Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Tycjan »

Kudtacz pisze:...Gdzie jest napisane, że AMP nie można używać w Sekcji Mieszkalnej?
AMP mają ikony korespondujące z możliwymi Obiektami.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Kal-El83 »

No raczej nie wyśle się AMP żeby odpiczął za postać, lub żeby obniżył stres załogi ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Bary »

Kudtacz pisze:
Bary pisze: Ad4. Możesz używać znaczników postaci + 2 pojedynczych znaczników wybranych AMP. Warto pamiętać, że AMP nie mogą być wykorzystane w sekcji mieszkalnej (ale już do wypełnienia zadania z aktualnej/poprzedniej rundy tak).
Gdzie jest napisane, że AMP nie można używać w Sekcji Mieszkalnej?
Na jednym z dwóch miejsc: Watch it played, albo na bgg (info Trzewika).
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: dragon77 »

No a jak z tymi żetonami ? Ktoś coś ?
dragon77 pisze:Jeszcze jedna kwestia dotycząca kładzenia i przesuwania żetonów modyfikacji na obiektach. Wczoraj w trakcie pierwszej misji doszło do sytuacji w której:
1) najpierw miałem położyć żeton X na polu >> laboratorium
2) następnie miałem tam położyć 3 żetony stanów - no to położyłem je na tym żetonie X, który już tam leżał
3)i z jakiejś kolejnej przygody miałem tam położyć żeton -1 pionek, który położyłem na tym stosie stanów leżących już na żetonie.X.
Ostatecznie w fazie czyszczenia na pole ! laboratorium, trafił tylko żeton -1 pion, który umieszczałem na polu >> jako ostatni i po prostu był on na wierzchu całego stosu.
Czy wszystko zrobiłem prawidłowo ?
ja_ak
Posty: 36
Rejestracja: 08 sty 2011, 12:06
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: ja_ak »

Bary pisze:
gryfius pisze: ?..
Ad8. Ja trzymam się opisu tekstowego- jak sam się przekonałem (kilka postów wyżej szczegóły) graficzna animacja bywa myląca.
Na poziomie łatwym umieszcza się podzespoły i nasiono w obszarze dostępnym. Na poziomie normalnym w oczekujących... Jak jest na hardzie jeszcze nie wiem :mrgreen: .
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: dragon77 »

I jeszcze jedno szybkie pytanko: jak mam np 2 dostępne karty ulepszeń to mogę w dowolnej chwili zamienić je na dwa podane na karcie podzespoły ???
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Kudtacz »

dragon77 pisze:I jeszcze jedno szybkie pytanko: jak mam np 2 dostępne karty ulepszeń to mogę w dowolnej chwili zamienić je na dwa podane na karcie podzespoły ???
Tak

A co do tych żetonów stanów to wg mnie zrobiłeś prawidłowo.

Faktycznie nie można używać AMP w Sekcji Mieszkalnej jest o tym tu: https://boardgamegeek.com/thread/181304 ... ving-block
Szkoda tylko, że z instrukcji można wywnioskować zupełnie co innego...
Strona 12 ostatni akapit w polu AMP
WAŻNE: Jeśli akcja nie ma typu (na przykład jest tylko oznaczona ikoną <<dwa przecinające się okręgi z sylwetkami ludzi>>, również można do niej przypisać AMP.
Swoja drogą brakuje zamknięcia nawiasu w tym zdaniu. ;)
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: dragon77 »

No to jeszcze jedno: czy jeśli AMP sam wykonuje akcję i w wyniku rzutu kośćmi ma dostać ranę to czy tą ranę otrzymuje astronauta, który kontrolował AMP ?
castelano
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: castelano »

W dalszym ciągu mam problem z moim pytaniem nr 7.
7. Kwestia uszkodzeń. Nie ma konkretnie napisane, że jeśli na torze uszkodzeń osiągamy poziom 5, to: wracamy na 0 i ciągniemy kartę uszkodzeń i ... ZAMIENIAMY KOŚĆ Z ZIELONEJ NA CZERWONĄ, tylko jest napisane, że zamieniamy kość z zielonej na czerwoną w następnej sekcji według kolejności: Robocza->Mieszkalna->Systemowa->Robocza !!!

Czyli gracie tak, ze w sekcji mieszkalnej osiągnęliście 5 poziom, wiec cofanie kostkę na pole 0, dociągacie kartę uszkodzeń i zmieniacie na polu uszkodzeń kostkę z zielonej na czerwoną ale w następnej sekcji, czyli systemowej ???
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Tycjan »

castelano pisze:...
7. Kwestia uszkodzeń. Nie ma konkretnie napisane, że jeśli na torze uszkodzeń osiągamy poziom 5, to: wracamy na 0 i ciągniemy kartę uszkodzeń i ... ZAMIENIAMY KOŚĆ Z ZIELONEJ NA CZERWONĄ, tylko jest napisane, że zamieniamy kość z zielonej na czerwoną w następnej sekcji według kolejności: Robocza->Mieszkalna->Systemowa->Robocza !!!.
Kudtacz pisze:... 7. Jest to napisane w instrukcji przy fazie Uszkodzeń
Jest napisane, że zapalamy czerwoną kontrolkę w następnej sekcji, ale nie robimy tego w sekcji, w której przekroczono próg 5+ uszkodzeń. Czy ja czegoś nie widzę w instrukcji?
dragon77 pisze:No to jeszcze jedno: czy jeśli AMP sam wykonuje akcję i w wyniku rzutu kośćmi ma dostać ranę to czy tą ranę otrzymuje astronauta, który kontrolował AMP ?
Do akcji możesz go wysłać samego, ale ty nim sterujesz (bierze kartę używanej maszyny). Rezultaty bierze na siebie operator. Jest w instrukcji na str. 12.
dragon77 pisze:I jeszcze jedno szybkie pytanko: jak mam np 2 dostępne karty ulepszeń to mogę w dowolnej chwili zamienić je na dwa podane na karcie podzespoły ???
Str. 17, czarna ramka. To nie jest akcja i możesz to zrobić w dowolnym momencie. Tylko że z dwóch kart otrzymasz nie dwie, ale cztery części ;)
Kudtacz pisze:Szkoda tylko, że z instrukcji można wywnioskować zupełnie co innego...
Strona 12 ostatni akapit w polu AMP
WAŻNE: Jeśli akcja nie ma typu (na przykład jest tylko oznaczona ikoną <<dwa przecinające się okręgi z sylwetkami ludzi>>, również można do niej przypisać AMP.
Ale dlaczego z instrukcji można wnioskować coś innego skoro wszystkie obiekty w sekcji mieszkaniowej mają swoje typu (ikony)?

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Kudtacz »

Jest napisane, że zapalamy czerwoną kontrolkę w następnej sekcji, ale nie robimy tego w sekcji, w której przekroczono próg 5+ uszkodzeń. Czy ja czegoś nie widzę w instrukcji?
Może nieprecyzyjnie się wyraziłem poprzednio, ale też nie widzę w instrukcji nic więcej.
Pytanie tylko co jeśli osiągnę 5 na torze uszkodzeń w Roboczej, a w Mieszkalnej mam już czerwone Pole Uszkodzeń? Nic się nie dzieje czy "psuję" sekcję Systemową?
Ale dlaczego z instrukcji można wnioskować coś innego skoro wszystkie obiekty w sekcji mieszkaniowej mają swoje typu (ikony)?
Do tej pory nie interpretowałem tego jako akcję innego typu. Wg mnie był akcje Eksploracji (zielona), Pozyskania (szara), Badań (niebieska) , Budowy/Naprawy (brązowa) i wszystkie inne. Uznałem, że mogę użyć AMP do odpowiadającej mu akcji ew. do akcji "wszystkie inne". Jak się popatrzy nie na kolory tylko na ikony to faktycznie masz racje i w Sekcji Mieszkalnej są po prostu akcje jeszcze innych typów. Trzeba skorygować sposób gry.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: jax »

Jak myślicie - czy czerwona kostka przy ikonie 'przesuń znacznik na torze uszkodzeń o 1 w górę' w sekcji gdzie jest PRZESTÓJ, oznacza, że ta kara działa?

Kary przy ikonach kółka zębatego w sekcjach, gdzie jest przestój, nie działają. Zatem może jest analogicznie dla ikon przesuwających na znacznik na torze uszkodzeń?

I pytanie podstawowe (nie jest to jasno napisane w instrukcji): czy sekcje sekcje dostarczające tlen/energię, faktycznie je dostarczają, gdy mają na sobie kafel przestoju?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Kudtacz »

jax pisze:Jak myślicie - czy czerwona kostka przy ikonie 'przesuń znacznik na torze uszkodzeń o 1 w górę' w sekcji gdzie jest PRZESTÓJ, oznacza, że ta kara działa?

Kary przy ikonach kółka zębatego w sekcjach, gdzie jest przestój, nie działają. Zatem może jest analogicznie dla ikon przesuwających na znacznik na torze uszkodzeń?
Nie działa. Jest na to odpowiedź w FAQ w aplikacji
jax pisze:I pytanie podstawowe (nie jest to jasno napisane w instrukcji): czy sekcje sekcje dostarczające tlen/energię, faktycznie je dostarczają, gdy mają na sobie kafel przestoju?
Na panelach nie da się zrobić Przestoju, bo one nie zużywają ani prądu ani tlenu. Wg mnie jak dasz przestój w dostawie prądu na oksygeneratory to one nie dostarczają tlenu. Nie znajdę pewnie na to wprost odpowiedzi w instrukcji, ale jest powiedziane, że jak dana sekcja ma przestój to jedyne co można z nią zrobić to usunąć przestój.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: jax »

Dzięki Kudtacz.
Chyba już mogę atakować pierwszy scenariusz :)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
rybol
Posty: 9
Rejestracja: 28 kwie 2017, 12:44
Has thanked: 1 time

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: rybol »

Ja mam pytanie trochę z innej beczki. Wczoraj pierwszy raz zagralem i otrzymałem z kart wydarzeń " -2 O2". Co jeśli nie miałbym 2 rezerw? Ignoruje czy trochę jak w Robinsonie dostaje rane za jakikolwiek brak?(instrukcja mówi tylko o ranie w przypadku braku znaczników morale)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: jax »

rybol pisze:Ja mam pytanie trochę z innej beczki. Wczoraj pierwszy raz zagralem i otrzymałem z kart wydarzeń " -2 O2". Co jeśli nie miałbym 2 rezerw? Ignoruje czy trochę jak w Robinsonie dostaje rane za jakikolwiek brak?(instrukcja mówi tylko o ranie w przypadku braku znaczników morale)
Wydaje mi się, że ignorujesz skoro instrukcja mówi tylko o utracie życia za morale/żywność.
Ogólnej zasady Robinsonowej 'jakikolwiek brak=rana' tu nie zauważyłem.

EDIT: W FAQu dogrzebałem się: There is no unfulfilled demand rule in this game.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 272 times
Kontakt:

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Portal Games »

jax pisze: EDIT: W FAQu dogrzebałem się: There is no unfulfilled demand rule in this game.
Dokładnie tak:)
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: dragon77 »

Pierwsze pytanie:
W scenariuszu Ogród na krańcu świata miałem w ładowni składniki odżywcze Potasu i Magnezu (po jednej sztuce). W pewnym momencie odezwały się konsekwencje niewykonanego wydarzenia, które kazały odrzucić 1 kostkę próbki z ładowni. Pytanie czy powinienem wziąć dwa żetony o nr 2 i 4 z ładowni (potas i magnez), wylosować jeden z nich i odrzucić czy powinienem wylosować kartę badań i jeśli była by to karta nr 2 lub 4 to odrzucić odpowiedni żeton, a jak nie to po prostu nic nie odrzucać z ładowni ?

Zastanawia mnie to dlatego ponieważ jesli rozpatrujemy zdolność specjalną geologa/kierowcy EUREKA! to nie bierzemy sobie z puli dowolnego składnika odżywczego do ładowni, tylko właśnie losujemy kartę badań i na jej podstawie bierzemy składnik (no a jeśli wylosujemy kartę z nr składnika, którego już wszystkie trzy żetony są w grze/na planszy etc, to nie dostajemy nic).

Drugie pytanie:
Zdolność Naukowca/Biogeochemika ŚWIADOMY WYBÓR - czy przed dobraniem karty badań muszę zadeklarować, że będę używał zdolności i wtedy odrzucam dwa żetony morale i od razu ciągnę dwie karty badań, z których wybieram jedną czy np. mogę wylosować jedną kartę, a jak mi nie podpasuje to odrzucam dwa żetony morale, dobieram wtedy drugą kartę i jedną z nich wybieram ?

Z góry dzięki za pomoc :)
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Kudtacz »

Powstało nam kilka wątpliwości w zasadach w czasie kampanii. Mieliśmy wydarzenie, które położyło nam na obszarze 2 żetony POI i tekst mówił, że przy wykonaniu następnej akcji na tym kaflu można je podnieść. Problem taki, że nie mieliśmy już nic do zrobienia na tym kaflu i zastanawialiśmy czy można iść te żetony po prostu Pozyskać na tym Obszarze. Dodatkowo mieliśmy zagwozdkę czy powinny one tam zostać pomiędzy misjami kampanii.
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: dragon77 »

Kudtacz pisze:Powstało nam kilka wątpliwości w zasadach w czasie kampanii. Mieliśmy wydarzenie, które położyło nam na obszarze 2 żetony POI i tekst mówił, że przy wykonaniu następnej akcji na tym kaflu można je podnieść. Problem taki, że nie mieliśmy już nic do zrobienia na tym kaflu i zastanawialiśmy czy można iść te żetony po prostu Pozyskać na tym Obszarze. Dodatkowo mieliśmy zagwozdkę czy powinny one tam zostać pomiędzy misjami kampanii.
Kudtacz niestety nie licz na szybką odpowiedź. 99,9% ludków z forum nie zna odpowiedzi, a Portal w zasadzie jedynie nad angielskim FAQ siedzi... Polscy gracze mogą się jedynie domyślać odpowiedzi na własne pytania albo sobie house-rulesy tworzyć...
crashbull
Posty: 92
Rejestracja: 16 lip 2016, 13:40
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 7 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: crashbull »

Kudtacz niestety nie licz na szybką odpowiedź. 99,9% ludków z forum nie zna odpowiedzi, a Portal w zasadzie jedynie nad angielskim FAQ siedzi...

No i to troszkę boli że Portal nas tak olewa bo przecież 90% fanów mówi tylko po angielsku a Portal kocha fanów, szkoda że nie tak bardzo tych mówiących w mniej popularnym języku :( no ale co zrobić wydawnictwa są bardziej nastawione a zagraniczny target a my maluczcy zawsze musimy sobie jakoś radzić. Na youtube Portal Games Deutschland jakoś dali rade zrobić gameplay i wytłumaczyć zasady na naszym zawsze tłumaczą że to dużo czasu i materiału ludzkiego pochłania , to czemu żaden Polski recenzent nie dostał nawet jednej kopii Marsjan ??? :) Zawsze mnie to dziwiło duże wydawnictwo i nie można przydzielić jednej , jednej osoby żeby na tu pomagała do tej pory nie ma odpowiedzi o szklarnie a ktoś z Portalu zadeklarował że zapyta u źródła :). Ja wszystko rozumiem że terminy że to tamto itp... ale my też jesteśmy klientami ba fanami, a jesteśmy traktowani po macoszemu zawsze się wkur.. denerwuje na to jak Portal do tego podchodzi i nie rozumiem tego może kiedyś się to zmieni, nie sądzę że zmieni to jeden post ale możne kiedyś :)

Ps.
Wiem że może nie ten wątek ale chciałem nawiązać do wypowiedzi kolegi :)
Ostatnio zmieniony 31 lip 2017, 10:43 przez crashbull, łącznie zmieniany 1 raz.
crashbull
Posty: 92
Rejestracja: 16 lip 2016, 13:40
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 7 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: crashbull »

Drugie pytanie:
Zdolność Naukowca/Biogeochemika ŚWIADOMY WYBÓR - czy przed dobraniem karty badań muszę zadeklarować, że będę używał zdolności i wtedy odrzucam dwa żetony morale i od razu ciągnę dwie karty badań, z których wybieram jedną czy np. mogę wylosować jedną kartę, a jak mi nie podpasuje to odrzucam dwa żetony morale, dobieram wtedy drugą kartę i jedną z nich wybieram ?
Jak dla mnie to deklarujesz i ryzyk fizyk albo podejdzie albo nie :)
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Kal-El83 »

Może też być, że bierzesz karte -> gdy nie pasuje odrzucasz karte i płacisz morale -> bierzesz następną kartę i ją już musisz rozpatrzeć.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 272 times
Kontakt:

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Portal Games »

crashbull pisze:
Kudtacz niestety nie licz na szybką odpowiedź. 99,9% ludków z forum nie zna odpowiedzi, a Portal w zasadzie jedynie nad angielskim FAQ siedzi...

No i to troszkę boli że Portal nas tak olewa bo przecież 90% fanów mówi tylko po angielsku a Portal kocha fanów, szkoda że nie tak bardzo tych mówiących w mniej popularnym języku :( no ale co zrobić wydawnictwa są bardziej nastawione a zagraniczny target a my maluczcy zawsze musimy sobie jakoś radzić. Na youtube Portal Games Deutschland jakoś dali rade zrobić gameplay i wytłumaczyć zasady na naszym zawsze tłumaczą że to dużo czasu i materiału ludzkiego pochłania , to czemu żaden Polski recenzent nie dostał nawet jednej kopii Marsjan ??? :) Zawsze mnie to dziwiło duże wydawnictwo i nie można przydzielić jednej , jednej osoby żeby na tu pomagała do tej pory nie ma odpowiedzi o szklarnie a ktoś z Portalu zadeklarował że zapyta u źródła :). Ja wszystko rozumiem że terminy że to tamto itp... ale my też jesteśmy klientami ba fanami, a jesteśmy traktowani po macoszemu zawsze się wkur.. denerwuje na to jak Portal do tego podchodzi i nie rozumiem tego może kiedyś się to zmieni, nie sądzę że zmieni to jeden post ale możne kiedyś :)

Ps.
Wiem że może nie ten wątek ale chciałem nawiązać do wypowiedzi kolegi :)
Moi dordzy parafianie to nie jest, że was olewamy. A zbieramy pytania byście dostali wszystko jak to tylko możliwe w jednym miejscu. Proszę FAQ jest zrobiony ale trzeba go jeszcze sprawdzić przed publikacją. Jeśli czujecie się w jakiś sposób pokrzywdzeniu. To sypie głowę popiąłem. I najmonciej wasz przepraszam nie sądziłem, że kwestia FAQ wzbudzi w was tyle negatywnych emocji. I podejrzewam, że nie chodzi o kwestie FAQ, a kwestie odpowiedzi na pytania. Postaram się naprawić swoje postępowanie. Ale wiedzcie, że jestem tylko człowiekiem.


Faq jest sprawdzane
Obrazek

Przepraszam Panie i Panowie...
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: dragon77 »

Negatywne emocje są dlatego, bo nie wiadomo jak grać. A nikt nie odpowiada np. na moje pytania, bo ludzie nie znają na nie oficjalnej odpowiedzi - w większości to subiektywne domysły. No i grę dzisiaj po prostu złożę do pudełka i pójdzie się kurzyć, bo ja akurat nie wyobrażam sobie grać z wymyślonymi zasadami (a od tygodnia leży rozłożona, bo mnóstwo czasu zabiera to składanie i rozkładanie i choć bardzo chciałem w max 2 tyg rozegrać te 6 scenariuszy, to nie ma szans jak widać). Szkoda, bo odpowiedź na dosłownie kilka pytań, które się tu pojawiły zajęłoby pewnie jakieś 3 minuty...

PS. Zakupienie preordera miało być czymś ekstra, a okazało się morderczym poszukiwaniem odpowiedzi na dziesiątki pytań jak tą zabawkę obsługiwać. To tak w kwestii zrozumienia tych złych emocji, które się pojawiają. I skoro tak nadmuchaliście balon pt Pierwsi Marsjanie to powinniście w tym pierwszym okresie po wydaniu zrobić akcję wszystkie ręce na pokład i wziąć pełną odpowiedzialność za to co wydaliście. Bo zamiast zapowiadanego mega funu jest irytacja. A nie, wróć. Żeby było jasne - jak wiem jak grać to absolutnie mega fun jest, bo to świetna gra. Niestety do momentu kiedy nie wiadomo co i jak. I wtedy przed oczami staje wizja znowu szperania po anglojęzycznych forach, bgg etc. z mikrą szansą na znalezienie poprawnej odpowiedzi...
ODPOWIEDZ