Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie - pytania, zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
crashbull
Posty: 91
Rejestracja: 16 lip 2016, 13:40
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 7 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: crashbull »

rozpatrujesz je w tym samym momencie czyli pozyskujesz i rozpatrujesz oznaczenie z kafelka tereny bo mam rozumieć że o to chodzi ?? :)
thyrrun
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2016, 10:03

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: thyrrun »

Scenariusz "Przeprowadzka".
W zasadach specjalnych znajduje się zdanie:
"Nie można używać części z kart Obiektów jako części zapasowych."

Czyli przepinać można ? ;)

Przykład:
W sekcji mieszkalnej znajduje się już połączony obiekt(1) z kontenera. Z akcji "testowanie obiektów" otrzymał czerwone kosteczki. W następnej turze przepinam niedziałające elementy z obiektu(1) na obiekt(2) jeszcze z początku gry. Po połączeniu kolejnego obiektu(2) czerwone kosteczki przepadają a wchodzą te z akcji "testowanie obiektów".
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1278
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 123 times
Been thanked: 193 times
Kontakt:

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: orzeh »

Robię crossposta z FB ale zaczyna mnie to troszkę irytować, przecież aplikację jaest łatwiej zaktualizować/naprawić błędy niż fizyczne elementy (karty):
1. (możliwe spojlery bo dotyczy kampanii#1) - jak do licha mam zapisać stan misji jak nie ma zaznaczonych kafli w wyborze (jest to minidodatek z http://portalgames.pl/sklep/pl/pierwsi- ... 422.p.html )
Spoiler:
2. W bazie NIE MA pola >> (jest w Hali, chyba że nie widzę)
Spoiler:
3. Chcę usunąć kafel przestoju (np O2) z obiektu, na kaflu jest napisane że aby usunąć należy użyć O2 z rezerw - nie mam rezerw (inne efekty mi zabrały zapasy), czy wogóle jest możliwe w tym przypadku usunąć taki kafel?
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1278
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 123 times
Been thanked: 193 times
Kontakt:

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: orzeh »

orzeh pisze: 13 maja 2018, 00:35 Robię crossposta z FB ale zaczyna mnie to troszkę irytować, przecież aplikację jaest łatwiej zaktualizować/naprawić błędy niż fizyczne elementy (karty):
1. (możliwe spojlery bo dotyczy kampanii#1) - jak do licha mam zapisać stan misji jak nie ma zaznaczonych kafli w wyborze (jest to minidodatek z http://portalgames.pl/sklep/pl/pierwsi- ... 422.p.html )
Spoiler:
2. W bazie NIE MA pola >> (jest w Hali, chyba że nie widzę)
Spoiler:
3. Chcę usunąć kafel przestoju (np O2) z obiektu, na kaflu jest napisane że aby usunąć należy użyć O2 z rezerw - nie mam rezerw (inne efekty mi zabrały zapasy), czy wogóle jest możliwe w tym przypadku usunąć taki kafel?
Po cichutku, w nowej wersji appki:


Obrazek
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Breżniew »

Mam pytanie odnośnie działania żetonu/efektu obszaru "Froggy". Czy jeśli w trakcie wykonywania tej akcji Łazik się zepsuje, to (zakładając, że użyłem do wykonania akcji pionów w ilości gwarantującej sukces):
1) akcja jest udana, ale Łazik jest zepsuty, i żeby go móc używać w przyszłości, będę musiał go naprawić;
2) akcja jest nieudana i Łazik jest zepsuty itd. itp.?
Cały czas miałem przeświadczenie, że prawidłowa jest opcja 1, ale wczoraj podczas rozgrywania scenariusza nagle dopadły mnie wątpliwości :|
Być może odpowiedź na to pytanie jest gdzieś w instrukcji/almanachu/faq, ale nie udało mi się jej znaleźć :(
Ostatnio zmieniony 06 cze 2018, 15:03 przez Breżniew, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1278
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 123 times
Been thanked: 193 times
Kontakt:

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: orzeh »

Breżniew pisze: 06 cze 2018, 08:06 Mam pytanie odnośnie działania żetonu/efektu obszaru "Froggy". Czy jeśli w trakcie wykonywania tej akcji Łazik się zepsuje, to (zakładając, że użyłem do wykonania akcji pionów w ilości gwarantującej sukces):
1) akcja jest udana, ale Łazik jest zepsuty, i żeby go móc używać w przyszłości, będę musiał go naprawić;
2) akcja jest nieudana i Łazik jest zesputy itd. itp.?
Cały czas miałem przeświadczenie, że prawidłowa jest opcja 1, ale wczoraj podczas rozgrywania scenariusza nagle dopadły mnie wątpliwości :|
Być może odpowiedź na to pytanie jest gdzieś w instrukcji/almanachu/faq, ale nie udało mi się jej znaleźć :(
OMG też myślałem że opcja 1.
Boję się że odpowiedzi nigdy nie uzyskamy, mam wrazenie że w tą grę grają 3 osoby w Polsce ;)
lemon129
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 2018, 20:36
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: lemon129 »

Panowie,

Chciałem was pocieszyć i napisać ze jednak grają w ta grę przynajmniej 4 osoby w Polsce :D .
Ale do rzeczy.

Almanach na stronie 50 daje piękny przykład „W tym przykładzie chcesz odkryć Obszar w 2 pierścieniu. Droga wiedzie przez Obszar nakazujący graczowi rzucić zieloną kością rany ( )! Gracz rzuca i niestety wyrzuca ranę. Łazik został uszkodzony. Jednak efekt ten zachodzi dopiero na koniec jego akcji, uda mu się dotrzeć do zamierzonego Obszaru. Rozpatrz wszystkie efekty – obniż poziom Morale oraz zaznacz uszkodzenie łazika.”

Dodatkowo na stronie 12 w części „ ZACHODZĄCE NA KONIEC DANEJ FAZY:„ tez jest o tym mowa. Wiec jak najbardziej opcja 1 wg mnie jest prawidłowa.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Breżniew »

lemon129 pisze: 06 cze 2018, 18:27 Panowie,

Chciałem was pocieszyć i napisać ze jednak grają w ta grę przynajmniej 4 osoby w Polsce :D .
Ale do rzeczy.

Almanach na stronie 50 daje piękny przykład „W tym przykładzie chcesz odkryć Obszar w 2 pierścieniu. Droga wiedzie przez Obszar nakazujący graczowi rzucić zieloną kością rany ( )! Gracz rzuca i niestety wyrzuca ranę. Łazik został uszkodzony. Jednak efekt ten zachodzi dopiero na koniec jego akcji, uda mu się dotrzeć do zamierzonego Obszaru. Rozpatrz wszystkie efekty – obniż poziom Morale oraz zaznacz uszkodzenie łazika.”

Dodatkowo na stronie 12 w części „ ZACHODZĄCE NA KONIEC DANEJ FAZY:„ tez jest o tym mowa. Wiec jak najbardziej opcja 1 wg mnie jest prawidłowa.
Dzięki za odpowiedź. Gdzie jeden nie znajdzie, da radę drugi :)
inigo72
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2016, 14:49
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: inigo72 »

Witam.
Czy uszkodzene elementy w zapasowych : oksygeneratorze i panelach słonecznych mają wpływ na tor uszkodzeń sekcji?
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Breżniew »

inigo72 pisze: 13 wrz 2018, 11:09 Witam.
Czy uszkodzene elementy w zapasowych : oksygeneratorze i panelach słonecznych mają wpływ na tor uszkodzeń sekcji?
Mają. Jeśli uszkodzona część w zapasowych obszarach nakazuje w fazie uszkodzeń podnieść poziom uszkodzeń w danej sekcji, to robisz to analogicznie jak w standardowych obszarach.
jacekgk
Posty: 7
Rejestracja: 11 sty 2019, 14:32

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: jacekgk »

Wydawało się, że niby znalezienie sondy, która wyrwała się na wolność to nic takiego, tymczasem cała misja marsjańska o mało włos nie zakończyła się fiaskiem. W trakcie realizacji zadania morale załogi sięgnęło dna, napięcie stało się tak bardzo nie do zniesienia, że zakończyło się bójką. Astronautów dosięgły rany i schorzenia; w najgorszej sytuacji była doktor, której palpitacja serca nie pozwoliła wykonywać pełni obowiązków. Niestety nie można było nikogo uleczyć, bo wskutek awarii jednego z generatorów prądu trzeba było odłączyć moduł medyczny. W trakcie misji załoga również musiała sięgnąć po zapasy pożywienia składowane na czarną godzinę, na szczęście sytuację z farmą udało się w porę opanować. Mimo wszystko udało się zlokalizować położenie sondy kosmicznej, zebrać porzucone przez nią próbki, a następnie sprowadzić sondę do bazy, chociaż do ostatniej akcji to nie było pewne...

Wybaczcie przydługi wstęp, ale chciałem przekazać swoje odczucia co do gry „Pierwsi marsjanie”. Wiem, że to kwestia indywidualna, ale według mnie – gra ma świetny klimat i dostarcza mnóstwa satysfakcji, chociaż to nie jest takie oczywiste od pierwszego zetknięcia z tytułem. Pierwsze rozgrywki w scenariuszach (najpierw we wprowadzającym, potem w „Sondzie na wolności”) to głównie wertowanie instrukcji i przerywanie rozgrywki, kiedy okazywało się, że zapominałem o jakiejś zasadzie, która znacznie ułatwiała mi grę. Kiedy jednak rozgrywka staje się płynniejsza, nagle stwierdzam, że ten klaustrofobiczny klimat rozgrywki, w której cała planeta i warunki na niej panujące próbuje Cię zabić, bardzo mi odpowiada :)

Ciągle mam jednak problemy ze zrozumieniem co niektórych reguł specjalnych dotyczących scenariuszy. Zastanawiam się np., czy poprawnie wykonałem łańcuch 7 sygnałów w misji "Sonda na wolności" - jak na zdjęciu:

Obrazek

Sygnały mam na K1 - N, K1 - NW, K2 - NW (dwa), K2 - N, K3 - N, K3 - NW, skąd zabrałem sondę. Moje wątpliwości budzą dwie rzeczy:

1. Łańcuch mogłem tak naprawdę pociągnąć od kafelka K1 - NW - co i zmieniłoby ostatecznie kafelek końcowy, i sprawiłoby, że musiałbym przechodzić przez kafelek, który groził awarią łazika. Czy taka dowolność jest poprawna?
2. Zostały mi trzy sygnały nie wchodzące w skład ciągu: K1 - NE, K1 - S, K2 - S. Niby w zasadach nie ma nic na temat tego, czy sygnały nie tworzące w skład ciągu powinny zniknąć z planszy (np. poprzez wykorzystanie zadań specjalnych), ale ponieważ czasem lubię utrudnić sobie życie, to zastanawiam się, czy ich pozostawienie nie było błędem:)
Awatar użytkownika
Bobrowy
Posty: 13
Rejestracja: 04 lis 2011, 11:10
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 6 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Bobrowy »

Witam. Nie wiem czy jest jakieś życie w tym temacie ale będę pytał! :mrgreen:

1.Jeśli mam uszkodzone części w obiekcie na którym leży kafel przestoju, czy liczą się one do Progu Eksploatacji na końcu gry?
2. Czy w misji "Z Pyłu Powstałeś" można wykorzystać zdolność EUREKA! do zdobycia pyłu lub żwiru?
3. Czy jeśli w wyniku przygody lub poleceń karty uszkodzeń, astronauta ma odrzucić żeton morale a go nie posiada to dostaje ranę tak jak w fazie MORALE?
4. Jaki jest sens karty uszkodzeń WYCIEK PAMIĘCI "Połóż 1 czarny znacznik na najwyższym dostępnym polu Odkrycia. Do końca tej misji to pole jest niedostępne." Skoro ilość torów badań jest nieograniczona i mogę badać próbkę na wszystkich torach poniżej, to w czym realnie przeszkadza mi ta blokada?
5. Misja PRZEPROWADZKA. Jednym z trzech warunków wygranej jest "Wyładować trzy kontenery" w których są Obiekty do zamontowania w HUBie. Po zabraniu każdego z obiektów pojawia się informacja o trzech różnych przedmiotach które MOGĘ zabrać później. Aplikacja nie zalicza mi zwycięstwa na koniec gry, jeśli nie zbiorę wszystkich trzech dodatkowych przedmiotów. Czy tak powinno być? Te dodatkowe przedmioty są takim samym celem głównym jak obiekty do przyłaczenia, czy też jest to błąd aplikacji?
"Wszystko przemija nawet najdłuższa żmija"
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 419
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 177 times
Been thanked: 144 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: aduko »

Czy w sytuacji jak poniżej, sukces jest przy 6 czy 7 pionkach? (trasa najkrótsza)

Obrazek
Awatar użytkownika
michalp
Posty: 62
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:45
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: michalp »

siedmiu. policz wszystkie ikony - jest ich piec. nastepnie +1 rzut kostkami +2 sukces. to chyba najprostrzy sposob na obliczanie.
aduko pisze: 15 lut 2021, 19:24 Czy w sytuacji jak poniżej, sukces jest przy 6 czy 7 pionkach? (trasa najkrótsza)
Awatar użytkownika
JimmyPL
Posty: 262
Rejestracja: 30 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 52 times
Been thanked: 49 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: JimmyPL »

Mam pytanie, bo nie potrafię się doczytać.

Czy jak dostaję ranę, to spada morale, tak jak to było w Robinsonie (jeżeli dobrze pamiętam)?
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 419
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 177 times
Been thanked: 144 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: aduko »

JimmyPL pisze: 08 gru 2022, 14:14 Mam pytanie, bo nie potrafię się doczytać.

Czy jak dostaję ranę, to spada morale, tak jak to było w Robinsonie (jeżeli dobrze pamiętam)?
Nie, w odróżnieniu od Robinsona po przekroczeniu pewnego progu, otrzymujemy tylko żeton stanu.

Pytanie do kampanii 1, misja 4:

Zrealizowałem cel główny, karta misji mówi, żeby przejść do następnej misji, jeśli cel główny zostanie zrealizowany. Oznaczyłem w dzienniku realizację celu ale i tak musiałem dokończyć wszytkie sole, co mocno wpłynęło na status HUBa. Czy to błąd aplikacji czy w dzienniku kampanii?
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: Edwardo »

Czy akcje specjalne "wykonaj badania" z arkuszy misji zawsze wiąże się z użyciem pozyskanej wcześniej próbki czy próbka nie jest potrzebna?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
sako77
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2021, 21:14
Has thanked: 122 times
Been thanked: 4 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie

Post autor: sako77 »

Edwardo pisze: 03 lut 2023, 23:55 Czy akcje specjalne "wykonaj badania" z arkuszy misji zawsze wiąże się z użyciem pozyskanej wcześniej próbki czy próbka nie jest potrzebna?
zależy od scenariusza, powinno być to wszystko opisane
sako77
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2021, 21:14
Has thanked: 122 times
Been thanked: 4 times

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie - pytania, zasady

Post autor: sako77 »

Hej, mam pytanie do grających. Ile jest "zapytajników" na kości przygody szarej? Tej od pozyskiwania próbek?
ODPOWIEDZ