Martians a story of civilization - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Tomzaq pisze:1. Mnie nurtuje następująca rzecz:
po co wybieramy do gry dwie karty wydarzeń z nr 1? Przecież w pierwszym cyklu tylko raz odkrywa się kartę wydarzenia.

2. Tak dla upewnienia się, proszę o potwierdzenie:

Rozumiem, że mając w rundzie 3 jednostki czasu do wykorzystania to mogę wysłać trzech kosmonautów do trzech różnych pól akcji i w każdym polu wykonać jedną akcję za 1 czasu? W konsekwencji w następnej rundzie jestem zmuszony najpierw wykonać akcję czyszczenia za 1 czasu. Dobrze to rozumiem?
1.Nie tworzyliśmy wyjątków od zasad. Po prostu są jednolite dla każdego cyklu.
2.Dokładnie tak jak mówisz. W kolejnej rundzie musisz poświęcić 1 czas aby zrobić akcję odpoczynku.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

orzeh pisze:Możesz użyć jednego i ,użyć cały czas lub wszystkimi 3 każdy po 1 czasie
Lub w dowolnej konfiguracji, Meeple rozdzielasz licząc ile jednostek czasu pozostało.
Potwierdzam
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Haloon pisze:Dla czytających z Redimpa mam prośbę o zawarcie w poprawionej wersjii instrukcji dokładnego spisu elementów, liczby żetonów, zdjęć komponentów. Widzę że ciężko się połapać ile czego jest i duo czego. Sam miałem trochę problemu. Dotyczy to wersji retail jak i Kickstarter. Wam twórcom wiele rzeczy było oczywistych a ja zastanawiałem się czy mi czegoś brakuje lub czy mam nadwyżkę. Np. talia ukrytych celów ktorych koszulka jest szara a na stronievkickstarter zielona lub ilość znaczników akcji - w instrukcji jest mowa o trzech a na zdjęciu przygotowania do gry są cztery no chyba że to są drewniane meple zastępujące żetony kolonistów. Kurczę, no i przy pisaniu posta wyszła nowa zagadka :/ Jasny gwint
Z tego co widziałem będzie tak uczynione. Komponenty podstawowej gry i oddzielnie to co z kolekcjonerskiej.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

orzeh pisze:Rozgrywka Semi coop
1. Czy jeśli są żetony choroby/głodu tylko na jednej kwaterze, wszyscy gracze oddaja pionki na kwaterę/lazaret?
2. Czy jeśli gracz odłoży swój 3 pion na kwaterę (z powodu głodu) i nie ma pieniędzy na wykup to koniec dla tego gracza?
Można jakoś na to zaradzić, inny gracz go może wykupić?
1. Tak - wszyscy gracze.
2. W semi-coop możliwe jest wymienianie się zasobami między korporacjami, więc jeżeli któryś gracz się zgodzi to może dać ci pieniądze - jest to w waszym wspólnym interesie.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Coen pisze:Nie, nie możesz wykonać podwójnej akcji jednym meeplem i nie możesz jej wykonać nawet dwoma meeplami. Możliwa jest taka akcja: 1x wydobycie, odpoczynek, 1x wydobycie. Zużywasz 3 jednostki czasu w twojej turze.
potwierdzam
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Coen pisze:Przepraszam za 3 post po sobie, ale tym razem ja mam pytania.
Zagrałem dziś pełny scenariusz w wariancie kooperacyjnym (na dwie osoby). Udało się go pozytywnie przejść. Zdobyłem 51 pkt., czy to dużo? Nie wiem, szkoda, że nie ma jakiejś skali porównawczej.
Szkoda też, że tak mało kart pogody jest, a te które są, są mało zróżnicowane.
orzeh pisze: 2. Czy jeśli gracz odłoży swój 3 pion na kwaterę (z powodu głodu) i nie ma pieniędzy na wykup to koniec dla tego gracza?
Można jakoś na to zaradzić, inny gracz go może wykupić?
Miałem podobną sytuację w grze, po jednym pionie każdego gracza siedziało głodnych w domu, jeden gracz zapłacił 4$ i ich zagonił do pracy - mam nadzieję, że to dobrze zrobiłem ;)

1. Czy karty upraw / pomocnicy / specjaliści są wspólni w trybie kooperacyjnym? Np. zielony zatrudnił lekarza, czy niebieski może skorzystać z jego funkcji, czy muszę czekać na turę zielonego?
2. Farmaceuta - co to za materiał pomocniczy, który farmaceuta ma do przerobienia?
1. tylko zasoby są wspólne i efekty waszej pracy ale karty korporacji, ich rozwinięcia oraz karty(pomocników i specjalistów) są indywidualne. Musisz czekać na kolej gracza, który ma lekarza.
2. Płacisz 4 kredyty+ 1 znacznik zapasów+ 1 znacznik oczyszczonej wody aby otrzymać znacznik lekarstwa
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Coen pisze:Geolog umożliwia Ci wydobycie jednego surowca więcej, czyli trzy są możliwe. (jeśli ja dobrze rozumiem [WINKING FACE])
potwierdzam
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

orzeh pisze:Czy po śmierci kolonistów jeśli pozostawię czaszki na 3 rundzie, wydarzenie, pogoda i energia wchodzą w zycie?
Tak - wchodzą w życie.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Wothan pisze:Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
Nie dosuwa się znaczników.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

the_ka pisze:Lekarz - Zapłać 4 kredyty i 1 znacznik lekarstwa aby usunąć 2 żetony chorób z dowolnej kwatery. Gracz otrzymuje 2 punkty reputacji.

Pytanie: Czy mogę usunąć po 1 znaczniku choroby z 2 różnych kwater (tryb solo) czy muszę wybrać tylko jedną kwatere i usunąć 2 zniaczniki z tej jednej. Na obrazku akcja pokazana jest jako 2 osobne usunięcia żetonu poza tym chyba w żadnym trybie nie pojawiają się 2 żetony chorób w jednej kwaterze.

Ja usunąłem po 1 żetonie z 2 różnych kwater.

Można z dwóch różnych kwater w takim przypadku.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Wothan pisze:
Coen pisze: I jeszcze jedno pytanie po dzisiejszej rozgrywce SOLO.1.
Kontroluję dwie korporacje, ale na jednej planszetce korporacji, to mogę zatrudnić 2 czy 4 specjalistów/pomocników?
W FAQ w pkt. 2 jest napisane: "(...) Nie ma znaczenia to, że jako gracz zarządzasz dwiema korporacjami. Eksperci są zatrudniani przez ciebie, a nie przez korporacje, którymi kierujesz.". Z tego wynika, że możesz wynajmować tylu specjalistów/pomocników na ile pozwala Ci karta gracza, czyli po 2.
potwierdzam
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Tomzaq pisze:W celu upewnienia się:
Dopóki nie ściągnę za pomocą akcji budowy żetonu budowy z jakiegoś pola akcji, to akcja ta jest niedostępna pomimo tego, że są tam jeszcze żetony rozbudowy? Czyli najpierw trzeba budować, a dopiero wtedy uaktywnia się możliwość rozbudowy danego pola akcji (budynku). Dobrze gram?
Dokładnie. Kiedy leży żeton budowy nie można wykonywać żadnych akcji w tym budynku.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Coen pisze:
Tomzaq pisze:
orzeh pisze: ... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")
Myślę, że tak, ponieważ jest to warunek dodatkowy dla gry solo, aczkolwiek wychodzi na to, że innych już się nie zatrudni.
Przy takim rozumieniu instrukcji i FAQ, to wychodzi na to, że SOLO.1 będzie dużo trudniejsze od COOP.2
Mamy na początek 2$, a nie 5$. Możemy zatrudnić w sumie 2 specjalistów i 2 pomocników, a nie po 4.
Wczoraj drugi wieczór ze "Zmianą harmonogramu" właśnie w trybie SOLO.1 i druga porażka, pogoda bywa irytująca, załatwił mnie rozbłysk słoneczny w ostatniej rundzie.
Tomzaq pisze:W celu upewnienia się:
Dopóki nie ściągnę za pomocą akcji budowy żetonu budowy z jakiegoś pola akcji, to akcja ta jest niedostępna pomimo tego, że są tam jeszcze żetony rozbudowy? Czyli najpierw trzeba budować, a dopiero wtedy uaktywnia się możliwość rozbudowy danego pola akcji (budynku). Dobrze gram?
Tak, dokładnie tak :)
Dla przypomnienia w SOLO mamy na starcie: 10 znaczników energii, 2 znaczniki zapasów i 2 kredyty.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Wothan pisze:Wczoraj zagraliśmy wariant rywalizacyjny na 4 osoby. W trakcie wynikły problemy/pytania:
1. Na początku 5 cyklu moje 3 figurki wylądowały w kwaterze, a ja byłem bez kasy na wykup. Mogłem sie tylko przyglądać jak inni sobie grają. Czy taki jest zamysł gry, że gracz może wypaść z gry przed jej końcem?
2. Gracze ciułali znaczniki energii i regolitu i w pewnym momencie się one skończyły. Wg. FAQ znaczniki są limitowane, więc nie można było ich dobierać. Czy energia może być limitowana? Najlepsze jest to, że ja jako gracz nieaktywny (patrz pkt.1) miałem aż 13 znaczników w swoich zasobach i nie mogłem się ich pozbyć co znacznie ograniczyło zasoby tych znaczników dla innych graczy.
2a. Gracze naciułali regolit i nie było dostępnych czerwonych znaczników. Czy w takiej sytuacji gracz wykonujący akcję wydobycia regolitu może przeprowadzić akcję odkrywania kart minerałów za każdy znacznik regolitu, który niby wydobył, ale go fizycznie nie otrzymał?
3. Czy można dublować karty pomocników na swojej karcie korporacji? Jeśli tak to czy ich zdolności się łączą? (np. 2 x Botanik dają nam +2 do produkcji żywności).
1. Tak - wyeliminowałeś się z gry bo nie zadbałeś o swoją kwaterę. W innych trybach można liczyć na pomoc graczy.
2. Tak są limitowane. W nowej instrukcji będzie zniesiony ten zapis i nie będą limitowane. Żaden z testów nie wykazał braku znaczników, lecz dotarły do nas takie informacje, że problem może się pojawić w bardzo szczególnych przypadkach.
3. Tak można dublować i łączą się zdolności.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Yig pisze:
orzeh pisze: ... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")
wg. scenariusza: gracze muszą posiadać na kartach wszystkie DOSTĘPNE W GRZE karty geologów. W solo będzie ich 2 -należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu talii do gry 3x2 pomocników i 4 karty z tych 6 na początku gry.
orzeh pisze: 3. NIE, tylko w solo i chyba tylko w "zmiana harmonogramu" (nie jestem przekonany co do tego)
Wydaje mi się, że można dublować karty pomocników - nigdzie nie widziałem wzmianki, że nie. Nie można za to na pewno przekroczyć limitu na karcie (max.2) i nie można ich odrzucać w celu zamiany.

A moja wątpliwość:
1. Kończę 3-cią rundę, mam 2 żetony przyrostu i opracowaną technologię kontroli urodzeń. Czy przechodzę normalnie do 4-tej rundy i odblokowuję niedostępnych kolonistów, czy kończę grę (technologia zwiększa przyrost o 1 działając od początku cyklu, ale w fazie 1-szej 4-tej rundy)?
2. Używając dietetyka i dostarczając 2 produkty żywności mogę zdjąc na koniec tury 3 żetony głodu?
1. Z kontroli urodzin umieszczasz żeton przyrostu na początku kolejnego cyklu w twoim przypadku czwartego(w fazie uzupełnień). Wtedy też odblokowujesz żeton kolonisty i masz ich więcej na ten cykl.
2. Dietetyk nie działa dostarczając jedzenie do kwater. Używasz go w swojej turze. Płacisz 2 kredyty+1 jedzenie+1 energii i zdejmujesz z dowolnych kwater dwa żetony głodu oraz otrzymujesz 2 punkty reputacji. Na koniec tury wracając do kwater możesz przynieść dwa produkty przykładowo 2 jedzenia i w ten sposób pozbyłeś się swoją turą 4 żetonów głodu.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Yig pisze:
Coen pisze:Funkcji dietetyka możesz użyć tylko raz na rundę. Także za 1 żeton pożywienia ściągasz 2 żetony głodu, kolejne takie działanie możesz podjąć w następnej rundzie.
To teraz pytanie:
1. Czy mogę użyć dwóch dietetyków raz na rundę i czy zdejmuję wtedy 4 żetony głodu :D . Wg mnie tak to powinno działać. Limit mamy na dostarczane produkty (znaczniki żywności lub lekarstwa), a nie na usuwane żetony zapotrzebowania z kwater (głodu czy choroby). Wg mnie dietetyk spełnia tą funkcję, że jednym (z dwóch możliwych dostarczanych produktów) zaspokaja dwie potrzeby głodu.

I od razu jeszcze jedna rzecz do wyjaśnienia, a mianowicie dodatkowy przydział żetonów głodu w przypadku wzrostu populacji.
2. Czy dodatkowy żeton głodu przy wzroście populacji dotyczy każdego żetonu przyrostu populacji (wózeczek), czy tylko udostępnionych żetonów kolonistów (np. po dostarczeniu 3 wózeczków)? Stawiam na to drugie, ale np. czy wtedy gdy po raz kolejny następuje przyrost populacji to dokładam 1 żeton głodu do pierwotnego umieszczania żetonów zapotrzebowania w fazie uzupełnienia czy 2-gi do już do wcześniej dołożonego (taka sytuacja ma miejsce np. w scenariuszu Katastrofa, gdzie możemy udostępnić 2 żetony kolonistów).

I nie mogę za groma zrozumieć tego, że do początkowego stanu 3 żetonów kolonistów w fazie uzupełniania dokładamy nieodpowiadającą im liczbę żetonów głodu :roll:
1. tak będzie działać pod warunkiem, że posiadasz zasoby na użycie każdego z osobna a nie używający tych samych zasobów uruchamiasz działanie dwóch dietetyków.
2. Tylko 1 dokładamy niezależnie od tego ile żetonów przyrostu odblokowało żetony waszych kolonistów.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Tomzaq pisze:Jak wezmę z planszy ulepszony kafel produkcji to kładę go na to co jest narysowane na planszy gracza czy obok?
W związku z powyższym czy jeżeli nie mam potrzeby lub zasobów, żeby produkować żarcie z ulepszonego kafla to mogę wyprodukować to co mam na planszetce gracza?
Jeżeli bierzesz kafel upraw to zawsze przykrywasz kafel który masz na planszy korporacji( także startowy nadrukowany na karcie), więc nie możesz produkować już z tego co zostało przysłonięte.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

orzeh pisze:
Tomzaq pisze:Jak wezmę z planszy ulepszony kafel produkcji to kładę go na to co jest narysowane na planszy gracza czy obok?
W związku z powyższym czy jeżeli nie mam potrzeby lub zasobów, żeby produkować żarcie z ulepszonego kafla to mogę wyprodukować to co mam na planszetce gracza?
afaik str.16 akcja2 w szklarniach mówi o zastępowaniu upraw.

Tak mnie jeszcze tchnęło:
czy na wszystkich polach gdzie jest dostępna więcej niż jedna akcja mogę wykonać dowolną ich ilość (jeśli mnie stać) ?
Czy mogę wyprodukować żywność i w tej samej akcji zmienić uprawy (lub odwrotnie) itp?
Tak możesz lub odwrotnie opracować kafel upraw i potem z niego druga akcją wyprodukować.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Skiborg pisze:przestudiowałem instrukcję i póki co, nasunęły mi się następujące pytania:

0. ;) Twórcy muszą mocno ogarnąć autorów instrukcji albo wdrożyć jakieś testy instrukcji (wśród osób, które nie miały styczności z prototypem i którym nikt nie tłumaczył osobiście gry). Ponadto polecam numerowanie akapitów aby łatwiej i szybciej można było wskazać konkretne miejsce w instrukcji do dodatkowych objaśnień

1. Czy można zmieniać położenie okrągłych znaczników na planszy/karcie gracza? Czy np. raz opracowaną technologię można zmienić na inną lub przełożyć na inne pole - np. ze scenariusza? W scenariuszu "zmiana harmonogramu" - trzeba wykorzystać, jak rozumiem - 6 okrągłych znaczników (1 na kwaterę + 2 na budynek techniczny dwupoziomowy + 3 na zapasy). W wariancie SOLO.1 pozostanie więc tylko 1 okrągły znacznik na budowę 1 instalacji energetycznej lub rozwinięcie technologii z planszy/karty gracza.
2. CO-OP.2 - Przygotowanie gry: Gracze umieszczają 1 okrągły znacznik w dowolnym kolorze na torze reputacji.
Pytanie: czy to znaczy, że jeden z graczy będzie miał do dyspozycji 7 okrągłych znaczników a drugi (lub pozostali) 8? Ewentualnie - czy "w dowolnym kolorze" - oznacza, że mogę wybrać kolor, który "nie gra"? Jeśli tak, to czy w wariancie SOLO.1 też można użyć koloru innego niż ten, którym gram (choć instrukcja mówi, że "w swoim kolorze" - ale to zmniejsza ilość dostępnych okrągłych znaczników w grze, z czym się również wiąże pytanie nr 1)
3. SOLO.1 - Akcja odpoczynku działa na obie korporacje, czy tylko na "aktywną" (której akcje obecnie są wykonywane). Domyślam się, że na aktywną.
4. SOLO.1 - wariant gry na realizację zleceń - jak określić kiedy wygrywa gracz? jest jakaś konkretna ilość punktów reputacji, którą trzeba osiągnąć?
5. SOLO.1 - jak dokładnie rozpatruje się fazę podsumowania kwater? Mam w dwóch kwaterach żeton tlenu -> i teraz: jako, że kwatery rozlicza się osobno, to "uśmiercam" żetony kolonistów z obu korporacji za pierwszą kwaterę, i następnie za żeton tlenu w drugiej kwaterze "giną" żetony obu korporacji? Czy w pierwszej kwaterze uśmiercam żeton z jednej korporacji a w drugiej kwaterze z drugiej korporacji?
1. Słuszna uwaga. Nie można zamieniać miejscami lecz okrągłe znaczniki są nielimitowane, więc możesz wziąć dowolne.
2. Możesz wybrać dowolny kolor - nawet ten co nie gra.
3. Na aktywną.
4. Gra się dla osiągnięć tj. ile punktów wydusisz podczas rozgrywki.
5. W obu kolorach w każdej kwaterze.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Tomzaq pisze:
Yig pisze: Jeśli jednak pytanie do Twórcy, to czy jest gdzieś dostępny, czy można udostępnić plik z grafiką do tworzenia scenariuszy (chodzi o sam wygląd karty)?
Z tego co pamiętam, to był ufundowany SG. Może ktoś dostał, ja niestety nie:(
Proszę bardzo link do szablonu:
http://martians.redimpgames.com/MISSION ... mplate.zip
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Tomzaq pisze:Czy podczas przeszukiwania regolitu pobieracie karty tylko za wydobyte czerwone znaczniki, czy za niebieskie też?
Tylko czerwone.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

skimmboard pisze:Wariant rywalizacyjny karty misji/zdań (fioletowe).

Wchodzę na laboratorium, pobieram fioletową kartę. Spełniam kryteria do jej zrealizowania (np posiadam określony minerał + energię). Czy po jej 'zrealizowaniu' oddaje kartę z minerałem i energią (czy też inna kombinację jaka była na karcie)? Czy zadanie spełniam jak posiadam dane surowce? I czy w następnej turze mogę ponownie wykonywać misję?
Spełniasz wymagania odrzucając kartę i zasoby.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4089
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2601 times
Been thanked: 2533 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Gizmoo »

Kilka moich wątpliwości i pytań. Wprawdzie poniekąd odpowiedzi udzieliło już kilku użytkowników, ale nie wiem, czy są one w 100% poprawne. Wszystkie moje pytania dotyczą trybu Semi-kooperacyjnego:

1. Nie usunięte zostały żetony choroby/głodu tylko na jednej kwaterze. Czy wszyscy gracze oddają po jednym znaczniku akcji na kwaterę/lazaret?

2. Jeżeli nie, a są dwa żetony choroby/głodu na czterech graczy, to kto oddaje swoje znaczniki akcji? Jest jakaś kolejność?

3. Co dzieje się w sytuacji, gdy jeden z graczy straci wszystkie znaczniki akcji (na skutek nieusuniętych znaczników i np. kart wydarzeń) i nie ma pieniędzy na wykup. To koniec akcji dla tego gracza w całym cyklu? Czy inny gracz go może wykupić i jest zdany na wolę innych graczy?

4. Gracze ciułali znaczniki regolitu i w pewnym momencie się one skończyły. Wg. FAQ znaczniki są limitowane, więc nie można było ich dobierać. Czyli akcja wydobycia regolitu jest niemożliwa, skoro na żetonach jest oznaczony dostępny regolit? Mówię tutaj o sytuacji, gdy nasz pojazd wydobywczy może poruszyć się wyłącznie na żetony z regolitem.

5. Czy produkcja energii może być limitowana brakiem znaczników? Skoro np. wyeliminowany gracz (posiada 3 znaczniki akcji w kwaterze i nie ma ich za co wykupić) ma uciułaną energię, to reszta nie może jej produkować? Tematycznie nie ma to sensu, chyba, że wiatr na marsie ustał, a słońce na stałe przesłonił księżyc.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 109
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:00

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Krzysztof »

Gizmoo pisze:Kilka moich wątpliwości i pytań. Wprawdzie poniekąd odpowiedzi udzieliło już kilku użytkowników, ale nie wiem, czy są one w 100% poprawne. Wszystkie moje pytania dotyczą trybu Semi-kooperacyjnego:

1. Nie usunięte zostały żetony choroby/głodu tylko na jednej kwaterze. Czy wszyscy gracze oddają po jednym znaczniku akcji na kwaterę/lazaret?

2. Jeżeli nie, a są dwa żetony choroby/głodu na czterech graczy, to kto oddaje swoje znaczniki akcji? Jest jakaś kolejność?

3. Co dzieje się w sytuacji, gdy jeden z graczy straci wszystkie znaczniki akcji (na skutek nieusuniętych znaczników i np. kart wydarzeń) i nie ma pieniędzy na wykup. To koniec akcji dla tego gracza w całym cyklu? Czy inny gracz go może wykupić i jest zdany na wolę innych graczy?

4. Gracze ciułali znaczniki regolitu i w pewnym momencie się one skończyły. Wg. FAQ znaczniki są limitowane, więc nie można było ich dobierać. Czyli akcja wydobycia regolitu jest niemożliwa, skoro na żetonach jest oznaczony dostępny regolit? Mówię tutaj o sytuacji, gdy nasz pojazd wydobywczy może poruszyć się wyłącznie na żetony z regolitem.

5. Czy produkcja energii może być limitowana brakiem znaczników? Skoro np. wyeliminowany gracz (posiada 3 znaczniki akcji w kwaterze i nie ma ich za co wykupić) ma uciułaną energię, to reszta nie może jej produkować? Tematycznie nie ma to sensu, chyba, że wiatr na marsie ustał, a słońce na stałe przesłonił księżyc.

1.Tak. Wszyscy gracze.
2.-
3.Jest zdany na innych graczy. Gracz może dać mu kredyt aby się wykupił. W SEMI-Kooperacji zalecane jest manipulowanie zasobami między graczami. Przykładowo dam ci znacznik żywności abyś go dostarczył do kwater ale za do dasz mi 1 punkt reputacji z tego co otrzymasz. W ten sposób obie korporacje przysłużyły się na rzecz koloni.
4. W nowej edycji instrukcji nie będą limitowane. Możecie tak śmiało grać.
5.Dokładnie tematycznie nie ma to sensu dlatego nie będą limitowane.

pkt. 4-5 W testach nie mieliśmy takiej sytuacji ale mamy sygnały o tym, że mogą się zdarzyć jak gracze wykazują bezczynność w ich zużywaniu.
Yig
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2016, 12:22
Been thanked: 1 time

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Yig »

No - nareszcie się doczekaliśmy - doskonała robota Panie Krzysztofie.
ODPOWIEDZ