51. Stan - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
gath
Posty: 203
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

51. Stan - pytania i wątpliwości

Post autor: gath »

Po przejrzeniu instrukcji mam pytanka odnośnie robotników.
Wystawiamy robotników na własne akcje lub na otwarte karty produkcyjne przeciwników i nie ruszamy już ich stamtąd do końca tury?
Jak zatem interpretować zapis instrukcji: „Robotnik wysłany do Lokacji przeciwnika automatycznie staje się jego żetonem Robotnika i przeciwnik może go w normalny sposób zagrywać do końca bieżącej fazy” Czy to znaczy, że robotnicy na kartach produkcyjnych mogą być przez właścicieli tych kart przesunięci na własne karty akcji lub na otwarte karty produkcyjne przeciwników?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: 51szy Stan

Post autor: ozy »

Nie, nic nie przemieszczamy między kartami. Gracz po prostu dostaje nowego "swojego" robotnika i może go jeszcze w tej turze wykorzystać. Dlatego trzeba planować gdzie i KIEDY wysyłamy naszych robotników, tak by wróg miał z tego minimalny pożytek.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
gath
Posty: 203
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: 51szy Stan

Post autor: gath »

Dzięki Ozy za info, czyli jeżeli położę robotnika (i żeton frakcji) na fabryce przeciwnika to zostaje on tam już do końca tury, a przeciwnik dostaje dodatkowego robotnika z puli (skończy się to tym, że jeżeli wyśle go do mojej fabryki to ja również biorę dodatkowego robotnika i będziemy odbijać piłeczkę, aż skończą nam się żetony frakcji) – chyba jest to trochę przekombinowane, albo ja nie trybię o co chodzi. Jeżeli można, proszę o jakiś przykład, który wyjaśni sprawę.
Akcja: Wysłanie 2 Robotników do ponownej pracy w lokacji. Czyli 2 robotników wysyłamy do lokacji w której już jakiś jest, a do innych lokacji wysyłamy po jednym?
Palmer
Posty: 1266
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: 51szy Stan

Post autor: Palmer »

Aby ponownie użyć lokacji przeciwnika trzeba wysłać 2 robotników,
jeżeli dobrze pamiętam jednej lokacji przeciwnika można użyc maksymalnie 2 razy, a swojej 3 (ALE GŁOWY NIE DAM)
Awatar użytkownika
aswiech
Posty: 1014
Rejestracja: 16 sty 2007, 11:33
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Kontakt:

Re: 51szy Stan

Post autor: aswiech »

Palmer pisze:Aby ponownie użyć lokacji przeciwnika trzeba wysłać 2 robotników,
jeżeli dobrze pamiętam jednej lokacji przeciwnika można użyc maksymalnie 2 razy, a swojej 3 (ALE GŁOWY NIE DAM)
Nie, lokacji przeciwnika mozesz uzyc raz.
Sytuacja z dwoma robotnikami jest taka, ze gdy lokacja wymaga do jej "odpalenia" robotnika, drugie "odpalenie" robi sie za pomoca dwoch robotnikow.
Nie ma nic o tym w instrukcji, czy mozna to robic wiecej razy, ani czy 3 raz kosztuje 3 robotnikow.
Mowie o instrukcji, ktora dostalem:)
gath pisze:Dzięki Ozy za info, czyli jeżeli położę robotnika (i żeton frakcji) na fabryce przeciwnika to zostaje on tam już do końca tury, a przeciwnik dostaje dodatkowego robotnika z puli (skończy się to tym, że jeżeli wyśle go do mojej fabryki to ja również biorę dodatkowego robotnika i będziemy odbijać piłeczkę, aż skończą nam się żetony frakcji) – chyba jest to trochę przekombinowane, albo ja nie trybię o co chodzi. Jeżeli można, proszę o jakiś przykład, który wyjaśni sprawę.
Akcja: Wysłanie 2 Robotników do ponownej pracy w lokacji. Czyli 2 robotników wysyłamy do lokacji w której już jakiś jest, a do innych lokacji wysyłamy po jednym?
Zeton frakcji kladziesz na lokacji przeciwnika wlasnie po to, by zaznaczyc, ze NIE MOZESZ wysylac do niej wiecej swoich robotnikow. Robotnik, ktorego wyslales, staje sie robotnikiem Twojego przeciwnika, w zwiazku z czym on moze go wyslac do Twojej lokacji, na ktorej nie ma jego zetonu.
Jedna z wazniejszych decyzji w grze jest ustalanie CZY wylozyc lokacje, ktora daje mozliwosc wjazdu do niej naszym przeciwnikom. Z jednej strony - mozliwy robotnik, z drugiej - dostaja to co my:)
Drugie pytanie wyjasnilem powyzej. Dowyjasniajac: robotnik wyslany do naszej lokacji przez przeciwnika staje sie naszym w ten sposob, ze po prostu bierzesz go na karte frakcji. W zwiazku z tym, jesli ta lokacja wymaga uzycia przez Ciebie robotnika, jej pierwsze wykorzystanie wiaze sie z wyslaniem jednego.
Wiem, ze to troche zakrecone, ale w grze bardzo gladko dziala.
PlanShow - Srodziemie
Z PlanShow --> http://planshow.blox.pl (PlanshowB)
Czas na PlanshowC
Awatar użytkownika
gath
Posty: 203
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: 51szy Stan

Post autor: gath »

Dzięki. Teraz gra pójdzie gładko. Aha, na stronie 9 jest napisane, że z jednej (własnej) lokacji można skorzystać maksymalnie 2 razy w turze.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
aswiech
Posty: 1014
Rejestracja: 16 sty 2007, 11:33
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Kontakt:

Re: 51szy Stan

Post autor: aswiech »

gath pisze:Dzięki. Teraz gra pójdzie gładko. Aha, na stronie 9 jest napisane, że z jednej (własnej) lokacji można skorzystać maksymalnie 2 razy w turze.
Pozdrawiam.
Tej instrukcji nie mialem:) Czy tez - nie czytalem jeszcze. Czekam na gre:)

A moze czytalem? I tak rzadko sie zdarzalo, by wyslac po raz drugi. Chyba nawet nie pomyslelismy o trzecim...
PlanShow - Srodziemie
Z PlanShow --> http://planshow.blox.pl (PlanshowB)
Czas na PlanshowC
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 349 times
Been thanked: 83 times

Re: 51. Stan

Post autor: Kurczu »

Mam wątpliwość odnośnie zdobyczy. Podkłada je się pod karty frakcji i ewentualnie inne (np. Biurowiec, Ratusz) dają one jednorazowy bonus, można w każdej chwili je odrzucić. Czyli jeśli mam tylko wystawioną kartę frakcji z wolnym jednym slotem (np. już mam dwie umowy) to i tak mogę wykładać ile chcę zdobyczy, gdyż od razu po uzyskaniu bonusa będę je odrzucał.
Czy dobrze interpretuję zasady?
Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 485 times
Kontakt:

Re: 51. Stan

Post autor: yosz »

Nie, kartę zdobyczy odrzucasz w czasie produkcji (po fazie wypatrywania) i dopiero wtedy dostajesz surowce z tej karty. Możesz wcześniej ją wyrzucić żeby zastąpić ją jakąś inną ale wtedy nie dostaniesz zdobytych surowców
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
aswiech
Posty: 1014
Rejestracja: 16 sty 2007, 11:33
Lokalizacja: Myślenice/Kraków
Kontakt:

Re: 51. Stan

Post autor: aswiech »

Uprzedzajac kolejne pytanie. Sa karty (nie mam przy sobie, nie jestem wiec w stanie sprawdzic), ktore wlasnie przynosza punkty zwyciestwa za zdobycze/umowy tak odrzucane (tzn. odrzucam w fazie akcji, wiec nie dostaje zdobyczy/umowy). Odrzucone w fazie produkcji sie nie licza (czyli nie dostajemy zdobyczy+PZ). Sprawdzalem u zrodel:)
Ostatnio zmieniony 06 paź 2010, 15:27 przez aswiech, łącznie zmieniany 1 raz.
PlanShow - Srodziemie
Z PlanShow --> http://planshow.blox.pl (PlanshowB)
Czas na PlanshowC
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 485 times
Kontakt:

Re: 51. Stan

Post autor: yosz »

Tak - ale ta ikonka jest opisana z tyłu instrukcji (a dokładniej jest opisana analogiczna, że odrzucamy umowę i zdobywamy punkt zwycięstwa)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 349 times
Been thanked: 83 times

Re: 51. Stan

Post autor: Kurczu »

Dzięki za odpowiedź.
Już jestem po pierwszej partii i kolejnym przeczytaniu instrukcji i już wszystko wiem, mam tylko ostatnią drobną wątpliwość.
Karty takie jak Koszary, czy Magazyn w typie kart mają dowolny surowiec. Czy jest to kolejny typ karty, czy mogę sobie to zastąpić dowolnym surowcem? np. Lokację, która ma typ Złom, zastąpić Magazynem.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 485 times
Kontakt:

Re: 51. Stan

Post autor: yosz »

to jest kolejny typ kart... chyba ;) nie ma nic w instrukcji że to dowolny typ karty 'surowcowy' więc wnioskuję że nie
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 349 times
Been thanked: 83 times

Re: 51. Stan

Post autor: Kurczu »

Też tak podejrzewam, bo na jednej z kart jest typ dowolnego surowca oraz typ broni, więc jeśli to byłby faktycznie uniwersalny surowiec to broni już by nie dawali.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 485 times
Kontakt:

Re: 51. Stan

Post autor: yosz »

To ja mam pytanie:
- lider dający punkty za wystawienie jakiegoś rodzaju karty. Czy przebudowa też się w to wlicza czy to musi być nowa karta?
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 349 times
Been thanked: 83 times

Re: 51. Stan

Post autor: Kurczu »

Moim zdaniem przebudowa się wlicza, ale głowy nie dam.

EDIT: to może podam uzasadnienie :P
w indeksie symboli odnośnie zdolności liderów jest napisane "Po wystawieniu karty typu xxx otrzymujesz 1 PZ.", a w opisie akcji przebudowa są użyte słowa jak wprowadzenie lokacji, czy budowa, więc to brzmi zdecydowanie brzmi jak wystawienie.

EDIT 2: Kluczowe pytanie. Przy akcji podbój wymagany jest surowiec broń? nawet jeśli wcześniej spełniłem wymagania zasięgu czy nie? (analogicznie paliwo do współpracy i złom do przyłączenia). Moje pytanie jest stąd, że na stronie 8 nie ma ani słowa o przymusie zapłaty tych surowców. Natomiast na stronie 4, gdzie jest ogólny opis faz jest zdanie "Surowce służą do wykonywania określonych akcji, najczęściej Broń służy do Podbojów, Paliwo do nawiązywania Współpracy, Złom do Przyłączania Lokacji, a Budulec do Przebudowy Lokacji." Szczególnie mylące jest to słowo 'najczęściej', brzmi to dla mnie jak zazwyczaj, ale nie jest to stałą regułą, więc jak to jest? płacę te dodatki czy nie?
Wydaje mi się, że płacę, tylko szkoda, że w szczegółowym opisie akcji na stronie 8 nie ma o tym słowa.

UPDATE: Po długiej i wnikliwej analizie stwierdzam, że nie płaci się tych dodatków. Jedyne opłaty surowcowe, których nie ma zaznaczonych na kartach to opłata jednego Budulca przy przebudowie lokacji oraz jedna Broń za zmianę lidera.

Ostatnie pytanie :) sorry za ten cały spam, ale gra bardzo mi się podoba, więc chciałbym mieć absolutną jasność odnośnie zasad.
Zaniepokoiła mnie karta Archiwum, jest to jedyna karta w grze, która jest kartą Akcji, czyli wymaga robotnika, a jej zdolność to wymiana robotnika na PZ, czyli w skrócie za dwóch robotników dostaję 1 PZ, a karty Koszary i Zlodziejska Karawana jako cechę lokacji mają kradzież surowca, lecz bez użycia robotnika, natomiast jest symbol użycia dwóch robotników, aby skorzystać z właściowści. Trochę to pokrętnie opisałem, ale jak się porówna kartę Koszary i Archiwum to od razu widać o co mi chodzi. I teraz pytanie jaka tu jest różnica w opłacie robotników? Jedyne co mi przychodzi do głowy to sytuacja, gdy chcemy drugi raz skorzystać ze zdolności danej lokacji, co w przypadku Archiwum będzie kosztować 3 robotników, a w przypadku Koszar chyba 4, ale tu głowy nie dam.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 485 times
Kontakt:

Re: 51. Stan

Post autor: yosz »

Aby podbić jakąś lokalizację która jest oddalona o 2 należy w jakiś sposób tam dojechać. Możemy mieć np żetony kontaktu (czerwone -> podbój) o tej wartości, albo jednorazowe karty kontaktu na ręce które dają taką możliwość. W innym przypadku będzie trzeba skorzystać z podstawowych kart kontaktu, tyle że na tych kartach jest już cena -> broń, którą trzeba wydać. Jednorazowa karta Mutki nie ma kosztu więc po prostu ją zagrywamy i podbijamy lokalizację, ale jednorazowa karta Najemnicy już ma, zagrywamy, płacimy i podbijamy - trzeba się po prostu trzymać ikonografii :)

Co do sformułowania "Zazwyczaj" - po prostu jest to ogólny opis co może się dziać w grze dzięki tym surowcom. 3 frakcje używają złomu do przyłączenia lokalizacji ale Federacja Appalachów używa surowca i jednej karty. Więc zazwyczaj złom służy do przyłączania Lokalizacji (nie Lokacji bo w języku polskim nie ma takiego słowa jak Lokacja :P)

Archiwum - wysyłasz robotnika (kładziesz go na karcie) żeby skorzystać z karty. Akcja na karcie mówi - odrzuć jednego robotnika żeby dostać 1 VP więc tak robisz. Jak chcesz jeszcze raz w tej rundzie skorzystać z archiwum wysyłasz na kartę dwóch robotników i wykonujesz akcję - czyli poświęcasz robotnika z karty bazy za 1 VP

Karty Karawana i Archiwum tak jak jest napisane na stronie 9 - potrzebują dwóch robotników do wysłania na kartę żeby wykorzystać akcję na tych kartach (są dwa symbole robotników). Ponowne wykorzystanie takiej karty w tej samej turze wymaga wysłania jednego robotnika więcej czyli trzech.

Trzymaj się po prostu ikonografii - jeżeli w akcji jest SUROWIEC/LUDŹ -> jakaś akcja to musisz wydać taki żeton (oczywiście po wcześniejszym wysłaniu robotnika na tą kartę). Jak nie ma to po prostu po wysłaniu robotnika coś dostajesz (albo np kradniesz surowiec)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 51. Stan

Post autor: Tycjan »

@ChosenOne Karta z symbolem uniwersalnego surowca to kolejny typ karty.

Jest tak jak Yosz napisał.

@Yosz: "- lider dający punkty za wystawienie jakiegoś rodzaju karty. Czy przebudowa też się w to wlicza czy to musi być nowa karta?"
Tak daje PZ, bo przebudowa to jest wystawienie z "ominięciem" zasięgu/odległości.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: 51. Stan

Post autor: Andy »

yosz pisze:w języku polskim nie ma takiego słowa jak Lokacja :P
Ależ jest!
lokacja
1. «w XII–XIV w.: zakładanie wsi lub miasta»
2. «wieś lub miasto założone w ten sposób; też: przywilej, na podstawie którego je założono»
3. «wykrywanie obiektów za pomocą fal elektromagnetycznych lub akustycznych»
Trzecie znaczenie świetnie odpowiada Fazie Wypatrywania. :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 349 times
Been thanked: 83 times

Re: 51. Stan

Post autor: Kurczu »

Dzięki za odpowiedzi.
Czyli z tego wynika, że koszt użycia Archiwum i Koszar jest taki sam mimo, że opis tego na karcie jest różny.
Odnośnie słowa Lokacja to tylko chciałem trzymać się słownictwa z instrukcji :P
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Wookie »

Mam pytanie:

jeśli karta daje żeton Kontaktu o wartości 3, a takowych nie ma w pudełku (oprócz jednego uniwersalnego), to co powinienem zrobić? Zapamiętać, że go mam, czy dać 2 i 1 ?
Awatar użytkownika
zath
Posty: 514
Rejestracja: 13 lis 2009, 09:55
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: zath »

A ja mam takie pytanie. Co oznaczają te ostatnie 4 symbole? Próbuję to jakoś skojarzyć pamięciowo, ale np: "na koniec fazy wypatrywania..." a na ikonce jest podświetlona trzecia karta. Albo: "po dociągnięciu swojej pierwszej karty" a podświetlona jest karta pierwsza i trzecia. Wyjaśni mi to ktoś?

edit: ok, zajrzałem do angielskiej instrukcji zgodnie z sugestiami i widzę, że tam były po prostu błędy. Teraz ma to nieco większy sens, więc nvm.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2010, 23:57 przez zath, łącznie zmieniany 1 raz.
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: jax »

3 uwagi na temat przepisów (wciąż niejasnych jak dla mnie)

1.)
cezner pisze:A mówiłem, że z tym liczeniem punktów zwycięstwa będzie problem bo w instrukcji jest to źle napisane!!!

Karty które dają punkty zwycięstwa za inne wyłożone karty, czyli z symbolem "=" dają maksymalnie 3 punkty, a nie trzy żetony punktów.
Czyli jeśli są wyłożone 3 karty z symbolem cegły i wykładamy kartę która daje nam punkty zwycięstwa za karty z cegłą, to natychmiast bierzemy i kładziemy na tej karcie trzy żetony punktów zwycięstwa, każdy wart 1 punkt. I ta karta już więcej nam nie da punktów!!!
Jeśli mamy wyłożone 4 karty z symbolem cegły, to na karcie punktującej i tak kładziemy 3 żetony, każdy wart 1 punkt.
Jeśli mamy wyłożone dwie karty z cegłą, na karcie punktującej kładziemy dwa żetony, każdy wart 1 punkt. Jeśli następnie wyłożymy kolejną kartę z symbolem cegły, na karcie punktującej dokładamy jeden żeton wart 1 punkt. I koniec. Więcej ta karta nie zapunktuje.
Mam nadzieję, że wyjaśniłem to jasno...
Dzięki za wyjaśnienia. Z instrukcji kompletnie nie wynika, kiedy przyznaje się PZ z kart z symbolem '='.

2.) powyzsza wypowiedź ceznera wzbudziła we mnie jednak również niepokój, bo wynika z niej że na karcie mogą być max. 3 punkty zwycięstwa. Tymczasem w instrukcji jest wyraźnie mowa o ŻETONACH - że mogą być 3 żetony (np. 3 x 2 punkty zwycięstwa). Nawet w paragrafie 'Reguła 3 gniazd na kartach lokacji' wyraźnie jest napisane: 'karty produkujące w określonych warunkach żeton PZ (o nominale 1,2 itd.), po trzykrotnym wyprodukowaniu żetonu PZ przestają produkować punkty zwycięstwa."

Czyli jak w końcu? Mogą być na karcie 3 PZty (i instrukcja jest do kolejnej poprawki) czy też mogą być na karcie 3 żetony z PZ (np. 3x2PZ) ?

3.) czy korzystając z akcji Przebudowa na karcie mogę zrobić nią drugą przebudowę (bez żetonu przebudowy)? czy korzystając z akcji Przebudowa na karcie płacę Budulec?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Tycjan »

@jax:
1. Karta produkuje maksymalnie 3 żetony o nominale zgodnym z tym co jest na karcie (1 lub 2 gwiazdki, PZ)

2. Standardowo możesz zrobić 1 przebudowę na turę, ale karty dajace żetony przebudowy pozwalaja to "obejść" i dokonać możemy kolejne przebudowy właśnie za pomoc tych żetonów.
Koparka, Mr President daja żetony przebudowy bez budulca, a karta spychacz po przyniesieniu przez jednego robotnika cegłówki daję żeton przebudowy bez patrzenia na ikony.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Tycjan »

Jeszcze w sprawie symbolu "=" na przykładzie karty Rafineria, bo nie wiem czy to jest jasne. Jeżeli na stole leża już np. 2 karty z symbolem paliwa i wyłożymy kartę Rafineria to kładziemy na niej 3 żetony warte 1PZ, ale jeżeli w jakiś sposób jedna z tych dwòch wcześniejszych kart nam "zniknie" ze stołu, np. przebudowa to wtedy z Rafinerii ściagamy jeden PZ bo na stole sa już tylko dwie karty z paliwem.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
ODPOWIEDZ