Cry Havoc - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Cry Havoc

Post autor: kaszkiet »

Zastanawiam się, czy nie będzie problemu z tym, że któryś wybór będzie zależał od wyboru przeciwnika, w szczególności przy kontroli regionu.
Ale pewnie trzeba będzie na 1, 2, 3 wskazać jednocześnie strefę i tyle.
Dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Cry Havoc

Post autor: malekith_86 »

hmm
a nie było tak, że ten po lewej czyli atakujący pierwszy stawia swoich ludków?
i potem już nie ma, że coś zmieniamy w zależności od tego co zrobi obrońca
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Cry Havoc

Post autor: kaszkiet »

Chodzi mi o szczególną sytuację po zagraniu karty bodaj Pielgrzymów, która mówi, że rozpatrujemy fazy bitwy w odwrotnej kolejności.
Czyli najpierw wyniszczenie, później jeńcy, a następnie kontrola nad regionem.
Wówczas kolejność wskazywania jednostek ma znaczenie.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Cry Havoc

Post autor: misioooo »

kaszkiet ja nie widzę problemu. Zasady są jasne - najpierw swoje ludki wstawia atakujący. Potem obrońca. Potem jest zagrywanie kart (jak już ludki masz wstawione). Karta, o której piszesz po prostu zmienia kolejność sprawdzania pól na polu bitwy. Najpierw atakujący wskazuje cele dla wyniszczenia, potem obrońca. Ja tak rozumiem te zasady jako że cała bitwa wygląda właśnie tak (atakujący -> obrońca; atak -> obrona...)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Cry Havoc

Post autor: kaszkiet »

Ojeny, do FAQ wystarczyło zajrzeć ;)
Dzięki za odpowiedzi.

NOWE PRIORYTETY: Rozpatrz Cele Bitwy
w odwrotnej kolejności, poczynając od
Wyniszczenia.
Kiedy kolejność Celów Bitwy zostanie
odwrócona na skutek działania kart Taktyki,
Wyniszczenie przebiega następująco:
• Agresor deklaruje, które Oddziały zabija.
• Obrońca deklaruje, które Oddziały zabija.
• Zniszczenie Oddziałów po obu stronach
konfliktu należy rozpatrzyć jednocześnie.
• Żeton Artylerii rozpatrywany jest na końcu.
miszczandre
Posty: 1
Rejestracja: 10 gru 2016, 17:37

Re: Cry Havoc

Post autor: miszczandre »

witam

czy ludzie aktywujac strażnicę mogą położyć żeton na sąsiednim polu na którym jest żeton bitwy?
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

Region bitwy jest zablokowany, jeśli nie jest napisane że można (nie pamiętam opisu strażnicy) na region bitwy to nie można - złota zasada w grze.
Arius
Posty: 1412
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 297 times
Been thanked: 159 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Arius »

orzeh pisze:Region bitwy jest zablokowany, jeśli nie jest napisane że można (nie pamiętam opisu strażnicy) na region bitwy to nie można - złota zasada w grze.
Region bitwy jest zablokowany dla jednostek, a żeton to nie do końca jest jednostka.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

Arius pisze:
orzeh pisze:Region bitwy jest zablokowany, jeśli nie jest napisane że można (nie pamiętam opisu strażnicy) na region bitwy to nie można - złota zasada w grze.
Region bitwy jest zablokowany dla jednostek, a żeton to nie do końca jest jednostka.
Cytat z FAQ s.4
Regiony Bitwy
Jeśli Zdolność/karta/Budowla wyraźnie
nie mówi inaczej, jej efekt nie odnosi się do
Regionu Bitwy. Regiony te należy traktować
jak „zablokowane” dla potrzeb ruchu,
żetonów itp
karghard
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2015, 15:04
Has thanked: 11 times

Re: Cry Havoc

Post autor: karghard »

Gdy w grze 2/3 osobowej podczas bitwy kontroluję Trogi i zagram Wsparcie Lotnicze to dokładam jednostki ze swoich rezerw (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy może dokładam jednostekę z rezerw Trogów?

Gdy w podobnej sytuacji zagram Przegrupowanie to dokładam moje jednostki ze swoich sąsiadujących regionów (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy jednostki Trogów z innych sąsiadujących regionów bitew (bo tylko na takich występują jednostki Trogów w grze 2/3 osobowej)?

Szkoda, że reguły gry muszą ustalać sami gracze (jak w tym wątku). Gra ewidentnie niedopracowana co przy cenie ponad 200pln i tak znanym wydawcy jak Portal nie powinno mieć miejsca. Żal bo ma potencjał ale przez te niedomówienia prawie niegrywalna. Połowę pomysłów na akcję/taktykę/itd. trzeba odrzucać z powodu niejasnych reguł. Pozostaje szukać rozwiązania lub ustalać własne co znacznie spowalnia grę.
Arius
Posty: 1412
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 297 times
Been thanked: 159 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Arius »

karghard pisze:Gdy w grze 2/3 osobowej podczas bitwy kontroluję Trogi i zagram Wsparcie Lotnicze to dokładam jednostki ze swoich rezerw (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy może dokładam jednostekę z rezerw Trogów?

Gdy w podobnej sytuacji zagram Przegrupowanie to dokładam moje jednostki ze swoich sąsiadujących regionów (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy jednostki Trogów z innych sąsiadujących regionów bitew (bo tylko na takich występują jednostki Trogów w grze 2/3 osobowej)?

Szkoda, że reguły gry muszą ustalać sami gracze (jak w tym wątku). Gra ewidentnie niedopracowana co przy cenie ponad 200pln i tak znanym wydawcy jak Portal nie powinno mieć miejsca. Żal bo ma potencjał ale przez te niedomówienia prawie niegrywalna. Połowę pomysłów na akcję/taktykę/itd. trzeba odrzucać z powodu niejasnych reguł. Pozostaje szukać rozwiązania lub ustalać własne co znacznie spowalnia grę.
Dlaczego miałaby się trzecia rasa pojawić w bitwie?
Jeśli uczestniczysz w bitwie (czyli są w niej Twoje i jednego przeciwnika jednostki) i zagrasz wsparcie lotnicze to jednostki ze swoich rezerw dokładasz, czyli nadal w bitwie uczestniczą dwie rasy.
karghard
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2015, 15:04
Has thanked: 11 times

Re: Cry Havoc

Post autor: karghard »

Arius pisze:
karghard pisze:Gdy w grze 2/3 osobowej podczas bitwy kontroluję Trogi i zagram Wsparcie Lotnicze to dokładam jednostki ze swoich rezerw (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy może dokładam jednostekę z rezerw Trogów?

Gdy w podobnej sytuacji zagram Przegrupowanie to dokładam moje jednostki ze swoich sąsiadujących regionów (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy jednostki Trogów z innych sąsiadujących regionów bitew (bo tylko na takich występują jednostki Trogów w grze 2/3 osobowej)?

Szkoda, że reguły gry muszą ustalać sami gracze (jak w tym wątku). Gra ewidentnie niedopracowana co przy cenie ponad 200pln i tak znanym wydawcy jak Portal nie powinno mieć miejsca. Żal bo ma potencjał ale przez te niedomówienia prawie niegrywalna. Połowę pomysłów na akcję/taktykę/itd. trzeba odrzucać z powodu niejasnych reguł. Pozostaje szukać rozwiązania lub ustalać własne co znacznie spowalnia grę.
Dlaczego miałaby się trzecia rasa pojawić w bitwie?
Jeśli uczestniczysz w bitwie (czyli są w niej Twoje i jednego przeciwnika jednostki) i zagrasz wsparcie lotnicze to jednostki ze swoich rezerw dokładasz, czyli nadal w bitwie uczestniczą dwie rasy.
Moja rasa nie uczestniczy w bitwie tylko ja jako kontrolujący Trogi. To przeciwnik walczy z Trogami.
Arius
Posty: 1412
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 297 times
Been thanked: 159 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Arius »

karghard pisze:
Arius pisze:
karghard pisze:Gdy w grze 2/3 osobowej podczas bitwy kontroluję Trogi i zagram Wsparcie Lotnicze to dokładam jednostki ze swoich rezerw (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy może dokładam jednostekę z rezerw Trogów?

Gdy w podobnej sytuacji zagram Przegrupowanie to dokładam moje jednostki ze swoich sąsiadujących regionów (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy jednostki Trogów z innych sąsiadujących regionów bitew (bo tylko na takich występują jednostki Trogów w grze 2/3 osobowej)?

Szkoda, że reguły gry muszą ustalać sami gracze (jak w tym wątku). Gra ewidentnie niedopracowana co przy cenie ponad 200pln i tak znanym wydawcy jak Portal nie powinno mieć miejsca. Żal bo ma potencjał ale przez te niedomówienia prawie niegrywalna. Połowę pomysłów na akcję/taktykę/itd. trzeba odrzucać z powodu niejasnych reguł. Pozostaje szukać rozwiązania lub ustalać własne co znacznie spowalnia grę.
Dlaczego miałaby się trzecia rasa pojawić w bitwie?
Jeśli uczestniczysz w bitwie (czyli są w niej Twoje i jednego przeciwnika jednostki) i zagrasz wsparcie lotnicze to jednostki ze swoich rezerw dokładasz, czyli nadal w bitwie uczestniczą dwie rasy.
Moja rasa nie uczestniczy w bitwie tylko ja jako kontrolujący Trogi. To przeciwnik walczy z Trogami.
A chodzi Ci o tą sytuację:
FAQ:
“Ich karty” w grze 2-3 osobowej. W grze dla 2 i 3 graczy instrukcja informuje nas, że gracz na lewo od gracza walczącego
z Trogami kontroluje Trogów. Czytając dalej ten akapit otrzymujemy informację, że gracz kontrolujący Trogi może zagrać “ich karty”
taktyk. Co to znaczy? Skąd Trogi w grze 2-3 osobowej mają uzyskać karty taktyk? Przecież to gracz neutralny, który de facto nie bierze udziału w walce. “Ich taktyk” odnosi się tutaj do kart taktyk, które gracz kontrolujący Trogów posiada na
ręce. Tak więc gracz ten może zagrywać karty taktyk zgodnie z normalnymi zasadami bitwy, tak jakby to były karty Trogów.


Czyli kart te przenoszą jednostki trogów.
karghard
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2015, 15:04
Has thanked: 11 times

Re: Cry Havoc

Post autor: karghard »

Arius pisze:
karghard pisze:
Arius pisze: Dlaczego miałaby się trzecia rasa pojawić w bitwie?
Jeśli uczestniczysz w bitwie (czyli są w niej Twoje i jednego przeciwnika jednostki) i zagrasz wsparcie lotnicze to jednostki ze swoich rezerw dokładasz, czyli nadal w bitwie uczestniczą dwie rasy.
Moja rasa nie uczestniczy w bitwie tylko ja jako kontrolujący Trogi. To przeciwnik walczy z Trogami.
A chodzi Ci o tą sytuację:
FAQ:
“Ich karty” w grze 2-3 osobowej. W grze dla 2 i 3 graczy instrukcja informuje nas, że gracz na lewo od gracza walczącego
z Trogami kontroluje Trogów. Czytając dalej ten akapit otrzymujemy informację, że gracz kontrolujący Trogi może zagrać “ich karty”
taktyk. Co to znaczy? Skąd Trogi w grze 2-3 osobowej mają uzyskać karty taktyk? Przecież to gracz neutralny, który de facto nie bierze udziału w walce. “Ich taktyk” odnosi się tutaj do kart taktyk, które gracz kontrolujący Trogów posiada na
ręce. Tak więc gracz ten może zagrywać karty taktyk zgodnie z normalnymi zasadami bitwy, tak jakby to były karty Trogów.


Czyli kart te przenoszą jednostki trogów.
Tak też zagraliśmy. Miło, że ktoś doszedł do podobnego wniosku. Fajnie by było jeszcze móc obrócić żeton hordy lub siedliska Trogów aby karta Przegrupowanie miała w takiej bitwie w imieniu Trogów większą moc (bo na początku gry wszędzie tych żetonów pełno) i można by wtedy nieźle popsuć bitwę przeciwnikowi :)
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Cry Havoc

Post autor: KrzysiekL »

Z tego co pamiętam, to te "ich karty" to jest po prostu złe tłumaczenie i w angielskiej wersji instrukcji było bardziej jednoznacznie. W każdym razie zagrywa się swoje karty, dobrze gracie.
karghard
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2015, 15:04
Has thanked: 11 times

Re: Cry Havoc

Post autor: karghard »

KrzysiekL pisze:Z tego co pamiętam, to te "ich karty" to jest po prostu złe tłumaczenie i w angielskiej wersji instrukcji było bardziej jednoznacznie. W każdym razie zagrywa się swoje karty, dobrze gracie.
To, że zagrywamy swoje karty to już wiemy z FAQ. Pytanie dotyczyło kwestii jednostek. Ale spoko, już ustaliliśmy, że jak gramy naszymi kartami w imieniu Trogów to jak karta mówi "twoje jednostki" to używamy jednostek Trogów.
abyss87
Posty: 1
Rejestracja: 02 mar 2017, 14:39

Re: Cry Havoc

Post autor: abyss87 »

Co się dzieje z żetonami ciężkiej artylerii i strażnicy po rozegraniu bitwy:

a) jeśli wygra się kontrolę nad regionem wracają na region razem z figurkami?

b) jeśli przegra się kontrolę nad regionem wycofują się na inny region razem z figurkami?

czy może c)
po użyciu w bitwie zawsze wracają do "rezerwy" i trzeba je ponownie gdzieś aktywować???
karghard
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2015, 15:04
Has thanked: 11 times

Re: Cry Havoc

Post autor: karghard »

Jeśli dobrze pamiętam to po bitwie niezależnie od rezultatu wszystkie żetony wracają do zasobów gracza (można je ponownie "kupić/zbudować").
Arius
Posty: 1412
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 297 times
Been thanked: 159 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Arius »

karghard pisze:Jeśli dobrze pamiętam to po bitwie niezależnie od rezultatu wszystkie żetony wracają do zasobów gracza (można je ponownie "kupić/zbudować").
Dobrze pamiętasz :)
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Gatherey »

Pytanie odnoskie kart taktyk terenowych - co znaczy te symbole nad miejscem na talie na mapie? Czy one sie odpalaja kiedys np je zagrywam? Nie do konca rozumiem ich cel tam, jesli by sie nic nie dzialo to by ich po prostu nie bylo. Z drugiej strony - nie ma o tym slowa w instrukcji.
Arius
Posty: 1412
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 297 times
Been thanked: 159 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Arius »

Te symbole oznaczają rodzaj regionu w jakim można zagrać tą taktykę.
Jest zamieszczone czysto informacyjnie.
Pamiętaj, że taktyki terenowe można zagrywać tylko w bitwie, która odbywa się w regionie z tym terenem.
Taktyki rasy zaś w każdej bitwie.
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Gatherey »

No tak, to doczytalem. Chodzi mi o te symbole obok oznaczenia poszczegolnych kart terenu - przykladowo obok symbolu dzungli sa narysowane 2 ikony werbowania ludkow na swojego sztabu. Kiedy to sie odpala albo co to znaczy?
karghard
Posty: 47
Rejestracja: 23 wrz 2015, 15:04
Has thanked: 11 times

Re: Cry Havoc

Post autor: karghard »

Gatherey pisze:No tak, to doczytalem. Chodzi mi o te symbole obok oznaczenia poszczegolnych kart terenu - przykladowo obok symbolu dzungli sa narysowane 2 ikony werbowania ludkow na swojego sztabu. Kiedy to sie odpala albo co to znaczy?
Te ikony pokazują jakie symbole znajdują się na kartach ze stosu danej taktyki terenowej, dzięki temu jak mamy dobrać kartę to łatwiej zdecydować z którego stosu taktyk ją weźmiemy.
pytajnik1
Posty: 48
Rejestracja: 17 maja 2017, 12:24
Has thanked: 3 times

Re: Cry Havoc

Post autor: pytajnik1 »

Arius pisze:
karghard pisze:Jeśli dobrze pamiętam to po bitwie niezależnie od rezultatu wszystkie żetony wracają do zasobów gracza (można je ponownie "kupić/zbudować").
Dobrze pamiętasz :)
W którym miejscu w instrukcji można znaleźć informacje na ten temat? :)

Rodzaje kart terenowych taktyk mają znaczenie tylko przy bitwie? Podczas wykorzystywania ich na potrzeby ruchu/rekrutacji symbole terenu nie są istotne?
Początkujący planszówkowicz prosi o wyrozumiałość :)
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

pytajnik1 pisze:
Rodzaje kart terenowych taktyk mają znaczenie tylko przy bitwie? Podczas wykorzystywania ich na potrzeby ruchu/rekrutacji symbole terenu nie są istotne?
Tak
ODPOWIEDZ