Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Druga przygoda kampanii i kolejne pytanie.
Wykonuję akcję eksploracji. Losuje Spaczeń. Chciałbym wykonać jego odrzucenie a więc muszę wyczerpać kartę akcji. Niestety została mi tylko ta karta która przygotowuje inne więc jej wykorzystać nie mogę. Rozumiem, że w takim przypadku mimo iż chciałem... nie mogłem tego zrobić więc prócz tego, że otrzymałem stan choroba wtasowuję spaczeń do talii (3 wierzchnie karty). Tak zagrałem. Dobrze?
Wykonuję akcję eksploracji. Losuje Spaczeń. Chciałbym wykonać jego odrzucenie a więc muszę wyczerpać kartę akcji. Niestety została mi tylko ta karta która przygotowuje inne więc jej wykorzystać nie mogę. Rozumiem, że w takim przypadku mimo iż chciałem... nie mogłem tego zrobić więc prócz tego, że otrzymałem stan choroba wtasowuję spaczeń do talii (3 wierzchnie karty). Tak zagrałem. Dobrze?
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Nie mam przed oczami zasad do WQ ale z tego co pamiętam to dobrze zagrałeś.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
W 3 i w 4 przygodzie nie udało mi się pokonać Snaka w związku z czym miałem go w finałowej przygodzie. Podczas jej trwania pokonałem go i teraz ... zgodnie z zasadami pokonany Nemezis nie wraca do puli kampanii ale czy w przypadku przetasowania talii wrogów gdy ta się skończy jest tam umieszczany? (Wtasowałem go ale całe szczęście drugi raz się nie pojawił).
Drużyna przemieszcza się do Siedziby Herszta. Najpierw rozstawiam wrogów czy też wykonuję polecenie: "Kiedy drużyna przemieszcza się do tego obszaru, rozstaw Garroka"
(Rozstawiłem najpierw Garroka) a potem resztę wrogów zgodnie z kartą)
Druga część tekstu na karcie Siedziba Herszta: "Kiedy efekt zagrożenia rozstawia wrogów, możesz odrzucić 3 żetony postępu, aby zmniejszyć o 1 liczbę rozstawianych wrogów. Limit dwa razy na rundę - to nie jest błąd?
Runda składa się z 4 faz. Efekt zagrożenia rozstawiający wrogów występuje raz w rundzie, więc jak można skorzystać z tego zapisu dwa razy? Chyba, że można od razu odrzucić 6 żetonów i pozbyć się dwóch wrogów.
Drużyna przemieszcza się do Siedziby Herszta. Najpierw rozstawiam wrogów czy też wykonuję polecenie: "Kiedy drużyna przemieszcza się do tego obszaru, rozstaw Garroka"
(Rozstawiłem najpierw Garroka) a potem resztę wrogów zgodnie z kartą)
Druga część tekstu na karcie Siedziba Herszta: "Kiedy efekt zagrożenia rozstawia wrogów, możesz odrzucić 3 żetony postępu, aby zmniejszyć o 1 liczbę rozstawianych wrogów. Limit dwa razy na rundę - to nie jest błąd?
Runda składa się z 4 faz. Efekt zagrożenia rozstawiający wrogów występuje raz w rundzie, więc jak można skorzystać z tego zapisu dwa razy? Chyba, że można od razu odrzucić 6 żetonów i pozbyć się dwóch wrogów.
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Wlasnie tak korzysta sie z tego dwa razy - odrzuca sie 6 zetonow postepu i odejmuje dwoch wrogow.
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Zapuściłem się dziś dwukrotnie dwoma krasnoludami na samodzielną przygodę - Zagubieni w Ciemnościach. Zarówno za pierwszym jak i drugim razem wszystko szło całkiem nieźle do momentu rozpatrzenia niebieskiego obszaru zagrożenia. Z leża wypełzł Unkel a w jego miejsce pojawiła się Abominacja. Unkel zszedł szybko ale podczas walki z jakimś kolejnym wrogiem wypadł na kości znak Nemezis. Za instrukcją - należy rozpatrzeć jeśli Nemezis jest w dowolnej strefie starć, odkryta w Cieniu albo w leżu Nemezis. Unkela już nie było więc rozpatruję efekt Abominacji - Ten wróg przesuwa się do strefy starć bohatera który ma najmniej wyczerpanych akcji. Pomimo tego, że do pomarańczowego efektu zagrożenia był jeszcze spory kawałek od tego momentu zaczął się początek końca. Zastanawiam się czy dobrze to rozegrałem gdyż na planszy samodzielnej przygody Abominację Rozstawia się dopiero przy pomarańczowym zagrożeniu a wątpię aby po cofnięciu o trzy pola znacznika zagrożeń przez kilka tur nikt nie wyrzucił na kości efektu Nemezis. Czy w tej przygodzie lekceważy się jej efekt?? Czy czegoś nie doczytałem?
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Niestety nie pamiętam jak udało mi się przejść tę przygodę, jedynie co pamiętam to to, że nie sprawiła mi najmniejszego problemu a Abominacje w miarę szybko zaciukałem. Wydaje mi się, że Abominacja powinna wejść do gry zgodnie z zasadami na swojej karcie, natomiast jeśli uważasz, że jest to zbyt trudne to po prostu zignoruj jego zdolność dopóki nie wyjdzie do gry zgodnie z przygodą.Rumcajs pisze:Zapuściłem się dziś dwukrotnie dwoma krasnoludami na samodzielną przygodę - Zagubieni w Ciemnościach. Zarówno za pierwszym jak i drugim razem wszystko szło całkiem nieźle do momentu rozpatrzenia niebieskiego obszaru zagrożenia. Z leża wypełzł Unkel a w jego miejsce pojawiła się Abominacja. Unkel zszedł szybko ale podczas walki z jakimś kolejnym wrogiem wypadł na kości znak Nemezis. Za instrukcją - należy rozpatrzeć jeśli Nemezis jest w dowolnej strefie starć, odkryta w Cieniu albo w leżu Nemezis. Unkela już nie było więc rozpatruję efekt Abominacji - Ten wróg przesuwa się do strefy starć bohatera który ma najmniej wyczerpanych akcji. Pomimo tego, że do pomarańczowego efektu zagrożenia był jeszcze spory kawałek od tego momentu zaczął się początek końca. Zastanawiam się czy dobrze to rozegrałem gdyż na planszy samodzielnej przygody Abominację Rozstawia się dopiero przy pomarańczowym zagrożeniu a wątpię aby po cofnięciu o trzy pola znacznika zagrożeń przez kilka tur nikt nie wyrzucił na kości efektu Nemezis. Czy w tej przygodzie lekceważy się jej efekt?? Czy czegoś nie doczytałem?
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Ta gra z założenia ma być trudna więc nie chciałbym sobie ułatwiać, tylko zagrać zgodnie z zamysłem autora Mi także wydaje się, że Abominacja wchodzi zgodnie z zapisem na swojej karcie a efekt pomarańczowy rozstawia ją ma wypadek gdyby znalazła się w Cieniu. Z drugiej strony kumpel sugerował, że w kompletnej Księdze zasad jest zapis mówiący, że to co na Arkuszu przygody ma pierwszeństwo nad tym co na kartach. Sugerowałoby to, że ta Nemezis wchodzi do gry dopiero na samym końcu ale jakoś to do mnie nie przemawia.
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Chyba faktycznie kolega może mieć rację w tym względzie, jeśli coś jest na arkuszu przygody to zasady są przed innymi zasadami. Ja bym grał tak jak większość zadecyduje, można dzięki temu sterować poziomem trudnościRumcajs pisze:Ta gra z założenia ma być trudna więc nie chciałbym sobie ułatwiać, tylko zagrać zgodnie z zamysłem autora Mi także wydaje się, że Abominacja wchodzi zgodnie z zapisem na swojej karcie a efekt pomarańczowy rozstawia ją ma wypadek gdyby znalazła się w Cieniu. Z drugiej strony kumpel sugerował, że w kompletnej Księdze zasad jest zapis mówiący, że to co na Arkuszu przygody ma pierwszeństwo nad tym co na kartach. Sugerowałoby to, że ta Nemezis wchodzi do gry dopiero na samym końcu ale jakoś to do mnie nie przemawia.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- Kasper
- Posty: 210
- Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Zgadza się, że zapis zasad na arkuszach jest ważniejszy niż zapis w księdze zasad jak i na kartach ale myślę, iż w tym przypadku nie ma tu sprzeczności. W instrukcji (Księga Zasad) str. 9 napisano: „Nemezis to potężni, unikalni wrogowie, którzy pojawiają się w określonych przygodach. Na rewersie każdego arkusza przygody w podpunkcie „Wrogowie” opisano, czy należy dołączyć jakąś nemezis i w jakiej sytuacji wchodzi ona do gry”. Na arkuszu samodzielnej przygody stoi: „…Odłóż na bok karty nemezis Unkela i Abominacji – żadne z nich nie zaczyna w leżu nemezis, ale mogą zostać tam przesunięci albo rozstawieni przez efekt zagrożenia.” Mogą czyli nie muszą być rozstawieni w wyniku efektu zagrożenia.
Ja interpretuję to tak, że jeśli do pomarańczowego efektu zagrożenia Abominacja nie wyjdzie z leża lub też trafi do Cienia w wyniku okoliczności gry (w sferze jest 3 wrogów Nemezis ma się tam przesunąć ale nie ma miejsca więc zadaje obrażenia i idzie do Cienia) wtedy ją Rozstawiamy. W przeciwnym wypadku wypełza wcześniej. Podobną interpretację znalazłem na BGG w nieoficjalnym FAQ:
DELVE QUEST - When the Abomination is in the nemesis area, will a nemesis die result make him
engage me?
Yes, he will come out early if you roll a nemesis result while he is in the nemesis are.
Pomijając interpretację zasad. Scenariusz rozegrałem kilkukrotne w dwóch wariantach. W pierwszym Abominacja wychodzi dopiero przy pomarańczowym zagrożeniu poszło dość łatwo. Za drugim razem grałem tak jak opisałem powyżej… do tej pory nie udało mi się ukończyć tego scenariusza
I na zakończenie. W arkuszu scenariusza: „W poszukiwaniu Karaz Ankor” Abominację także każą rozstawić w momencie gdy wskaźnik zagrożenia dojdzie do pola pomarańczowego pierwszego rzędu ale także wtedy gdy drużyna przemieści się z trzeciego obszaru poziomu II co nie zawsze idzie z sobą w parze…
Myślę, że zapisy te są na wypadek wyjątkowego szczęścia (brak na kostce efektu Nemezis) lub pewnych okoliczności zaistniałych w grze aby Nemezis miało szansę wypełznąć z leża/cienia.
Ja interpretuję to tak, że jeśli do pomarańczowego efektu zagrożenia Abominacja nie wyjdzie z leża lub też trafi do Cienia w wyniku okoliczności gry (w sferze jest 3 wrogów Nemezis ma się tam przesunąć ale nie ma miejsca więc zadaje obrażenia i idzie do Cienia) wtedy ją Rozstawiamy. W przeciwnym wypadku wypełza wcześniej. Podobną interpretację znalazłem na BGG w nieoficjalnym FAQ:
DELVE QUEST - When the Abomination is in the nemesis area, will a nemesis die result make him
engage me?
Yes, he will come out early if you roll a nemesis result while he is in the nemesis are.
Pomijając interpretację zasad. Scenariusz rozegrałem kilkukrotne w dwóch wariantach. W pierwszym Abominacja wychodzi dopiero przy pomarańczowym zagrożeniu poszło dość łatwo. Za drugim razem grałem tak jak opisałem powyżej… do tej pory nie udało mi się ukończyć tego scenariusza
I na zakończenie. W arkuszu scenariusza: „W poszukiwaniu Karaz Ankor” Abominację także każą rozstawić w momencie gdy wskaźnik zagrożenia dojdzie do pola pomarańczowego pierwszego rzędu ale także wtedy gdy drużyna przemieści się z trzeciego obszaru poziomu II co nie zawsze idzie z sobą w parze…
Myślę, że zapisy te są na wypadek wyjątkowego szczęścia (brak na kostce efektu Nemezis) lub pewnych okoliczności zaistniałych w grze aby Nemezis miało szansę wypełznąć z leża/cienia.
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Zwrot: "Wskaż bohatera" na karcie wsparcia odnosi się oczywiście do innego członka drużyny. A czy zapis: "Wybierz 1 bohatera" (karty Kapłana) może odnosić się do niego samego? Moim zdaniem tak, niemniej podczas dzisiejszej rozgrywki rozgorzała dość zażarta dyskusja.... Może ktoś potwierdzi bądź zaprzeczy czy tak należy interpretować ten tekst.
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Gdzie na karcie wsparcia jest zwrot "Wskaż bohatera"? Specjalnie sprawdziłem wszystkie karty kilka razy i chyba niepotrzebnie tego szukałem
Co do samego problemu:
- wskazany bohater\wróg (target hero\enemy), to cel dla jakiejś akcji.
- wybierz bohatera\wroga (choose hero\enemy), to cel dla jakiegoś pomniejszego efektu.
Dzięki temu łatwo rozróżnić, kiedy jakieś polecenie odnosi się do celu wskazanego przez akcję, a kiedy do celu wybranego przez efekt, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby w obu przypadkach cel był ten sam.
Każda akcja ma własne zasady dotyczące wskazywanego celu (odpoczynek na siebie, wsparcie na innego bohatera, atak na wroga, eksploracja na aktywny obszar). W przypadku wybieranego celu masz dowolność, o ile polecenie nie ogranicza cię w jakiś sposób, tak więc np. kapłan wykonując akcję odpoczynku może dać stan wzmocnienie sobie albo innemu bohaterowi.
Co do samego problemu:
- wskazany bohater\wróg (target hero\enemy), to cel dla jakiejś akcji.
- wybierz bohatera\wroga (choose hero\enemy), to cel dla jakiegoś pomniejszego efektu.
Dzięki temu łatwo rozróżnić, kiedy jakieś polecenie odnosi się do celu wskazanego przez akcję, a kiedy do celu wybranego przez efekt, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby w obu przypadkach cel był ten sam.
Każda akcja ma własne zasady dotyczące wskazywanego celu (odpoczynek na siebie, wsparcie na innego bohatera, atak na wroga, eksploracja na aktywny obszar). W przypadku wybieranego celu masz dowolność, o ile polecenie nie ogranicza cię w jakiś sposób, tak więc np. kapłan wykonując akcję odpoczynku może dać stan wzmocnienie sobie albo innemu bohaterowi.
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Słusznie powinno być "Wskazany bohater".
Niemniej z tego co piszesz miałem rację.
Niemniej z tego co piszesz miałem rację.
- maciejo
- Posty: 3356
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 129 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Hej ,mam dwa pytamka.
1,Kto odkrywa kartę lochu,aktualny Dowódca drużyny ?
2.Cz tekst na karcie lochu dotyczy tylko osoby odkrywającej tą kartę,
np: wylecz 3 rany.Czy to dotyczy tylko odkrywającego kartę czy też mogę wyleczyć po jednej ranie trzem bohaterom?
1,Kto odkrywa kartę lochu,aktualny Dowódca drużyny ?
2.Cz tekst na karcie lochu dotyczy tylko osoby odkrywającej tą kartę,
np: wylecz 3 rany.Czy to dotyczy tylko odkrywającego kartę czy też mogę wyleczyć po jednej ranie trzem bohaterom?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
1. Kartę lochu odkrywa Gracz wykonujący akcję Eksploracja.
2. Efekt karty dotyczy tylko bohatera tegoż Gracza. (chyba że karta mówi inaczej, ale nie przypominam sobie takiego przypadku)
2. Efekt karty dotyczy tylko bohatera tegoż Gracza. (chyba że karta mówi inaczej, ale nie przypominam sobie takiego przypadku)
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Witam chcę się upewnić, czy dobrze to rozumiem. Zagraliśmy pierwszą misję kampanii i wygraliśmy. Jeśli ktoś w etapie osady pójdzie po kowala to dobiera karty z talii z pierwszej misji, nie drugiej? I przez to nie ma szans dobrania legendarnego ekwipunku, ponieważ zostanie on wtasowany dopiero w drugiej misji?
Czyli nie ma sensu iść do niego, lepiej ulepszyć akcję i zwiększyć limit ekwipunku (przynajmniej po pierwszej misji).
Czyli nie ma sensu iść do niego, lepiej ulepszyć akcję i zwiększyć limit ekwipunku (przynajmniej po pierwszej misji).
- Sarna
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 39 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Wydrukowałem kilka przetłumaczonych dodatków, ale wydruki są mniejsze od kart z gry. Powinienem zmienić coś w ustawieniach drukowania? Jak to u Was wygląda?
- Sarna
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 39 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Co się dzieje w sytuacji, kiedy mam wyczerpane 3 karty akcji (poza karta z symbolem przygotowania), a efekt gry każe wyczerpać jedną akcję?
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 69 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Cytat z zasad wprowadzających str.4
"W grze mogą pojawić się efekty, które nakazują bohaterowi wyczerpać jakąś akcję, efekty takie nie mogą jednak wyczerpać akcji z symbolem przygotowania."
"W grze mogą pojawić się efekty, które nakazują bohaterowi wyczerpać jakąś akcję, efekty takie nie mogą jednak wyczerpać akcji z symbolem przygotowania."
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Kartę akcji z symbolem przygotowania wyczerpuje się tylko
w chwili, kiedy aktywowany bohater postanawia wykonać tę
akcję. Inne efekty nie mogą wyczerpać takiej karty.
- Sarna
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 39 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
To wiem. Zastanawiam się natomiast, czy jeśli nie mogę wykonać polecenia z karty, to czy ponosze jakieś dodatkowe konsekwencje, czy po prostu nic się nie dzieje?
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Czy akcje zaawansowane powracają po wygranej przygodzie do swojej podstawowej wersji, czy mogę mieć przy końcu kampanii np. 4 zaawansowane akcje przy bohaterze? Zwiększony limit ekwipunku zostaje, tak?
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Na tym polega kampania, z kazda przygoda bohaterowie sie rozwijaja i wchodza do nastepnej z bagazem doswiadczen, zreszta zagraj z kasowaniem wszystkiego i napisz czy wygrywasz:)
- Sarna
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 39 times
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Zaawansowane akcje nie resetują się, tak możesz mieć 4 rozwinięte akcje bohatera na koniec kampanii, wręcz dobrze żebyś je rozwinął.
Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game
Ok, dzięki za info. to już wiem, że po prostu utrudniałem sobie grę .