Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Bowman »

Druga przygoda kampanii i kolejne pytanie.
Wykonuję akcję eksploracji. Losuje Spaczeń. Chciałbym wykonać jego odrzucenie a więc muszę wyczerpać kartę akcji. Niestety została mi tylko ta karta która przygotowuje inne więc jej wykorzystać nie mogę. Rozumiem, że w takim przypadku mimo iż chciałem... nie mogłem tego zrobić więc prócz tego, że otrzymałem stan choroba wtasowuję spaczeń do talii (3 wierzchnie karty). Tak zagrałem. Dobrze?
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Quba40 »

Nie mam przed oczami zasad do WQ ale z tego co pamiętam to dobrze zagrałeś.
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Bowman »

W 3 i w 4 przygodzie nie udało mi się pokonać Snaka w związku z czym miałem go w finałowej przygodzie. Podczas jej trwania pokonałem go i teraz ... zgodnie z zasadami pokonany Nemezis nie wraca do puli kampanii ale czy w przypadku przetasowania talii wrogów gdy ta się skończy jest tam umieszczany? (Wtasowałem go ale całe szczęście drugi raz się nie pojawił).

Drużyna przemieszcza się do Siedziby Herszta. Najpierw rozstawiam wrogów czy też wykonuję polecenie: "Kiedy drużyna przemieszcza się do tego obszaru, rozstaw Garroka"
(Rozstawiłem najpierw Garroka) a potem resztę wrogów zgodnie z kartą)

Druga część tekstu na karcie Siedziba Herszta: "Kiedy efekt zagrożenia rozstawia wrogów, możesz odrzucić 3 żetony postępu, aby zmniejszyć o 1 liczbę rozstawianych wrogów. Limit dwa razy na rundę - to nie jest błąd?
Runda składa się z 4 faz. Efekt zagrożenia rozstawiający wrogów występuje raz w rundzie, więc jak można skorzystać z tego zapisu dwa razy? Chyba, że można od razu odrzucić 6 żetonów i pozbyć się dwóch wrogów.
Awatar użytkownika
dratwa6
Posty: 139
Rejestracja: 12 gru 2013, 10:24
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: dratwa6 »

Wlasnie tak korzysta sie z tego dwa razy - odrzuca sie 6 zetonow postepu i odejmuje dwoch wrogow.
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Rumcajs »

Zapuściłem się dziś dwukrotnie dwoma krasnoludami na samodzielną przygodę - Zagubieni w Ciemnościach. Zarówno za pierwszym jak i drugim razem wszystko szło całkiem nieźle do momentu rozpatrzenia niebieskiego obszaru zagrożenia. Z leża wypełzł Unkel a w jego miejsce pojawiła się Abominacja. Unkel zszedł szybko ale podczas walki z jakimś kolejnym wrogiem wypadł na kości znak Nemezis. Za instrukcją - należy rozpatrzeć jeśli Nemezis jest w dowolnej strefie starć, odkryta w Cieniu albo w leżu Nemezis. Unkela już nie było więc rozpatruję efekt Abominacji - Ten wróg przesuwa się do strefy starć bohatera który ma najmniej wyczerpanych akcji. Pomimo tego, że do pomarańczowego efektu zagrożenia był jeszcze spory kawałek od tego momentu zaczął się początek końca. Zastanawiam się czy dobrze to rozegrałem gdyż na planszy samodzielnej przygody Abominację Rozstawia się dopiero przy pomarańczowym zagrożeniu a wątpię aby po cofnięciu o trzy pola znacznika zagrożeń przez kilka tur nikt nie wyrzucił na kości efektu Nemezis. Czy w tej przygodzie lekceważy się jej efekt?? Czy czegoś nie doczytałem?
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Quba40 »

Rumcajs pisze:Zapuściłem się dziś dwukrotnie dwoma krasnoludami na samodzielną przygodę - Zagubieni w Ciemnościach. Zarówno za pierwszym jak i drugim razem wszystko szło całkiem nieźle do momentu rozpatrzenia niebieskiego obszaru zagrożenia. Z leża wypełzł Unkel a w jego miejsce pojawiła się Abominacja. Unkel zszedł szybko ale podczas walki z jakimś kolejnym wrogiem wypadł na kości znak Nemezis. Za instrukcją - należy rozpatrzeć jeśli Nemezis jest w dowolnej strefie starć, odkryta w Cieniu albo w leżu Nemezis. Unkela już nie było więc rozpatruję efekt Abominacji - Ten wróg przesuwa się do strefy starć bohatera który ma najmniej wyczerpanych akcji. Pomimo tego, że do pomarańczowego efektu zagrożenia był jeszcze spory kawałek od tego momentu zaczął się początek końca. Zastanawiam się czy dobrze to rozegrałem gdyż na planszy samodzielnej przygody Abominację Rozstawia się dopiero przy pomarańczowym zagrożeniu a wątpię aby po cofnięciu o trzy pola znacznika zagrożeń przez kilka tur nikt nie wyrzucił na kości efektu Nemezis. Czy w tej przygodzie lekceważy się jej efekt?? Czy czegoś nie doczytałem?
Niestety nie pamiętam jak udało mi się przejść tę przygodę, jedynie co pamiętam to to, że nie sprawiła mi najmniejszego problemu a Abominacje w miarę szybko zaciukałem. Wydaje mi się, że Abominacja powinna wejść do gry zgodnie z zasadami na swojej karcie, natomiast jeśli uważasz, że jest to zbyt trudne to po prostu zignoruj jego zdolność dopóki nie wyjdzie do gry zgodnie z przygodą.
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Rumcajs »

Ta gra z założenia ma być trudna więc nie chciałbym sobie ułatwiać, tylko zagrać zgodnie z zamysłem autora :) Mi także wydaje się, że Abominacja wchodzi zgodnie z zapisem na swojej karcie a efekt pomarańczowy rozstawia ją ma wypadek gdyby znalazła się w Cieniu. Z drugiej strony kumpel sugerował, że w kompletnej Księdze zasad jest zapis mówiący, że to co na Arkuszu przygody ma pierwszeństwo nad tym co na kartach. Sugerowałoby to, że ta Nemezis wchodzi do gry dopiero na samym końcu ale jakoś to do mnie nie przemawia.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Quba40 »

Rumcajs pisze:Ta gra z założenia ma być trudna więc nie chciałbym sobie ułatwiać, tylko zagrać zgodnie z zamysłem autora :) Mi także wydaje się, że Abominacja wchodzi zgodnie z zapisem na swojej karcie a efekt pomarańczowy rozstawia ją ma wypadek gdyby znalazła się w Cieniu. Z drugiej strony kumpel sugerował, że w kompletnej Księdze zasad jest zapis mówiący, że to co na Arkuszu przygody ma pierwszeństwo nad tym co na kartach. Sugerowałoby to, że ta Nemezis wchodzi do gry dopiero na samym końcu ale jakoś to do mnie nie przemawia.
Chyba faktycznie kolega może mieć rację w tym względzie, jeśli coś jest na arkuszu przygody to zasady są przed innymi zasadami. Ja bym grał tak jak większość zadecyduje, można dzięki temu sterować poziomem trudności :)
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 210
Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Kasper »

Zgadza się, że zapis zasad na arkuszach jest ważniejszy niż zapis w księdze zasad jak i na kartach ale myślę, iż w tym przypadku nie ma tu sprzeczności. W instrukcji (Księga Zasad) str. 9 napisano: „Nemezis to potężni, unikalni wrogowie, którzy pojawiają się w określonych przygodach. Na rewersie każdego arkusza przygody w podpunkcie „Wrogowie” opisano, czy należy dołączyć jakąś nemezis i w jakiej sytuacji wchodzi ona do gry”. Na arkuszu samodzielnej przygody stoi: „…Odłóż na bok karty nemezis Unkela i Abominacji – żadne z nich nie zaczyna w leżu nemezis, ale mogą zostać tam przesunięci albo rozstawieni przez efekt zagrożenia.” Mogą czyli nie muszą być rozstawieni w wyniku efektu zagrożenia.
Ja interpretuję to tak, że jeśli do pomarańczowego efektu zagrożenia Abominacja nie wyjdzie z leża lub też trafi do Cienia w wyniku okoliczności gry (w sferze jest 3 wrogów Nemezis ma się tam przesunąć ale nie ma miejsca więc zadaje obrażenia i idzie do Cienia) wtedy ją Rozstawiamy. W przeciwnym wypadku wypełza wcześniej. Podobną interpretację znalazłem na BGG w nieoficjalnym FAQ:

DELVE QUEST - When the Abomination is in the nemesis area, will a nemesis die result make him
engage me?
Yes, he will come out early if you roll a nemesis result while he is in the nemesis are.

Pomijając interpretację zasad. Scenariusz rozegrałem kilkukrotne w dwóch wariantach. W pierwszym Abominacja wychodzi dopiero przy pomarańczowym zagrożeniu poszło dość łatwo. Za drugim razem grałem tak jak opisałem powyżej… do tej pory nie udało mi się ukończyć tego scenariusza :D
I na zakończenie. W arkuszu scenariusza: „W poszukiwaniu Karaz Ankor” Abominację także każą rozstawić w momencie gdy wskaźnik zagrożenia dojdzie do pola pomarańczowego pierwszego rzędu ale także wtedy gdy drużyna przemieści się z trzeciego obszaru poziomu II co nie zawsze idzie z sobą w parze…

Myślę, że zapisy te są na wypadek wyjątkowego szczęścia (brak na kostce efektu Nemezis) lub pewnych okoliczności zaistniałych w grze aby Nemezis miało szansę wypełznąć z leża/cienia.
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Rumcajs »

Zwrot: "Wskaż bohatera" na karcie wsparcia odnosi się oczywiście do innego członka drużyny. A czy zapis: "Wybierz 1 bohatera" (karty Kapłana) może odnosić się do niego samego? Moim zdaniem tak, niemniej podczas dzisiejszej rozgrywki rozgorzała dość zażarta dyskusja.... Może ktoś potwierdzi bądź zaprzeczy czy tak należy interpretować ten tekst.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Gdzie na karcie wsparcia jest zwrot "Wskaż bohatera"? Specjalnie sprawdziłem wszystkie karty kilka razy i chyba niepotrzebnie tego szukałem :P

Co do samego problemu:
- wskazany bohater\wróg (target hero\enemy), to cel dla jakiejś akcji.
- wybierz bohatera\wroga (choose hero\enemy), to cel dla jakiegoś pomniejszego efektu.

Dzięki temu łatwo rozróżnić, kiedy jakieś polecenie odnosi się do celu wskazanego przez akcję, a kiedy do celu wybranego przez efekt, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby w obu przypadkach cel był ten sam.

Każda akcja ma własne zasady dotyczące wskazywanego celu (odpoczynek na siebie, wsparcie na innego bohatera, atak na wroga, eksploracja na aktywny obszar). W przypadku wybieranego celu masz dowolność, o ile polecenie nie ogranicza cię w jakiś sposób, tak więc np. kapłan wykonując akcję odpoczynku może dać stan wzmocnienie sobie albo innemu bohaterowi.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Rumcajs »

Słusznie powinno być "Wskazany bohater". :oops:
Niemniej z tego co piszesz miałem rację.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: maciejo »

Hej ,mam dwa pytamka.
1,Kto odkrywa kartę lochu,aktualny Dowódca drużyny ?
2.Cz tekst na karcie lochu dotyczy tylko osoby odkrywającej tą kartę,
np: wylecz 3 rany.Czy to dotyczy tylko odkrywającego kartę czy też mogę wyleczyć po jednej ranie trzem bohaterom?

:wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Najemnik
Posty: 155
Rejestracja: 31 sie 2012, 12:42
Has thanked: 18 times
Been thanked: 19 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Najemnik »

1. Kartę lochu odkrywa Gracz wykonujący akcję Eksploracja.
2. Efekt karty dotyczy tylko bohatera tegoż Gracza. (chyba że karta mówi inaczej, ale nie przypominam sobie takiego przypadku)
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: kozz84 »

Witam chcę się upewnić, czy dobrze to rozumiem. Zagraliśmy pierwszą misję kampanii i wygraliśmy. Jeśli ktoś w etapie osady pójdzie po kowala to dobiera karty z talii z pierwszej misji, nie drugiej? I przez to nie ma szans dobrania legendarnego ekwipunku, ponieważ zostanie on wtasowany dopiero w drugiej misji?

Czyli nie ma sensu iść do niego, lepiej ulepszyć akcję i zwiększyć limit ekwipunku (przynajmniej po pierwszej misji).
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 97 times
Been thanked: 39 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Sarna »

Wydrukowałem kilka przetłumaczonych dodatków, ale wydruki są mniejsze od kart z gry. Powinienem zmienić coś w ustawieniach drukowania? Jak to u Was wygląda?
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 97 times
Been thanked: 39 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Sarna »

Co się dzieje w sytuacji, kiedy mam wyczerpane 3 karty akcji (poza karta z symbolem przygotowania), a efekt gry każe wyczerpać jedną akcję?
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: stary gracz »

Cytat z zasad wprowadzających str.4
"W grze mogą pojawić się efekty, które nakazują bohaterowi wyczerpać jakąś akcję, efekty takie nie mogą jednak wyczerpać akcji z symbolem przygotowania."
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Kartę akcji z symbolem przygotowania wyczerpuje się tylko
w chwili, kiedy aktywowany bohater postanawia wykonać tę
akcję. Inne efekty nie mogą wyczerpać takiej karty.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 97 times
Been thanked: 39 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Sarna »

To wiem. Zastanawiam się natomiast, czy jeśli nie mogę wykonać polecenia z karty, to czy ponosze jakieś dodatkowe konsekwencje, czy po prostu nic się nie dzieje?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: sirafin »

Nic się nie dzieje.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
kci83
Posty: 400
Rejestracja: 24 kwie 2020, 23:45
Has thanked: 75 times
Been thanked: 75 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: kci83 »

Czy akcje zaawansowane powracają po wygranej przygodzie do swojej podstawowej wersji, czy mogę mieć przy końcu kampanii np. 4 zaawansowane akcje przy bohaterze? Zwiększony limit ekwipunku zostaje, tak?
tse
Posty: 17
Rejestracja: 15 sie 2013, 09:52
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: tse »

kci83 pisze: 19 lip 2020, 22:08 Czy akcje zaawansowane powracają po wygranej przygodzie do swojej podstawowej wersji, czy mogę mieć przy końcu kampanii np. 4 zaawansowane akcje przy bohaterze? Zwiększony limit ekwipunku zostaje, tak?
Na tym polega kampania, z kazda przygoda bohaterowie sie rozwijaja i wchodza do nastepnej z bagazem doswiadczen, zreszta zagraj z kasowaniem wszystkiego i napisz czy wygrywasz:)
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 97 times
Been thanked: 39 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: Sarna »

kci83 pisze: 19 lip 2020, 22:08 Czy akcje zaawansowane powracają po wygranej przygodzie do swojej podstawowej wersji, czy mogę mieć przy końcu kampanii np. 4 zaawansowane akcje przy bohaterze? Zwiększony limit ekwipunku zostaje, tak?
Zaawansowane akcje nie resetują się, tak możesz mieć 4 rozwinięte akcje bohatera na koniec kampanii, wręcz dobrze żebyś je rozwinął.
Awatar użytkownika
kci83
Posty: 400
Rejestracja: 24 kwie 2020, 23:45
Has thanked: 75 times
Been thanked: 75 times

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

Post autor: kci83 »

Ok, dzięki za info. to już wiem, że po prostu utrudniałem sobie grę ;).
ODPOWIEDZ