51. Stan - pytania i wątpliwości
- maciejo
- Posty: 3349
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 127 times
Re: 51. Stan
siemka
wie ktoś jak mam rozpatrzyć kartę KNAJPA w przypadku zastosowania jej jako UMOWY w WARIANCIE SOLO
wie ktoś jak mam rozpatrzyć kartę KNAJPA w przypadku zastosowania jej jako UMOWY w WARIANCIE SOLO
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: 51. Stan
1) Generalnie jest kilka kart, które w trybie solo nie wiadomo jak działają. Czy istnieje jakaś pełna lista? Bo nawet te kilka wspomnianych w regułach trybu solo nie do końca się pokrywaja z rzeczywistoscia...
2) Poza tym, na forum na BGG padly pytania, ktore mozna by zawrzec w jednym dylemacie:
Czy po jakichkolwiek modyfikacjach w Fazie Wypatrywania wynikajacych ze zdolnosci kart gdy kolejka wybierania przechodzi na nastepna osobe to obowiazujaca jest LICZBA kart sposrod ktorych ta osoba wybiera czy ZASADA DODANIA karty, jesli taka wynika ze schematu?
Z dotychczasowej lektury watkow o grze wywnioskowalam, ze obowiazujaca jest zasada dodawania karty do rzedu. ale chcialabym to potwierdzic
2) Poza tym, na forum na BGG padly pytania, ktore mozna by zawrzec w jednym dylemacie:
Czy po jakichkolwiek modyfikacjach w Fazie Wypatrywania wynikajacych ze zdolnosci kart gdy kolejka wybierania przechodzi na nastepna osobe to obowiazujaca jest LICZBA kart sposrod ktorych ta osoba wybiera czy ZASADA DODANIA karty, jesli taka wynika ze schematu?
Z dotychczasowej lektury watkow o grze wywnioskowalam, ze obowiazujaca jest zasada dodawania karty do rzedu. ale chcialabym to potwierdzic
Re: 51. Stan
Musisz chyba stworzyć własną zasadęmaciejo pisze:siemka
wie ktoś jak mam rozpatrzyć kartę KNAJPA w przypadku zastosowania jej jako UMOWY w WARIANCIE SOLO
Ale to ciekawe że przeoczyli coś takiego...chyba będzie potrzebny tryb solo 2.0v
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: 51. Stan
Stara biblioteka w opisie zasad SOLO też nie bardzo chce się zgodzić
mam pytanie (apropos dyskusji na BGG) odnośnie przyłączonych: Targowiska, Osady i Wraku Transportera - czy można w wyniku akcji wziąć Uniwersalny Surowiec czy należy ten symbol traktować jako "dowolny" surowiec i wziąć jednak konkretny?
mam pytanie (apropos dyskusji na BGG) odnośnie przyłączonych: Targowiska, Osady i Wraku Transportera - czy można w wyniku akcji wziąć Uniwersalny Surowiec czy należy ten symbol traktować jako "dowolny" surowiec i wziąć jednak konkretny?
- maciejo
- Posty: 3349
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 127 times
Re: 51. Stan
właśnie dostałem odpowiedź od trzewikaRoballo pisze:Musisz chyba stworzyć własną zasadęmaciejo pisze:siemka
wie ktoś jak mam rozpatrzyć kartę KNAJPA w przypadku zastosowania jej jako UMOWY w WARIANCIE SOLO
Ale to ciekawe że przeoczyli coś takiego...chyba będzie potrzebny tryb solo 2.0v
cytuję:
"Jako trzecią kartę ciągniesz jedną z 2 kart."
no i chyba już wszystko jasne
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Dzika Mrówka
- Posty: 150
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:11
Re: 51. Stan
Pytanie odnośnie składowania surowców:
Kiedy wrzucamy surowce do Starej Fabryki/Piwnic oraz Bunkra/Magazynu?
- w czasie produkcji
- w dowolnym momencie nawet podczas tury innego gracza
- podczas własnej tury poza akcją
- podczas czyszczenia?
Kiedy wrzucamy surowce do Starej Fabryki/Piwnic oraz Bunkra/Magazynu?
- w czasie produkcji
- w dowolnym momencie nawet podczas tury innego gracza
- podczas własnej tury poza akcją
- podczas czyszczenia?
Nie cierpię nie grać w gry planszowe!!
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: 51. Stan
Kiedy chcesz.
A jak można coś wrzucić podczas tury innego gracza?Przychodzi mi na myśl tylko przeniesienie z innej karty z zegarkiem, tylko po co?
EDIT: nadinterpretowałam pytanie heh
A jak można coś wrzucić podczas tury innego gracza?
EDIT: nadinterpretowałam pytanie heh
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2011, 08:19 przez Veridiana, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dzika Mrówka
- Posty: 150
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:11
Re: 51. Stan
Hmm...Veridiana pisze:Kiedy chcesz.
Kiedy chcę to chyba nie bardzo, bo mogę zachcieć gdy mi chce go ktoś ukraść.
Nie cierpię nie grać w gry planszowe!!
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: 51. Stan
Kiedy chcesz, ale w czasie gdy możesz zrobić jakąś akcję, czyli podczas własnej tury - niezależnie, czy jest to pierwszy ruch, czy już ostatnie działaniaDzika Mrówka pisze:Hmm...Veridiana pisze:Kiedy chcesz.
Kiedy chcę to chyba nie bardzo, bo mogę zachcieć gdy mi chce go ktoś ukraść.
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: 51. Stan
Mam pytanie odnośnie przechowywania żetonów surowców na karcie lidera. Czy to przechowywanie tyczy się tylko żetonów, które otrzymuje się jednorazowo od lidera czy też jak zostają mi jakieś żetony na koniec tury (oczywiście takie same i w tej samej ilości co na karcie), to moge je umieścić na karcie lidera żeby je przechować na kolejną turę?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: 51. Stan
Lider trzyma tylko to co sam przyniósł. Pozostałe surowce odpadają. Lider to nie magazyn.Edwardo pisze:Mam pytanie odnośnie przechowywania żetonów surowców na karcie lidera. Czy to przechowywanie tyczy się tylko żetonów, które otrzymuje się jednorazowo od lidera czy też jak zostają mi jakieś żetony na koniec tury (oczywiście takie same i w tej samej ilości co na karcie), to moge je umieścić na karcie lidera żeby je przechować na kolejną turę?
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: 51. Stan
dzięki, właśnie zauważyłem, że była już odpowiedź na takie pytanie wcześniej, sorry...
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: 51. Stan
Uff, przekopałem się przez 9 stron wątpliwości w zasadach. Trochę tego jest (mógłby ktoś to zebrać i stworzyć jakiś FAQ, łatwiej byłoby znaleźć interesujący temat i pytania by się nie powtarzały). Mam nadzieję, że moje wątpliwości jeszcze nie zostały wyjaśnione i nie zostanę posądzony o lenistwo albo wrodzoną ślepotę
1. Wystawiając kartę powiedzmy "wrak czołgu" (typ , która daje mi 1pz za każdą kartę typu "pomnik") dostaję od razu jeden punkt na tą kartę jeśli wystawiając jej nie mam żadnej innej? Czytając wątek zauważyłem, że punkty mogą nam znikać... I nie zostało to wyjaśnione.
3. co się dzieje ze znacznikiem przeciwnika, który skorzystał z danej lokacji (produkcja otwarta), gdy zostanie ona w czasie mojej tury przebudowana? Logiczne by było, że zostanie odłożona na bok, bo już akcję wykorzystał. No bo nie położymy jej na nową kartę bo z niej nie skorzystał. Niestety... instrukcja tego wyjątku nie opisuje.
4. Grę kupiłem 2 tygodnie temu. W głównym wątku toczyła się dość ostra dyskusja o braku żetonów. W mojej wersji np. nie brakuje żetonów "przyłączy", "podbojów" i "umów" o wartości 3. Pytanie jest zatem następujące "Ile było na początku poszczególnych żetonów". Ktoś jest w stanie mi to określić. W mojej wersji wygląda to następująco
Przyłącza (lokacje): 8x1->, 2x2->, 1x3->
Umowy: 2x1->, 4x2->, 3x3->
Podboje:5x1->, 5x2->, 3x3->
Uniwersalne: 4x1->, 0x2->, 1x3->
Mało, powinienem się martwić przed wieczorną grą w 4? Może od razu sobie coś dodrukować?
5. Dlaczego mimo tylu narzekań Portal nie wypuścił całkowicie przerobionej instrukcji (nawet w pdf) i dlaczego kupując grę ROK po takiej aferze gracze nadal muszą przeżywać ten sam problem?
1. Wystawiając kartę powiedzmy "wrak czołgu" (typ , która daje mi 1pz za każdą kartę typu "pomnik") dostaję od razu jeden punkt na tą kartę jeśli wystawiając jej nie mam żadnej innej? Czytając wątek zauważyłem, że punkty mogą nam znikać... I nie zostało to wyjaśnione.
2. Czy mogę mieć wystawione dwie karty tej samej nazwy, np. handlarz złomu?Styku Pią, 15 Paź 2010, 19:55 pisze: Karty z "=" działają w każdej chwili i jak dostawiasz / zdejmujesz karty z danym symbolem to zmniejszasz / zwiększa PZ ( z zachowaniem 3PZ max ).
3. co się dzieje ze znacznikiem przeciwnika, który skorzystał z danej lokacji (produkcja otwarta), gdy zostanie ona w czasie mojej tury przebudowana? Logiczne by było, że zostanie odłożona na bok, bo już akcję wykorzystał. No bo nie położymy jej na nową kartę bo z niej nie skorzystał. Niestety... instrukcja tego wyjątku nie opisuje.
4. Grę kupiłem 2 tygodnie temu. W głównym wątku toczyła się dość ostra dyskusja o braku żetonów. W mojej wersji np. nie brakuje żetonów "przyłączy", "podbojów" i "umów" o wartości 3. Pytanie jest zatem następujące "Ile było na początku poszczególnych żetonów". Ktoś jest w stanie mi to określić. W mojej wersji wygląda to następująco
Przyłącza (lokacje): 8x1->, 2x2->, 1x3->
Umowy: 2x1->, 4x2->, 3x3->
Podboje:5x1->, 5x2->, 3x3->
Uniwersalne: 4x1->, 0x2->, 1x3->
Mało, powinienem się martwić przed wieczorną grą w 4? Może od razu sobie coś dodrukować?
5. Dlaczego mimo tylu narzekań Portal nie wypuścił całkowicie przerobionej instrukcji (nawet w pdf) i dlaczego kupując grę ROK po takiej aferze gracze nadal muszą przeżywać ten sam problem?
Re: 51. Stan
1. Tak, wystawiając Wrak Czołgu kładziesz na nim 1PZ. Jeśli dostawiasz drugą kartę z Pomnikiem dokładasz na Wrak Czołgu kolejny PZ, jeśli jakąś z nich zdejmiesz (przez przebudowę choćby) to zdejmujesz też ten 1PZ z Wraku Czołgu. Ogólnie - na Wraku Czołgu w każdym momencie powinno siedzieć tyle PZ ile masz kart typu Pomnik (ale max 3 ze względu na 3 sloty na karcie).
2. Tak.
3. Zostaje odłożona na bok, nie wraca, można odwiedzić 3 lokacje przeciwnika w ciągu tury a ten znacznik do położenia na karcie tylko pilnuje, żeby nie przekroczyć tego limitu.
4. Wygląda, że masz wszystkie. W pierwszym wydaniu w ogóle brakowało umów i podbojów o zasięgu 3.
5. Do kogo te pytanie?
2. Tak.
3. Zostaje odłożona na bok, nie wraca, można odwiedzić 3 lokacje przeciwnika w ciągu tury a ten znacznik do położenia na karcie tylko pilnuje, żeby nie przekroczyć tego limitu.
4. Wygląda, że masz wszystkie. W pierwszym wydaniu w ogóle brakowało umów i podbojów o zasięgu 3.
5. Do kogo te pytanie?
Re: 51. Stan
Dzięki za szybką odpowiedź.
Podsumowując ta zasada kupy się nie trzyma i poproszę o jakieś potwierdzenie.
Ok. Wiem, że instrukcja wielu rzeczy nie wyjaśnia, ale czy jest to jakoś oficjalnie potwierdzone, bo w instrukcji nawet fragmentu o tym nie wyczytałem i dopiero na forum, ktoś wpadł na pomysł aby te punkty zdejmować. Do tej pory grałem tak, że trzymałem te punkty. W końcu je zarobiłem. Przecież jeśli przebuduję Wrak Czołgu to punkty mi spadają na bazę. Czyli pozbywając się innej karty powinienem wziąć jeden punkt z bazy wygenerowany przez Wrak Czołgu?Chyba, że zmusza mnie do szybkiego napunktowania, a następnie przebudowy Wraku Czołgu?zachi pisze:1. Tak, wystawiając Wrak Czołgu kładziesz na nim 1PZ. Jeśli dostawiasz drugą kartę z Pomnikiem dokładasz na Wrak Czołgu kolejny PZ, jeśli jakąś z nich zdejmiesz (przez przebudowę choćby) to zdejmujesz też ten 1PZ z Wraku Czołgu. Ogólnie - na Wraku Czołgu w każdym momencie powinno siedzieć tyle PZ ile masz kart typu Pomnik (ale max 3 ze względu na 3 sloty na karcie).
Podsumowując ta zasada kupy się nie trzyma i poproszę o jakieś potwierdzenie.
Na razie do forumowiczów. Może coś wiedzą.zachi pisze: 5. Do kogo te pytanie?
Re: 51. Stan
Bosh. Kolejny argument, że instrukcja jest fatalnie napisana. Wystarczyłoby na ostatniej stronie przy znaczku "=", napisać, że usunięcie karty powoduje odjęcie punktu. Niby jest to logiczne bo napisane jest "każda wystawiona karta daje...", ale jednak...zachi pisze:1. Trzewik gdzieś potwierdzał, więc 'this is official'.
Ps. Czytałem, ze podobna sytuacja miała miejsce przy Strongholdzie :/
- gafik
- Posty: 3640
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 118 times
- gath
- Posty: 203
- Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Re: 51. Stan
Nie nie przestaje. Punkty z umów idą na/pod kartę frakcyjną, a tam nie ma limitu PZ.gafik pisze:Czy umowa dająca mi 1PZ, po trzech fazach produkcji przestaje produkować PZ?
- gafik
- Posty: 3640
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 118 times
Re: 51. Stan
A jest tam limit ilości umów/zdobyczy?
Czy umowa/zdobycz liczy się jako "wystawiony typ" karty? Pytam w związku z działaniem niektórych lokacji, które dają bonusy za wystawienie danego typu karty?
Czy umowa/zdobycz liczy się jako "wystawiony typ" karty? Pytam w związku z działaniem niektórych lokacji, które dają bonusy za wystawienie danego typu karty?
- gath
- Posty: 203
- Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Re: 51. Stan
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie.gafik pisze:A jest tam limit ilości umów/zdobyczy?
Czy umowa/zdobycz liczy się jako "wystawiony typ" karty? Pytam w związku z działaniem niektórych lokacji, które dają bonusy za wystawienie danego typu karty?
Jeżeli chodzi o limit umów/zdobyczy to wynosi on 3 karty (3 zdobycze; 3 umowy; albo dowolna kombinacja umów/zdobyczy). Karty te podkłada się pod kartę frakcyjną i ich typy nie są uwzględniane przy działaniu kart takich jak „Rafineria” czy „Wrak Czołgu” oraz nie zdobywa się za nie PZ (bo nie są to lokacje). „Ratusz” i „Biurowiec” zwiększają limit umów/zdobyczy o 3 karty, a „Kryjówka” podnosi ten limit jeżeli użyjesz jej jako umowy.
- gafik
- Posty: 3640
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 118 times
Re: 51. Stan
BDB zrozumiałeś... Właśnie o to mi chodziło!
1. Czyli "tylko" 3 karty można podłożyć pod Bazę... No cóż grałem do tej pory inaczej, ale sie poprawię
2. Czyli tylko "typy" lokacji liczą się do efektów takich, jak wybudowana FABRYKA... tutaj dobrze grałem
3. To dobrze, że umowy produkują w każdej turze i nie stosuje się w nich zasady "3. gniazd".
Nie umiałem powyższych znaleźć w instrukcji...
Dzięki gath
Jeszcze kilka kart w grze solo jest dla mnie problematyczna i czuję, że samemu sobie je muszę zinterpretować. Ale TABLICY OGŁOSZEŃ nie umiem...
Kocham POST-APO
1. Czyli "tylko" 3 karty można podłożyć pod Bazę... No cóż grałem do tej pory inaczej, ale sie poprawię
2. Czyli tylko "typy" lokacji liczą się do efektów takich, jak wybudowana FABRYKA... tutaj dobrze grałem
3. To dobrze, że umowy produkują w każdej turze i nie stosuje się w nich zasady "3. gniazd".
Nie umiałem powyższych znaleźć w instrukcji...
Dzięki gath
Jeszcze kilka kart w grze solo jest dla mnie problematyczna i czuję, że samemu sobie je muszę zinterpretować. Ale TABLICY OGŁOSZEŃ nie umiem...
Kocham POST-APO
- maciejo
- Posty: 3349
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 127 times
Re: 51. Stan
Czy jesteś tego pewnyzachi pisze:1. Tak, wystawiając Wrak Czołgu kładziesz na nim 1PZ. Jeśli dostawiasz drugą kartę z Pomnikiem dokładasz na Wrak Czołgu kolejny PZ, jeśli jakąś z nich zdejmiesz (przez przebudowę choćby) to zdejmujesz też ten 1PZ z Wraku Czołgu. Ogólnie - na Wraku Czołgu w każdym momencie powinno siedzieć tyle PZ ile masz kart typu Pomnik (ale max 3 ze względu na 3 sloty na karcie).
Dla mnie to kompletnie bez sensu.Przecież jeśli wykonujesz przebudowe to dostajesz 2 PZ.
1 PZ za właśnie odrzucaną karte 1 PZ za przebudowe.
Czyli de facto ta karta jest dalej w grze tylko została przebudowana i nic nie tłumaczy odrzucenia wcześniej zarobionego PZ.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!