Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zbazyl86 »

Prosiłbym o pomoc,
Jak korzystać z karty "gazeta" z zestawu mitów Essex County Express?
"Dostajesz +2 "książki" dopóki badasz, gdy nie masz żadnych wskazówek."
Czy to znaczy że:
na pierwszą akcję zagrywam gazetę (i nie mam żadnych wskazówek)
Na drugą badam lokalizację z sukcesem (dodając sobie +2 do poziomu mojej zdolności)
W trzeciej akcji badania nie dostaję +2 bo już mam jedną wskazówkę z poprzedniej akcji.
Tak?

Drugą kwestią to zastosowanie słowa dopóki. Czy w takim razie wykonanie każdej innej akcji np. ruch pomiędzy lokacjami tj. Badanie, ruch, badanie przerywa zdolności dodatkowe z kart? Podobne znaczenie ma chyba karta szkło powiększające.

Podsumowując:
1. Czy na kartach ze słowem "dopóki" musi być ciągłość akcji, czyli akcja za akcja to musi być badanie np. przez 5 akcji w dwóch rundach. Każdy inny ruch przerywa korzystanie ze zdolności bez możliwości ponownego zastosowania bonusu?
2. Rundy nie przerywają takich zdolności?
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

zbazyl86 pisze:Prosiłbym o pomoc,
Jak korzystać z karty "gazeta" z zestawu mitów Essex County Express?
"Dostajesz +2 "książki" dopóki badasz, gdy nie masz żadnych wskazówek."
Czy to znaczy że:
na pierwszą akcję zagrywam gazetę (i nie mam żadnych wskazówek)
Na drugą badam lokalizację z sukcesem (dodając sobie +2 do poziomu mojej zdolności)
W trzeciej akcji badania nie dostaję +2 bo już mam jedną wskazówkę z poprzedniej akcji.
Tak?

Drugą kwestią to zastosowanie słowa dopóki. Czy w takim razie wykonanie każdej innej akcji np. ruch pomiędzy lokacjami tj. Badanie, ruch, badanie przerywa zdolności dodatkowe z kart? Podobne znaczenie ma chyba karta szkło powiększające.

Podsumowując:
1. Czy na kartach ze słowem "dopóki" musi być ciągłość akcji, czyli akcja za akcja to musi być badanie np. przez 5 akcji w dwóch rundach. Każdy inny ruch przerywa korzystanie ze zdolności bez możliwości ponownego zastosowania bonusu?
2. Rundy nie przerywają takich zdolności?

Skomplikowałeś sobie zdolność tej karty.
Tu nie ma co rozpatrywać ciągłości akcji.
Jeśli wykonujesz badanie i nie masz wskazówek to dostajesz bonus +2. Jeśli wykonujesz badanie i masz jakąś wskazówkę, to bonus nie jest aktywny.
Czyli przykładowo wygląda to tak: początek tury nie masz wskazówek.
1 akcja: badasz z bonusem. Udało się.
2 akcja: wydajesz tą wskazówkę.
3 akcja: badasz z bonusem (ponieważ znowu nie masz wskazówek).
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zbazyl86 »

Dzięki Arius!
Ragathol
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:27
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Ragathol »

Wydanie żetonów wskazówek nie zużywa akcji, chyba że zasady w scenariuszu nakazują inaczej.
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Ragathol pisze:Wydanie żetonów wskazówek nie zużywa akcji, chyba że zasady w scenariuszu nakazują inaczej.
Wiem. Podałem to jako przykład, że po prostu z jakiegoś powodu po wykonaniu 2 akcji zostajesz bez wskazówek.
Wosho
Posty: 1433
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 175 times
Been thanked: 140 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Wosho »

1.Czy akolita w 2 scenariuszu jest rozstawiony od razu z żetony zaglady? Gdy wchodzi do gry dostaje żeton zagłady ale w innych grach ffg enter play nie dotyczy setupu, a nigdzie nie znalazłem info o tym jak to traktować?
2. Czy podczas tworzenia decku wylosowane osłabienie możemy podejrzec? Również brak informacji o tym wiec zakładam ze można.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: rattkin »

1. Nie pamiętam dokładnie bez tekstu. W LOTR jeśli w trakcie setupu na stół wchodziła karta, która coś tam miała dodatkowo, to to "dodatkowe" się działo.
2. Tak. Zawartość decku gracza powinna być mu znana. Designer sugerował jednak, że oczywiście, jak komuś fajniej, to może sobie wylosować i włożyć w ciemno.
WolekMKB
Posty: 128
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:10

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: WolekMKB »

mam parę pytanek do Duwnich - Kasyno zawsze wygrywa
- czy kierownik salonu clover clob atakuje jeżeli jest w lokalizacji z badaczem, pomimo,że jest Tajemnica 1?
- jeżeli postępuje tajemnica, to wchodzi w zwarcie i atakuje?
- czy jeśli mam już jedną kartę pecha mówiącą o konieczności zdania testu umiejętności żeby ją odrzucić, to mogę mieć kolejne?

i jedno dla uspokojenia :D...wkurzyła mnie już ilość błędów na kartach, instrukcji...już nowej kampanii raczej nie kupie
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Losowe osłabienie można, a nawet należy obejrzeć, ponieważ niektóre osłabienia to karty z cechą Permanent, które robią coś już w trakcie przygotowania do rozgrywki (i takie karty nie są wtasowywane do talii).
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

WolekMKB pisze:mam parę pytanek do Duwnich - Kasyno zawsze wygrywa
- czy kierownik salonu clover clob atakuje jeżeli jest w lokalizacji z badaczem, pomimo,że jest Tajemnica 1?
- jeżeli postępuje tajemnica, to wchodzi w zwarcie i atakuje?
- czy jeśli mam już jedną kartę pecha mówiącą o konieczności zdania testu umiejętności żeby ją odrzucić, to mogę mieć kolejne?
1) tak, atakuje
2) wchodzi w zwarcie, ale dlaczego miałby atakować? atak potworów rozpatruje się w fazie potworów, a on wchodzi w zwarcie w fazie mitów
3) tak, możesz mieć ich kilka; na kartach, których możesz mieć tylko 1 kopię, jest to wyraźnie napisane
Ragathol
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:27
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Ragathol »

WolekMKB napisał(a):
mam parę pytanek do Duwnich - Kasyno zawsze wygrywa
- czy kierownik salonu clover clob atakuje jeżeli jest w lokalizacji z badaczem, pomimo,że jest Tajemnica 1?

Nie atakuje ponieważ Tajemnica 1 daje kazdemy przestępcy słowo kluczowe: powściągliwy
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: xan »

Mam pytanie o cechę wroga 'rozstawienie'. Jeśli karta nakazuje mi rozstawić wroga w piwnicy a nie mam jeszcze tej lokalizacji to odrzucam ta kartę czy pomijam cechę rozstawienia i umieszczam ja tak jakby tej cechy nie było? Przygotowuje się do pierwszej rozgrywki i tej informacji nie mogłem nigdzie znaleźć.
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 465
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 31 times
Been thanked: 27 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: the_ka »

xan pisze:Mam pytanie o cechę wroga 'rozstawienie'. Jeśli karta nakazuje mi rozstawić wroga w piwnicy a nie mam jeszcze tej lokalizacji to odrzucam ta kartę czy pomijam cechę rozstawienia i umieszczam ja tak jakby tej cechy nie było? Przygotowuje się do pierwszej rozgrywki i tej informacji nie mogłem nigdzie znaleźć.
Jeżeli jakiś wróg ma być rozstawiony w lokacji której nie ma to ląduje na stosie kart odrzuconych
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: xan »

the_ka pisze:
xan pisze:Mam pytanie o cechę wroga 'rozstawienie'. Jeśli karta nakazuje mi rozstawić wroga w piwnicy a nie mam jeszcze tej lokalizacji to odrzucam ta kartę czy pomijam cechę rozstawienia i umieszczam ja tak jakby tej cechy nie było? Przygotowuje się do pierwszej rozgrywki i tej informacji nie mogłem nigdzie znaleźć.
Jeżeli jakiś wróg ma być rozstawiony w lokacji której nie ma to ląduje na stosie kart odrzuconych
Dzięki wielkie.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: sqb1978 »

Wosho pisze:1.Czy akolita w 2 scenariuszu jest rozstawiony od razu z żetony zaglady? Gdy wchodzi do gry dostaje żeton zagłady ale w innych grach ffg enter play nie dotyczy setupu, a nigdzie nie znalazłem info o tym jak to traktować?
2. Czy podczas tworzenia decku wylosowane osłabienie możemy podejrzec? Również brak informacji o tym wiec zakładam ze można.
1. Dostaje żeton, aczkolwiek dopóki nie jest napisane to nie sprawdzamy postępu tajemnicy
2. Można sprawdzić, ale najpierw trzeba zbudować deck, a dopiero potem się losuje osłabienie.

Ja również mam pytanie:
Jeśli przyznajemy np 2 obrażenia oraz 2 przerażenia, to czy możemy rozdzielać je dowolnie?
Tzn. 1o 1p dać atutowi (który ma np. statystyki 2/2), a pozostałe 1o 1p dać swojej postaci?
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Ragathol pisze:WolekMKB napisał(a):
mam parę pytanek do Duwnich - Kasyno zawsze wygrywa
- czy kierownik salonu clover clob atakuje jeżeli jest w lokalizacji z badaczem, pomimo,że jest Tajemnica 1?

Nie atakuje ponieważ Tajemnica 1 daje kazdemy przestępcy słowo kluczowe: powściągliwy
Wprowadzasz forumowiczów w błąd.
Aloof (PL Powściągliwy) oznacza tyle, że dany wróg nie wchodzi automatycznie w zwarcie (a ponieważ nie jest w zwarciu, nie wykonuje ataków w fazie wrogów). Jednakże nic nie powstrzymuje gracza przed wykonaniem akcji wejścia w zwarcie z takim wrogiem, i od tej pory ten wróg normalnie zadaje obrażenia (np. Whippoorwille ze scenariusza "Zajęcia pozalekcyjne", nie znam nazwy polskiej).
Na karcie kierownika salonu jest wyraźnie napisane, że po tym, jak badacz zdobędzie w tej samej lokacji wskazówkę, kierownik WCHODZI W ZWARCIE i wykonuje atak. Wrogowie powściągliwi różnią się tym, że nie wchodzą z własnej woli w zwarcie, a jedynie w wyniku akcji badaczy lub działania efektów kart i tak jest w tym przypadku. Tym niemniej gdy tylko taki wróg z jakiegokolwiek powodu wejdzie w zwarcie z badaczem, normalnie wykonuje ataki.
Ragathol
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:27
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Ragathol »

Dziękuje za sprostowanie i mam pytanie:

W Essex Country Express wagony mają efekt wymuszony: odrzuć ze swojej ręki karty, które mają łącznie co najmniej 2 symbole X, albo otrzymujesz 2 punkty przerażenia.

1. Co jeśli nie mam kart na ręce z symbolem X?
2. Co jeśli mam tylko 1 kartę z 1 symbolem X?

Bo rozumiem że słowo "łącznie", powoduje że mogę odrzucić np. 2 karty gdzie na każdej jest po 1 symbolu X. Łącznie daje 2 symbole.
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 15 times
Been thanked: 32 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: szutek »

Nie za bardzo rozumiem w czym problem. Patrzysz na rękę i albo masz
na kartach dwa symbole i jak chcesz to odrzucasz albo nie masz lub nie chcesz odrzucic i otrzymujesz obrazenia.
Ragathol
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:27
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Ragathol »

Dzięki za wyjaśnienie.

A symbol "?" mogę sobie dopasować do symbolu X ?
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 15 times
Been thanked: 32 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: szutek »

Też się nad tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku że nie. Przede wszystkim dlatego że jest karta wagonu, która mówi o odrzucaniu symboli "?" co sugeruje, że w tym zakresie nie pełnią one funkcji "jokera".
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Ikony ? nigdy nie traktuje się jako innej ikony (innymi słowy, ikona ? nie jest ikoną np. woli, kiedy ją poświęcamy do testu woli) - taka ikona wciąż jest ikoną ?, ale możemy ją jako jokera do tego testu dodać. A ponieważ na kartach wagonów jest wymóg poświęcenia konkretnych ikon, ? niczego w takim przypadku nie zastępują.

Krótko mówiąc, jeśli wagon wymaga poświęcenia np. dwóch ikon zręczności, to nie można w zamian poświęcić ?.
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zbazyl86 »

Czy do karty wroga może być dołączona więcej niż jedna karta podstępu (dodająca potworowi do walki i wytrzymałości +1)?
Na kartach zwykle dołączanych do lokalizacji jest opisany wyjątek jednej takiej karty na lokalizację.
Przy wrogach tego nie ma, co przy odrobinie nieszczęście stanowi pewien problem.
Spoiler:
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Jeśli nie ma na nich napisane coś o limitach (a nie ma), to można dołączyć kilka kart do jednego przeciwnika.
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zbazyl86 »

Arius pisze:Jeśli nie ma na nich napisane coś o limitach (a nie ma), to można dołączyć kilka kart do jednego przeciwnika.
I jeszcze dodaj (proszę nie!!!) że taka karta (jak nie ma żadnego wroga w grze) czeka sobie spokojnie w obszarze zagrożenia danego gracza do czasu zanim konkretny wróg do którego możnaby było ją dołączyć zostanie w końcu wprowadzony do gry?
Żadnego wyjątku nie ma aby ją wtedy jednak odrzucić??

Litości!?
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Odpowiedź ze spoilerem niewidzialne i bezwymiarowe
Spoiler:
ODPOWIEDZ