Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Fatowsky
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2017, 09:25

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Fatowsky »

Szybkie pytanie. Za kompletną księgą zasad:

"Gracz nie może użyć do budowy symboli zasobów układu,
jeśli w danym układzie znajduje się jednostka
przeciwnika."

Czyli jeśli gracz imperium wleci jednostkami kosmicznymi do układu, (ale nie wyląduje) to blokuje budowę w tym układzie rebeliantom?
Jeśli nie blokuje, to powinno być uściślone do jednostek naziemnych?
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: raj »

Blokuje. Nawet pojedynczy Tie czy x-wing.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Fatowsky
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2017, 09:25

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Fatowsky »

Jeszcze dwa pytani po wczorajszej rozgrywce, w gwoli upewnienia:

-Mamy spaczenie po TI 3ed. Czy podczas odwrotu, drugi gracz może jeszcze raz zaatakować zanim tamten ucieknie? Czy gracz uciekający stosuje się do zasady odwrotu z instrukcji i koniec.

-druga sprawa, gdy gracz, powiedzmy, rebelii jest atakowany na polu "A", to:
a) czy może w ramach dołożenia lidera z puli, ruszyć jednostkami do tego pola z sąsiadujących układów?
b) jeśli już ma tam lidera i nie dołoży kolejnego z puli, to czy może ruszyć z sąsiednich układów?

Dzieki
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

Fatowsky pisze:Jeszcze dwa pytani po wczorajszej rozgrywce, w gwoli upewnienia:

-Mamy spaczenie po TI 3ed. Czy podczas odwrotu, drugi gracz może jeszcze raz zaatakować zanim tamten ucieknie? Czy gracz uciekający stosuje się do zasady odwrotu z instrukcji i koniec.

-druga sprawa, gdy gracz, powiedzmy, rebelii jest atakowany na polu "A", to:
a) czy może w ramach dołożenia lidera z puli, ruszyć jednostkami do tego pola z sąsiadujących układów?
b) jeśli już ma tam lidera i nie dołoży kolejnego z puli, to czy może ruszyć z sąsiednich układów?

Dzieki
1. Odwrót rozpatruje się chyba na koniec rundy walki, więc nie ma możliwości zaatakowania uciekającego, gdy zadeklaruje odwrót.
2. Może tylko dołożyć lidera, nie może ruszyć jednostkami - walczy to, co zostało zaatakowane.
U96
Posty: 2
Rejestracja: 22 gru 2017, 09:35

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: U96 »

WItam serdecznie, mam pytanie odnosnie Gwiazdy Smierci. A mianowicie jak wyglada sprawa zwyciestwa? chodzi mi o to iz GS po uzyciu superlasera niszczy uklad, ale nie niszczy jednostek floty kosmicznej, ktore sie tam znajduja - wiec jak to sie ma do bazy rebelii. Czy jest to tak, że załóżmy jesli baza rebelii jest utajniona i w tym ukladzie pojawi sie GS i powiedzmy gracz imperium uzyje " na chybil trafil" superlasera niszczy uklad gra sie konczy bo wszystko bylo ukryte lacznie z jednostakami floty ( shcowane w podziemnych hangarach :) ), a w momencie gdy baza jest odkryta wlatuje GS niszczy planete wraz z jednostkami naziemnymi, ale flote musi jeszcze zniszczyc w kolejnych fazach walki kosmicznej - abyd doprowadzic do calkowitego zniszczenia jednostek w tym ukladzie.

Drugie pytanie odnosnie blokowania produkcji, po przeczytaniu poprzednich postów chce sie jeszcze upewnic - wystarczy jakakolwiek jednostka w ukladzie aby blokowac produkcje - tyczy sie to imperium jak i rebeli?

Z gory dziekuje za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2017, 10:48 przez U96, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: raj »

Yavi pisze:b) jeśli już ma tam lidera i nie dołoży kolejnego z puli, to czy może ruszyć z sąsiednich układów?
2. Może tylko dołożyć lidera, nie może ruszyć jednostkami - walczy to, co zostało zaatakowane.[/quote]
Przy okazji - liera można dołożyć tylko wtedy gdy w lokalizacji nie ma lidera lub lider który jest nie ma ikony dowodzenia (czyli nie może być dowódcą).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Anglik
Posty: 46
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:29

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Anglik »

Hej.

Mam dwa pytania odnośnie uwzględnia liderów już obecnych na obszarach:

1. Jeżeli rozpatruję misję w układzie, gdzie już jest Lider mojej frakcji (np. w poprzednim ruchu umieściłem tam Lidera w celu przesunięcia jednostek do tego układu) to czy do wykonania misji uwzględniam jedynie Liderów przydzielonych do misji, czy też mogę wykorzystać zdolności na Liderach już obecnych w układzie gdzie misja jest realizowana.

2. Praktycznie to samo co wyżej, ale odnosi się do bitew. Powiedźmy, że w układzie gdzie będzie toczona bitwa mam już dwóch lub trzech Liderów (dwóch z realizowanej misja oraz jednego z przesunięcia jednostek) to czy przy dobieraniu kart taktycznych uwzględniam wartości na wszystkich Liderach? Czy tylko jednego (jeżeli jednego to którego)?

z góry dziękuję za odpowiedź,

Pozdrawiam,

Anglik
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Rocy7 »

Jesli dobrze pamietam 1) Wszyscy liderzy w układzie
2) Wartości najsilniejszego lidera (dowódca może być tylko 1)
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: sqb1978 »

raj pisze:Przy okazji - liera można dołożyć tylko wtedy gdy w lokalizacji nie ma lidera lub lider który jest nie ma ikony dowodzenia (czyli nie może być dowódcą).
Konkretnie chodzi o lidera z wartością taktyki (nie ma czegoś takiego jak ikona dowodzenia).
Rocy7 pisze:2) Wartości najsilniejszego lidera (dowódca może być tylko 1)
Najwyższe wartości taktyki biorąc pod uwagę wszystkich liderów w układzie. Czyli można wziąć taktyki kosmiczne od jednego a lądowe od drugiego.
TreborS
Posty: 56
Rejestracja: 08 wrz 2017, 12:04

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: TreborS »

To i ja mam pytanko.. może ktoś wie czy tak można interpretować zagranie jednej z kart misji imperium.
Nie pamiętam jej nazwy, ale pozwala ona przyspieszyć wystawienie jednostki w układzie w którym została misja zabrana.
Kolega w ten sposób zagrał i nagle wystawił z niej gwiazdę śmierci, której budowa trwała już w innym układzie. Mógł tak, czy nie?
Oto jest pytanie :)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

TreborS pisze:To i ja mam pytanko.. może ktoś wie czy tak można interpretować zagranie jednej z kart misji imperium.
Nie pamiętam jej nazwy, ale pozwala ona przyspieszyć wystawienie jednostki w układzie w którym została misja zabrana.
Kolega w ten sposób zagrał i nagle wystawił z niej gwiazdę śmierci, której budowa trwała już w innym układzie. Mógł tak, czy nie?
Oto jest pytanie :)
Chyba pomieszałeś dwie karty. Są misje, które pozwalają umieścić w kolejce budowy jednostki zgodnie z wartością układu, w którym się ją rozpatruje.
Są też misje, które przyspieszają budowę, ale jeśli dobrze pamiętam nie ma w nich mowy o umieszczaniu ich w tym samym układzie.

Z GŚ sprawa wygląda tak, że możesz ją umieścić tylko w układzie, w którym znajduje się GŚ w budowie.
TreborS
Posty: 56
Rejestracja: 08 wrz 2017, 12:04

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: TreborS »

No własnie nie..
NADZOROWAĆ PROJEKT...
Rozpatrz w dowolny ukłdzie gdzie znajduje sie jednostka imperialna.....Wybierz 1 imperialną jednostkę na 1 lub 2 polu kolejki budowy i wystaw ją w tym układzie...
Czy zatem w ten sposób mozna przenieść "realizację" budowy Gwiazdy śmierci ?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

TreborS pisze:No własnie nie..
NADZOROWAĆ PROJEKT...
Rozpatrz w dowolny ukłdzie gdzie znajduje sie jednostka imperialna.....Wybierz 1 imperialną jednostkę na 1 lub 2 polu kolejki budowy i wystaw ją w tym układzie...
Czy zatem w ten sposób mozna przenieść "realizację" budowy Gwiazdy śmierci ?
Aa, o tym nie pamiętałem. W takim wypadku nie można, instrukcja mówi o tym, że jeśli jakaś zdolność pozwala na wystawienie GŚ można to zrobić tylko w systemie, w którym jest GŚ w budowie.
GŚ można by wystawić w ten sposób, jeśli skorzystałoby się z tej zdolności w systemie, w którym jest figurka GŚ w budowie.
e: Oficjalna odpowiedź Coreya Konieczki przytoczona na BGG:
In order to use Oversee Construction on the Death Star Under Construction, the leader has to be in that system.
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Pynio »

Tak się zastanawiam, bo dziwne treści w kwestii przydzielania do misji liderów się pojawiają:

Rozumiem, że każdy gra tak, że po położeniu zakrytej karty misji, na tej karcie kładzie JEDNEGO LUB DWÓCH LIDERÓW. Doprecyzowuję, ponieważ niektóre odpowiedzi bywają w tej kwestii niejasne...
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

Pynio pisze:Tak się zastanawiam, bo dziwne treści w kwestii przydzielania do misji liderów się pojawiają:

Rozumiem, że każdy gra tak, że po położeniu zakrytej karty misji, na tej karcie kładzie JEDNEGO LUB DWÓCH LIDERÓW. Doprecyzowuję, ponieważ niektóre odpowiedzi bywają w tej kwestii niejasne...
Tak jest :).
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Tony23 »

jeśli na bazie Rebelii pozostaje po walce tylko budowla to Imperium wygrywa ? Muszą po walce pozostać jednostki?

co za partia: walka naziemna 1 AT-ST i 2 zołnierzy Imperium kontra 7 żołnierzy rebelii, 2 śmigacze i Generator osłon jonowych..... Imperium wygrywa na 2 rundy przed końcem gdzie w odległości 3 układów Imperium nie ma żadnych jednostek ani żadnego poparcia na układach więc teoretycznie nie ma jak się dostać do bazy...
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

Tony23 pisze:jeśli na bazie Rebelii pozostaje po walce tylko budowla to Imperium wygrywa ? Muszą po walce pozostać jednostki?

co za partia: walka naziemna 1 AT-ST i 2 zołnierzy Imperium kontra 7 żołnierzy rebelii, 2 śmigacze i Generator osłon jonowych..... Imperium wygrywa na 2 rundy przed końcem gdzie w odległości 3 układów Imperium nie ma żadnych jednostek ani żadnego poparcia na układach więc teoretycznie nie ma jak się dostać do bazy...
Budynki (generatory tarcz i działa) to też jednostki. Jeśli więc po walce na planecie zostały jakieś budowle, to Imperium nie wygra.
W przypadku, gdy na planecie są tylko jednostki Imperium i budowle, to budowle są automatycznie niszczone.

W ogóle jak w takiej sytuacji Rebelia mogła przegrać? Żołnierze, śmigacze - to spore siły...
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Tony23 »

Yavi pisze:
Tony23 pisze:jeśli na bazie Rebelii pozostaje po walce tylko budowla to Imperium wygrywa ? Muszą po walce pozostać jednostki?

co za partia: walka naziemna 1 AT-ST i 2 zołnierzy Imperium kontra 7 żołnierzy rebelii, 2 śmigacze i Generator osłon jonowych..... Imperium wygrywa na 2 rundy przed końcem gdzie w odległości 3 układów Imperium nie ma żadnych jednostek ani żadnego poparcia na układach więc teoretycznie nie ma jak się dostać do bazy...
Budynki (generatory tarcz i działa) to też jednostki. Jeśli więc po walce na planecie zostały jakieś budowle, to Imperium nie wygra.
W przypadku, gdy na planecie są tylko jednostki Imperium i budowle, to budowle są automatycznie niszczone.

W ogóle jak w takiej sytuacji Rebelia mogła przegrać? Żołnierze, śmigacze - to spore siły...
na planecie została tylko jedna budowla... qrcze na której stronie instrukcji jest, że budowle to też jednostki?

Jak to się stało? Imperium miało kartę akcji że dociągneło 5 kart walki taktyki naziemnej, w pierwszej rundzie rzuciło tak, że zniszczyło 5 żołnierzy i śmigacza, dodatkowo z kart zablokowało praktycznie wszystkie obrażenia Rebelii, a później na 3 rzuty prawie same puste kości...
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

Tony23 pisze:
Yavi pisze:
Tony23 pisze:jeśli na bazie Rebelii pozostaje po walce tylko budowla to Imperium wygrywa ? Muszą po walce pozostać jednostki?

co za partia: walka naziemna 1 AT-ST i 2 zołnierzy Imperium kontra 7 żołnierzy rebelii, 2 śmigacze i Generator osłon jonowych..... Imperium wygrywa na 2 rundy przed końcem gdzie w odległości 3 układów Imperium nie ma żadnych jednostek ani żadnego poparcia na układach więc teoretycznie nie ma jak się dostać do bazy...
Budynki (generatory tarcz i działa) to też jednostki. Jeśli więc po walce na planecie zostały jakieś budowle, to Imperium nie wygra.
W przypadku, gdy na planecie są tylko jednostki Imperium i budowle, to budowle są automatycznie niszczone.

W ogóle jak w takiej sytuacji Rebelia mogła przegrać? Żołnierze, śmigacze - to spore siły...
na planecie została tylko jedna budowla... qrcze na której stronie instrukcji jest, że budowle to też jednostki?

Jak to się stało? Imperium miało kartę akcji że dociągneło 5 kart walki taktyki naziemnej, w pierwszej rundzie rzuciło tak, że zniszczyło 5 żołnierzy i śmigacza, dodatkowo z kart zablokowało praktycznie wszystkie obrażenia Rebelii, a później na 3 rzuty prawie same puste kości...
Jest w Kompletnej księdze zasad:
strona 4 (Budowle)
Jednostki naziemne Działo jonowe i Generator osłon to budowle. Mają one
specjalne zdolności opisane na arkuszu stronnictwa Rebelii.
strona 5 (Jednostki)
Wszystkie obecne w grze plastikowe figurki to jednostki.
Aby zwyciężyć jednostki imperialne muszą być jedynymi obecnymi w układzie.
yadyam
Posty: 81
Rejestracja: 09 mar 2017, 09:50
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: yadyam »

Mam dwa pytania:
1) Czy pierścień Yody (przerzut kości) jest jednorazowy?
2) Czy wykonując odwrót po pierwszej fazie bitwy kosmicznej mogę zabrać również jednostki naziemne ze sobą? I czy wykonując odwrót po walce naziemnej muszę mieć statki do transportu?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

yadyam pisze:Mam dwa pytania:
1) Czy pierścień Yody (przerzut kości) jest jednorazowy?
2) Czy wykonując odwrót po pierwszej fazie bitwy kosmicznej mogę zabrać również jednostki naziemne ze sobą? I czy wykonując odwrót po walce naziemnej muszę mieć statki do transportu?
1. Można z niego skorzystać raz na rundę, jest więc wielokrotnego użytku.
2. Odwrotu możesz dokonać po całej rundzie walki. Wygląda to tak: walka kosmiczna, walka naziemna, dopiero możliwość odwrotu.
Dokonując odwrotu musisz zabrać wszystkie statki, jednostki naziemne i statki bez hipernapędu (np. myśliwce TIE) możesz zostawić.
Awatar użytkownika
Dejw87
Posty: 110
Rejestracja: 24 lis 2016, 12:56
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Dejw87 »

Mam pytanie odnośnie zablokowanych misji.

Jeżeli misja (nie początkowa) jest zablokowana to wraca ona na rękę czy zostaje odrzucona?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

Dejw87 pisze:Mam pytanie odnośnie zablokowanych misji.

Jeżeli misja (nie początkowa) jest zablokowana to wraca ona na rękę czy zostaje odrzucona?
Zostaje odrzucona. Na rękę wracają jedynie misje, których nie zdecydujesz się odsłonić podczas rundy (liderzy i tak są zablokowani do końca rundy).
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: lazarro »

Wątek jest dość długi. Jeśli dubluję wcześniej zadane pytanie to wybaczcie.
1. Mam pytanie odnośnie blokowania misji. Gdy Rebelia wykonuje misje i wystawia swojego lidera do układu, w którym znajduje się już wcześniej wyłożony lider Imperium, to czy ten lider może blokować misję?

2. Przenoszenie bazy za pomocą karty misji "GWAŁTOWNA MOBILIZAJA" odbywa się na samym końcu fazy dowodzenia. Do tej misji nie potrzebuję liderów. A gdyby został jeden lider na koniec fazy dowodzenia mogę go w tym momencie przydzielić do tej misji czy dopiero w nowej rundzie w momencie przydzielania liderów do misji?

3. Karta Imperium "ZATRZYMANI" czy powoduje przechwycenie lidera Rebelii? Jej treść: "Spróbuj wykonać przeciwko liderowi Rebelii, który znajduje w dowolnym układzie. Jeśli misja się powiodła, dany lider nie wraca do puli liderów podczas najbliższej fazy uzupełnień.". Jak dla mnie nie jest to przechwycenie bo nie ma kluczowego słowa "przechwyć". W takim razie nie można użyć innej karty imperialnej ("PRZEJĄĆ PLANY" odnoszącej sie do przechwyconego lidera), która nakazuje udrzucenie jednej karty celów Rebelii. Lider Rebelii zostaje na planszy do następnej fazy uzupełnień. Może on brać udział w bitwach lub przenosić jednostki w nowej rundzie?

4. Luke Skywalker z Pierścieniem Yody gdy zostaje przechwycony traci ów pierścień. Czy przy odbiciu go z rąk imperium Pierścień Yody wraca do Luke'a?

5. Karty akcji czyli karty dzięki, którym rekrutujemy nowych liderów.
a) Czy na początku gry dobieramy tylko 2 takie karty i korzystamy z ich właściwości jednorazowo do końca gry? A w kolejnych rundach dobieramy tylko liderów z tych kart?
b) Czy gromadzimy ilość kart akcji, zwiększając tym samym ilość możliwych akcji?
c) Czy wykonując misję np. Obi Wanem, można dodatkowo użyć karty akcji przypisanej do danego lidera?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

lazarro pisze:Wątek jest dość długi. Jeśli dubluję wcześniej zadane pytanie to wybaczcie.
1. Mam pytanie odnośnie blokowania misji. Gdy Rebelia wykonuje misje i wystawia swojego lidera do układu, w którym znajduje się już wcześniej wyłożony lider Imperium, to czy ten lider może blokować misję?

2. Przenoszenie bazy za pomocą karty misji "GWAŁTOWNA MOBILIZAJA" odbywa się na samym końcu fazy dowodzenia. Do tej misji nie potrzebuję liderów. A gdyby został jeden lider na koniec fazy dowodzenia mogę go w tym momencie przydzielić do tej misji czy dopiero w nowej rundzie w momencie przydzielania liderów do misji?

3. Karta Imperium "ZATRZYMANI" czy powoduje przechwycenie lidera Rebelii? Jej treść: "Spróbuj wykonać przeciwko liderowi Rebelii, który znajduje w dowolnym układzie. Jeśli misja się powiodła, dany lider nie wraca do puli liderów podczas najbliższej fazy uzupełnień.". Jak dla mnie nie jest to przechwycenie bo nie ma kluczowego słowa "przechwyć". W takim razie nie można użyć innej karty imperialnej ("PRZEJĄĆ PLANY" odnoszącej sie do przechwyconego lidera), która nakazuje udrzucenie jednej karty celów Rebelii. Lider Rebelii zostaje na planszy do następnej fazy uzupełnień. Może on brać udział w bitwach lub przenosić jednostki w nowej rundzie?

4. Luke Skywalker z Pierścieniem Yody gdy zostaje przechwycony traci ów pierścień. Czy przy odbiciu go z rąk imperium Pierścień Yody wraca do Luke'a?

5. Karty akcji czyli karty dzięki, którym rekrutujemy nowych liderów.
a) Czy na początku gry dobieramy tylko 2 takie karty i korzystamy z ich właściwości jednorazowo do końca gry? A w kolejnych rundach dobieramy tylko liderów z tych kart?
b) Czy gromadzimy ilość kart akcji, zwiększając tym samym ilość możliwych akcji?
c) Czy wykonując misję np. Obi Wanem, można dodatkowo użyć karty akcji przypisanej do danego lidera?
1. Tak, taki lider z automatu będzie blokował misję.
2. Do Mobilizacji normalnie przydzielasz lidera, jak do każdej innej karty. Liderów przydzielasz tylko w fazie planowania, nie możesz później ich "dorzucić" do misji.
3. Lider taki nie jest pochwycony, po prostu zostaje na planszy i jest niedostępny dla gracza Rebelii. Pochwycony lider to taki, który ma na sobie odpowiedni pierścień. Lider, który został na planszy może tylko blokować misje przeciwnika w tym układzie - nie może aktywować układu, bo do tego musiałbyś wystawić go z puli.
4. Nie. Dlatego warto chronić lepszych liderów ;).
I przy okazji zapraszam na grupę Gry planszowe - pytania o zasady na Fb ;).
ODPOWIEDZ