Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: karollo2101 »

crsunik pisze:Umiejętności taktyczne są chyba potrzebne tylko do walki, nie do aktywacji układu...
Do aktywacji również[emoji4]
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

karollo2101 pisze:Witam, może to nie za bardzo jest pytanie ale... chce zrobić listę lub skrót zasad o których najczęściej się zapomina lub nie pamięta, np. do przesunięcia floty potrzebny jest lider z wartościami taktycznymi... Macie może inne propozycje??

Wysłane z mojego SM-T330 przy użyciu Tapatalka
- limit wystawiania 2 jednostek na układ
- korzystanie z kart akcji tylko w układach, w których jest dany bohater
- naprzemienna walka kosmiczna/lądowa (odruchowo zawsze chcę rozpatrywać całą kosmiczną i dopiero lądową)
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Tony23 »

czy obrażenia trzeba blokować od razu, czy jeśli już w swojej kolejce ataku (jak przeciwnik przydzielił mi obrażenia) z kości dobiorę kartę któa pozwala zablokowac np. 1 atak to mogę to zrobić ?
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: karollo2101 »

Tony23 pisze:czy obrażenia trzeba blokować od razu, czy jeśli już w swojej kolejce ataku (jak przeciwnik przydzielił mi obrażenia) z kości dobiorę kartę któa pozwala zablokowac np. 1 atak to mogę to zrobić ?
Źle wcześniej napisałem... Przeciwnik rzuca powiedzmy 8 kośćmi, przydziela do Twoich jednostek, tymczasowo zaznaczasz tokenami uszkodzeń obrażenia jakie zadał, następnie Ty rzucasz np. 7 kośćmi, przydzielasz i wtedy można zagrywać karty (zlikwidować niektóre tymczasowe tokeny obrażeń, a resztę zostawić)... trzeba pamiętać, że oddanie strzałów jest jednoczesne, przez limit kości trzeba to czasem robić naprzemiennie...

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

karollo2101 pisze:
Tony23 pisze:czy obrażenia trzeba blokować od razu, czy jeśli już w swojej kolejce ataku (jak przeciwnik przydzielił mi obrażenia) z kości dobiorę kartę któa pozwala zablokowac np. 1 atak to mogę to zrobić ?
Źle wcześniej napisałem... Przeciwnik rzuca powiedzmy 8 kośćmi, przydziela do Twoich jednostek, tymczasowo zaznaczasz tokenami uszkodzeń obrażenia jakie zadał, następnie Ty rzucasz np. 7 kośćmi, przydzielasz i wtedy można zagrywać karty (zlikwidować niektóre tymczasowe tokeny obrażeń, a resztę zostawić)... trzeba pamiętać, że oddanie strzałów jest jednoczesne, przez limit kości trzeba to czasem robić naprzemiennie...

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Wydaje mi się, że zgodnie z instrukcją jest inaczej.
1. Atakujący rzuca kośćmi i zagrywa karty.
2. Atakujący przydziela te kości/karty do konkretnych atakowanych jednostek.
3. Obrońca może zagrać karty zapobiegające obrażeniom.
4. Rozpatruje się obrażenia - zadaje rany, sprząta zniszczone jednostki obrońcy (odkładając na na razie na bok).
5. Obrońca rzuca kośćmi i zagrywa karty za jednostki, które przeżyły oraz te, które właśnie zginęły i zostały odłożone na bok.
6. Obrońca przydziela te kości/karty do konkretnych atakowanych jednostek.
7. Atakujący może zagrać karty zapobiegające obrażeniom.
8. Rozpatruje się obrażenia, zniszczone jednostki odrzuca do pudełka.
9. Zaczyna się kolejna faza walki.

Tym samym atak jest rozpatrzony jednocześnie - jednostki, które zginęły w fazie 4 też zadają obrażenia.
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: karollo2101 »

Yavi pisze:
karollo2101 pisze:
Tony23 pisze:czy obrażenia trzeba blokować od razu, czy jeśli już w swojej kolejce ataku (jak przeciwnik przydzielił mi obrażenia) z kości dobiorę kartę któa pozwala zablokowac np. 1 atak to mogę to zrobić ?
Źle wcześniej napisałem... Przeciwnik rzuca powiedzmy 8 kośćmi, przydziela do Twoich jednostek, tymczasowo zaznaczasz tokenami uszkodzeń obrażenia jakie zadał, następnie Ty rzucasz np. 7 kośćmi, przydzielasz i wtedy można zagrywać karty (zlikwidować niektóre tymczasowe tokeny obrażeń, a resztę zostawić)... trzeba pamiętać, że oddanie strzałów jest jednoczesne, przez limit kości trzeba to czasem robić naprzemiennie...

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Wydaje mi się, że zgodnie z instrukcją jest inaczej.
1. Atakujący rzuca kośćmi i zagrywa karty.
2. Atakujący przydziela te kości/karty do konkretnych atakowanych jednostek.
3. Obrońca może zagrać karty zapobiegające obrażeniom.
4. Rozpatruje się obrażenia - zadaje rany, sprząta zniszczone jednostki obrońcy (odkładając na na razie na bok).
5. Obrońca rzuca kośćmi i zagrywa karty za jednostki, które przeżyły oraz te, które właśnie zginęły i zostały odłożone na bok.
6. Obrońca przydziela te kości/karty do konkretnych atakowanych jednostek.
7. Atakujący może zagrać karty zapobiegające obrażeniom.
8. Rozpatruje się obrażenia, zniszczone jednostki odrzuca do pudełka.
9. Zaczyna się kolejna faza walki.
Walki w kosmosie i na ziemi odbywają się równocześnie, więc wydaje mi się, że jest tak jak pisałem... gdyby było więcej kości, każdy miałby swoje, wtedy każdy rzucał by w tym samym czasie i nie było by problemu..
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

karollo2101 pisze: Walki w kosmosie i na ziemi odbywają się równocześnie, więc wydaje mi się, że jest tak jak pisałem... gdyby było więcej kości, każdy miałby swoje, wtedy każdy rzucał by w tym samym czasie i nie było by problemu..
Jestem prawie pewien, że mój opis jest zgodny z instrukcją. One odbywają się równocześnie w tym sensie, że obrońca ma szansę na kontratak wszystkimi jednostkami, które miał w momencie rzutu atakującego. Tak więc walka jest równoczesna pod tym kątem, ale rzuty już nie (limit kości nie ma tutaj nic do rzeczy). Rzuca atakujący, zagrywane są karty (atakujący pierwszy, później obrońca), przydzielane i rozpatrywane obrażenia. Później procedurę powtarza obrońca i zniszczone jednostki się zdejmuje.
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: karollo2101 »

Yavi pisze:
karollo2101 pisze: Walki w kosmosie i na ziemi odbywają się równocześnie, więc wydaje mi się, że jest tak jak pisałem... gdyby było więcej kości, każdy miałby swoje, wtedy każdy rzucał by w tym samym czasie i nie było by problemu..
Jestem prawie pewien, że mój opis jest zgodny z instrukcją. One odbywają się równocześnie w tym sensie, że obrońca ma szansę na kontratak wszystkimi jednostkami, które miał w momencie rzutu atakującego. Tak więc walka jest równoczesna pod tym kątem, ale rzuty już nie (limit kości nie ma tutaj nic do rzeczy). Rzuca atakujący, zagrywane są karty (atakujący pierwszy, później obrońca), przydzielane i rozpatrywane obrażenia. Później procedurę powtarza obrońca i zniszczone jednostki się zdejmuje.
Zwracam honor... jednak trochę źle graliśmy [emoji19] po przeglądnięciu instrukcji i wątków na BGG, o ile walki są równoczesne to premiowany jest jednak atakujący... on rzuca pierwszy, on może zagrać karty pierwszy i/lub dociągnąć nowe karty i ewentualnie je zagrać... broniący zagrywa w odwecie tylko karty z ręki... broniacy po swoim rzucie i ewentualnym dobraniu kart nie może już zlikwidować obrażeń zadanych przez atakującego...

Wysłane z mojego SM-T330 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Perf »

Ataki są naprzemienne pod każdym względem - z jednym wyjątkiem w postaci "ostatniej salwy" zniszczonych jednostek tzw. obrońcy*. Innymi słowy, jeżeli takowych jednostek nie ma w danej rundzie walki, jest ona stricte naprzemienna.

Nazywanie ich jednoczesnymi nie jest najfortunniejszym pomysłem, bo ma niewiele wspólnego z regułami, nie mówiąc już o tym, że potencjalnie wprowadza w błąd każdego, kto jeszcze nie poznał gry.


*czyli: przeciwnika aktywnego gracza
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: karollo2101 »

A mam pytanie odnośnie jednej karty...
Obrazek

Rzucamy obaj kośćmi za wszystkie symbole na naszych liderach tak?

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: karollo2101 »

A i czy mogę dodać lidera ze swojej puli do obrony przed tą kartą... by pomóc pochwyconemu??

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

1. Tak, wszystkimi.
2. Tak, zawsze możesz dorzucić kolejnego lidera.
Pamiętaj, że jeśli wykonujesz coś przeciwko uwięzionemu, to on też normalnie rzuca kośćmi.
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: karollo2101 »

Dzięki[emoji4]
Jeszcze jedno mi się przypomniało... Jak to jest z kartami akcji C3-PO i R2-D2? Te karty też tasuje z kartami innych akcji, chodź nie mają znaczka rekrutacji z tyłu?


Edit. Nie ważne, znalazłem odpowiedź[emoji4]
Ostatnio zmieniony 04 lut 2017, 20:00 przez karollo2101, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 50
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: karollo2101 »

Yavi pisze:1. Tak, wszystkimi.
2. Tak, zawsze możesz dorzucić kolejnego lidera.
Pamiętaj, że jeśli wykonujesz coś przeciwko uwięzionemu, to on też normalnie rzuca kośćmi.
A co jeśli mam powiedzmy 2 liderów w jednym układzie, przeciwnik ma jednego i rozpoczyna misję w tym układzie następnym liderem, ja wstawiam swojego do obrony, teraz zliczamy wszystkie, np. symbole dyplomacji, ja ze swoich 3 a on z 2? Tak gralismy[emoji4]

Wysłane z mojego SM-T330 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

Zgadza się :)
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Tony23 »

Odnośnie tej samej karty:
jak pochwycony lider przechodzi na strone imperium to nie jest już liczony jako pochwycony? Rebelia może spełnić swoją misję punktująca gdy żaden lider nie jest pochwycony?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

Tony23 pisze:Odnośnie tej samej karty:
jak pochwycony lider przechodzi na strone imperium to nie jest już liczony jako pochwycony? Rebelia może spełnić swoją misję punktująca gdy żaden lider nie jest pochwycony?
Tak, on staje się liderem Imperium, więc można wypełnić misję :)
Puppet_Master
Posty: 273
Rejestracja: 05 lut 2017, 21:35
Lokalizacja: Marki
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Puppet_Master »

Chyba to jest dobre miejsce, aby rozpocząć nowy wątek w dyskusji, a wydaje mi się on ciekawy. Chcę poruszyć go, bo interesuje mnie bardzo, jak Wy- doświadczeni gracze rozwiązaliście ten problem i czy się nad tym zastanawialiście, po "iluśtam" rozegranych z pewnością grach.

Temat: 6 krok fazy uzupełnień tj. wystawianie jednostek

Strona 13 kompletnych zasad:
"Podczas kroku 6 fazy uzupełnień każdy gracz przesuwa wszystkie swoje jednostki o jedno pole w dół na swojej kolejce budowy. Wszelkie jednostki, które w ten sposób zsuną się z planszy z pola 1, są gotowe do wystawienia. Gracz umieszcza te jednostki w dowolnych z popierających go i/lub zniewolonych przez niego układów."
Strona 11 kompletnych zasad:
Wystawienie jednostek: Zaczynając od gracza Rebelii, każdy gracz przesuwa wszystkie jednostki o jedno pole w dół na swojej kolejce budowy. Wszelkie jednostki, które zsuną się z pola 1 poza planszę są gotowe do wystawienia.
Na stronie 10 oraz 20 zasad wprowadzających możemy też przeczytać na ten temat to samo pisane już w formie bezosobowej- "jednostki są gotowe do wystawienia" lub "gracz wystawia jednostki w układach, w których ma znacznik poparcia lub zniewolenia" (czyt. obaj gracze).

Moje pytanie: - W jaki sposób Wy "wystawiacie" jednostki podczas kolejnych rund podczas swoich gier?

Co do "pierwszego" wystawienia jednostek to oczywiście wątpliwości nie ma żadnej. Zarówno zasady wprowadzające jak też kompletna księga zasad udzielają prostej odpowiedzi (krok 8 przygotowania gry), początkowe jednostki wystawia najpierw gracz Imperium, a dopiero po nim gracz Rebelii (ma szansę się dostosować co do jednostek, a lokalizację Bazy ustala się także "później" w kolejnym kroku).

Co do kroku szóstego w fazie uzupełnień, gracze zsuwają jednostki poza planszę- czyniąc jednostki "gotowymi do wystawienia". Jest to dla mnie zrozumiałe, że gracz Rebelii zaczyna, bo to jeszcze ma pokrycie w instrukcji- tu czasem pojawia się przecież następujący wybór: - które jednostki z pola "1" będę wystawiał, a które na polu "1" zostaną, tj. na wystawienie ilu jednostek pozwala mi ilość kontrolowanych układów + pole Baza Rebelii (jeżeli nieodkryte). Zgodnie z kompletną księgą gracz też może podjąć decyzję, że po prostu nie chce jakiś jednostek wystawić już teraz (str. 13, cytat wyżej). Gracz Imperium widząc, że np. gracz Rebelii zsunął wszystko, ale wybrał do wystawienia tylko statki, a resztę odkłada (przymus/wybór), teraz będzie podejmował podobną decyzję, dostosowując ją do takiego właśnie rozwoju wydarzeń.

Co robicie "dalej" Panowie i Panie? Kiedy już wiadomo jakie jednostki w ogóle wystawiacie (po selekcji najpierw Rebelia, potem Imperium). Jak "wystawiacie" jednostki, w jakiej kolejności, a może jednocześnie? 8)

*Podczas wystawiania w kroku 6 fazy uzupełnień, wydaje mi się, że zmuszenie przykładowo gracza Rebelii, aby najpierw pierwszy "wybrał", a następnie wystawił wszystkie jednostki jako pierwszy, będzie faworyzowało i to nawet choćby trochę doświadczonego gracza Imperium.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

Gramy zgodnie z Twoim drugim cytatem - gracz Rebelii pierwszy zsuwa i wystawia jednostki, później robi to gracz Imperium.
Faza wystawiania jednostek nie dzieli się na dwie: zsunięcie i wystawienie - obie czynności to nawet jeden podpunkt w instrukcji.
"Zaczynając od gracza Rebelii" odnosi się więc do całego podpunktu. Przejrzałem BGG i nie znalazłem tam takiego pytania, co oznacza, że dużej części graczy wydaje się to zrozumiałe.

Swoją drogą w przypadku wątpliwości i znajomości angielskiego można pisać bezpośrednio do FFG - https://www.fantasyflightgames.com/en/contact/rules/
Odpowiadają w sensownym czasie :)

e: Jeszcze co do faworyzowania Imperium - nie wydaje mi się, żeby miał przez to łatwiej. Pozwala to jednak Rebelii odciągać uwagę od istotnych dla niej układów. Imperium zbliża się z armią do ukrytej bazy? Rzucam wszystko w drugi koniec galaktyki i zaczynam tam smrodzić atakami :P
Puppet_Master
Posty: 273
Rejestracja: 05 lut 2017, 21:35
Lokalizacja: Marki
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Puppet_Master »

Dzięki za odpowiedź :)

Dla mnie to właśnie nie jest takie do końca jednoznaczne. Zsunięcie i przygotowanie do wystawienia o czym mówi instrukcja, a samo wystawienie to mogą, ale oczywiście nie muszą być równie dobrze "dwie sprawy" opisane w jednym kroku fazy uzupełnień. Zobacz, że przy rozstawianiu pierwszych jednostek- instrukcja daje wytyczne (samo wystawienie, bez budowy).

Szukałem tego wczoraj na szybko na BGG i również nie znalazłem, poza jednym - 3 postowym wątkiem, w którym ktoś cytuje punkt ze strony 13 i tyle. Mnie to pytanie pojawiło się podczas wczorajszego grania ("Jaka jest kolejność wystawiania?") i nie mogłem na nie odpowiedzieć mając oparcie w konkretnych regułach.

Z tym faworyzowaniem, to w mid i late-game będzie to sytuacyjne z pewnością, tak jak piszesz, ale przykłady w drugą stronę też można wymyślić dość łatwo, a wystawiające się po pewnym czasie Imperium to po prostu "walec" zazwyczaj.

Założę taki wątek na BGG i zobaczę co napiszą. Jak coś ciekawego/w ogóle- to tu wkleję ;]
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

Puppet_Master pisze:Dzięki za odpowiedź :)
Zobacz, że przy rozstawianiu pierwszych jednostek- instrukcja daje wytyczne (samo wystawienie, bez budowy).

Założę taki wątek na BGG i zobaczę co napiszą. Jak coś ciekawego/w ogóle- to tu wkleję ;]
Początkowe ustawianie jednostek, to nie ich "wystawianie", to akurat gdzieś na BGG mi mignęło. Więc nie stosuje się do tego zasad "wystawiania" z dalszych części gry.

Co do BGG, to ostatnio przy Rebelii się przejechałem: zapytałem, czy pierścień C3PO jest dowolny, czy odpala się automatycznie po nieudanym rzucie dyplomacji i dostałem... 3 strony dyskusji, którą zakończył dopiero mój mail do FFG :P

Chociaż może tutaj będą zgodni, podrzuć link do tematu jak założysz.
Puppet_Master
Posty: 273
Rejestracja: 05 lut 2017, 21:35
Lokalizacja: Marki
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Puppet_Master »

Podrzucam linka:

https://boardgamegeek.com/article/24992017#24992017

Mój post to ten chwilowo ostatni (Puppet_MasterPL). Ciekawe czy stwierdzą, że to o co pytam jest "oczywiste" czy się pokłócą ;]

Co Ci odpowiedziało FFG na Twoje mailowe pytanie? :?:
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 435
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 66 times
Been thanked: 63 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Fiacik »

A co w momencie gdy atakuję samotną Gwiazdę Śmierci np fregatą i myśliwcem posiadając kartę plany? Niszczę ją automatycznie? Czy jeśli wcześniej na polu była tylko fregata i GS to prawidłowo nie dochodziło do walki? Dzięki.
Puppet_Master
Posty: 273
Rejestracja: 05 lut 2017, 21:35
Lokalizacja: Marki
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Puppet_Master »

Ja to widzę tak.

Pierwsze pytanie: - Nie niszczysz Gwiazdy Śmierci nigdy automatycznie.

Tylko Gwiazda Śmierci w budowie niszczona jest automatycznie, jeżeli po rundzie walki kosmicznej pozostał jakikolwiek statek Rebelii i samotna Gwiazda Śmierci w budowie w tym samym układzie.

Jeżeli zaatakowałeś Gwiazdę Śmierci jednym X-Wingiem i jedną korwetą, to pamiętaj, że karta Plany Gwiazdy Śmierci doprowadzą do zniszczenia GS, tylko wtedy, kiedy:
- co najmniej jedną z trzech kości wyrzucisz "trafienie bezpośrednie"; oraz
- w układzie, w którym prowadzona jest ta walka masz co najmniej jeden myśliwiec

W tym przykładzie, który podałeś X-wing = myśliwiec. Korweta = statek.

Drugie pytanie: - Nie rozumiem czemu miałoby nie dojść do walki?

Jeżeli w Waszej opisywanej sytuacji jest sobie w jednym układzie samotna Korweta i GS- to ktoś jeden z tych statków tam przeniósł, lider aktywował system i "siup". Jeżeli gracz imperialny to proste- zniszczy korwetę, jeżeli nie przydzielisz bohatera Rebelii do walki i nie dokonasz odwrotu po rundzie walki i jeszcze na dokładkę o ile korweta dożyje. Jeżeli aktywowałeś układ jako gracz Rebelii i posłałeś tam samotną korwetę to .... jeżeli ona przeżyje musisz dokonać odwrotu. Jeżeli nie masz lidera z jakiegoś powodu w tym układzie- korweta jest niszczona "automatycznie" w takim scenariuszu jaki jest w drugim pytaniu.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 22:45 przez Puppet_Master, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Yavi »

Fiacik pisze:A co w momencie gdy atakuję samotną Gwiazdę Śmierci np fregatą i myśliwcem posiadając kartę plany? Niszczę ją automatycznie? Czy jeśli wcześniej na polu była tylko fregata i GS to prawidłowo nie dochodziło do walki? Dzięki.
Gwiazda może się normalnie bronić. Atakujesz, ona Ci oddaje i jeśli po tym kroku wciąż masz myśliwiec, możesz zagrać tę kartę. Rzucasz trzema kośćmi, sukces zaznaczony na karcie oznacza zniszczenie GŚ. Nie może być sytuacji, w której GŚ jest na polu ze statkiem Rebelii - każda bitwa musi zakończyć się zwycięstwem jednej ze stron lub odwrotem.

e: Kolega był szybszy :(
ODPOWIEDZ