Lords of Hellas (prototyp)
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Lords of Hellas (prototyp)
1. Kiedy można zebrać nagrodę z questa? Od razu po jego wykonaniu czy można później? A może niektóre nagrody trzeba od razu a inne później?
2. Wejście na teren kontrolowany przez innego gracza, ale taki, gdzie gracz nie ma tam żadnych swoich armii jest liczony jako atak czy nie?
3. Ilu hoplitów potrzeba do przejęcia kontrolowanego terenu ale bez wojska? Jeden czy tyle co oznaczono na planszy?
4. Czy spotkanie z inną armią zatrzymuje akcję ruchu? Czy posiadając więcej ruchu można "latać" nad inną armią?
5. Czy akcja budowy monumentu jest jedną z akcji specjalnych i podczas ich wyboru możemy ją wybrać ZAMIAST innych akcji specjalnych, czy też jest dodatkową akcją, którą możemy wybrać DODATKOWO po wykonaniu akcji specjalnej?
2. Wejście na teren kontrolowany przez innego gracza, ale taki, gdzie gracz nie ma tam żadnych swoich armii jest liczony jako atak czy nie?
3. Ilu hoplitów potrzeba do przejęcia kontrolowanego terenu ale bez wojska? Jeden czy tyle co oznaczono na planszy?
4. Czy spotkanie z inną armią zatrzymuje akcję ruchu? Czy posiadając więcej ruchu można "latać" nad inną armią?
5. Czy akcja budowy monumentu jest jedną z akcji specjalnych i podczas ich wyboru możemy ją wybrać ZAMIAST innych akcji specjalnych, czy też jest dodatkową akcją, którą możemy wybrać DODATKOWO po wykonaniu akcji specjalnej?
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
1. Od razu
2. Nie ma bitwy, wkraczający przejmuje teren
3. 1
4. Zatrzymuje
5. Zamiast
2 i 3 - to nie wynika wprost z instrukcji ale wg słów Adama ilość nadrukowana na mapie ma znaczenie tylko przy pierwszym przejęciu prowincji.
2. Nie ma bitwy, wkraczający przejmuje teren
3. 1
4. Zatrzymuje
5. Zamiast
2 i 3 - to nie wynika wprost z instrukcji ale wg słów Adama ilość nadrukowana na mapie ma znaczenie tylko przy pierwszym przejęciu prowincji.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
Raj, no właśnie dlatego wczoraj mieliśmy tyle dyskusji, bo nie do końca zgodzę się z Twoimi odpowiedziami Na niektórych kartach questów mamy zapis "discard" by cośtamcośtam, a na niektórych tego nie mamy. Jeżeli wszystkie nagrody są odbierane od razu, to po co zapis "discard this card" na niektórych a na niektórych nie? I co jeżeli zrobimy questa, a nie mamy możliwości spełnienia warunków nagrody (które zazwyczaj i tak są średnie)? Ja oscyluje za tym, że karty mające zapis "discard" można zachować i wykorzystać. Nie jest to sprecyzowane niestety.
Co do ilości hoplitów - jeżeli faktycznie jest potrzebny tylko jeden, to gra jest dla mnie zepsuta. Czyli najlepiej nie zajmować terenów z 5, tylko przyczaić się jednym hoplitem i po prostu zrobic pozniej wjazd za darmo jak już ktoś przejmie teren? i czy wtedy warunek kontroli dwóch regionów nie staje się za trudny, jeżeli musimy de facto obstawić WSZYSTKIE swoje tereny wojskiem a nie tylko front, jak na przykład w Szogunie?
I ruch na wojsko zatrzymuje ten ruch - jest to gdzieś zaznaczone w instrukcji? Bo przewertowałem całą i nie znalazłem takiego zapisu ;p
Co do ilości hoplitów - jeżeli faktycznie jest potrzebny tylko jeden, to gra jest dla mnie zepsuta. Czyli najlepiej nie zajmować terenów z 5, tylko przyczaić się jednym hoplitem i po prostu zrobic pozniej wjazd za darmo jak już ktoś przejmie teren? i czy wtedy warunek kontroli dwóch regionów nie staje się za trudny, jeżeli musimy de facto obstawić WSZYSTKIE swoje tereny wojskiem a nie tylko front, jak na przykład w Szogunie?
I ruch na wojsko zatrzymuje ten ruch - jest to gdzieś zaznaczone w instrukcji? Bo przewertowałem całą i nie znalazłem takiego zapisu ;p
- Rocy7
- Posty: 5457
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Lords of Hellas (prototyp)
musimy obstawic wszystkie tereny i ten warunek nie jest za trudny wygralem tak swoja pierwsza gre masz to w relacji.siekan pisze: i czy wtedy warunek kontroli dwóch regionów nie staje się za trudny, jeżeli musimy de facto obstawić WSZYSTKIE swoje tereny wojskiem a nie tylko front, jak na przykład w Szogunie?
Raj podobnie jak ja gral z tworca gry, watpie by sie mylil w kwestii zasad.
gra nie jest zepsuja mechanizm działa wlasciwie.siekan pisze: Co do ilości hoplitów - jeżeli faktycznie jest potrzebny tylko jeden, to gra jest dla mnie zepsuta.
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
Questy - faktycznie jest "discard to". Na ten moment trzymając się ściśle instrukcji i tak należy to wykonać natychmiast bo nie ma nic o przechowywaniu. To discard może być pozostałością po wcześniejszych wersjach. Z drugiej strony faktycznie wygląda to jakby intencją twórcy było późniejsze wykorzystanie, szczególnie w kontekście podwójnej akcji specjalnej. Ogólnie rzecz wymaga klaryfikacji od autora.
Co do ilości hoplitów - nie rozumiem o co Ci chodzi. W Szogunie jest identycznie, jak ktoś wejdzie na puste pole to je przejmuje.
Co do ruchu:
"If Hoplite movement - whether originating in a regular action or any other way - results in Hoplites belonging to two players existing in the same Region, a battle ensues."
Z tego oraz opisu wyniku walki (a także logiki ) bym dodatkowo wnioskował, że żeby przejąć kontrolę nad pustą prowincją trzeba się w niej zatrzymać.
Akurat z Adamem nie grałem, chwilę z nim pogadałem.
Co do ilości hoplitów - nie rozumiem o co Ci chodzi. W Szogunie jest identycznie, jak ktoś wejdzie na puste pole to je przejmuje.
Co do ruchu:
"If Hoplite movement - whether originating in a regular action or any other way - results in Hoplites belonging to two players existing in the same Region, a battle ensues."
Z tego oraz opisu wyniku walki (a także logiki ) bym dodatkowo wnioskował, że żeby przejąć kontrolę nad pustą prowincją trzeba się w niej zatrzymać.
Akurat z Adamem nie grałem, chwilę z nim pogadałem.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- warlock
- Posty: 4597
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1008 times
- Been thanked: 1879 times
Re: Lords of Hellas (prototyp)
Tak tylko wtrącę - w Szogunie wchodząc na puste pole musisz walczyć z jedną kostką chłopów . Nie zajmujesz go "za darmo".Co do ilości hoplitów - nie rozumiem o co Ci chodzi. W Szogunie jest identycznie, jak ktoś wejdzie na puste pole to je przejmuje.
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
No to tu masz za darmo.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
Bardziej chodzilo mi o to ze jeden gracz musi najpierw zajac teren 5 hoplitami a drugi juz moze to odbic tylko jednym ale juz sprawa wyjasniona, dzieki
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
Można to interpretować tak, że niekontrolowane pola mają własne niezależne garnizony a jak już je gracz pokona to musi zapewnić własny garnizon.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
Po wczorajszej grze kolejne pytania i wątpliwości ;p
1. Czy można wywołać walkę z potworem, dobrać karty walki a następnie zrezygnować z walki nie dostając żadnych obrażeń? Nigdzie nie znaleźliśmy zapisu, że nie można
2. Kiedy dokładnie następuje przejęcie terenu? Czy jeżeli mogę poruszyć dwoma hoplitami to np hoplit1 może wejść na teren A, zająć go (bo np wymagania to 2 a już jest tam hoplit2) a poźniej hoplit2 może przesunąć się na region2? Nie jest to doprecyzowane, kiedy przejęcie następuje.
3. Na końcu gry, po zbudowaniu monumentu, dwóch graczy remisuje w miastach - kto wygrywa?
4. Czy jeżeli mam możliwość podwójnego ruchu hoplitami, np z monumentu, to czy mogę przejść przez obszar zajmowany przez Helenę i pójść dalej? Czy ona zabrania całkowicie wejść na obszar?
5. Na karcie pomocy, którą mamy wyłożoną na stole jest zapis "gdy nie obronisz się przed atakiem potwora, musisz zadać bohaterowi jedną ranę a następnie rozpatrzyć zapis na karcie potwora", podczas gdy w instrukcji jest zapis tylko o karcie potwora. Która wersja jest aktualna?
6. Na jednej z wylosowanych kart questów jest zapis: "Reward: At any time, discard this card to..." Ostatnio sporo osób się upierało, że nagrody trzeba brać od razu. Która wersja jest aktualna?
1. Czy można wywołać walkę z potworem, dobrać karty walki a następnie zrezygnować z walki nie dostając żadnych obrażeń? Nigdzie nie znaleźliśmy zapisu, że nie można
2. Kiedy dokładnie następuje przejęcie terenu? Czy jeżeli mogę poruszyć dwoma hoplitami to np hoplit1 może wejść na teren A, zająć go (bo np wymagania to 2 a już jest tam hoplit2) a poźniej hoplit2 może przesunąć się na region2? Nie jest to doprecyzowane, kiedy przejęcie następuje.
3. Na końcu gry, po zbudowaniu monumentu, dwóch graczy remisuje w miastach - kto wygrywa?
4. Czy jeżeli mam możliwość podwójnego ruchu hoplitami, np z monumentu, to czy mogę przejść przez obszar zajmowany przez Helenę i pójść dalej? Czy ona zabrania całkowicie wejść na obszar?
5. Na karcie pomocy, którą mamy wyłożoną na stole jest zapis "gdy nie obronisz się przed atakiem potwora, musisz zadać bohaterowi jedną ranę a następnie rozpatrzyć zapis na karcie potwora", podczas gdy w instrukcji jest zapis tylko o karcie potwora. Która wersja jest aktualna?
6. Na jednej z wylosowanych kart questów jest zapis: "Reward: At any time, discard this card to..." Ostatnio sporo osób się upierało, że nagrody trzeba brać od razu. Która wersja jest aktualna?
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
1) Zgodnie z zasadami, walka kończy się kiedy gracz jest niezdolny do zadania rany potworowi. Czyli jeżeli może zadać taką ranę to musi to zrobić, nie może dobrowolnie z tego zrezygnować.
2) Przejmowanie kontroli jest po bitwie, bitwy są po wszystkich ruchach, więc logika wskazuje, że pierwotne przejmowanie kontroli też następuje po ruchach.
3) Jest remis. Nie ma tie breakerów.
4) Nie możesz wejść, nie ma przeskakiwania.
5) Instrukcja - jest nowsza. To samo dotyczy Akcji uzurpacji - w instrukcji jest że dodaje się 1 hoplitę a na kartach bohaterów, że dwóch. Obowiązuje instrukcja (potwierdzone).
6) Nie zostało to jeszcze wyjaśnione przez wydawców i autora, ale najprawdopodobniej można te karty zachować.
2) Przejmowanie kontroli jest po bitwie, bitwy są po wszystkich ruchach, więc logika wskazuje, że pierwotne przejmowanie kontroli też następuje po ruchach.
3) Jest remis. Nie ma tie breakerów.
4) Nie możesz wejść, nie ma przeskakiwania.
5) Instrukcja - jest nowsza. To samo dotyczy Akcji uzurpacji - w instrukcji jest że dodaje się 1 hoplitę a na kartach bohaterów, że dwóch. Obowiązuje instrukcja (potwierdzone).
6) Nie zostało to jeszcze wyjaśnione przez wydawców i autora, ale najprawdopodobniej można te karty zachować.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- mat_eyo
- Posty: 5593
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 772 times
- Been thanked: 1205 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
1. Możesz
2. Możesz
3. Tie breakerem jest kolejność (zaczynając od osoby na prawo od budującego)
4. Nie możesz
5. Nie jestem pewien, wydaje mi się, że tylko atak potwora.
6. Jeśli na żetonie nagrody jest napisane "Discard" to można go zachować na później, jeśli nie, to nagrodę bierzemy od razu.
2. Możesz
3. Tie breakerem jest kolejność (zaczynając od osoby na prawo od budującego)
4. Nie możesz
5. Nie jestem pewien, wydaje mi się, że tylko atak potwora.
6. Jeśli na żetonie nagrody jest napisane "Discard" to można go zachować na później, jeśli nie, to nagrodę bierzemy od razu.
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
Rozwiń skąd wiesz.mat_eyo pisze:1. Możesz
2. Możesz
3. Tie breakerem jest kolejność (zaczynając od osoby na prawo od budującego)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- mat_eyo
- Posty: 5593
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 772 times
- Been thanked: 1205 times
- Kontakt:
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
Czyli atakowanie potworów bez walki jest metodą na dobieranie kart walki na rękę. Imho słabe, ale ok.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
To mi się wydaje tak słabe, że aż nierealne że ktoś tego nie wyłapałraj pisze:Czyli atakowanie potworów bez walki jest metodą na dobieranie kart walki na rękę. Imho słabe, ale ok.
- mat_eyo
- Posty: 5593
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 772 times
- Been thanked: 1205 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
To jest bardzo dobre. Sprawia, że bohater wyprofilowany do polowania na potwory nie jest skazany tylko na nie. Kosztem jednej akcji polowania (czyli opóźniając swoje ewentualne zwycięstwo) dobiera karty, które pomogą mu w bitwie z bohaterem zbudowanym pod walkę z innymi graczami. W swojej partii widziałem Achillesa, który dzięki błogosławieństwom i swojej umiejętności wchodził do niektórych walk z modyfikatorem +7. Powstrzymanie go wymagało naprawdę dużych zasobów od innych graczy.
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
Tak czy siak, powinno być w prost opisane w instrukcji.
Aha, rozumiem, że wtedy nie dochodzi do zadawania obrażeń przez potwora?
Aha, rozumiem, że wtedy nie dochodzi do zadawania obrażeń przez potwora?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- mat_eyo
- Posty: 5593
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 772 times
- Been thanked: 1205 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas (prototyp)
Nie zadaje.raj pisze:Tak czy siak, powinno być w prost opisane w instrukcji.
Aha, rozumiem, że wtedy nie dochodzi do zadawania obrażeń przez potwora?
Re: Lords of Hellas
Rocy7, mam pytanie apropos questów.
Czy po wysłaniu bohatera na misję, przypuszczalnie na poziom 1 danej misji, w kolejnej turze jest on przestawiany po drugi poziom? W instrukcji jest wzmianka, że po rozpoczęciu misji, bohater nie musi spełniać już kryteriów rozpoczęcia misji na jednym z trzech poziomów, wnioskuję po tym że po rozpoczęciu misji, bohater będzie wędrował na torze, nawet jeśli nie będzie spełniał wymagań. Dodatkowo jeśli rozpoczął misję na trzecim poziomie i w kolejnej turze zdobędzie nagrodę. Czy mógłbyś to potwierdzić?
Z góry dziękuję.
Czy po wysłaniu bohatera na misję, przypuszczalnie na poziom 1 danej misji, w kolejnej turze jest on przestawiany po drugi poziom? W instrukcji jest wzmianka, że po rozpoczęciu misji, bohater nie musi spełniać już kryteriów rozpoczęcia misji na jednym z trzech poziomów, wnioskuję po tym że po rozpoczęciu misji, bohater będzie wędrował na torze, nawet jeśli nie będzie spełniał wymagań. Dodatkowo jeśli rozpoczął misję na trzecim poziomie i w kolejnej turze zdobędzie nagrodę. Czy mógłbyś to potwierdzić?
Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2017, 23:13 przez Rodian, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lords of Hellas
Dzięki, nie byłem pewien po obejrzeniu jednej z recenzji wideo, gdzie recenzent twierdził że bohater musi spełniać wymagania na każdym etapie "wędrówki" na torze przygody.
- raj
- Administrator
- Posty: 5145
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Lords of Hellas
I pewnie jeszcze recenzent krytykował tę zasadę?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl