Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Hej . Mam pytanie odnośnie wrogów i ich nadwyżki w strefie gracza. A mianowicie, zrozumiałe jest że podczas aktywacji przeciwników, jeśli mamy ich "ściągnąć" do swojej strefy a znajduje się w niej już 3 wrogów to kolejny wróg zadaje nam obrażenia i pozostaje w cieniu. To jest klarowne.
Jednakże jak jest jeśli musimy rozstawić jakiegoś wroga, np przy przechodzeniu do kolejnej lokacji. Czy wtedy, gdy aktywny gracz ma 3 przeciwników w swojej strefie to rozstawiany wróg zadaje mu obrażenia jak przy aktywacji, czy po prostu trafia do cienia i nie zadaje żadnych obrażeń?
Jednakże jak jest jeśli musimy rozstawić jakiegoś wroga, np przy przechodzeniu do kolejnej lokacji. Czy wtedy, gdy aktywny gracz ma 3 przeciwników w swojej strefie to rozstawiany wróg zadaje mu obrażenia jak przy aktywacji, czy po prostu trafia do cienia i nie zadaje żadnych obrażeń?
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Zadaje obrażenia i rozstawiamy go do strefy cienia.Sever pisze:Hej . Mam pytanie odnośnie wrogów i ich nadwyżki w strefie gracza. A mianowicie, zrozumiałe jest że podczas aktywacji przeciwników, jeśli mamy ich "ściągnąć" do swojej strefy a znajduje się w niej już 3 wrogów to kolejny wróg zadaje nam obrażenia i pozostaje w cieniu. To jest klarowne.
Jednakże jak jest jeśli musimy rozstawić jakiegoś wroga, np przy przechodzeniu do kolejnej lokacji. Czy wtedy, gdy aktywny gracz ma 3 przeciwników w swojej strefie to rozstawiany wróg zadaje mu obrażenia jak przy aktywacji, czy po prostu trafia do cienia i nie zadaje żadnych obrażeń?
- nightrunner
- Posty: 131
- Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
- Has thanked: 3 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Karta akcji wsparcia Witch Huntera :
"You and the target Hero collectively recover <obrażenia> equal to the number of other actions you have exhausted."
Czy jeśli powiedzmy mam wyczerpane 2 akcje (inne niż właśnie zagrywana) to leczymy z drugim bohaterem po 2 obrażenia, czy może rodzielamy 2 "wyleczenia" (np. Ja leczę 2 on 0, albo leczymy po 1 oboje)?
"You and the target Hero collectively recover <obrażenia> equal to the number of other actions you have exhausted."
Czy jeśli powiedzmy mam wyczerpane 2 akcje (inne niż właśnie zagrywana) to leczymy z drugim bohaterem po 2 obrażenia, czy może rodzielamy 2 "wyleczenia" (np. Ja leczę 2 on 0, albo leczymy po 1 oboje)?
- nightrunner
- Posty: 131
- Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
- Has thanked: 3 times
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Mam pytania dotyczące 4 scenariusza kampani:
- czy jak zbadam "pradawny bastion" to wprowadzam do gry nowych wrogów obszaru (2 w strefie i 2 w cieniu??)
- tak łopatologicznie jak działa zielony efekt zagrożenia ?? Wg instrukcji "rozstaw" oznacza wstawienie wrogów z talii wrogów, a tutaj jest że stref starć drużyny. Chwilowo gram intuicyjnie że wstawiam po prostu 3 wrogów ( 2 w strefach i w cieniu) ale nie wiem czy dobrze gram.
- czy jak zbadam "pradawny bastion" to wprowadzam do gry nowych wrogów obszaru (2 w strefie i 2 w cieniu??)
- tak łopatologicznie jak działa zielony efekt zagrożenia ?? Wg instrukcji "rozstaw" oznacza wstawienie wrogów z talii wrogów, a tutaj jest że stref starć drużyny. Chwilowo gram intuicyjnie że wstawiam po prostu 3 wrogów ( 2 w strefach i w cieniu) ale nie wiem czy dobrze gram.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2016, 18:40 przez BratVincenty, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Zdolność Pradawnego bastionu nie jest podróżowaniem, więc nie odrzucasz wrogów z cienia i nie wprowadzasz nowych wrogów z karty obszaru.
Intuicyjnie grasz dobrze. W zielonym efekcie niestety wkradł się babol i powinno być: "Rozstaw 2 wrogów do stref strać drużyny i 1 zakrytego wroga do cienia."
Intuicyjnie grasz dobrze. W zielonym efekcie niestety wkradł się babol i powinno być: "Rozstaw 2 wrogów do stref strać drużyny i 1 zakrytego wroga do cienia."
- piotrest
- Posty: 160
- Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 6 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Czy karty ekwipunku (bronie, pancerze, dodatki) i niewykorzystane przedmioty (karty lochu) przechodzą do następnej przygody? Wydaje mi się, że tak (zgodnie z klimatem gry i rozwoju postaci ) - chyba czegoś nie przeoczyłem w instrukcji?
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Niewykorzystane Przedmioty są odrzucane na koniec przygody. Ekwipunek używany przez bohaterów nie jest odrzucany.
- piotrest
- Posty: 160
- Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 6 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
A czy w etapie osady (przygoda zakończona sukcesem) odwiedzając kowala wybieram 1 z 2 kart z ekwipunku który mi pozostał po poprzedniej przygodzie (zawierającym ewentualnie kartę legendarnego skarbu jako nagrodę, którą mogę wylosować i zamienic na losową karte ekwipunku bohatera) czy ciągnę z calej puli ekwipunku?
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Tylko z niedobranych kart Ekwipunku, które zostały po ukończeniu przygody, tak więc są niezłe szanse na Legendarny Skarb, jeśli nie udało się go wyciągnąć w trakcie przygody.
-
- Posty: 2462
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 285 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Pomimo tego, że sprawdzałem zasady to tak mi chodzi po głowie czy dobrze ostatnio graliśmy i czegoś nie przeoczyliśmy.
Sytuacja była następująca.
Samodzielna przygoda.
Postacie: krasnolud, łuczniczka i paladyn.
W grze pojawia się Abominacja.
Na początku próbowaliśmy walczyć z Abominacją, aż przyszła refleksja "albo my coś źle robimy albo już wygraliśmy".
Nie czytać spoliera jeżeli ktoś nie chce sobie psuć gry.
W sumie Abominacja na początku wydawała się potężnym przeciwnikiem, a wyszło raczej na turlankę ile obrażeń paladyn dostanie. Chyba, że coś przeoczyliśmy w zasadach.
Sytuacja była następująca.
Samodzielna przygoda.
Postacie: krasnolud, łuczniczka i paladyn.
W grze pojawia się Abominacja.
Na początku próbowaliśmy walczyć z Abominacją, aż przyszła refleksja "albo my coś źle robimy albo już wygraliśmy".
Nie czytać spoliera jeżeli ktoś nie chce sobie psuć gry.
Spoiler:
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Wydaje się być ok. o ile pamiętaliście że od pojawienia się abominacji drużyna nie może się już leczyć .
-
- Posty: 2462
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 285 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Wcześniej przeciągaliśmy parę rund zamiast się poruszać właśnie na leczenie, więc z życiem nie było problemu. W ostateczności krasnolud mógł podebrać Abominację paladynowi gdyby ten przyjął za dużo obrażeń.BratVincenty pisze:Wydaje się być ok. o ile pamiętaliście że od pojawienia się abominacji drużyna nie może się już leczyć .
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Co się stanie z Nemezis jak ją pokonam za pierwszym, kiedy się pojawi? W następnych fazach zagrożenia i tak się pojawia, czy skoro jest pokonana to już mam spokój? Grałem, że i tak się pojawia, ale wolę mieć pewność na przyszłość.
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
A w której przygodzie? Każda przygoda ma inne zasady związane z nemezis, musisz się wczytać w opisy na arkuszu.
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Wszystko o co pytasz jest opisane na arkuszu przygody.
Niewygodne Przymierze: Przygoda 1 pisze:Kiedy Odious Grump zostaje pokonany, ucieka i drużyna musi go tropić – umieść jego kartę w leżu nemezis. (...)
Niebieski efekt zagrożenia pisze:Rozstaw Odiousa Grumpa. (...)
Czerwony efekt zagrożenia pisze:Rozstaw Odiousa Grumpa. (...)
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Mam 2 wątpliwości:
1. Termin: "przygotuj akcję wskazanego bohater" odnosi się również do bohatera, który używa tej zdolności? Czyli, czy sam mogę użyć takiej akcji i następnie ja sobie przygotować (ją albo inną) wskazując swojego bohatera?
2. W przygodzie samodzielnej jest taki moment, że drużyna może wyleczyć sobie 12 ran. Znaczy to, że jest to pula, która rozdzielamy na wszystkich, czy też każdy bohater może wyleczyć sobie12 ran?
Serdecznie pozdrawiam
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
1. Termin: "przygotuj akcję wskazanego bohater" odnosi się również do bohatera, który używa tej zdolności? Czyli, czy sam mogę użyć takiej akcji i następnie ja sobie przygotować (ją albo inną) wskazując swojego bohatera?
2. W przygodzie samodzielnej jest taki moment, że drużyna może wyleczyć sobie 12 ran. Znaczy to, że jest to pula, która rozdzielamy na wszystkich, czy też każdy bohater może wyleczyć sobie12 ran?
Serdecznie pozdrawiam
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Ad. 1)
Ad. 2) To pula rozdzielana między wszystkich.Kompletna Księga Zasad str. 4 - Akcja wsparcia pisze:Akcja wsparcia pozwala bohaterowi wspomóc przyszłe akcje innego
bohatera. Przed rzutem kośćmi wykonujący tę akcję bohater musi
wskazać innego bohatera.
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Serdeczne dzięki:)
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Pytania do osób, które grały Troll Slayerem.
1) Na karcie ataktu jest napisane:
"You may engage 1 enemy.
Attack: after this action, if you do not have any armour equipped, recover wounds equal to the attack value of all enemies you defeated". Czyli mogę uleczyć tyle ran, ilu wrogów pokonam podczas tego ataku. Tylko, że wg. zasad mogę zaatakować tylko jednego wroga, a na karcie nie ma żadnej informacji, że mogę wskazać kilku wrogów. Ja źle rozumiem tę kartę czy coś jest z nią nie tak?
2) Na karcie odpoczynku jest napisane:
"(...) If you are engaged with the highest-ranked enemy, you may ATTACK" Czyli po akcji odpoczynku moge od razu wykonać pełną akcję ataku, łącznie z rzecaniem kości wrogów, tak?
3) Nie rozumiem tego zapisu na karcie wsparcia...
"If you engaged an enemy using this action, become empowered"
1) Na karcie ataktu jest napisane:
"You may engage 1 enemy.
Attack: after this action, if you do not have any armour equipped, recover wounds equal to the attack value of all enemies you defeated". Czyli mogę uleczyć tyle ran, ilu wrogów pokonam podczas tego ataku. Tylko, że wg. zasad mogę zaatakować tylko jednego wroga, a na karcie nie ma żadnej informacji, że mogę wskazać kilku wrogów. Ja źle rozumiem tę kartę czy coś jest z nią nie tak?
2) Na karcie odpoczynku jest napisane:
"(...) If you are engaged with the highest-ranked enemy, you may ATTACK" Czyli po akcji odpoczynku moge od razu wykonać pełną akcję ataku, łącznie z rzecaniem kości wrogów, tak?
3) Nie rozumiem tego zapisu na karcie wsparcia...
"If you engaged an enemy using this action, become empowered"
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Ad. 1) Jeśli nie nosisz zbroi, leczysz tyle, ile wynosi suma ataku pokonanych wrogów. Jest wiele efektów modyfikujących akcje bohaterów, gdy atakujesz np. Długim mieczem, możesz wskazać dodatkowego wroga.
Ad. 2) Jeśli pisząc "pełną" masz na myśli kartę Atak, to nie. Wykonujesz akcję ataku opisaną na karcie Odpoczynku (rzut kostkami bohatera + kostkami wrogów).
Ad. 3) Jeśli za pomocą tej akcji przesuniesz wroga do swojej strefy starć, otrzymujesz stan wzmocnienie.
Ja cały czas czekam, aż coś się ruszy w kwestii wersji PL tych mini dodatków
Ad. 2) Jeśli pisząc "pełną" masz na myśli kartę Atak, to nie. Wykonujesz akcję ataku opisaną na karcie Odpoczynku (rzut kostkami bohatera + kostkami wrogów).
Ad. 3) Jeśli za pomocą tej akcji przesuniesz wroga do swojej strefy starć, otrzymujesz stan wzmocnienie.
Ja cały czas czekam, aż coś się ruszy w kwestii wersji PL tych mini dodatków