi w dzienniku i FAQ, ale niewykluczone, że gdzieś mi w tym bałaganie umknęła)
Żetony i zasoby są ograniczone do tego, co mamy w pudełku. Tak mówi dziennik na drugiej stronie.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2018, 07:32 przez Bary, łącznie zmieniany 4 razy.
KQuest pisze:
Pytanie: jaki może być maksymalny chłód? Jest tylko sześć żetonów, a w naszej ostatniej rozgrywce już po dwóch albo maksymalnie trzech dniach chłód kazano nam dołożyć chłód ponad liczbę żetonów. W takiej sytuacji zostawia się chłód na poziomie 6? (szukałem odpowiedzi w dzienniku i FAQ, ale niewykluczone, że gdzieś mi w tym bałaganie umknęła)
Żetony i zasoby są ograniczone do tego, co mamy w pudełku. Tak mówi dziennik na drugiej stronie
Tak, pamiętam o tym i graliśmy właśnie w ten sposób. Zastanawiałem się tylko czy nie ma jakiejś zasady, która w przypadku żetonów chłodu znosi to ograniczenie.
marcindlubacz pisze:Pytanie. Czy po rozpatrzeniu karty Rozdział I pobieracie kartę wydarzenia czy nie? Na pozostałych kartach Rozdział II i III jest napisane, że należy pobrać kolejna kartę wydarzenia.
Nie, nie pobieramy karty. Gdyby tak było, znalazłaby się o tym informacja. Pierwszy dzień ma być nieco lżejszy, dlatego nie ma wtedy rozpatrywanego wydarzenia.
Jest taka informacja. FAQ 200, podpunkt "Karty rozdziałów i celów". Pierwsza kropka mówi o tym, że po dobraniu karty rozdziału "możecie rozpocząć nowy dzień, natychmiast dobierając i rozpatrując nową kartę z talii Wydarzeń." Dodatkowo w podpunkcie "Karty wydarzeń" jest rozpatrywany przypadek kiedy karty Zrzut i Ostrzał są dobrane jako pierwsza karta Wydarzenia w grze. Odnoszą się one do wydarzeń z poprzedniego dnia (na pewno Ostrzał, bo z nim miałem do czynienia). W FAQ jest napisane, że w przypadku dobrania takiej karty jako pierwszej karty Wydarzenia należy ją zignorować (oprócz dodania chłodu). Nie miałoby to sensu jeśli miałaby być dobrana już po pierwszym dniu poprzedzonym jedynie kartą rozdziału, bo wtedy można by ją było normalnie rozpatrzeć.
Faktycznie to faq wprowadza pewną dwuznaczność. Bez info od autorów nie rozstrzygniemy- omyłkowo, czy celowo pominięto tę informację na karcie rozdziału. Imo pierwszy dzień powinien być bez karty wydarzeń i zapomniano zaktualizować wspomnianych przez Ciebie detali w faq.
Jakub Wiśniewski potwierdził, nie dobieramy karty wydarzenia po rozpatrzeniu karty pierwszego rozdziału.
Pytanie odnośnie wypraw nocnych.
Ile przedmiotów znalezionych możemy zabrać. Dziennik mówi, że maksymalna łączna suma żetonów oraz znaczników surowców musi być równa udźwigowi postaci.
My graliśmy tak, że sumowaliśmy wagę wszystkich ciężkich przedmiotów i dodatkowo zabieraliśmy przedmioty typu leki czy warzywo.
Jak rozstrzygać ilość przedmiotów, które mogę zabrać?
Moje Gry Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
jakmis83 pisze:Pytanie odnośnie wypraw nocnych.
Ile przedmiotów znalezionych możemy zabrać. Dziennik mówi, że maksymalna łączna suma żetonów oraz znaczników surowców musi być równa udźwigowi postaci.
My graliśmy tak, że sumowaliśmy wagę wszystkich ciężkich przedmiotów i dodatkowo zabieraliśmy przedmioty typu leki czy warzywo.
Jak rozstrzygać ilość przedmiotów, które mogę zabrać?
Nie ma limitu na liczbę przedmiotów. Patrzysz tylko na wagę przedmiotów i zasobów (woda, drewno, komponenty) i bierzesz zgodnie z udźwigiem Twoich postaci. Przedmioty, które nie mają określonego ciężaru możesz zabrać zawsze
zakwas pisze:Upewniam się bardziej niż pytam: karty celów są wszystkie jawne przez całą rozgrywkę?
Tak, mówi o tym karta "Rozdział I", która opisuje sposób ustalwenia celów.
Aaaa, no właśnie byłem niemal pewien, że gdzieś to przeczytałem, ale nie wiedziałem gdzie, a karta "Rozdział I" już w "śmieciach" i o tym nie pomyślałem. Dzięki.
W przygotowaniu do scenariusza "Długa noc" jest informacja: "Początkowe przedmioty: (...) - dowolne inne żetony o wartości 10 lub mniej".
Rozumiem, że należy to interpretować jako: "dowolne inne żetony o łącznej wartości 10 lub mniej"?
Jak uważacie - czy karty "prywatne" splądrowane przed pojawieniem się kart karzących za ich plądrowanie liczą się do "kary"?
ja to rozumiem, tak że wcześniejsze były złupione bez świadków i dopiero kolejna próba plądrowania prywatnych po odkryciu jakiegoś mieszkańca jest karana - szukałem tego wszędzie ale nie widzę niczego, co by tę sytuację regulowało.
pan_satyros pisze:Jak uważacie - czy karty "prywatne" splądrowane przed pojawieniem się kart karzących za ich plądrowanie liczą się do "kary"?
ja to rozumiem, tak że wcześniejsze były złupione bez świadków i dopiero kolejna próba plądrowania prywatnych po odkryciu jakiegoś mieszkańca jest karana - szukałem tego wszędzie ale nie widzę niczego, co by tę sytuację regulowało.
Rozpatrujesz tę kartę tylko od momentu kiedy weszła ona do gry, więc wcześniejsze akcje nie mają znaczenia. Co prawda nie wiem czy jest to gdzieś doprecyzowane w zasadach, ale nie wyobrażam sobie rozegrania tego w inny sposób
A jak to jest z leczeniem się? Nie ma takiej opcji jak leczenie? Przydzielamy bandaże/leki/leki ziołowe do postaci i to jest jak by dla nich tarcza. Jednak wiadomo ze na początku dużo tego nie będzie. Mamy ranna postać, mamy dla niej bandaże/opatrunki i nie możemy jej wyleczyć do czasu aż nie pojawi się odpowiednia karta losu? Niedorzeczne to jest....
raiden25 pisze:A jak to jest z leczeniem się? Nie ma takiej opcji jak leczenie? Przydzielamy bandaże/leki/leki ziołowe do postaci i to jest jak by dla nich tarcza. Jednak wiadomo ze na początku dużo tego nie będzie. Mamy ranna postać, mamy dla niej bandaże/opatrunki i nie możemy jej wyleczyć do czasu aż nie pojawi się odpowiednia karta losu? Niedorzeczne to jest....
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Nie do końca - aplikujesz nieprofesjonalne opatrunki i jeszcze mniej dobrane leki - jak los się uśmiechnie, to się uda i pomogą, jak nie - próbujesz się leczyć nimi dalej. To całkiem tematycznie rozwiązane jest. Poza tym, jedna choroba minie w dwa dni, inna w tydzień. Tak samo z ranami - nie ma rozróżnienia, czy złamałeś nogę, czy skaleczyłeś dłoń, czy może masz ranę postrzałową. Jedna rana opatrzona zaleczy się szybko - druga potrzebuje czasu.
zakwas pisze:
Nie do końca - aplikujesz nieprofesjonalne opatrunki i jeszcze mniej dobrane leki - jak los się uśmiechnie, to się uda i pomogą, jak nie - próbujesz się leczyć nimi dalej. To całkiem tematycznie rozwiązane jest. Poza tym, jedna choroba minie w dwa dni, inna w tydzień. Tak samo z ranami - nie ma rozróżnienia, czy złamałeś nogę, czy skaleczyłeś dłoń, czy może masz ranę postrzałową. Jedna rana opatrzona zaleczy się szybko - druga potrzebuje czasu.
Można i tak do tego podejść. Choć to zwiększa losowość gry, a jej i tak jest tutaj dużo.
Jeszcze jedno pytanie, chodzi mi po głowie zapis ze jak zostaje jedna postać to się losuje dodatkowa czy coś takiego. Dobrze pamietam? Nie mogę tego znaleźć a wczoraj znalazłem się w sytuacji ze została mi jedna postać z jedna akcją. Skoro ona musi zostać na warcie to w zasadzie po grze już jest.
Nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi, ale jedyne co mi przychodzi do głowy to zapis na planszy przy dziennej akcji związanej z witaniem przybyszy. Jest tam informacja, że jeśli zostały Ci nie więcej niż dwie postaci to wykonując tę akcję dobierasz nieznajomego, nawet jeśli wcześniej w talii był inny przybysz
Ostatnio zmieniony 21 lut 2018, 16:43 przez KQuest, łącznie zmieniany 1 raz.
xan pisze:Nie dobierasz koloru jak kończysz przeszukiwanie.
Czyli poprostu kończę? To dlaczego na dole karty przeszukiwania przy napisie "zakończ przeszukiwanie" są kolory z numerami skryptów? Grałem dopiero około dwie godzinki i jak narazie przeszukiwalem do końca,ale nurtuje mnie właśnie "opcja zakończenia".