burncycle - pytania o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

burncycle - pytania o zasady

Post autor: Curiosity »

No to na początek coś prostego (dla tych, którzy już grali).

1. Czy użycie burncycle`a jest obowiązkowe dla gracza? Czy można zrobić turę bez aktywowania go? A jeśli tak, to czy na koniec tury graczy i tak musi nastąpić "degrading"?

2. Czy po restarcie (rebooting) burncycle, gracze dostają z powrotem swoje żetony, czy trafiają one do worka? A jeśli to drugie, to jak je potem pozamieniać, nie mając nic w rezerwie?

3. Czy z burncycle`a można wyrzucić żeton kapitana?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 661
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 151 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: Tyrek »

1. Tak - cykl wskazuje ile akcji na turę możesz zrobić i wykonujesz je po kolei od żetonu do żetonu. Jeśli jest żeton kolorowy w cyklu, to wykonanie akcji powiązanej z tym kolorem przełoży się na dodatkowy bonus.

2. Gracze dostają swoje żetony, plus generalna pulę według pomieszczeń, w których się znajdują (ikonki przy nazwach pomieszczeń). Z worka losujesz tylko czarne (neutralne żetony cyklu) i żeton kapitana. Sumarycznie tyle ile masz odblokowanych miejsc w cyklu. Wszystkie żetony z wora trafiają na cykl. Tak naprawdę chodzi tylko o wylosowanie, w którym miejscu cyklu będzie żeton kapitana. EDYTA: AAA zapomniałem, że są robociki, które potrafią podmieniać żetony w worku na kolorowe, wtedy worek to nie tylko określenie gdzie trafi kapitan :wink:

3. Tak możesz. I teraz jeśli on jest zdegradowany to wyrzucasz i podmieniasz bez konsekwencji, a jeśli nie jest zdegradowany to jest konsekwencja chyba w rosnącym poziomie zagrożenia (ale nie pamiętam dokładnie - ktoś potwierdzi, albo zweryfikujesz w zasadach).

Powodzenia :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: Ardel12 »

Tyrek pisze: 21 lip 2022, 15:04 3. Tak możesz. I teraz jeśli on jest zdegradowany to wyrzucasz i podmieniasz bez konsekwencji, a jeśli nie jest zdegradowany to jest konsekwencja chyba w rosnącym poziomie zagrożenia (ale nie pamiętam dokładnie - ktoś potwierdzi, albo zweryfikujesz w zasadach).
Można jak piszesz. Jak nie jest degraded to dostajemy 2 zagrożenia. 4 str z Rules reference w akapicie o Altering Burncycle
Awatar użytkownika
kokosowy14
Posty: 323
Rejestracja: 22 sie 2021, 10:13
Has thanked: 160 times
Been thanked: 70 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: kokosowy14 »

Czy jeżeli mam otwarte drzwi w pomieszczeniu w którym jestem moim agentem i stanę w tych drzwiach to obejmuje mnie awareness botów ochrony z korytarza? Nie wiem czy drzwi jak w nich stoję uznaje się za otwarte i widać mojego agenta czy dopiero jak przez nie przechodzę to się otwierają.
khuba
Posty: 968
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 307 times
Been thanked: 276 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: khuba »

kokosowy14 pisze: 05 wrz 2022, 10:26 Czy jeżeli mam otwarte drzwi w pomieszczeniu w którym jestem moim agentem i stanę w tych drzwiach to obejmuje mnie awareness botów ochrony z korytarza? Nie wiem czy drzwi jak w nich stoję uznaje się za otwarte i widać mojego agenta czy dopiero jak przez nie przechodzę to się otwierają.
Strażnicy widzą tylko boty które są w tym samym obszarze a więc jeśli strażnik jest na korytarzu a ty w pomieszczeniu (nie ważne czy drzwi były już otwierane czy nie) to nic nie widzi. Wyjątkiem jest sytuacja gdy strażnik widzi jak wchodzisz do pomieszczenia.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
foxikos
Posty: 483
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 124 times
Been thanked: 237 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: foxikos »

To mam pytanie o strażników i ich punkt 2 Investigate

Czy jak żeton awearness jest w pomieszczeniu, a strażnik w holu to idzie w kierunku żetony/do niego ?
W sensie przechodzi przez drzwi które są nieotwarte lub otwarte ?
Ta cześć jest nie jasna dla mnie.

Dodam iż gram ze strażnicy idą w kierunku żetony nie ważne gdzie jest.
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
khuba
Posty: 968
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 307 times
Been thanked: 276 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: khuba »

foxikos pisze: 08 wrz 2022, 07:54 To mam pytanie o strażników i ich punkt 2 Investigate

Czy jak żeton awearness jest w pomieszczeniu, a strażnik w holu to idzie w kierunku żetony/do niego ?
W sensie przechodzi przez drzwi które są nieotwarte lub otwarte ?
Ta cześć jest nie jasna dla mnie.

Dodam iż gram ze strażnicy idą w kierunku żetony nie ważne gdzie jest.
Strażnik przejdzie przez drzwi w ramach akcji inwestygacji, wycinki z "Rules Reference" (strona 16, sekcja DOORS)
"Security units will pass through doors to pursue and investigate."
"Bots cannot pass through locked doors, but security units can."
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: Ardel12 »

Należy pamiętać, że akcję inwestygacji wykona tylko strażnik znajdujący się najbliżej awerness chips. W przypadku remisu to gracz decyduje.

Ostatnio miałem sytuację, że chciałem pushem wepchnąć strażnika przez zamknięte dla mnie drzwi. Instrukcja w tym aspekcie pozostawia pole do manewru, ale na BGG jasno stwierdzono, że nie możemy w taki sposób przepchnąć strażnika. Jedynie przez już wcześniej otwarte drzwi.

Może się komuś przydać :)
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 573
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: miras23 »

1. Needchain Operation Terminal Viscosity. W którym momencie bot ma wydać 2 power na naprawę terminalu?
a) od razu jak wejdzie na pole?
b) musi poświęcić na to normalną akcję?
c) w fazie Route Power?

2. Z jakiejś tam karty Terminal można usunąć strażnika z planszy (chyba za 2 zagrożenia). Jeśli usunięty strażnik miał klucz, to klucz zostaje na mapie czy znika?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: Ardel12 »

miras23 pisze: 30 wrz 2022, 18:49 1. Needchain Operation Terminal Viscosity. W którym momencie bot ma wydać 2 power na naprawę terminalu?
a) od razu jak wejdzie na pole?
b) musi poświęcić na to normalną akcję?
c) w fazie Route Power?

2. Z jakiejś tam karty Terminal można usunąć strażnika z planszy (chyba za 2 zagrożenia). Jeśli usunięty strażnik miał klucz, to klucz zostaje na mapie czy znika?
1. Akcja repair wymaga zużycia akcji, więc B.
2. Klucz znika: https://boardgamegeek.com/thread/288081 ... y-get-disc
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 573
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: miras23 »

Karta Imperative DEAD BOLT
"The next time your agent brute forces a keypad, Their AP check is increase by 2."
Czy spełnię ją niezależnie od wyniku brute forces, czy tylko jeśli będzie successful brute forces?
khuba
Posty: 968
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 307 times
Been thanked: 276 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: khuba »

miras23 pisze: 30 wrz 2022, 22:20 Karta Imperative DEAD BOLT
"The next time your agent brute forces a keypad, Their AP check is increase by 2."
Czy spełnię ją niezależnie od wyniku brute forces, czy tylko jeśli będzie successful brute forces?
Tak - niezależnie od wyniku jeśli podniesiesz sprawdzane AP o 2.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: Curiosity »

Szybkie pytanie o ruch w sieci.
Przypuśćmy, że mam burncycle z zoptymalizowanymi żetonami różnych kolorów. Czy po sieci mogę się ruszać o jedno pole na turę, czy też muszę koniecznie iść tak daleko, aż zatrzymam się na czerwonym lub na polu w kolorze żetonu?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
khuba
Posty: 968
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 307 times
Been thanked: 276 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: khuba »

Curiosity pisze: 10 paź 2022, 12:59 Szybkie pytanie o ruch w sieci.
Przypuśćmy, że mam burncycle z zoptymalizowanymi żetonami różnych kolorów. Czy po sieci mogę się ruszać o jedno pole na turę, czy też muszę koniecznie iść tak daleko, aż zatrzymam się na czerwonym lub na polu w kolorze żetonu?
Z tego co rozumiem to poruszasz się w takim przypadku aż nie trafisz na hub/ping/pole w kolorze żetonu (nie możesz się po prostu zatrzymać)
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: Ardel12 »

Curiosity pisze: 10 paź 2022, 12:59 Szybkie pytanie o ruch w sieci.
Przypuśćmy, że mam burncycle z zoptymalizowanymi żetonami różnych kolorów. Czy po sieci mogę się ruszać o jedno pole na turę, czy też muszę koniecznie iść tak daleko, aż zatrzymam się na czerwonym lub na polu w kolorze żetonu?
Z RR przykład na stronie 27:
For the second move, the IP can continue moving clockwise
until it reaches a hub or a physical node.
Additionally, it has
the ability to transfer in or out 1 layer during the movement.
If it stays on the first layer, it will hit the circled hub on layer
1. If it transfers in, it will be able to continue to the circled
physical node on layer 2. Since it cannot transfer twice
in one move, the physical node circled in red cannot be
reached during this movement. In this example, it will take
the transfer and land on the layer 2 physical node.


Jako, że jest CAN, powiedziałbym, że możesz zatrzymać się na ścieżce, ale nie dalej niż wymienione pola zatrzymujące ruch :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: Curiosity »

Czyli zdania ekspertów są podzielone, a to jest jednak ważne 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
ckbucu
Posty: 334
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 387 times
Been thanked: 537 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: ckbucu »

Curiosity pisze: 10 paź 2022, 12:59 Szybkie pytanie o ruch w sieci.
Przypuśćmy, że mam burncycle z zoptymalizowanymi żetonami różnych kolorów. Czy po sieci mogę się ruszać o jedno pole na turę, czy też muszę koniecznie iść tak daleko, aż zatrzymam się na czerwonym lub na polu w kolorze żetonu?
O jedno pole ruszasz się tylko jak masz general albo captain chip. Jak masz chip kolorowy, ruszasz się na następne możliwe pole tego koloru, czerwony hub lub ping. Pamiętaj o tym, ze możesz zrobić transfer in/out (ale raz na turę) oraz że możesz spasować ruch danego chipa.
Ardel12 pisze: 10 paź 2022, 13:21
Curiosity pisze: 10 paź 2022, 12:59 Szybkie pytanie o ruch w sieci.
Przypuśćmy, że mam burncycle z zoptymalizowanymi żetonami różnych kolorów. Czy po sieci mogę się ruszać o jedno pole na turę, czy też muszę koniecznie iść tak daleko, aż zatrzymam się na czerwonym lub na polu w kolorze żetonu?
Z RR przykład na stronie 27:
For the second move, the IP can continue moving clockwise
until it reaches a hub or a physical node.
Additionally, it has
the ability to transfer in or out 1 layer during the movement.
If it stays on the first layer, it will hit the circled hub on layer
1. If it transfers in, it will be able to continue to the circled
physical node on layer 2. Since it cannot transfer twice
in one move, the physical node circled in red cannot be
reached during this movement. In this example, it will take
the transfer and land on the layer 2 physical node.


Jako, że jest CAN, powiedziałbym, że możesz zatrzymać się na ścieżce, ale nie dalej niż wymienione pola zatrzymujące ruch :)
Ja CAN traktowałbym, że albo możesz się w ogóle ruszyć (kończąc na node konkretnego koloru) albo w ogóle się nie ruszac. Wg mnie instrukcja nigdzie nie wspomina o tym, że możesz zakończyć ruch wcześniej, przykłady również wyjaśniają, na którym nod stajesz.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2022, 13:31 przez ckbucu, łącznie zmieniany 1 raz.
khuba
Posty: 968
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 307 times
Been thanked: 276 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: khuba »

Zadałem pytanie na discordzie, dam znać jak pojawi się jakaś bardziej oficjalna odpowiedź :D
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: Ardel12 »

Spoiler:
Ich RR to jak specyfikacja i każde słowo ma znaczenie. Na stronie 13 z kolei mamy następujące zdanie:
"During the network step of the player’s turn, each non-degraded
burncycle chip grants movement on the network. General action
chips and the captain action chip each allow the agent’s IP
to move 1 node, while physical, tech, and utility chips in the
burncycle allow for more movement in general
."

Ja się przychylam do tego, że jednak leci się aż jeden z blockerów się odpali, no ale jednak RR nie daje mi odczucia na 100%, że ruch zaproponowany przez Curiosity jest zabroniony :) Ot sam mam dysonans :D

EDIT:
Dobra z zasad do nauki jest napisane tak:
If you are on a physical, tech, or utility action chip, your agent’s
IP moves until it reaches one of the following (it must stop on the
first node on this list that it reaches):
A node occupied by a ping
A hub (the red nodes)
A node matching the action type of the chip in
the burncycle

Więc sorry Curiosity, nie możesz.
khuba
Posty: 968
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 307 times
Been thanked: 276 times

Re: burncycle - pytania o zasady

Post autor: khuba »

Oficjalnej odpowiedzi jeszcze nie dostałem ale ktoś zwrócił uwagę na jeszcze jedną opcję - żeton można również całkowicie zignorować (nie wykonując ruchu wcale).
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
ODPOWIEDZ