Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 124
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 37 times
Been thanked: 31 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Sever »

Hej :). Mam pytanie odnośnie wrogów i ich nadwyżki w strefie gracza. A mianowicie, zrozumiałe jest że podczas aktywacji przeciwników, jeśli mamy ich "ściągnąć" do swojej strefy a znajduje się w niej już 3 wrogów to kolejny wróg zadaje nam obrażenia i pozostaje w cieniu. To jest klarowne.
Jednakże jak jest jeśli musimy rozstawić jakiegoś wroga, np przy przechodzeniu do kolejnej lokacji. Czy wtedy, gdy aktywny gracz ma 3 przeciwników w swojej strefie to rozstawiany wróg zadaje mu obrażenia jak przy aktywacji, czy po prostu trafia do cienia i nie zadaje żadnych obrażeń?
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
bulaxyz82
Posty: 178
Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
Lokalizacja: Kielce
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: bulaxyz82 »

Sever pisze:Hej :). Mam pytanie odnośnie wrogów i ich nadwyżki w strefie gracza. A mianowicie, zrozumiałe jest że podczas aktywacji przeciwników, jeśli mamy ich "ściągnąć" do swojej strefy a znajduje się w niej już 3 wrogów to kolejny wróg zadaje nam obrażenia i pozostaje w cieniu. To jest klarowne.
Jednakże jak jest jeśli musimy rozstawić jakiegoś wroga, np przy przechodzeniu do kolejnej lokacji. Czy wtedy, gdy aktywny gracz ma 3 przeciwników w swojej strefie to rozstawiany wróg zadaje mu obrażenia jak przy aktywacji, czy po prostu trafia do cienia i nie zadaje żadnych obrażeń?
Zadaje obrażenia i rozstawiamy go do strefy cienia.
bulaxyz82
Posty: 178
Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
Lokalizacja: Kielce
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: bulaxyz82 »

Pytanie dotyczy karty Snak Kraggle (przygoda nr 3).

Czy ZAKRYCI przeciwnicy w cieniu wliczają się do odporności Snaka Kraggle??
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Oczywiście, jeśli tylko nie są wyczerpani.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
nightrunner
Posty: 131
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 3 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: nightrunner »

Karta akcji wsparcia Witch Huntera :

"You and the target Hero collectively recover <obrażenia> equal to the number of other actions you have exhausted."

Czy jeśli powiedzmy mam wyczerpane 2 akcje (inne niż właśnie zagrywana) to leczymy z drugim bohaterem po 2 obrażenia, czy może rodzielamy 2 "wyleczenia" (np. Ja leczę 2 on 0, albo leczymy po 1 oboje)?
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Maxxx76 »

Rozdzielacie
Awatar użytkownika
nightrunner
Posty: 131
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 3 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: nightrunner »

Maxxx76 pisze:Rozdzielacie
Dzięki, wolałem się upewnić :)
BratVincenty
Posty: 14
Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: BratVincenty »

Mam pytania dotyczące 4 scenariusza kampani:
- czy jak zbadam "pradawny bastion" to wprowadzam do gry nowych wrogów obszaru (2 w strefie i 2 w cieniu??)

- tak łopatologicznie jak działa zielony efekt zagrożenia ?? Wg instrukcji "rozstaw" oznacza wstawienie wrogów z talii wrogów, a tutaj jest że stref starć drużyny. Chwilowo gram intuicyjnie że wstawiam po prostu 3 wrogów ( 2 w strefach i w cieniu) ale nie wiem czy dobrze gram.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2016, 18:40 przez BratVincenty, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Zdolność Pradawnego bastionu nie jest podróżowaniem, więc nie odrzucasz wrogów z cienia i nie wprowadzasz nowych wrogów z karty obszaru.

Intuicyjnie grasz dobrze. W zielonym efekcie niestety wkradł się babol i powinno być: "Rozstaw 2 wrogów do stref strać drużyny i 1 zakrytego wroga do cienia."
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
piotrest
Posty: 160
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 21 times
Been thanked: 6 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: piotrest »

Czy karty ekwipunku (bronie, pancerze, dodatki) i niewykorzystane przedmioty (karty lochu) przechodzą do następnej przygody? Wydaje mi się, że tak (zgodnie z klimatem gry i rozwoju postaci 8) ) - chyba czegoś nie przeoczyłem w instrukcji?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Niewykorzystane Przedmioty są odrzucane na koniec przygody. Ekwipunek używany przez bohaterów nie jest odrzucany.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
piotrest
Posty: 160
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 21 times
Been thanked: 6 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: piotrest »

A czy w etapie osady (przygoda zakończona sukcesem) odwiedzając kowala wybieram 1 z 2 kart z ekwipunku który mi pozostał po poprzedniej przygodzie (zawierającym ewentualnie kartę legendarnego skarbu jako nagrodę, którą mogę wylosować i zamienic na losową karte ekwipunku bohatera) czy ciągnę z calej puli ekwipunku?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Tylko z niedobranych kart Ekwipunku, które zostały po ukończeniu przygody, tak więc są niezłe szanse na Legendarny Skarb, jeśli nie udało się go wyciągnąć w trakcie przygody.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: c08mk »

Pomimo tego, że sprawdzałem zasady to tak mi chodzi po głowie czy dobrze ostatnio graliśmy i czegoś nie przeoczyliśmy.

Sytuacja była następująca.

Samodzielna przygoda.
Postacie: krasnolud, łuczniczka i paladyn.
W grze pojawia się Abominacja.

Na początku próbowaliśmy walczyć z Abominacją, aż przyszła refleksja "albo my coś źle robimy albo już wygraliśmy".

Nie czytać spoliera jeżeli ktoś nie chce sobie psuć gry.
Spoiler:
W sumie Abominacja na początku wydawała się potężnym przeciwnikiem, a wyszło raczej na turlankę ile obrażeń paladyn dostanie. Chyba, że coś przeoczyliśmy w zasadach.
BratVincenty
Posty: 14
Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: BratVincenty »

Wydaje się być ok. o ile pamiętaliście że od pojawienia się abominacji drużyna nie może się już leczyć .
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: c08mk »

BratVincenty pisze:Wydaje się być ok. o ile pamiętaliście że od pojawienia się abominacji drużyna nie może się już leczyć .
Wcześniej przeciągaliśmy parę rund zamiast się poruszać właśnie na leczenie, więc z życiem nie było problemu. W ostateczności krasnolud mógł podebrać Abominację paladynowi gdyby ten przyjął za dużo obrażeń.
Laki§§5
Posty: 8
Rejestracja: 20 lip 2016, 22:25

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Laki§§5 »

Co się stanie z Nemezis jak ją pokonam za pierwszym, kiedy się pojawi? W następnych fazach zagrożenia i tak się pojawia, czy skoro jest pokonana to już mam spokój? Grałem, że i tak się pojawia, ale wolę mieć pewność na przyszłość.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

A w której przygodzie? Każda przygoda ma inne zasady związane z nemezis, musisz się wczytać w opisy na arkuszu.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Laki§§5
Posty: 8
Rejestracja: 20 lip 2016, 22:25

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Laki§§5 »

W pierwszej przygodzie.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Wszystko o co pytasz jest opisane na arkuszu przygody.
Niewygodne Przymierze: Przygoda 1 pisze:Kiedy Odious Grump zostaje pokonany, ucieka i drużyna musi go tropić – umieść jego kartę w leżu nemezis. (...)
Niebieski efekt zagrożenia pisze:Rozstaw Odiousa Grumpa. (...)
Czerwony efekt zagrożenia pisze:Rozstaw Odiousa Grumpa. (...)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Avael01
Posty: 12
Rejestracja: 31 lip 2016, 08:21

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Avael01 »

Mam 2 wątpliwości:

1. Termin: "przygotuj akcję wskazanego bohater" odnosi się również do bohatera, który używa tej zdolności? Czyli, czy sam mogę użyć takiej akcji i następnie ja sobie przygotować (ją albo inną) wskazując swojego bohatera?

2. W przygodzie samodzielnej jest taki moment, że drużyna może wyleczyć sobie 12 ran. Znaczy to, że jest to pula, która rozdzielamy na wszystkich, czy też każdy bohater może wyleczyć sobie12 ran?

Serdecznie pozdrawiam

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Ad. 1)
Kompletna Księga Zasad str. 4 - Akcja wsparcia pisze:Akcja wsparcia pozwala bohaterowi wspomóc przyszłe akcje innego
bohatera. Przed rzutem kośćmi wykonujący tę akcję bohater musi
wskazać innego bohatera.
Ad. 2) To pula rozdzielana między wszystkich.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Avael01
Posty: 12
Rejestracja: 31 lip 2016, 08:21

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Avael01 »

Serdeczne dzięki:)

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Laki§§5
Posty: 8
Rejestracja: 20 lip 2016, 22:25

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Laki§§5 »

Pytania do osób, które grały Troll Slayerem.

1) Na karcie ataktu jest napisane:

"You may engage 1 enemy.
Attack: after this action, if you do not have any armour equipped, recover wounds equal to the attack value of all enemies you defeated". Czyli mogę uleczyć tyle ran, ilu wrogów pokonam podczas tego ataku. Tylko, że wg. zasad mogę zaatakować tylko jednego wroga, a na karcie nie ma żadnej informacji, że mogę wskazać kilku wrogów. Ja źle rozumiem tę kartę czy coś jest z nią nie tak?

2) Na karcie odpoczynku jest napisane:
"(...) If you are engaged with the highest-ranked enemy, you may ATTACK" Czyli po akcji odpoczynku moge od razu wykonać pełną akcję ataku, łącznie z rzecaniem kości wrogów, tak?

3) Nie rozumiem tego zapisu na karcie wsparcia...
"If you engaged an enemy using this action, become empowered"
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Ad. 1) Jeśli nie nosisz zbroi, leczysz tyle, ile wynosi suma ataku pokonanych wrogów. Jest wiele efektów modyfikujących akcje bohaterów, gdy atakujesz np. Długim mieczem, możesz wskazać dodatkowego wroga.

Ad. 2) Jeśli pisząc "pełną" masz na myśli kartę Atak, to nie. Wykonujesz akcję ataku opisaną na karcie Odpoczynku (rzut kostkami bohatera + kostkami wrogów).

Ad. 3) Jeśli za pomocą tej akcji przesuniesz wroga do swojej strefy starć, otrzymujesz stan wzmocnienie.

Ja cały czas czekam, aż coś się ruszy w kwestii wersji PL tych mini dodatków :(
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
ODPOWIEDZ