Teraz jest Cz, 14 gru 2017, 08:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 09 cze 2017, 07:57 

Dołączył(a): Pt, 09 cze 2017, 07:54
Posty: 3
Witam,

mam problem z zasadami w grze Simurgh,


Oto moje problemy:

I.

str. 5 punkt 12-

"odkryte płytki",

chodzi o to, że wcześniej w tekście nie ma mowy o odkrytych płytkach(w wersji włócznika),
chyba chodzi o pozostałe płytki.


II.

str. 15/16, punkt- Dodatek 02: Tabela ref. dla płytek smoków, opis
płytek nr: 63-64; 65-66; 69-70:

jest: Przesuwając się jeźdźcem na płytkę eksploracji... itd.

Czyli tylko wstawiając jeźdźca na płytkę eksploracji można wykonać
dodatkowy ruch, a kiedy już pionek znajduje się na drugim od góry polu,
bonus ten nie działa, bo przesuwam pionek po płytce a nie na płytkę.


III.

Akcje główne i dowolne.

Czy w jednej turze mogę wykonać akcję główną(wstawienie wasala na
planszę) i w tej samej turze wykonać akcję dowolną nr 1(umieścić płytkę
w dziczy i postawić na niej wasala)?

Czy wystawiając płytkę w dziczy i wystawiając na nią wasala,
wykorzystuję już akcję główną i dowolną- (wystawienie płytki w dziczy),
akcja dowolna + (wystawienie wasala na płytkę w dziczy), które jest już
akcją główną?



Pozdrawiam,
Łukasz D.F.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 09 cze 2017, 09:59 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 sie 2011, 13:11
Posty: 860
Lokalizacja: Warszawa
Ad. III
Możesz wystawić na planszę jako główną i wystawić płytkę z wasalem jako dowolną.
Wystawienie płytki wymaga jednocześnie wystawienia wasala, ale to nie liczy się jaki akcja główna.

Resztę muszę ogarnąć z instrukcją, a piszę z telefonu.

Tapnięte | keep-disco-evil

_________________
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 09 cze 2017, 11:30 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 sie 2011, 13:11
Posty: 860
Lokalizacja: Warszawa
Ad. I
Ta uwaga dotyczy wariantu bardziej zaawansowanego - z draftem.
Wszystkie płytki, które zostały odkryte w ten sposób wracają do puli.

Ad. II
Tu faktycznie polskie tłumaczenie jest nie do końca słuszne, gdyż angielska instrukcja wyraźnie mówi o poruszaniu się na płytce:
Cytuj:
When moving a Dragonrider on an Exploration Tile, you may immediately move down again, paying all costs.

Generalnie obojętnie czy wchodzisz, czy już jesteś – możesz się ruszyć dwa razy, ale musisz zapłacić pełen koszt drugiego ruchu.

_________________
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 09 cze 2017, 21:42 

Dołączył(a): Pt, 09 cze 2017, 07:54
Posty: 3
Dzięki za odpowiedź,
mam jeszcze pytanie co do płytki smoka nr 69-70 w 3 akcji smoka,
czy płytka celu którą zastępujemy leci do "śmieci"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 10 cze 2017, 10:04 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 sie 2011, 13:11
Posty: 860
Lokalizacja: Warszawa
LuciusV napisał(a):
Dzięki za odpowiedź,
mam jeszcze pytanie co do płytki smoka nr 69-70 w 3 akcji smoka,
czy płytka celu którą zastępujemy leci do "śmieci"?

Mom zdaniem standardowo do kroniki.
Ale tu nie jest jasno powiedziane.

_________________
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 02 lip 2017, 20:23 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 08 wrz 2014, 16:14
Posty: 168
Lokalizacja: Ciechocinek
Gram po roku przerwy i chcę rozwiać wątpliwości: Czy aby zapunktować za znaczniki zdolności smoków, trzeba mieć wszystkie smoki z płytki celu, czy wystarczy jeden. Np ja mam 2 smoki z 5 znacznikami w sumie, przeciwnik 1 smoka z 3 znacznikami. Płytka celu posiada 3 smoki. Zdobywam 1 miejsce, kolega 2 a może żaden z nas nie otrzymuje punktów?

_________________
Kolekcja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 06 lip 2017, 12:17 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Cz, 05 kwi 2012, 09:50
Posty: 419
Płytki Celu pokazują co jest punktowane, więc wystarczy jeden smok. Uzbieranie wszystkich smoków z płytki jest tak trudne, że prawie niemożliwe.
Lepszy przykład byłby taki: ty masz dwa smoki z płytki, ale tylko z jednym znacznikiem każdy, kolega ma jednego smoka, ale kompletnego czyli 3 znaczniki. On wygrywa. Ty zajmujesz 2 miejsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 06 lip 2017, 12:41 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Cz, 05 kwi 2012, 09:50
Posty: 419
I pytanie odnośnie uwagi, którą odkryłem wertując instrukcję:
PAMIĘTAJ
Gracz może rozegrać kilka Zdolności Smoka pod warunkiem, że Znacznik Zdolności jest usunięty z każdej użytej zdolności.

czy to oznacza, że mogę w ramach jednej akcji dowolnej wykorzystać albo jedną Zdolność Smoka lub wszystkie, które zostały?
Tzn., że nie mogę wykorzystać dwóch z trzech, tylko albo jedną , albo trzy?

Jak dotąd grałem tak, że mogę wykorzystać dowolną ilość zdolności z dowolnej liczby smoków, świetne comba wychodziły.
Nie wiem czy spodobają mi się właściwe zasady. Ale wypróbuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 17 lip 2017, 13:16 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Cz, 05 kwi 2012, 09:50
Posty: 419
Jiloo napisał(a):
Ad. III
Możesz wystawić na planszę jako główną i wystawić płytkę z wasalem jako dowolną.
Wystawienie płytki wymaga jednocześnie wystawienia wasala, ale to nie liczy się jaki akcja główna.

Resztę muszę ogarnąć z instrukcją, a piszę z telefonu.

Chyba błędnie zrozumiałeś zasady. Ja też dałem się nabrać i po przeczytaniu Twojego wpisu zagłębiłem się w Instrukcję i byłem skłonny przyznać Ci rację do czasu aż zagrałem w ten sposób. Powtórnie przeanalizowałem zasady i doszedłem do ostatecznego wniosku, że się mylisz, a moja pierwotna interpretacja była właściwa. Chyba, że się nie mylisz tylko ja błędnie zrozumiałem to co napisałeś.

Otóż:
Akcją dowolną jest wystawienie płytki. Ale aby miało to sens, należy wykonać Akcję Główną polegającą na umieszczeniu wasala na tej właśnie, a nie innej płytce. Ponieważ pusta płytka spada do Kroniki, aby zapobiec celowemu wypychaniu pustych płytek do Kroniki w celu przyspieszenia zakończenia gry, wprowadzono zasadę, że akcję dowolną polegająca na wystawieniu płytki, można wykonać tylko bezpośrednio przed akcją główną polegająca na położeniu na niej wasala.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 17 lip 2017, 13:41 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 sie 2011, 13:11
Posty: 860
Lokalizacja: Warszawa
Leszy2 napisał(a):
Jiloo napisał(a):
Ad. III
Możesz wystawić na planszę jako główną i wystawić płytkę z wasalem jako dowolną.
Wystawienie płytki wymaga jednocześnie wystawienia wasala, ale to nie liczy się jaki akcja główna.

Resztę muszę ogarnąć z instrukcją, a piszę z telefonu.

Chyba błędnie zrozumiałeś zasady. Ja też dałem się nabrać i po przeczytaniu Twojego wpisu zagłębiłem się w Instrukcję i byłem skłonny przyznać Ci rację do czasu aż zagrałem w ten sposób. Powtórnie przeanalizowałem zasady i doszedłem do ostatecznego wniosku, że się mylisz, a moja pierwotna interpretacja była właściwa. Chyba, że się nie mylisz tylko ja błędnie zrozumiałem to co napisałeś.

Otóż:
Akcją dowolną jest wystawienie płytki. Ale aby miało to sens, należy wykonać Akcję Główną polegającą na umieszczeniu wasala na tej właśnie, a nie innej płytce. Ponieważ pusta płytka spada do Kroniki, aby zapobiec celowemu wypychaniu pustych płytek do Kroniki w celu przyspieszenia zakończenia gry, wprowadzono zasadę, że akcję dowolną polegająca na wystawieniu płytki, można wykonać tylko bezpośrednio przed akcją główną polegająca na położeniu na niej wasala.

Wygląda na to, że masz rację.

_________________
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL