Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Atut dołączasz do talii tylko w sytuacji, gdy jest to wyraźnie napisane w rozstrzygnięciu scenariusza. Ten, o którym mówisz, po zakończeniu scenariusza wraca tam, gdzie jego miejsce - do muzeum.
yadyam
Posty: 81
Rejestracja: 09 mar 2017, 09:50
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: yadyam »

Spoiler:
Czy karta "Zawsze czujny" pozwala na zagranie taniej do 3 atutów w ramach jednej akcji, czy jeden atut = jedna akcja?
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

yadyam pisze:
Spoiler:
Czy karta "Zawsze czujny" pozwala na zagranie taniej do 3 atutów w ramach jednej akcji, czy jeden atut = jedna akcja?

Tam jest błąd w tłumaczeniu. Powinno być ponieważ zamiast jeśli.
Karta zawsze czujny pozwala od razu 3 atuty w ramach jednej akcji wystawić taniej.
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Wincenty Jan »

Już pytałem o to na FB ale chce się jeszcze upewnić. Budując talię, patrzę na wymogi tworzenia talii danej postaci. Ale jak to jest w przypadku np Pete „Włóczęgi”. Mam na myśli tekst „ do pięciu kart o poziomie 0 z dowolnie innej klasy”. Mogę skorzystać z kart roznych klas? Np z zielonej, niebieskiej i pomarańczowej? Czu muszę skorzystać tylko z jednej klasy?
I najważniejsze pytanie. Poziom „0” przy tworzeniu talii to te karty, które nie mają kosztu w zasobach? Czyli mogę skorzystać tylko z kart umiejętności, atutów i wydarzeń o koszcie „0” wyrażonym w zasobach, dobrze to rozumiem?
Jeżeli dobrze to interpretuje to nie mam mozliwosci ich „levelowania” podczas gry? Przynajmniej mając pierwszy cykl. Tak?

To moje pierwsze zderzenie z LCG i po mimo, że gra ma dobrą instrukcję to powstało kilka nieścisłości.
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Wincenty Jan pisze:Już pytałem o to na FB ale chce się jeszcze upewnić. Budując talię, patrzę na wymogi tworzenia talii danej postaci. Ale jak to jest w przypadku np Pete „Włóczęgi”. Mam na myśli tekst „ do pięciu kart o poziomie 0 z dowolnie innej klasy”. Mogę skorzystać z kart roznych klas? Np z zielonej, niebieskiej i pomarańczowej? Czu muszę skorzystać tylko z jednej klasy?
I najważniejsze pytanie. Poziom „0” przy tworzeniu talii to te karty, które nie mają kosztu w zasobach? Czyli mogę skorzystać tylko z kart umiejętności, atutów i wydarzeń o koszcie „0” wyrażonym w zasobach, dobrze to rozumiem?
Jeżeli dobrze to interpretuje to nie mam mozliwosci ich „levelowania” podczas gry? Przynajmniej mając pierwszy cykl. Tak?

To moje pierwsze zderzenie z LCG i po mimo, że gra ma dobrą instrukcję to powstało kilka nieścisłości.
Tak, pięć kart dowolnego kolory, mogą być różne (np. 2 zielone 1 niebieska i 2 mistyka). Tak samo jak Zoye czy Rex.
Karty poziomu 0, to karty bez kropeczek. Karty z kropeczkami (kropeczki pod ceną) to karty do kupienia za doświadczenie.
I grając Petem możesz levelować czerwone karty. Ale tych 5 nigdy. Ale możesz dokupić inne karty 0 poziomu, zastępując któreś z nich.
Tak, by zawsze MAKSYMALNIE (czytaj możesz mieć mniej) mieć co najwyżej 5 kart innych kolorów.

Wincenty Jan pisze: Jeżeli dobrze to interpretuje to nie mam mozliwosci ich „levelowania” podczas gry? Przynajmniej mając pierwszy cykl. Tak?
Pete nie ma możliwości dokupienia kart wyższego poziomu niż 0 z innych klas niż tylko swoja czerwona. Te 5 bonusowych kart zawsze musi być z poziomu 0.
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Wincenty Jan »

Ale karty poziomu „0” to te które nie kosztują zasobu tak? Bez kropeczek (doświadczenia) to zrozumiałe. Tylko czy mogę np dodać kartę o koszcie 2 lub 4 zasobów? Według mnie nie. Mogę skorzystać tylko z umiejętności (te nie kosztują zasobów czyli ich wartość wynosi zero) a także z atutów i zdarzeń , których zagranie nie kosztuje zasobu?
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Sarseth »

Wincenty Jan pisze:Ale karty poziomu „0” to te które nie kosztują zasobu tak? Bez kropeczek (doświadczenia) to zrozumiałe. Tylko czy mogę np dodać kartę o koszcie 2 lub 4 zasobów? Według mnie nie. Mogę skorzystać tylko z umiejętności (te nie kosztują zasobów czyli ich wartość wynosi zero) a także z atutów i zdarzeń , których zagranie nie kosztuje zasobu?
Co? 'To zrozumiałe' - a jednak nie ;)
Poziom karty, to liczba białych kropek. Koszt to co innego. Skoro pisze że możesz zagrać do pięciu kart o poziomie 0, to możesz zagrać do 5 kart o poziomie zero. Nic o kosztach nie ma.
Rebel 6% (trójmiasto)
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Wincenty Jan »

Dzieki. Jak widać niewiele zrozumiałem z instrukcji.
vcrproszek
Posty: 725
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: vcrproszek »

Wincenty Jan pisze:Dzieki. Jak widać niewiele zrozumiałem z instrukcji.
Być może pomyliło Ci się tak jak mi na początku - koszt zakupu karty. Kartę możesz zakupić (lub ulepszyć) pomiędzy scenariuszami ponosząc ich koszt wyrażony w kropeczkach ( kropeczki to lvl karty ). Jeśli chcesz kartę zagrać w trakcie gry to ponosisz "koszt" jej zagrania zaprezentowany za pomocą liczby nad kropeczkami.
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Wincenty Jan pisze:Dzieki. Jak widać niewiele zrozumiałem z instrukcji.

Koszt zagrania karty nie ma nic wspólnego z jej poziomem.
Koszt to koszt. Ma znaczenie jak zagrywasz kartę.
Poziom to liczba białych kropeczek.
Nie ma kropeczek to karta jest poziomu 0.
Jeśli są kropeczki to ich liczba określa poziom karty i dzięki temu wiadomo ile expa na nią wydać i do jakich decków może wejść.
Gosterq
Posty: 201
Rejestracja: 11 sty 2016, 22:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 30 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Gosterq »

Dla jasności dodam jeszcze, może będzie to bardziej zrozumiałe ;-) przy tworzeniu deck można użyć wszystkich kart spełniających warunki opisane w kolorach, czyli dla przykładu Pete: dowolna ilość czerwonych, dowolna ilość neutralnych i max do 5 kart w innym kolorze. Tej zasady trzeba się trzymać przez cały okres kampanii. To, że te 5 kart ma być poziomu "0" oznacza, że nie będzie można podnieść ich poziomu podczas trwania kampanii, wymienić na inne, owszem, ale zawsze poziomu "0", chyba że wymiana na czerwone, albo neutralne :-) różnicę między poziomem, a kosztem karty wyjaśnili przedmówcy.
Awatar użytkownika
nightrunner
Posty: 131
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: nightrunner »

Trzeba doprecyzowac bo wymog tworzenia talii Pete'a mowi o 5 dowolnych kartach innej (w domysle jednej) sfery (a nie sfer). Czyli te 5 kart musi byc chyba z jednej strefy.
vcrproszek
Posty: 725
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: vcrproszek »

nightrunner pisze:Trzeba doprecyzowac bo wymog tworzenia talii Pete'a mowi o 5 dowolnych kartach innej (w domysle jednej) sfery (a nie sfer). Czyli te 5 kart musi byc chyba z jednej strefy.
Sfery ? :) chyba chodzi o klasę ? :)
"... up to five level 0 cards from any other cards". Dla mnie jest to proste i zrozumiałe: "maksymalnie 5 karty o poziomie 0 dowolnej klasy". Czyli możesz mieć 3 karty rouge + 2 karty od mistic, ale wszystkie muszą być poziomu 0. Wg mnie jeśli to by oznaczało, że tylko 5 kart klasy np guardian, to by była nadinterpretacja :)

https://arkhamdb.com/card/02005
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
Awatar użytkownika
nightrunner
Posty: 131
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: nightrunner »

Dowolnej klasy (nie klas) . Czyli 5 kart dowolnej (jednej) klasy. Ja tak to rozumiem.
vcrproszek
Posty: 725
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: vcrproszek »

nightrunner pisze:Dowolnej klasy (nie klas) . Czyli 5 kart dowolnej (jednej) klasy. Ja tak to rozumiem.
Właśnie nadinterpretujesz dodając słowo "jednej" :) Nie ma tego słowa, a liczba pojedyncza odnosi się do wybranej karty: "Nie musisz mieć 5 kart innej klasy. Możesz zdecydować się tylko na jedną kartę dowolnej klasy" :)
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Sarseth »

Jak czegoś nie rozumiemy z deckbuildingu, to najlepiej sprawdzić sobie na https://arkhamdb.com/ czy talia jest prawidłowa. Mądrzejsi ludzie niż my pilnują tego ;) I większa liczba to sprawdza, dodatkowo dość szybko by było poprawione, gdyby było coś nie tak z założeniami designera kart.
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
nightrunner
Posty: 131
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: nightrunner »

vcrproszek pisze:
nightrunner pisze:Dowolnej klasy (nie klas) . Czyli 5 kart dowolnej (jednej) klasy. Ja tak to rozumiem.
Właśnie nadinterpretujesz dodając słowo "jednej" :) Nie ma tego słowa, a liczba pojedyncza odnosi się do wybranej karty: "Nie musisz mieć 5 kart innej klasy. Możesz zdecydować się tylko na jedną kartę dowolnej klasy" :)
Też się nad tym zastanawiałem, ale skoro oficjalny przykladowy deck Pete'a od FFG zawiera wlasnie 5 kart jednej innej klasy to utwierdzilem sie w zalozeniu ze chodzi o jedną dowolną klasę. W sumie nadal nie jestem przekonany o slusznosci jednej czy drugiej interpretacji (mozna to na obie strony interpretować tak na prawde).

"up to five level 0 cards from any other class"

Czy jakby byla mowa o dowolnych klasach to nie powinna byc liczba mnoga od "class"?
vcrproszek
Posty: 725
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: vcrproszek »

nightrunner pisze: "up to five level 0 cards from any other class"

Czy jakby byla mowa o dowolnych klasach to nie powinna byc liczba mnoga od "class"?
Moim zdaniem, jakby można było tylko brać karty z jednej klasy, było by to inaczej sformułowane np"up to five level 0 cards from one class only". Dodatkowo przeklejam z angielskiego rulebooka:
Generally, investigators only have access to cards from their class. Some investigators have access to cards from other classes. Refer to the “Deckbuilding Options” on the back of an investigator
card to view which cards an investigator has access to.
Tutaj już masz "classes" :)
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
Awatar użytkownika
nightrunner
Posty: 131
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: nightrunner »

Nadal mnie to stuprocentowo nie przekonuje i ciągle obstawiam za wersją z 5 kartami z jednej dowlonej klasy ;)
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

nightrunner pisze:Nadal mnie to stuprocentowo nie przekonuje i ciągle obstawiam za wersją z 5 kartami z jednej dowlonej klasy ;)
A czy przekona Cię, że w oficjalnej zapowiedzi FFG z postacią Zoey był przykład jej talii z dodatkowymi kartami z kilku różnych klas?
EDIT: Ten temat był już wałkowany, więc pewnie gdzieś jest odpowiedź, ale mam dzisiaj dobry humor, więc prosz:
On the other hand, the investigators from The Dunwich Legacy don't have a secondary class. Instead, like Zoey Samaras (The Dunwich Legacy, 1), they have a single class, but can dabble in all the other classes, choosing as many as five level zero cards from classes other than their own.

https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... ch-legacy/
Awatar użytkownika
nightrunner
Posty: 131
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: nightrunner »

Trolliszcze pisze:
nightrunner pisze:Nadal mnie to stuprocentowo nie przekonuje i ciągle obstawiam za wersją z 5 kartami z jednej dowlonej klasy ;)
A czy przekona Cię, że w oficjalnej zapowiedzi FFG z postacią Zoey był przykład jej talii z dodatkowymi kartami z kilku różnych klas?
Ok, jestem coraz bardziej przekonany - cale szczęście że jest to gra koopowa, wiec zmiana założeń twórców nie boli tak jak w przypadku gier turniejowych jak Warhammer inwazja czy temu podobnych ;)
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Sarseth »

nightrunner pisze:Nadal mnie to stuprocentowo nie przekonuje i ciągle obstawiam za wersją z 5 kartami z jednej dowlonej klasy ;)
Przekona że tak jest, czy upierasz się że źle sformuowane? Bo że możesz z dowolnych 5 kart, to jest fakt. Ludzie grają tak od początku, nikt nigdy nie miał co do tego większej wątpliwości, twórcy są zintegrowani dość ze społecznością i nie zwrócili na to uwagi. Więc żę tak jest to jest fakt.
To że sformuowane jest według Ciebie źle, to już inna kwestia z którą można polemizować ;) Ale jak to działa, jest to zero jedynkowe.
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1508
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 81 times
Been thanked: 170 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Goldberg »

Tak zeby rozwiac na zawsze watpliwosci;
https://arkhamdb.com/decklist/view/4857 ... o-deck-7.0
Chodzi oczywiscie o 5 kart z dowolnych (roznych) klas o poziomie 0
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
jajkos
Posty: 30
Rejestracja: 26 lip 2017, 20:35
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: jajkos »

Witam. Zgubiłem kartę 117 z misji zgromadzenie. Mógłbym Was prosić o jej zdjęcie?

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 694
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 286 times
Been thanked: 86 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: MataDor »

Mam takie pytanie, a nigdzie tego nie mogę znaleźć.
Jak robimy sobie podstawową talie dla danego badacza, to czy w momencie jak losujemy 1 osłabienie do tali to losujemy tylko z normalnych osłabień (znaczy bez osłabień-wrogów)? czy też tasujemy wszystkie osłabienia łącznie z osłabieniami-wrogami i wtedy wylosowujemy jedno osłabienie?
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
ODPOWIEDZ